Skocz do zawartości

[hamulce] Shimano Deore M596


Drive4Drift

Rekomendowane odpowiedzi

Dobry :)

Pytanko mam czy można zamontować hamulce Deore M596 ( tarczowe hydrauliczne ) na mocowaniu Post Mount ( widelec - rama ) z adapterami pod tarcze 200 mm czy to rozwiązanie jest dobre czy złe ?

 

Byłem dziś w sklepie rowerowym i sprzedawca odradzał mi taki " upgrade " w rowerku moim co najwyżej powiedział że tarczę 180 mm, a poparł to hipotezami na to, że przy tarczach 200mm hamowanie będzie odczuwalne jako szarpanie w sensie jak bym miał ABS w rowerze, a nie jeżeli złapał bym za klamkę i zablokował koło. Dodał też, że takie ulepszenie będzie łapało szybko luzy co powodować będzie odkręcaniem się śrub i wyrabianiem gwintów i jest nawet prawdopodobieństwo, że mocowanie PM nie będzie w stanie wytrzymać tak dużej siły hamowania i hamulec zacznie się wyłamywać lub urwie się podczas hamowania przy dużej prędkości, a tego bym nie chciał....

 

Tak więc proszę o poradę w tej kwestii.

I też chciałbym wiedzieć czy istnieje jakiś katalog części gdzie producent przewidział które części mogą pracować pod danym obciążeniem w sensie hamulec -> rozmiar tarcz itp.  :sweat:

 

Pozdrawiam i dziękuje za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocowanie typu pm stosowane jest dziś jako podstawowe, bez względu na typ i zastosowanie widelca, więc tego bym się nie obawiał. 

Gwint śrub jest posmarowany klejem do gwintów, najpopularniejszy z nich to produkt firmy Loctite i ma to właśnie zapobiegać odkręcaniu się śrub i luzowaniu zacisków.

Poluzowanie się śrub jest tak samo niebezpieczne do kombinacji hamulca z tarczą 160 mm jak i 203.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry :)

 

 

I też chciałbym wiedzieć czy istnieje jakiś katalog części gdzie producent przewidział które części mogą pracować pod danym obciążeniem w sensie hamulec -> rozmiar tarcz itp.  :sweat:

 

Pozdrawiam i dziękuje za pomoc.

 

Przeważnie producent amortyzatora w opisie informuje o maksymalnym dopuszczalnym rozmiarze tarczy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodał też, że takie ulepszenie będzie łapało szybko luzy co powodować będzie odkręcaniem się śrub i wyrabianiem gwintów i jest nawet prawdopodobieństwo, że mocowanie PM nie będzie w stanie wytrzymać tak dużej siły hamowania i hamulec zacznie się wyłamywać lub urwie się podczas hamowania przy dużej prędkości, a tego bym nie chciał..

Luzy to łapać będzie ale przede wszystkim sam amortyzator. A Fakt jest taki że tarcza 200mm (a właśiciwie 203) jest robiona pod sprzęcior o parametrach czołgu (czykli wszelkie DH/FR/AM).

 

Tarcza 180 to max.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko po co w levelu czyli rowerze do XC tarcza 180mm z tyłu ? W xc nie ma zbyt dużych szans przypalić 160 . 180mm z tyłu mam we Fullu do AM/Enduro , tyle że u mnie ta tarcza dostaje ostro po dupie na co 2 tygodniowych wypadach w góry gdzie regularnie jest przysmażana a czasem nawet przybiera fioletowe barwy.

Edytowane przez jasinski21444
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...