Skocz do zawartości


Strona korzysta z plików cookie. Zobacz jak.   Rozumiem i akceptuję pliki cookies
Zdjęcie

[serwis] Rock Shox Reba DualAir - kompleksowy serwis od a do z

rock shox reba serwis service manual dualair naprawa motion control sid olej uszczelki

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
616 odpowiedzi w tym temacie

#41 lucass3

lucass3

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 1255 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gliwice
  • Imię:Łukasz

Napisano 10 marzec 2014 - 09:37

To ciekawe, skoro lepkość jest taka sama. Nie mam pojęcia z czego to może wynikać

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka


  • 0

Reklama

Reklama

#42 Maniak

Maniak

    Stary wyjadacz

  • Autor tematu
  • Mod Team
  • 3484 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Słubice
  • Imię:Jakub
Garaż Rower

Napisano 10 marzec 2014 - 10:52

Motorex 2,5W nie ma identycznych parametrów jak Rock Shox 5w, minimalnie się różnią, natomiast 2,5w jest do niego o wiele bardziej zbliżony niż 5W.

Wątpię czy ktokolwiek jest w stanie wyczuć różnicę w praktyce ale może chodzić lepiej z prostego względu. Widelec po serwisie, dobrze wyczyszczony i nasmarowany zawsze chodzi lepiej, niema tu żadnych czarów, starczy zrobić co trzeba. Może tu mieć też pewien udział sugestia i brak bezpośredniego porównania typu 2 identyczne widelce obok siebie, zalane i nasmarowane identycznie z różnymi olejami w tłumiku.


  • 0

pap%2Blogo2ea%2BF.jpg


#43 EricDraven

EricDraven

    Świeżak

  • Użytkownik
  • 30 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa-Chomiczówka
  • Imię:Andrzej

Napisano 13 marzec 2014 - 13:24

Posiadam widelec Reba Dual Air z 2012 roku, jeszcze nie używany. Zgodnie z zaleceniami, przed jego montażem chcę zrobić serwis. Wystarczy przegląd podstawowy (tylko dolne lagi), czy powinien to być pełen serwis?

Dodatkowo pytanie do osób serwisujących widelce, czy zaobserwowaliście jakieś nieporządane efekty stosowania środka Brunox Deo na golenie widelca? (typu wypłukiwanie/rozrzedzanie/wysuszanie oleju na gąbkach, itp.). A może wręcz przeciwnie, stosując ten srodek można wydłużyć okresy międzyserwisowe?


  • 0

#44 Puklus

Puklus

    Emeryt

  • Mod Team
  • 19786 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bergen
  • Imię:Kamil

Napisano 13 marzec 2014 - 13:55

Tylko mały serwis, jak nie był w ogóle jeżdżony to zdjąć golenie, nalać zalecane ilości oleju, uszczelki nasmarować najlepiej smarem do tego przeznaczonym i wystarczy, do środka nie ma potrzeby zaglądać.


  • 0
A ja wydam 1500zł i będę jeździć ekstremalnie . Moja mama na wigrach 3 jeździła po lasach kiedyś . A ja nie mam na takim super sprzęcie nie dać rady ?

https://imagizer.ima...90/850/uy8z.jpg

 

string.jpg


#45 Sagitt77

Sagitt77

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 1306 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Toruń
  • Imię:Piotr
Garaż Rower

Napisano 13 marzec 2014 - 14:08

Jeśli stosujesz Brunox tylko do czyszczenia górnych goleni to na pewno nie będzie żadnego negatywnego wpływu na stan amorka. Psiknąć, poczekać aż spłynie do uszczelek kurzowych, ugiąć kilka razy amor i zetrzeć. Zresztą Rock Shox zaleca stosowanie Brunoxa, jak pewnie wyczytałeś w instrukcji...


  • 0

#46 Maniak

Maniak

    Stary wyjadacz

  • Autor tematu
  • Mod Team
  • 3484 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Słubice
  • Imię:Jakub
Garaż Rower

Napisano 13 marzec 2014 - 14:21

RS wycofał się z tej rekomendacji. Lepiej smarować olejem takim samym jak idzie w dole golenie. Wyciąga brud tak samo.
  • 0

pap%2Blogo2ea%2BF.jpg


Reklama

Reklama

#47 wozaq

wozaq

    Świeżak

  • Nowy użytkownik
  • 19 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Imię:Łukasz
Garaż Rower

Napisano 13 marzec 2014 - 22:25

Dlaczego mój Recon Gold po CAŁKOWITYM spuszczeniu powietrza nie ugina się w 100%?

Ustawiony jest fabrycznie na 100mm a bez ciśnienia wykorzystuje 85mm skoku?Miał tak przed i po serwisie-amor nowy(komory pow. i tłumika jeszcze nie serwisowałem tylko gąbki i nowy olej do lag,przebieg ok 800km).Dodam że mój egzemplarz też miał dość skąpe smarowanie fabryczne.

 

Za dużo oleju w tłumiku?

Bardzo mnie to ciekawi.

 

Mój Recon Race z 2008, który zakupiłem jako nowy w zeszłym roku dokładnie taki: Sklep Rowerowy Synkros też nie wykorzystuje całego skoku. Właśnie wczoraj pierwszy raz cały dół rozebrałem i przesmarowałem. No i według tego co tam na stronie podają on jest niby 100mm (naklejka z ciśnieniami na goleni podaje wartości dla 80mm i 100mm -130mm, co jest dosyć ciekawe bo jak szperałem w necie to Race niby miał max 100mm), jednakże według wymiarów znalezionych gdzieś na necie od osi do korony ma ok 45cm (10cm na goleniach mierząc od uszczelek do korony), czyli ma chyba skok ustawiony na 80mm. A niby dla skoku 100mm powinien mieć te ~47cm. W sumie to ugina się na max ~60mm.

 

I generalnie też mnie to nurtuje czy tak ma być czy jednak jest za dużo oleju w tłumiku MC (powinno być bodajże 118ml).


  • 0

#48 Wojoostry

Wojoostry

    Świeżak

  • Nowy użytkownik
  • 2 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław
  • Imię:Wojtek

Napisano 16 marzec 2014 - 17:57

Witam i pozdrawiam

 

jestem aktualnie w trakcie serwisu takiej reby jak w temacie. Mam w zwiazku z tym pytanie po co wlewasz olej zarówno do komory pozytywnej jak i negatywnej skoro w dokumentacji RS 2010 manual dla Reby SL Dual Air na stronie 7 , jest napisane, że w komorze powietrznej stosuje się smar stały, a do dolnych lag wlewmy 5 ml oleju  15 WT?? Dziękuję z góry za odpowiedź

 

Wojtek

 

 


  • 0

#49 Maniak

Maniak

    Stary wyjadacz

  • Autor tematu
  • Mod Team
  • 3484 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Słubice
  • Imię:Jakub
Garaż Rower

Napisano 16 marzec 2014 - 18:08

Obie komory powietrzne czymś trzeba smarować. Można wybrać do tego albo smar stały albo olej, na oleju widelec jest nieco czulszy. W negatywnej olej/smar smaruje trzpień który porusza się w uszczelce korka.

Do dolnych lag wlewamy tyle ile mówi instrukcja, w jednych modelach jest to 5ml w innych 15ml, akurat do wszystkich widelców przed 2012 leje się 15ml oleju 15wt.


  • 0

pap%2Blogo2ea%2BF.jpg


#50 Puklus

Puklus

    Emeryt

  • Mod Team
  • 19786 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bergen
  • Imię:Kamil

Napisano 16 marzec 2014 - 18:48

Założę sie że w tym samym manualu pisze żeby mieć rękawiczki i okulary ochronne ... ciekawe czy je masz? :D Olej dobrze uszczelnia.


  • 0
A ja wydam 1500zł i będę jeździć ekstremalnie . Moja mama na wigrach 3 jeździła po lasach kiedyś . A ja nie mam na takim super sprzęcie nie dać rady ?

https://imagizer.ima...90/850/uy8z.jpg

 

string.jpg


#51 tobike

tobike

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 871 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Police
  • Imię:Tomek

Napisano 21 marzec 2014 - 09:13

Chciałem zdementować pogłoski że olej Motorex mętnieje po jakimś czasie w amortyzatorze. Ja nie smaruję wewnątrz amortyzatora elementów smarem stałym i moje oleje są takie jak podczas wlewania nie licząc drobnych zanieczyszczeń oczywiście. W zależności jaki smar zastosujemy olej może ale nie musi zmętnieć. Na pewno zależy to od składu chemicznego smaru.


  • 0
Pozdrawiam Tobike

#52 Maniak

Maniak

    Stary wyjadacz

  • Autor tematu
  • Mod Team
  • 3484 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Słubice
  • Imię:Jakub
Garaż Rower

Napisano 21 marzec 2014 - 09:51

Może zwyczajnie regularnie go wymieniasz i nie dopuszczasz do zmętnienia?

Zerknij choćby do galerii detonatora: https://picasaweb.go...323910676429794 również nie zauważyłem aby stosował jakieś dodatkowe smary, jedynie wylał stary olej i wlał nowy.

Osobiście mogę potwierdzić mętnienie, ostatnio z co najmniej z 4 widelców zlałem motorexa o dokładnie takim wyglądzie jak w galerii.

Nie mam pojęcia jaki to ma wpływ na właściwości oleju, nikt na motorexa nie narzeka natomiast warto wspomnieć że, jest to olej mineralny, fabrycznie lane są oleje półsyntetyczne a przecież spokojnie można dostać full-syntetyk np. motul, valvoline. 

Może to nie te tarcia co w silniku i zmian nie poczujemy to myślę że, warto odnotować różnice. W przypadku tylnych tłumików już może grać to istotną rolę.


  • 0

pap%2Blogo2ea%2BF.jpg


Reklama

Reklama

#53 tobike

tobike

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 871 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Police
  • Imię:Tomek

Napisano 21 marzec 2014 - 10:00

Olej mam z serwisu i przechowuję go w nieoryginalnych opakowaniach. Stoi tak już około 2 lat i jest cały czas klarowny. Co do olejów mineralnych, mam jeszcze z początku lat 90 olej przekładniowy i dalej jest klarowny i przezroczysty. Mogę zrobić zdjęcia jak chcesz.


  • 0
Pozdrawiam Tobike

#54 Puklus

Puklus

    Emeryt

  • Mod Team
  • 19786 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bergen
  • Imię:Kamil

Napisano 21 marzec 2014 - 10:36

Od samego stania oleje nie mętnieją tylko od pracy. Ja ze swojego co prawda wylałem zupę ale jak syf opadł jest ładny i klarowny.


  • 0
A ja wydam 1500zł i będę jeździć ekstremalnie . Moja mama na wigrach 3 jeździła po lasach kiedyś . A ja nie mam na takim super sprzęcie nie dać rady ?

https://imagizer.ima...90/850/uy8z.jpg

 

string.jpg


#55 shotgun

shotgun

    Master

  • Użytkownik
  • 1951 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Z cholernych gor

Napisano 21 marzec 2014 - 20:33

Może zwyczajnie regularnie go wymieniasz i nie dopuszczasz do zmętnienia?

Zerknij choćby do galerii detonatora: https://picasaweb.go...323910676429794 również nie zauważyłem aby stosował jakieś dodatkowe smary, jedynie wylał stary olej i wlał nowy.

Osobiście mogę potwierdzić mętnienie, ostatnio z co najmniej z 4 widelców zlałem motorexa o dokładnie takim wyglądzie jak w galerii.

Nie mam pojęcia jaki to ma wpływ na właściwości oleju, nikt na motorexa nie narzeka natomiast warto wspomnieć że, jest to olej mineralny, fabrycznie lane są oleje półsyntetyczne a przecież spokojnie można dostać full-syntetyk np. motul, valvoline. 

Może to nie te tarcia co w silniku i zmian nie poczujemy to myślę że, warto odnotować różnice. W przypadku tylnych tłumików już może grać to istotną rolę.

Amortyzol Orlena jest na pewno mineralny, czy Motorex to nie wiem. Gdzies czytalem, ze polsyntetyk.

Z Motula bodajze tylko 2.5w jest czystym syntetykiem, reszta pol.

RSa to olej syntetyczny nie pol, chyba, ze producent pisze bzdury na opakowaniu.


  • 0

#56 Maniak

Maniak

    Stary wyjadacz

  • Autor tematu
  • Mod Team
  • 3484 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Słubice
  • Imię:Jakub
Garaż Rower

Napisano 21 marzec 2014 - 21:33

Comparative Oil Weights Table - Transmoto

Tutaj twierdzą że, motorex to mineral, jeszcze bodaj w kilku innych tego typu zestawieniach był specyfikowany jako mineral.

 


  • 0

pap%2Blogo2ea%2BF.jpg


#57 shotgun

shotgun

    Master

  • Użytkownik
  • 1951 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Z cholernych gor

Napisano 21 marzec 2014 - 22:09

Fajne- dzieki.


  • 0

#58 Puklus

Puklus

    Emeryt

  • Mod Team
  • 19786 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bergen
  • Imię:Kamil

Napisano 21 marzec 2014 - 22:17

Z Motula bodajze tylko 2.5w jest czystym syntetykiem, reszta pol.

Mam 5w factory line i jest syntetyczny. Miałem 10w expert ale ... sie skończył i wywaliłem opakowanie.


  • 0
A ja wydam 1500zł i będę jeździć ekstremalnie . Moja mama na wigrach 3 jeździła po lasach kiedyś . A ja nie mam na takim super sprzęcie nie dać rady ?

https://imagizer.ima...90/850/uy8z.jpg

 

string.jpg


#59 shotgun

shotgun

    Master

  • Użytkownik
  • 1951 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Z cholernych gor

Napisano 22 marzec 2014 - 06:21

Blednie napisalem, seria Expert to polsyntetyk, a Factory Line to syntetyk.


  • 0

Reklama

Reklama

#60 MasterYoda

MasterYoda

    Pro

  • Użytkownik
  • 127 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kotlina Kłodzka
  • Imię:Sebastian
Garaż Rower

Napisano 23 marzec 2014 - 22:31

Witam.

 

Napełniłem komorę tłumika olejem, włożyłem i zakręciłem tłumik. I teraz mam pytanie: czy trzpień tłumika po wciśnięciu go do środka powinien pozostać w takim położeniu czy ma "sprężynować" i wysunąć się z powrotem?

Nie zdążyłem zauważyć jak to wyglądało przed demontażem a po złożeniu wszystkiego tłumik działa trochę jak komora powietrzna z bardzo niskim ciśnieniem, czyli: wciskam trzpień prawie do końca, puszczam go i on samoczynnie wraca.

Regulacja tłumienia działa.

Tak ma być, czy coś sknociłem?

 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: rock shox, reba, serwis, service manual, dualair, naprawa, motion control, sid, olej, uszczelki