patrykCBR Napisano 9 Stycznia 2014 Napisano 9 Stycznia 2014 Na wstępie, jako "świeżak" witam serdecznie wszystkich użytkowników i gości tego forum. Planuję zakup nowego roweru z przeznaczeniem do XC w cenie do 3500 zł. Jako, że ogromnym sentymentem darzę Gianta, to skłaniam się właśnie ku tej marce. Zastanawiam się nad jednym z tych dwóch modeli z 2014 roku, tj.: Roam 0 Disc http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/roam.0.disc/17684/73829/#specifications Talon 27.5 2 http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/talon.27.5.2/17696/74817/#specifications Moje preferencje co do terenu, w którym rower ten byłby użytkowany, to leśne ścieżki, drogi szutrowe i polne, średnie podjazdy i zjazdy ale także miejskie ścieżki rowerowe i asfalt. Ogólnie ma to być rower uniwersalny. Nie jestem na bieżąco z osprzętem więc bardzo Was proszę o porównanie specyfikacji obu modeli, wskazanie ich słabszych i mocnych stron oraz poradę, który z nich bardziej zasługuje na wybór. Nie wiem, czy istnieje możliwość zamówienia danego modelu w salonie Gianta z pewnymi modyfikacjami osprzętu, ale jeśli tak, to może warto coś wymienić w którymś z tych modeli aby stał się jedynym słusznym wyborem w rozsądnej cenie? Z góry dziękuję za Waszą pomoc.
Rulez Napisano 10 Stycznia 2014 Napisano 10 Stycznia 2014 Roam to rower crossowy - geometria crossowa, przełożenia crossowe, opony crossowe, amortyzator crossowy - czyli jazda po szutrach i asfalcie, a Talon to rower w teren, na asfalcie i szutrach mniej "przyjazny" od Roama. Rowery są nieporównywalne.
Mod Team michuuu Napisano 10 Stycznia 2014 Mod Team Napisano 10 Stycznia 2014 Moje preferencje co do terenu, w którym rower ten byłby użytkowany, to leśne ścieżki, drogi szutrowe i polne, średnie podjazdy i zjazdy ale także miejskie ścieżki rowerowe i asfalt. Ogólnie ma to być rower uniwersalny. Jeżeli takie preferencje to z tych dwóch Roam się bardziej nada.
patrykCBR Napisano 11 Stycznia 2014 Autor Napisano 11 Stycznia 2014 Dziękuję za pierwsze porady. Byłem w salonie Giant, przymierzyłem się zarówno do Roama jak i do Talona i... tylko Talon! Roam raczej nie pojedzie na moich szlakach. Nawet nie przypuszczałem, że ma tak wąskie i niemal gładkie opony. Amortyzator przy jakimś wystającym korzeniu, czy dziurze nie ma zbyt dużych rezerw i może dobijać. Tak więc skupiam się raczej na Talonie, tylko podpowiedzcie mi, czy Talon 27.5 2 wart jest swojej ceny? Widelec niestety sprężynowy. Poza tym, czy jest sens dopłacić do kierownicy, wsporników kierownicy i siodła aby zamiast wersji "sport" zainstalować wersję "Connect"? Co warto by było w tym modelu zamienić aby stał się naprawdę godnym uwagi sprzętem?
Rulez Napisano 11 Stycznia 2014 Napisano 11 Stycznia 2014 Jak na swoją cenę jest wyposażony "w normie" , do twojego stylu jazdy wyposażenie jest wystarczające. Gdybym miał coś zmieniać to amortyzator koła i hamulce, ale to kosztuje ...
patrykCBR Napisano 11 Stycznia 2014 Autor Napisano 11 Stycznia 2014 No właśnie, miałem zapytać o ten amortyzator, w który ten rower jest wyposażony (ROCKSHOX XC30 TK 27.5", skok 100mm z blokadą), co o nim sądzicie? Rulez, co właściwie z tymi kołami, hamulcami i amortyzatorem jest nie tak? Szczerze powiedziawszy, to gdyby Talon 27.5 1 http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/talon.27.5.1/17696/74816/#specifications miał ramę w takim malowaniu jak Talon 27.5 2, to nawet bym się nie zastanawiał, bo różnica w cenie jest w prawdzie spora, ale w wyposażeniu również.
Rulez Napisano 11 Stycznia 2014 Napisano 11 Stycznia 2014 W tym przedziale cenowym wszystko jest ok z amorem i hamulcami, dla bardziej wymagających amortyzator ma niską kulturę pracy a hamulce w prawdziwie terenowych warunkach "nie dają rady" ...
patrykCBR Napisano 11 Stycznia 2014 Autor Napisano 11 Stycznia 2014 To jest amortyzator sprężynowy, prawda? Czy lepsze są olejowe? I jak z przerzutką, ok., czy warto wymienić na coś lepszego? Jeszcze gripy, tutaj są proste z miękkiej gumy, inwestopać w jakieś inne, czy dać sobie spokój?
Scarper Napisano 11 Stycznia 2014 Napisano 11 Stycznia 2014 Amor jest chyba sprezyna/olej, powietrzne sa droższe.
Mod Team michuuu Napisano 12 Stycznia 2014 Mod Team Napisano 12 Stycznia 2014 To jest amortyzator sprężynowy, prawda? Czy lepsze są olejowe? I Sprężyna to amortyzacja (powietrze, stal...) a olej to tłumienie. Występują w zestawie. Amortyzator z reguły jest sprężynowy ,różni się medium ściskanym.
wojciecho Napisano 12 Stycznia 2014 Napisano 12 Stycznia 2014 I jak z przerzutką, ok., czy warto wymienić na coś lepszego? Jeszcze gripy, tutaj są proste z miękkiej gumy, inwestopać w jakieś inne, czy dać sobie spokój? Ja na Twoim miejscu pojezdził bym troche ew.pozniej zmieniał..to masz wszystko nowe... Ale skoro cos Ci sie nie podoba zawsze mozesz wymienic na inna czesc i dopłacic roznice.. hmm ale kolorek faktycznie smetny zrobli...
patrykCBR Napisano 12 Stycznia 2014 Autor Napisano 12 Stycznia 2014 Dzięki za wszystkie dotychczasowe rady, na ich podstawie oraz na podstawie swoich przemyśleń na tą chwilę wybrałbym Talon 27.5 2. Przejżałem też ofertę Scott'a, zerknijcie proszę na raz jeszcze na: Talon 27.5 1 http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/talon.27.5.1/17696/74816/#specifications oraz Scott Aspect 710 http://www.scott.pl/product.php?id_cat=913&id_prod=5131 Wydaje mi się, że to bezpośrednio konkurujące ze sobą modele, który z nich Waszym zdaniem wygląda lepiej pod kątem budowy i wyposażenia?
Rulez Napisano 12 Stycznia 2014 Napisano 12 Stycznia 2014 Gdybym to ja miał wybierać, to zdecydowanie Aspect.
patrykCBR Napisano 12 Stycznia 2014 Autor Napisano 12 Stycznia 2014 Rulez, cr4zylucky, mam prośbę, uzasadnijcie trochę swój wybór wskazując cechy, które waszym zdaniem przemawiają za Aspectem. Piszecie, że zdecydowanie wybralibyście Scott'a, więc wezmę go poważnie pod uwagę, ale zależy mi na jak najbardziej świadomym wyborze. Z góry Wam dziękuję. Mając na uwadze, że wmieszałem w tą całą dyskusję Scott'a, to wypowiedzcie się jeszcze w temacie porównania wspomnianego już modelu: Aspect 710 http://www.scott.pl/product.php?id_cat=913&id_prod=5131 oraz: Scale 770 http://www.scott.pl/product.php?id_cat=905&id_prod=5100 Wydaje mi się, że w Scale lepsza jest rama ale osprzęt już dużo gorszy niż w Aspekcie.
Rulez Napisano 13 Stycznia 2014 Napisano 13 Stycznia 2014 Mi po prostu bardziej odpowiada geometria Aspecta (Giant ma bardzo długi tylny trójkąt), do tego rozmiarówka Aspecta bardziej mi "podchodzi".
cr4zylucky Napisano 13 Stycznia 2014 Napisano 13 Stycznia 2014 Patryk podaj swoje wymiary, wtedy będzie nam łatwiej dopasować rower pod Ciebie... Aspekt osprzetowo wygrywa z Scale.. Scale natomiast ma bardziej sportowa geometrie.. Ja do takich zastosowań jak podałeś wyżej wybrałbym Aspekta.
Rulez Napisano 13 Stycznia 2014 Napisano 13 Stycznia 2014 Scale ma ramę dłuższą niż Aspect, natomiast kąty ramy i długość tylnego trójkąta są takie same, obecnie Aspect ma ramy dłuższe niż w poprzednich modelach (bardziej sportowe), nie można jednoznacznie określić, że przy wyborze Scale jego geometria była by optymalniejsza do jazdy sportowej, wszystko zależy od wzrostu bikera.
patrykCBR Napisano 13 Stycznia 2014 Autor Napisano 13 Stycznia 2014 Dzięki za konkretne odpowiedzi Panowie! cr4zylucky ja mam 178 cm wzrostu, 80 kg wagi. Na tą chwilę poważnie myślę o modelu Aspect. Jak tylko znajdę chwilę, to podjadę do Scott'a i przymierzę się do niego, aby porównać go z Talonem. Do mojego wzrostu na kołach 27,5" to raczej rama M, dobrze kombinuję? Pytam, bo na 27,5" jeszcze nie jeździłem.
Rulez Napisano 13 Stycznia 2014 Napisano 13 Stycznia 2014 Przymierz się do M Aspecta i Scale - różnica w długości 15 mm - to jest sporo i daje znaczną różnicę w pozycji na rowerze. Giant w rozmiarze M jest, jeśli chodzi o długość, bliżej Scale M - jednak jak pisałem ma długi tylny trójkąt, co akurat dla mnie jest nie do przyjęcia.
patrykCBR Napisano 14 Stycznia 2014 Autor Napisano 14 Stycznia 2014 Jutro zajrzę do salonu Scott'a i obadam jak oba modele się prezentują i który mi bardziej podchodzi.
patrykCBR Napisano 16 Stycznia 2014 Autor Napisano 16 Stycznia 2014 Byłem w salonie Scott'a i przymierzyłem się do Aspecta 27,5", rama M. Myślę, że to będzie najlepszy dla mnie rozmiar ramy, niestety nie mogłem się przejechać, bo... spadł pierwszy śnieg Podpowiedzcie mi jeszcze jedno, czy w moim przypadku warto rozważać wersję na kołach 29" ? Pytam, bo nie było niestety egzemplarza z ramą M na tych kołach, wobec czego nie mogłem sam porównać obu wersji, ale wydaje mi się, że przy wzroście 178 cm, właściwsze będą obręcze 27,5".
cr4zylucky Napisano 16 Stycznia 2014 Napisano 16 Stycznia 2014 I tu masz racje.. Minimum wzrostu dla 29er(wg mnie) to 185cm+...
Rulez Napisano 16 Stycznia 2014 Napisano 16 Stycznia 2014 Przy tm wzroście również stawiam na 27,5" .
Scarper Napisano 16 Stycznia 2014 Napisano 16 Stycznia 2014 A to wzrost ma cos do rozmiaru kola? Czy bardziej sie rozmiar ramy liczy.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.