Skocz do zawartości

[Rower]Kross Level A6 - 2014


Jarek1909

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry.
Otóż miesiąc temu skradziono mi dwuletniego Krossa Level A3 z ramą '2013, śledztwo już zostało umorzone, rower znikł z pod szkoły, a monitoring robił zdjęcia a nie nagrywał :)
To ostatni rower, który ktoś mi bierze na raty, co prawda dokładam się ile mogę.
Temat założyłem po to, aby po prostu dyskutować, dokumentować pracę roweru, usterki, mocne i słabe strony.
Moim zdaniem rowerek jest dobrym wyborem, co prawda nie kupuję nigdy używek ani z przecen, po prostu mówię nie zakupom przez internet.
Za 3000 złotych, dostałem korbę SRAM X-5 ze sztywną osią, przerzutki Sram X-7 tył, X-5 przód, Avid Elixir 1, widelec RS XC 30 TK.
Już na samym początku kilka pytań:
Nie mogę nigdzie znaleźć, czy korba to Hollowtech II, łożyska faktycznie na zewnątrz, ale czy ramiona są puste w środku?
Czy suport SRAM będzie trwalszy od Shimano w podobnej półce cenowej? Czytałem, że suporty zewnętrzne mają mniejsze kulki niż np. Octalink, i są bardziej narażone na pył i zabrudzenia. Czy uchronię suport przed zasyfieniem unikając jazdy w złych warunkach i czyszczeniem jego okolic i zewnętrznych uszczelek co każdą dłuższą jazdę?
Możecie pisać o niej same złe rzeczy, nie zniechęcę się pod warunkiem, że nie jest gorsza od shimano M448 na octalink z poprzedniego rowerku :)
Kolejne pytanie, dotyczy hamulców.
Poprzednio miałem Shimano M446, siła elixirów jest wyższa od samego początku, zupełnie jakby były dotarte. Modulacja mi pasuję i ogólnie uważam że pracują lepiej niż M446.
Ale w M446 sam wykonywałem serwis, odpowietrzanie, zalewanie, odtłuszczanie tarczy i klocków, a same w sobie nie były awaryjne, po dobrym ustawieniu mogłem po prostu o nich zapomnieć. Czy z Elixirami też mogę tak postąpić? Że da rade zapomnieć i nie przejmować się?
No i widelec. Tak sobie czytałem mając wtedy w tamtym rowerze Sountura XCM RL, i byłem wręcz napalony na coś lepszego, Sountur pracował jak na mój pierwszy poważny rower zadowalająco, zastanawiałem się czemu zbierał opinie które mnie zniechęcały - zrozumiałem po przebytej zimie, nie był zbyt trwały.
Jak sprawa tyczy się RS'a ? Wiem, że jeżeli płacimy więcej, to więcej dostajemy, choć nie zawsze. Jednak mnie zadowala, wykorzystuje praktycznie cały skok, blokada skoku jest fajnie rozwiązana. Pytam też o system tłumienia, w prawej goleni ma system olejowy? Wskazywałaby na to obecność regulacji powrotu.
I kolejne pytanie, tym razem felgi, czy WTB SpeedDisc i19 można przerobić na Tubeless ?
+ czysta ciekawość:
Koła są na piastach Joytech, nie miałem z nimi żadnych problemów oprócz bębenka kasety, po 13 KKm po prostu padł w poprzednim rowerze, myślę już na przyszłość gdy zajadę ten, jaka piasta ma wytrzymalszy bębenek? W tej bębenek jest stalowy.

Moja ogólna ocena tego rowerku jest pozytywna, zachęcam do kupna ludzi takich jak ja, czyli o ograniczonym budżecie, którzy nie szaleją, jeżdżą zgodnie z przeznaczeniem, o maratonach się nie wypowiem, bo w żadnym nie uczestniczyłem. Ale mała uwaga, jedzie ciężej w porównaniu z Krossem Level A6, chociaż może to jest spowodowane przerwą w jeździe, szkoła, skradziony rower, i 2 miesiące bez dobrego jeżdżenia, które utrzymuje kondycję.
Rower jest bardzo sztywny, zwinny, zwinniejszy niż poprzednik.

Gdyby ktoś pytał czemu Kross, to dlatego, że przywykłem do tej marki, nie miałem z nią problemów, rama pękła w poprzednim rowerze w okolicach suportu, tylny trójkąt prawa dolna rurka, i została wymieniona bez problemów, stwierdzili tylko, że rower jest zniszczony, tak zostało napisane w karcie gwarancyjnej :D
Jednak po przeliczeniu, gdybym sam chciał złożyć taki rower, wyszło by o wiele więcej niż 3000, Kross jak na moje oko pakuje fajny osprzęt za dobrą cenę, a ramy ma nie byle jakie. Jeździłem specem w ramach przejażdżki próbnej, rower za 3000 na osprzęcie typu Alivio i XCM, ale sprzedawca twardo stawiał, że przecież to jest Marka, najważniejsza rama, ,,bodi dżeometri" itd. Co to za super body geometry i markowość ramy, przy budżecie 3000? Wątpię żeby spec tam ładował jakieś super technologie w rame, z resztą te wszystkie ramy i tak wychodzą z jednej fabryki, tylko z innymi naklejkami :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...