Skocz do zawartości
rambolbambol

[opony] Schwalbe Marathon Dureme 28x2.0 - nietypowa recenzja

Rekomendowane odpowiedzi

rambolbambol
Napisano (edytowane)

Po ostatnich zmianach poczułem wewnętrzną potrzebę zrobienia małej aktualizacji recenzji roweru Trek Cobia:
http://www.forumrowerowe.org/topic/152314-rower-trek-cobia-2013-vs-kross-level-a3-2013/
Niby nic, bo zmieniłem opony z Bontager 29-2 29x2.2 na tak samo ciężkie, ale bardziej crossowe Schwalbe Marathon Dureme 28x2.0.

Ostrzegam, będzie nietypowo ...

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Dnia pewnego zauważył Marcin, że Trek jego ogumienie z tyłu utracił. Opona cała wszak była, lecz na oponie pustka jako step i przyczepność jako masło. Poszedł więc Marcin do mędrca, znanego jako jeden z tych, co z Masy Krytycznej powstał, Harpaganów dziesiątki ukończył i kontynenty wszelkie przejechał na bicyklu swoim. Autorytetem ów Mędrzec dla Marcina był a łydy jego, jako dwa bochna chleba były. I rzekł, przeto Marcin do niego:

 

- Siemka. Sprawę mam.
- Hej. Co tam?
- Opony w rowerze chce zmienić na jakieś inne, mam takie szerokie 29x2.2.
- Po[chędożyć]ło cię? Przecież to idzie jak słoń. Kup se węższe, może jakieś Maratony. Będziesz zadowolony.
- Ok dzięki. Narka.


I mądrość na Marcina spłynęła wielka z tymi słowami. Spojrzał wnet Marcin w internety i widział, że pomiędzy bezmiarem reklam i propozycji powiększenia przyrodzenia, prawda jest. A prawdą tą była wiedza objawiona, że koło 29er to 700c jest. I widział, że jest to dobre, bo i wybór opon ogromny był.

Zaczął wiec nauki pobierać, jakież to ogumienie zacne i dobre jest. Jakie lekkie i jakie na teren wszelaki. Zaiste ważnym były niskie opory toczenia i hart taki, co by nie pozwolił śmieciu wszelakiemu i szkłu wszelakiemu dętki zranić. Jako, że mędrzec Schwalbe Marathony polecił, wybór nie trudny był.

W kraju jego, gdzie kromkę chleba podnosi się przez uszanowanie, wartość opon wielką jest. Barbarzyńskie plemiona zachodu, o kobietach jak behemoty i autach z filtrem cząstek stałych, zali niższe ceny mają. Zastanowił że się Marcin, czyż nie roztropniej sprowadzić będzie takową oponę z:

http://www.bike-discount.de/shop/a77498/marathon-dureme-raceguard-reflex-reifen-28-x-200.html

165 zł u nas lub 17,9 euro u saracenów z zachodu. Niewiasta Marcinowa pochwaliła roztropność jego, że w cenie jednej opony, on dwie nabył. Marcin zaiste roztropnym rowerzystą jest.
W dwie noce i w dwa dni szedł posłaniec do domu Marcinowego i pakunek dostarczył. Dwie opony zwijane SCHWALBE Marathon Dureme RaceGuard Reflex 28 x 2,00 w pakunku były. Nie zwlekając więc dłużej, począł Marcin rower swój w nowe opony oblekać. Zwijane przeto były i ciężką pracę Marcin miał.

Gdy ujrzał dzieło swoje, rzewnie zapłakał. Po miesiącach jazd na grubej 54 milimetrowej oponie, nadeszły czasy chude. Trek Cobia zbrukany cienką 44 milimetrową kiszką został. Rower nieczystym już był. Marcin postanowił więc raz się przejechać, a potem opony sprzedać.

IMG_20140211_205514.jpg

I po jeździe tej Marcin kontent był, bo wszystko co utracił zmieniając 26 na 29, odzyskane zostało:

  • Trek począł przyspieszać jak pantera widząca łanię ... był jako wół z jukami
  • Trek osiągnął prędkość sokoła ... był i tak jako sokół, tylko z lekkim zaparciem
  • Trek począł hamować niestety gorzej ... trudno
  • Trek zwrotnością przeszedł samego siebie i precyzją kierowania zadziwił Marcina ... był jako noga w za duży but obuta
  • Trek począł poruszać się w lekko i w całkowitej ciszy jako kot ... był jako krowa z brzuchem pełnym i burczącym
  • Trek odzyskał radość utraconą wraz ze stratą koła małego

Trek Cobia począł prezentować się tak:
IMG_20140215_125541.jpg
I nocą, poruszając się po mieście i po ścieżkach wszelakich wzrok na sobie skupiał. I Marcin widocznym był wśród czterokołowej gawiedzi:
IMG_20140215_135727.jpg
A sam widział siebie jako:
tron-lightcycle-lead.jpg

Wiedza przyszła ze zmianą sposobu myślenia.:

  • To, co jak najgrubszym być miało, najgrubszym z najcieńszych się stało.
  • To, co komfortowe być miało, wolne i nudne było.
  • Tereny zdobywane dotychczas na 29x2.2, na 28x2.0 tak samo zdobywane są.
  • To, co było 29erem, 28erem się stało.

I widział Marcin, że to była dobra decyzja.
 

-----------------------------------------------------------------------------------------------

 

Dziękuję za przeczytanie tego do końca i pozdrawiam wszystkich fanów dużych (29), małych (26) i pokręconych (96 czy 69) kółek,

Marcin

Edytowane przez rambolbambol

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mbaranek

masz pisane !!!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
provid

Nowy wieszcz narodowy nam na naszym podwórku wyrósł ;)

Chyba po raz pierwszy czytałem jakikolwiek post na tym forum z wielka ciekawością jego zakończenia a ponieważ składam nowe kolka do wielkiej kiszki (29er), to ten obecny zestaw zostanie zaadaptowany typowo na asfalt tylko ;)

 

 

 

Wysłane z iPhone przez Tapatalk

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PeGie
Napisano (edytowane)

Bardzo dobrze się czytało :) nawet nie ze względu na formę, ale na argumenty przytoczone.

 

i jeszcze jedno - zaisty klakson  :thumbsup:

Edytowane przez PeGie

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ernesto

Pięknie kolega to napisał .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rambolbambol

Dziękuję wszystkim za wyrazy uznania. Z takimi zachętami z pewnością popełnię kolejną recenzję, jak coś wartego recenzowania wpadnie mi w ręce. Jakieś propozycje? Myślę o recenzji tej różowej trąbki: recenzja porównawcza skuteczności trąbka vs dzwonek vs darcie ryja w jeździe miejskiej.

 

W miniony weekend wyśmigałem ponad 100 km na różnych znanych mi trasach i mogę powiedzieć, że średnia prędkość przelotowa na wszystkich wzrosła o 3km/h. W terenie błotnym czuć delikatne uślizgi tyłu względem gubszej kiszki, ale jest bardziej niż dobrze. Opony wybierają w zasadzie tą samą ilość nierówności co 2.2 ze znacznie mniejszymi oporami. Podjazdy podobnie, tam gdzie podjechać nie mogłem, tam nie podjechałem. Na asfalcie opony mają szeroki na około 1cm styk, co daje naprawdę świetne uczucie czystego pędu.

 

Cały czas zaskakuje mnie precyzja, z jaką rower się prowadzi. Tu nie ma miejsca na niekontrolowane zachowanie opon na zakrętach i niepotrzebne bujanie. Widzę punkt - jadę w punkt. Zakręty pokonuję tak jak chcę, a nie tak, jak pozwala mi na to rower. Rower dociążony zestawem fotelik+dziecko też trochę lepiej sie prowadzi z uwagi na niższy środek ciężkości (1cm).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ernesto

Wi ktos gdzie nabyc marathon dureme w tym rozmiarze bo szykuje mi sie wymiana opon w trekingowcu po ostatniej kraksie będe wdzieczny za namiar

Edytowane przez ernesto

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Saviolka

Witam ! Na wstępie dziękuję Ci za dwa świetne artykuły ! :) sam stoje właśnie w obliczu zmiany sprzętu z 26 na 29, z tym, że moje 26 kupione 3 lata temu za 1100 pln ważące 15 kg niewiele ma ze zrywnością wspólnego więc dylemat chyba mniejszy niż u Ciebie. Proszę jednak o poradę! Moją uwagę zwróciły ostatnio właśnie Treki, słyszałem, że są wytrzymałe, firma ma spore doświadczenie przy produkcji 29, fajną geometrię a ceny nie są zbyt wygórowane. W tej chwili jest na allegro Cobia dokładnie taka jak Twoja (bez trąbki ;)) w idealnym stanie do wzięcia za 2250 pln. Niestety brak paragonu a więc i gwarancji (dożywotniej w przypadku ramy - podobno) :/  Kuszące jest to, że takim budżetem dysponuje w tej chwili ;) Jeśli miałbym poczekać to podoba mi się X-Caliber 8 w cenie ok 3500 a może X-caliber 7 za ok 2700 pln z gorszym osprzętem (i waga troszkę słaba bo jeśli dobrze sprawdziłęm 14,4 kg) z opcją rozbudowy w przyszłości. Co byś mi poradził? pozdrawiam!
 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rambolbambol

@Saviolka

Chodzi ci o tę cobię za 2250zł na Kup Teraz? Taka jak moja a swoją też kupiłem w podobnej kwocie. Za tę cenę warto brać, bo geometrii Treka i wytrzymałości tych ram ciężko pobić konkurencji. Dodatkowo ani Xcaliber 7 ani 8 nie maja amortyzatora powietrznego. Taki atut Cobii. Sprawdź czy 17,5 cala będzie ci pasować bo to tak do 170cm pasowne. Ja mam 182 i mam 19 cali.

Gwarancję dożywotnią ma ten, kto figuruje na książeczce Treka (taką przynajmniej informację otrzymałem od dealera) a więc pierwszy właściciel. Z drugiej strony to ja zarejestrowałem swój rower na stronie Treka jako pierwszy, więc niby ja jestem jako pierwszy właściciel. Nie wiem jak to będzie działało w praktyce, bo po kilku konkretnych wywrotkach moja rama jest cała.

Jeśli koleś nie ma paragonu ani książeczki, to bym sie trochę bał, że rower może być kradziony, ale zawsze można zadzwonić i sprawdzić z czym mamy do czynienia. Umowę kupna sprzedaży jak już człowiek ci wyśle, to niech wyśle też skan z dowodu, żeby nie podpisał się kimś kto nie istnieje i nigdy właścicielem roweru nie był. Najlepiej jednak pojechać osobiście i sprawdzić co się kupuje.

 

PS. Moja Cobia na bezdętce waży już lekko poniżej 12kg :thumbsup:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Saviolka

Dokładnie o tą. Gdyby była bliżej albo sprzedający miał paragon/książkę gwarancyjną to już pewnie byłoby po sprawie. Echh wydac 1250 więcej żeby mieć delikatnie gorszy rower ale nowy czy zaryzykować? musze się jeszcze z tym przespać. dzięki za opinię !  tak czy inaczej wkrótce dołączę do sekcji  Trek'owców :)  poniżej 12 kg?? super! coś odchudziłeś oprócz opon?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rambolbambol

Obczaj moją Cobię tutaj:

http://www.forumrowerowe.org/garage/vehicle/4534-trek-cobia/?tab=main

Oczywiście obowiązkowo musisz dać ocenę 5 gwiazdek.

 

Tak po prawdzie Cobia waży teraz 12,5 kg a te 12kg na pożyczonych kołach mam.

Do odchudzenia Cobii, w głównej mierze z domyślnych 13,6kg do 12,5kg przyczynił się napęd 1x10, opony i właśnie bezdętka. Same rurki są niezłe i w miarę lekkie, więc nie ma potrzeby zmieniać ani sztycy, ani kiery, ani mostka.

 

Rama Trek Cobia (X-Caliber ma tę samą) jest bardzo wdzięczna i jest świetną bazą do rozbudowy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ernesto

Podziękował za namiary na tą oponke własnie oto mi chodziło.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rambolbambol

Jakby ktoś z tu obecnych miał oponkę Schwalbe Dureme 28x2.0 założoną na obręczy o szerokości wewnętrznej 20mm albo więcej, to ładnie proszę o zmierzenie jej szerokości i wysokości. U mnie leżą na obręczach 18mm i jest lekka żarówka z tego.

Jestem ciekaw, czy da się je wpakować w obręcz o wewnętrznej 22mm albo 25mm.

 

@karolg

Poszukaj w małych internetowych sklepach rowerowych w Niemczech. Duże sklepy już wyprzedały nakład. Jak się postarasz, to wyrwiesz te oponki w cenie poniżej 20euro.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
karolg

Za późno, zamówiłem :P  Jak dojdą to zrobię krótkie porównanie 1.6 vs 2.0.

 

Mam drugie koła z obręczami i25, spróbuję wpakować, chociaż to może nie być takie łatwe. Moja 1.6 z trudem wchodzi na 19mm, a na tamte szerokie obręcze miałem naprawdę duży kłopot z włożeniem nobby nica 2.25.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rambolbambol

Karolg, to teraz ci spokoju nie dam, bo właśnie i25 chcę kupić.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
duber

W opisach opony pisze 28" więc pasuje na 29"?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ernesto

Obręcz 28 i 29jest taka sama tylko opony sa rózne.

Obręcz 28 i 29jest taka sama tylko opony sa rózne.

Obręcze 28 i 29 cali są takie same tylko opona 29 calowa jest w wieksza .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
duber

Ok.dzięki nie trzeba było 3 razy powtarzać ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rambolbambol

Wczoraj na próbę zmieniłem obie opony na Bontrager 29-2 i pojeździłem godzinkę po lesie i po mieście.

 

... porażka ...

 

To nie to samo co z Dureme. Czemu 29ery dostają tak mało wydajne opony fabrycznie jest dla mnie zagadką. Różnica na oponie terenowej jest taka, jakby rower miał sakwy albo ważył z 5 kg więcej. Co prawda w piasku idzie odrobinkę lepiej ale nie na tyle, żeby zrekompensować odczucie pędu na każdym innym gruncie. Wracam do Dureme. Bontrager 29-2 zostanie na srogą zimę.

 

Ludzie, wywalcie gruboklockowe oponiska i pozwólcie rowerom pędzić!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
duber

Ja w poniedziałek zamawiam owe opony 

Pewnie pod koniec tyg i ja się pochwalę 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tomek21001

 

 

Ludzie, wywalcie gruboklockowe oponiska i pozwólcie rowerom pędzić!

 

Dureme to komfortowa opona trekkingowa,do jazdy z dzieckiem w foteliku po szutrze jak znalazł.

Nie namawiaj do takich zmian,bo ktoś uwierzy, zabierze w góry i się połamie na pierwszym zjeżdzie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rambolbambol

Cholera, a ja jeżdżę z nią od pół roku regularnie na każdy singletrack w promieniu 100km od Bydgoszczy :thumbsup:

W tęgie góry i na zimę nie polecam, ale 99% naszego pieknego kraju idzie na niej przejechać.

A tak na serio, to ile % ludzi jeżdżących na RoRo nub RaRa używa tych opon na terenie, dla których zostały stworzone.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ernesto

Ok.dzięki nie trzeba było 3 razy powtarzać ;)

Przepraszam samo mi sie trzy razy wcisneło.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
duber

Tylko zastanowiło mnie to że sklepy jednak rozgraniczają wielkość 28 i 29 ale rozumiem że to wielkośc opony określa cale,efekt końcowy po założeniu 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  • Podobna zawartość

    • Sylwester
      Przez Sylwester
      Czy ktoś z Was jeździł na oponach Schwalbe Billy Bonkers? Zamierzam je włożyć do roweru XC, pomimo tego że to opony do dirtu. Ciężko znaleźć o nich jakieś opinie, bo to produkt z tego roku. Trzeba przyznać że ich waga jest bardzo zadowalająca: jedyne 490g w cenie około ~65pln. Udało mi się znaleźć info że bardzo lekko toczą się po asfalcie, czy uważacie że wkładanie takich opon do roweru XC 10.1 kg, który jeździ 70% asfalt, reszta ubite szutrowe drogi ma jakiś sens ?
      https://www.schwalbe.com/en/mtb-reader/billy-bonkers
    • Krzeszny
      Przez Krzeszny
      Cześć. Szukam czegoś na przednie koło, głównie do miasta łącznie z zimą, i okazjonalnie do jazdy po mokrej drodze. Chodzi mi bardziej o bieżnik, niż firmę.
      Schwalbe Land Cruiser https://allegro.pl/oferta/opona-antyprzebiciowa-26x1-75-schwalbe-land-cruise-9013548601
      Vee Rubber V208 https://allegro.pl/oferta/opona-rowerowa-26-x-1-75-vee-ruber-antyprzebiciowa-9043340302
      Black1 Vert-X https://allegro.pl/oferta/opona-rowerowa-26x1-75-47-559-antyprzebiciowa-1mm-9103046780
      Black1 Toro https://allegro.pl/oferta/opona-rowerowa-26x1-75-47-559-antyprzebiciowa-1mm-9103045863
      Wiem, że dramatycznych różnic nie ma, ale nie wiem co wybrać. Schwalbe jest markowa, ale wygląda na zbyt płaską.
    • fermat2
      Przez fermat2
      Po zakupie nowego Kross Level 8.0 (2018) niestety musiałem zmienić dętkę i oponę (duża dziura w dętce i oponie).
      Koło było zupełnie bez powietrza i nie udało mi się oddzielić opony od obręczy.
      Najpierw pomyślałem, że skoro to nowy rower, to może technologia poszła do przodu i teraz zdejmuje się oponę inaczej niż jestem przyzwyczajony.
      Więc zobaczyłem rożne filmy instruktażowe i tylko upewniłem się w przekonaniu ,że w tym zakresie robi się wszystko jak wcześniej .
      Idąc za różnymi poradami, zdesperowany stawałem na oponie, próbowałem oddzielić łyżką lub nawet w akcie desperacji śrubokrętem, ale jest jakby przyklejona.
      Szukając dalej zauważyłem wątek (już zamknięty)
      https://www.forumrowerowe.org/topic/196819-opona-schwalbe-rapid-rob-problem-ze-zdj%C4%99ciem-z-obr%C4%99czy/
       
      Na innym forum też zauważyłem, analogiczny problem i dotyczył on podobnej konfiguracji (producent roweru, producent opon).
      Mając do dyspozycji całą masę narzędzi w domu nie poradziłem sobie, gdybym musiał to zrobić w trasie byłbym bez szans.
       
      Czy ma, ktoś podobne doświadczenia, może pojawił się jakiś patent na to?
       
       
    • rambolbambol
      Przez rambolbambol
      Opona SCHWALBE RACING RALPH / 29x2.35 / zwijana / TLR / EVO / HS425 / 590g
      link: https://www.olx.pl/oferta/opona-schwalbe-racing-ralph-29x2-35-zwijana-tlr-evo-hs425-CID767-IDxkcgr.html

      Przerzutka tył Shimano ACERA RD-M390 9-rz
      link: https://www.olx.pl/oferta/przerzutka-tyl-shimano-acera-rd-m390-9-rz-CID767-IDxkcg2.html

      Pedały Shimano PD-M520 SPD
      link: https://www.olx.pl/oferta/przerzutka-tyl-shimano-acera-rd-m390-9-rz-CID767-IDxkcg2.html

      Kierownica Syntace Racelite CDR 7075 baranek 460mm 31,8mm 284g
      link: https://www.olx.pl/oferta/kierownica-syntace-racelite-cdr-7075-baranek-460mm-31-8mm-284g-CID767-IDxkcfL.html

      Ceny z OLX do negocjacji. W dniach 12-18 listopada jestem na wyjeździe i mogę być niedostepny. Odpowiem na pytania po powrocie.
    • LOR3MI
      Przez LOR3MI
      Witam, 
      Ostatnio uszkodziłem oponę przednią, więc kupiłem nową, bezdentkową. Czy lepiej dać ją na przód zamiast starej, czy tylnią przerzucić na przód, a nową zamontować na tyle? Asortymentu do opon bezdętkowaych nie mam, zamierzam kupić niedługo, a oponę potrzebuję założyć teraz. 
×