Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

 

 

i ciekawe co z moją dychą

:D

 

Pewno "majster" powie "Panie , chyba pracuje w serwisie to się znam" albo "Jak Pan taki ekspert jesteś to czemu Pan tego sam nie zrobiłeś?" . W takim wypadku pokaż majstrowi instrukcje :)

  • 1 miesiąc temu...
  • 6 miesięcy temu...
Napisano

Witam Panowie i Panie. Mam problem ,kupiłem nowy rower i mam tu wyżej wymienione hamulce. Mam pytanie jak ustawiać te hamulce bo porady typu odkręcić 2 śrubki przycisnąć parę razy hamulec i na zaciśniętym hamulcu dokręcić stopniowo w ogolę nie pomagają... klocki trą o tarcze... Po ok godzinie udało mi się jakoś ustawic hamulec - nic nie tarło, koło chodziło cichutko. A po kilkunastu naciśnięciach hamulca znowu zaczyna ocierać... Co robię nie tak ? Wykluczam skrzywienie tarcz bo jak mowie rower jest nowy. przejechane ok 26 km. Prosze o porady

Napisano

Spróbuj rozepchnąć tłoczki w zacisku i wtedy ustawić. A jak to nie pomoże to może masz za dużo płynu w układzie i trzeba by go trochę upuścić.

Napisano

Witam,

Jaki model klocków półmetalicznych pasuje do w/w hamulców? Który jest polecany?

 

Niedawno kupiłem rower z tymi hamulcami (Orkan 5) i powiem szczerze jakość hamowania jest lekko mówiąc rozczarowująca. Czy wymiana na większą tarczę 180mm pomaga - jak tak to która pasuje? Czy na początek lepiej zainwestować tylko w klocków i ewentualnie później wymienić tarczę.

Napisano

Do Decipherów pasują klocki od Avidów BB5, a jakie dokładnie to nie wiem. Kupiłem rower MTB z tymi hamulcami, od początku brakowało mi mocy. Zmieniłem tarcze przednią na 180 mm, nie wiele pomogło. Zmiana klocków na jakieś metaliczne lub pół powinno w jakimś stopniu rozwiązać problem, miałem już kupować... ale się zepsuły :) Przedni, mimo że był odpowietrzany, po kilku hamowaniach zapadał się do klamki, w tylnym natomiast po hamowaniu nie odbijała klamka (ale hamulec nie blokował). Oddałem je do serwisu w ramach gwarancji, naprawili, a ja w między czasie kupiłem nowe Shimano M615 i jest nieporównywalnie lepiej. 

 

Zacznij od wymiany klocków, jeśli nie będzie wystarczało to zmień tarcze na 180 mm - nie wiem, czy masz mocowanie na centerlock czy na 6 śrub - sprawdź i zamów odpowiednią. Ja użytkuję już długo Shimano RT56 i nie mam problemów. 

Napisano

Miałem podobny problem do opisywanych na forum. W nowym Orkanie 5.0 ocierał tylni hamulec. Regulacja śrubami nie pomogła i zauważyłem, że jeden z tłoczków nie odbija. Zacząłem kombinować z rozpychaniem tłoczków. Wyjąłem klocki, otworzyłem zbiornik na nadmiar płynu i rozepchałem tłoczki. Ze zbiornika wyciekło sporo płynu. Teraz hamulec już nie ociera, ale za to mam prawie totalny luz na klamce i klocki się nie zaciskają. Czy wyleciało za dużo płynu? A może coś się zapowietrzyło?

Napisano

Mam rownież orkana 5 z tymi hamulcami. Badziew jakich mało . Teraz wiem czemu za taką cenę sprzedają na alle . W Warszawie po wizytach w 2 serwisach oba były na wypowiedzeniu umowy serwisowej z rometem... Jakaś paranoja. Podobno w tych hamulcach rusza się tylko 1 tłoczek który dociska tarcze do drugiego. Ja to chyba zakupie jakieś nowe... A zakupu orkana z tym szmelcem nie polecam :-(

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Napisano

Panowie byłem w serwisie. Wyregulowali hamulce, nic nie ocieralo. Rowerem nie jezdzilem od tego czasu i wczoraj chcialem sie przejechac a tu klocki tarly o tarcze... Zdjalem klocki i okazało się ze tłok nie chowa się do końca. Spuściłem trochę płyny. Tylko pytanie ile trzeba tego upuscic? I będę obserwować co się dzieje.

Napisano

Dziękuję za odpowiedź. :) czyli po odkręceniu płyn jeżeli dojdzie do stanu optymalnego to sam przestanie cieknac? Pytam bo odniosłem takie wrażenie ze wycieknie cały jeżeli nie zakręce śrubki

Napisano

Musisz otworzyć klamkę a nie odpowietrznik na zacisku. Przez odpowietrznik wyleci wszystko a z klamki nadmiar. 

 

 

czyli po odkręceniu płyn jeżeli dojdzie do stanu optymalnego to sam przestanie cieknac?

Tak , jeśli jest go za dużo to przy układaniu membrany też wyleci. Tylko musisz to zrobić ostrożnie bo możesz wcisnąć pod nią powietrze i klops.

Potem wszystko skręć i tyle.

Napisano

Panowie też mam problem z tymi zaciskami i pytanie do was jako laik jeszcze w tym temacie. Wiem, że ta śruba z boku służy do odpowietrzania układu a czy można odkręcić tą górną pokrywkę przykręconą dwoma śrubkami? Co tam zastanę i czy pocieknie wtedy płyn? I jeszcze pytanie o tą małą dziurkę w środku tej pokrywki, jaki jest jej cel i czy możliwe żeby pociekło stamtąd kapkę płynu?

post-194583-0-50691100-1462267920_thumb.jpg

post-194583-0-03237000-1462267921_thumb.jpg

Napisano

Jak ją odkrecisz to w środku masz mebrane a pod nią płyn. Ta dziurka pewnie ma jakąś funkcję ale jaką to nie wiem.

 

Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka

Napisano

Ja odkręciłem boczną śrubkę, ale najpierw obróciłem klamkę pionowo w górę na kierownicy. Płyn wyciekał tylko przy rozpychaniu tłoczków i było tego kilka kropel (nie rozpychałem do końca, tylko o 1-2mm). Klamka zrobiła się odrobinę "miększa", ale nadal łapie daleko od kierownicy.

Napisano

W moim przypadku przy rozpychaniu klocków zapowietrzyłem sobie lekko hamulec. Nie pytajcie jak to zrobiłem, ale się udało. Klamka miała totalny luz. Odpowietrzenie okazało się banalnie proste, ale musiałem z tym pójść do serwisu żeby ktoś mi pokazał jak się to robi. Generalnie gość ustawił klamkę w poziomie dolał odrobinę płynu i zaczął powoli pompować klamką. Po chwili zaczęły ulatniać się pęcherzyki powietrza i klamka zaczęła robić się twarda.

  • 3 tygodnie później...
Napisano

 

 

Generalnie gość ustawił klamkę w poziomie dolał odrobinę płynu i zaczął powoli pompować klamką. Po chwili zaczęły ulatniać się pęcherzyki powietrza i klamka zaczęła robić się twarda

mam ten sam problem, ale serwisant zrobił przy mnie tę procedurę i nic to nie dało - klamka miękka, 3/4 mogę sobie cisnąc i nic to nie daje.

przedni jest ok, z tyłem to myslę ze się zabiję. co zrobić na to?

Napisano

Pełne odpowietrzanue i wymiana płynu , może być też nieszczelny zacisk jeśli ta klamka będzie zwiększać skok.

 

Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka

Napisano

Jak zaraz po odpowietrzeniu skok masz krótki a za kilka dni znów pójdzie pod kierownicę.

 

Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...