konradcz Napisano 28 Marca 2014 Napisano 28 Marca 2014 Witam, Jak w temacie zamierzam zamówić jeden z tych rowerów. Proszę o konkrety który wybrać http://allegro.pl/niepokonany-szybki-cross-28-kands-maestro-gratis-i4087987694.html http://allegro.pl/2014-king-of-the-road-lazaro-integral-na-alivio-i4097571260.html http://allegro.pl/krol-szos-kands-nirvana-28-sh-alivio-model-2014-i4087392078.html Dodam, że mam 176 cm wzrostu i zamierzam jeździć z dzieckiem 1,5 roku. Proszę o pomoc w wyborze modelu i ramy.
mklos1 Napisano 28 Marca 2014 Napisano 28 Marca 2014 Kands i Lazaro to ten sam producent (Transrower). Ta sama rama (różni się tylko farbą), te same koła, te same komponenty. Różnica jest żadna. Przy twoim wzroście rama 19". Uwaga! Siedziałem w zeszłym roku na Lazaro Senatore. Rama jest dość długa. Ja przy wzroście 180cm miałem wrażenie że jest dla mnie za duża, mimo że jeżdżę na 21" ramie Kross.
konradcz Napisano 28 Marca 2014 Autor Napisano 28 Marca 2014 wiem, że to ten sam producent jednak jakieś różnice na pewno są dlatego zastanawiam się który z nich konkretnie ma coś lepszego a drugi słabszego.
Sertom Napisano 28 Marca 2014 Napisano 28 Marca 2014 No cóż, ramy nie są identyczne, ale geometria ich jest właściwie taka sama, decyduje Twój gust, ja osobiście wybrałbym lazaro ze względu na prostotę wykonania ramy - ot bardziej mi się podoba niż jakieś dziwne gięcia itp. Osprzęt jest właściwie identyczny.
mklos1 Napisano 28 Marca 2014 Napisano 28 Marca 2014 Różnice są zupełnie do pominięcia. To będzie dyskusja nad wyższością amortyzatora za 150 PLN nad amortyzatorem za 164 PLN... Ale wciąż jest to amortyzatory za ~150 PLN. Podobnie w kwestii różnicy w ramach... Co do ramy zapytaj dla pewności sprzedawcę, gdyż geometria jest naprawdę nietypowa (przynajmniej dla konstrukcji trekingowych).
szewka Napisano 28 Marca 2014 Napisano 28 Marca 2014 Kands'a bierz... dlaczego? - bo tak, bo więcej użytkowników forum ma kands'a własnie ( chyba ) a poważnie to w dziale "STREFA TESTÓW" -> rowery i ramy rowerowe Liczę na plus
Tadeus Napisano 28 Marca 2014 Napisano 28 Marca 2014 W Lazaro z 2014 masz gorsze o jeden stopień manetki, alivio > acera, ale za to lepszej firmy, bardziej sportowe rurki (sztyca, mostek, kierownica), które dają trochę bardziej sportową postawę (trochę trochę). To jedyna znacząca różnica. Tylko się upewnij, że amortyzator ma blokadę, bo bywają Lazaro z i bez. Nirvane odpuść, bo nie wiadomo co to jest. Na początku pojawiło się to to jako MTB, ale zostało na maksa zjechane za słaby osprzęt przy dużej cenie i nagle pojawia się jako cross (żeby było śmiesznie nadal na ramie jest "DISC", lol) ... to jakiś dziwny eksperyment, do tego ma śmieszne błędy w specyfikacji, nie czaje o co w tym chodzi, więc lepiej się trzymać z daleka
mklos1 Napisano 29 Marca 2014 Napisano 29 Marca 2014 Uno i Zoom to ta sama klasa. Dobrze wykończone mostki zoom kosztują tyle samo co Uno i w niczym im nie ustępują. Zmiana logo na mostku to kolejny zabieg marketingowy mający na celu "podniesienie" klasy. Gdyby tam się pojawił się chociażby mostek Satori albo nawet PRO, to wtedy skok jakościowy byłby rzeczywisty, a nie tylko wizerunkowy. Umówmy się. Transrower w tej cenie nie zaproponuje wyższej jakości niż to co było. Ewentualnie może być tylko gorzej.
Tadeus Napisano 29 Marca 2014 Napisano 29 Marca 2014 Tyle że Zoom prawie zawsze jest oceniany jako wada roweru - niezależnie od półki, którą oferują, a UNO znajduje się nawet w lubianych, porządnych modelach i nikt nawet na ten temat nie piśnie - więc mają lepszą opinię (słusznie, czy niesłusznie - nie mi to oceniać). Poza tym starczy spojrzeć na zdjęcia - zmieniła się nie tylko firma, ale i konstrukcja tych części. Wyglądają na wyższe, wytrzymalsze, lepiej wykończone modele. Ostatecznie to wszystko tylko - jak bardzo często w ocenie rowerów - spekulacje, bo nikt laboratoryjnych testów porównawczych tym częściom nie robi. Równie dobrze najtańsze części dużo bardziej renomowanych producentów mogą być jeszcze słabsze Jak dla mnie obecny kokpit tych rowerów jest lepszy od poprzedniego, choćby ze względu na wygląd, geometrię i cztery śruby zamiast dwóch. Obecny już niczym nie ustępuję markowej konkurencji, a poprzedni był lekko "wsiowy" - choć miało to tę zaletę, że dawał atrakcyjną dla nowych, bardziej wyprostowaną sylwetkę
Gość PiotrowskiGD Napisano 29 Marca 2014 Napisano 29 Marca 2014 Kands i Lazaro to ten sam producent (Transrower). Ta sama rama (różni się tylko farbą), Niezupełnie, Trans Rower to montownia rowerów, ale oba modele Kands i Lazaro mają zupełnie inne ramy. Natomiast pozostała część komponentów jest taka sama. Z drobnymi wyjątkami. To jedyna znacząca różnica. Tylko się upewnij, że amortyzator ma blokadę, bo bywają Lazaro z i bez. Lazaro w modelach 2013 miał do wyboru dwa amortyzatory: jeden z blokadą a drugi bez blokady. Miały - chyba - inną cenę. ten z blokada miał cenę o 50 pln wyższą. Ale widziałem wiele aukcji, gdzie wystawione były w cenie niższej z amortyzatorem z blokadą. Natomiast model 2014 ma już na bank blokadę amortyzatora. Dla mnie sztuca jest porównywalna, kierownica w modelu 2014 jest delikatnie ładniejsza, ale to można tanim kosztem sobie poprawić. Dla mnie krokiem mocnym wstecz są klamkomanetki ACERA w modelu 2014 względem klamkomanetek ALIVIO w modelach 2013. Klamkomanetki ACERY były w KANDSACH w rocznikach 2012 chyba. Wartym dodania jest też fakt, ze w modelu 2013 masz linki w pancerzykach, a w modelu 2014 masz najzwyklejsze linki... Moim zdaniem to kolejny krok do tyłu.
Tadeus Napisano 29 Marca 2014 Napisano 29 Marca 2014 ze w modelu 2013 masz linki w pancerzykach, a w modelu 2014 masz najzwyklejsze linki Mógłbyś rozwinąć tę myśl?
Gość PiotrowskiGD Napisano 29 Marca 2014 Napisano 29 Marca 2014 @Tadeus...obejrzyj linki w modelach na 2013 i na 2014. Myślę, że producent chciał trochę "przyoszczędzic"
Tadeus Napisano 29 Marca 2014 Napisano 29 Marca 2014 Nic tam wyjątkowego nie widzę, a już na pewno nie braku pancerzy, dlatego proszę byś wytłumaczył o co chodzi Edycja: Aaaa chodzi ci o to, że pancerze linek mają taki śmieszny wzorek? Bez różnicy, w środku pancerza i tak jest standardowy splot albo pęk prawdziwych mocnych drutów. Moja żona w swoim low-endowym rowerku też ma identyczne, wątpię więc by były drogie Zauważ, że w najlepszych pancerzach najbardziej renomowanych producentów też tego wzorku najczęściej nie ma.
szewka Napisano 29 Marca 2014 Napisano 29 Marca 2014 ja mam kandsa 1300 i mam w nim manetki alivio fabrycznie .. co ty w ogóle za bzdury wypisujesz kolego
BikoBiko Napisano 29 Marca 2014 Napisano 29 Marca 2014 Ten wzorek to właśnie w 2013 był na pokaz - karbo-look czyli optycznie karbonowe Technicznie te linki i pancerze nie różnią się niczym. Natomiast w Lazaro roczniku 2014 są oprócz wymienionych lepsze chwyty - nie gofry jak poprzednio, siodełko i czarne szprychy. Na minus te klamkomanetki z alivio na acera.
Gość PiotrowskiGD Napisano 29 Marca 2014 Napisano 29 Marca 2014 Nirvane odpuść, bo nie wiadomo co to jest. Na początku pojawiło się to to jako MTB, ale zostało na maksa zjechane za słaby osprzęt przy dużej cenie i nagle pojawia się jako cross (żeby było śmiesznie nadal na ramie jest "DISC", lol) ... to jakiś dziwny eksperyment, do tego ma śmieszne błędy w specyfikacji, nie czaje o co w tym chodzi, więc lepiej się trzymać z daleka Właśnie dopiero to zauważyłem, że jest jeszcze jedna linia cross od kandsa. czyli coś pomiędzy Kands 2013 a Lazaro 2014... Po za tym ten napis na ramie - DISC - powinien coś oznaczać... Błąd w konfiguracji?? I zauważ - klamkomanetki ACERA ja mam kandsa 1300 i mam w nim manetki alivio fabrycznie .. co ty w ogóle za bzdury wypisujesz kolego Nie wiem do kogo kolega z takimi osobistymi wycieczkami startuje? Ale moze warto najpierw zobaczyć jakich modeli dotyczył temat...zdecydowanie mówimy o Crossach. Kands 1300 jakkolwiek świetnym wyborem jest, ale to MTB
kaczorgn Napisano 29 Marca 2014 Napisano 29 Marca 2014 W innym wątku prowadzę prawie idenczyczną dyskusję, z tym że nie pytałem o lazaro, bo mimo wszystko już go odrzuciłem. Więc u mnie zostaję opcją Kands a Nirvana - jednak dodam, że to i tak ten sam producent, co nie zostało zauważone w tym wątku. Do tej pory wszelkie dyskusję wygrywał Maestro, więc pewnie i tutaj tak się stanie. Ja póki co stawiam na Nirvanę, bo nikt nie powiedział znacząco- nie kupuj go, a bardziej podoba mi się w nim rama. Osprzęt praktycznie taki sam. Więc może po twoim wyborze Nirvany, będziemy mieli okazje w przyszłym tygodniu napisać współne podsumowanie i ocenę rowerku.
jakac93 Napisano 29 Marca 2014 Napisano 29 Marca 2014 Te 3 rowery (kandsy, lazaro) to w sumie to samo Twój wybór i bierz co Ci się podoba, z tym że maestro i integral są już chyba sprawdzone pod każdym kątem, a nirvana to mały znak zapytania
RafalPolo Napisano 30 Marca 2014 Napisano 30 Marca 2014 Nirvana to jakaś dziwna nazwa jak lighting przypomina nazwą jakiś makrokesz. Jak ja kupowałem Kandsa też były blizniacze rowery o nazwie Scud. Wytaptalkowane n7
konradcz Napisano 30 Marca 2014 Autor Napisano 30 Marca 2014 Wszystko fajnie,dziękuję za dużą ilość odpowiedzi tylko proszę teraz konkretnie który kupić wygląd przy nich nie ma dla mnie żadnego znaczenia,obydwa mi się podobają. Najważniejsze jest żeby był dopasowany.
kaczorgn Napisano 30 Marca 2014 Napisano 30 Marca 2014 Myslę, że jeszcze warto zwrócić uwagę na jeden element, Nirvane ma tylko jeden sprzedawca na allegro i podaję rozmiar ramy 19 i 21, jednak po kontakcie z nim tłumaczył mi, że ta rama tak naprawde to jest około 20 '' (troche dla mnie nie zrozumiałe zachowanie), więc wychodzi na to, że nie ma dwóch rozmiarów, ale jeden wypośrodkowany. Ogólnie pewnie chcesz kupić 19 '' -zgadza sie? Na aledrogo.pl Maestro na tym rozmiarze już za dużo nie zostało z tego co się orientowałem, więc radze się pośpieszyć- chyba, że faktycznie będzie jeszcze nowy sort starego modelu. Ale skoro nie ma dla Ciebie znaczenia wygląd itp to zdecydowanie bierz Maestro. Pewnie takie samo zdanie ma tutaj większość osób biorąca udział w dyskusji.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.