Skocz do zawartości

[do 6000zł] Rower na długie wyprawy- prośba o pomoc w znalezieniu modelu


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Nie wiem dlaczego post wyświetla mi się tylko do połowy. Jeśli moderator mógłby spróbować to naprawić, to byłbym wdzięczny!
 
 
Witam
Wymarzyłem sobie podróż rowerową po Chorwacji, a w przyszłości inne wyprawy rowerowe. Chciałbym kupić porządny rower trekkingowy. Mam pewną wizję, niestety nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedniego modelu. Proszę szanowne grono o pomoc.
 
Ja:
- 74 kg
- 176 cm
 
Co bardzo chciałbym mieć:
- Rama trekkingowa/crossowa (sportowa jak na trekking i wygodna jak na cross :P )
- Hamulce tarczowe hydrauliczne
- Amortyzator przedni z blokadą na kierownicy
- Dynamo w przedniej piaście
 
Byłoby fajnie gdyby:
- koła miały po 36 szprych (wytrzymalsze)
- kierownica była trekkingowa lub miała rogi
- Cena do 5500zł, jeśli naprawdę warto to 6000zł. 
 
Co znalazłem do tej pory?
 
1) GLOBETROTTER GTS
Podoba mi się, ale ma pewne wady:
- Brak blokady amortyzatora na kierownicy. Model XENON ma chyba ten sam model amortyzatora  i blokada jest. Da się to jakoś dołożyć?
- Na oko marnej jakości bagażnik- do wymiany
- Myślę, że dobrze byłoby wymienić prądnicę na model XT.
- Nie jestem przekonany co do solidności marki, mają szemrane zapisy w gwarancji (przy zakupie przez internet gwarancji nie ma(niezgodne z prawem!), chyba że pójdziesz do sklepu i zrobisz przegląd, którego cena z góry jest ustalona na 10% wartości roweru. Dla mnie to straszne chamstwo, bo przegląd roweru za 1000 zł wygląda bardzo podobnie do przeglądu roweru za 4000 zł, a różnica w cenie przeglądu wynosi 300zł! Nie lubię kupować u takich kombinatorów).
 
2) Kross Trans Solar
Najbardziej pasuje do kryteriów. Musiałbym jedynie zmienić chwyty na takie z rogami i ewentualnie prądnicę. Lampka chyba gorsza niż w Globtrotterze. Bagażnik wygląda za to dużo solidniej. Do tej marki też nie jestem przekonany.

 

3) KTM Phonic LC
Minusy:
- Cena 10500zł
- Koła 32 szprychy- do przeżycia
Generalnie nie potrzebuję aż tak wysilonego sprzętu. Spokojnie wystarczyłaby mi rama aluminiowa, trochę gorszy osprzęt. Niestety robią jakie robią.
Model LIFE STYLE nie ma tarczówek, a LIFE DISC, który teoretycznie powinien różnić się tylko tarczówkami nie ma blokady amortyzatora na kierownicy. Dziwne jak dla mnie...
 
4) Stevens Avantgarde Luxe
Bardzo fajny rower, spełnia wszystkie wymagania poza rogami kierownicy i ceną (kosztuje około 7000zł). Chyba nie przeboleję tej ceny zwłaszcza, że ma dziwne mocowanie bagażnika. Myślę, że mogą być problemy z wymianą bagażnika na inny.
 
Myślałem o Scott Sportster 10 lub Specialized Crosstrail Expert disc, ale chyba za dużo roboty z przerabianiem tych rowerów na trekking (prądnica itd). 
 
 
Swoją drogą, to dziwi mnie, że czołowi producenci praktycznie nie mają w swojej ofercie gotowych rowerów trekkingowych z dórnej półki.

Dziękuję za pomoc.
 
Pozdrawiam
Tomek
 
Napisano

Ja tylko taka drobna uwage chcialbym Ci podsunac. Chociaz sam mam hydrauliki i jestem z nich bardzo zadowolony to na tak dlugie wyprawy o jakich piszesz to bym sie ich troszke obawial. W razie awarii na drodze sa bardzo klopotliwe. Moze pomysl o mechanicznych tarczowkach?

 

Wysyłane z mojego GT-I5510 za pomocą Tapatalk 2

 

 

Napisano

Hamulców hydraulicznych się nie boję. Oczywiście, że trudno je naprawić w trasie, ale:

- Nie są przecież jakoś nadzwyczajnie awaryjne i nie psują się bez przerwy

- Mało jest w Europie miejsc oddalonych bardziej niż na 30-40 km od serwisu rowerowego, a poza Europę się na razie nie wybieram

- Hamulce są 2, więc nawet jak się jeden zepsuje, to zawsze jakoś do serwisu dojadę

 

Koledzy Adamos i Morsfish napisali jak wg nich powinien wyglądać rower wyprawowy. Wasze propozycje nie mają amortyzatorów, nie mają prądnicy... Ja nie pytałem jak Waszym zdaniem powinien on wyglądać, tylko pytałem gdzie znaleźć taki, jakiego Ja szukam :)

 

Pozdrawiam

Napisano

Jeśli chcesz dopasować rower do swoich oczekiwań, a jednocześnie nie wydać na niego fortuny, to napisz na priv.

Podam Ci ciekawy namiar. Jak będziesz chciał, to skorzystasz.

Napisano

@Marcin_Ostrów bardzo Ci dziękuję! Te rowery marki Radon bardzo mi się podobają. Nie wiem w czym tkwi haczyk, bo za 800 Euro można kupić bardzo porządny rower.

 

Ktoś może wie coś więcej na temat tej marki? To taka niemiecka marka budżetowa?

Co do tego, że w Polsce będzie ciężko z dostępnością, to się nie przejmuję. Mieszkam obecnie w Szwajcarii i rower prawdopodobnie kupiłbym tutaj, albo w okolicy. Ceny są bardzo podobne do polskich, natomiast obsługa klienta czy uznawanie gwarancji trochę się jednak różnią  ;)

Napisano

W Szwajcarii jest nawet tańszy niż w Niemczech, tylko szkoda, że nie można wcześniej sprzętu zobaczyć, dotknąć, przejechać się i ocenić, czy to na pewno to. 4000zł to jednak sporo jak na kota w roku :/

  • 4 tygodnie później...
Napisano

W tym budżecie a nawet  mniejszym można złożyć rower o takich parametrach jakie najbardziej pasuja . Jako bazę proponuję ramę Accent Nordcap, widelec coś santoura lub RST z blokadą , koła na obręczach Mach 1 , hamulce BB7 Avida , opony Schwalbe Marathon Plus, reszta podzespołów do ustalenia - czy preferujesz szerokie czy wąskie kierownice , proste czy gięte. Napęd Deore 3x9 , piasty XT , Sram lub Nowatec.Bagażnik i sakwy Crosso.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...