ajgor11 Napisano 30 Października 2013 Napisano 30 Października 2013 Witam!Wczoraj przyjechał do mnie zamówiony kross a6 2013. Dziś po złożeniu zauważyłem ,że przedni hamulec ma średni skok klamki ,zaś tylni coś między średni ,a mały Co to może być? Zapowietrzone? Ogólnie po naciśnięciu obu hamulców zatrzymuję się w miejscu,ale żeby postawić mnie na przednie koło jednym palcem jest wtedy problem, dodam ,że ważę 55kg, a tarcze to 160mm. Hamulce jeszcze nie dotarte, może to? Pozdrawiam!
Mod Team Puklus Napisano 30 Października 2013 Mod Team Napisano 30 Października 2013 Z tego co ja zauważyłem w obu moich kompletach tylny hamulec ma mniejszy skok, minimalnie, żeby hamulec miał pełną moc musisz go docierać ok 30-50km dość często hamując. Ile masz obecnie skoku klamki w cm ?
tor23 Napisano 30 Października 2013 Napisano 30 Października 2013 Wyreguluj skok śrubką, która jest przy klamce. Żeby zmniejszyć wkręć ją.
ajgor11 Napisano 30 Października 2013 Autor Napisano 30 Października 2013 @Puklus ,później zmierzę i Ci podam. @tor23 w tych elixirach nie ma chyba pokrętła ,regulującego skok klamki ?P.S @Puklus identycznie jest u mnie, mój tylni też ma troszeczkę mniejszy skok niż przedni, da się to wyczuć.
Piksel Napisano 30 Października 2013 Napisano 30 Października 2013 Wyreguluj skok śrubką, która jest przy klamce. Tą śrubą reguluje się tylko odległość klamki od kiery, nie odległość klocków od tarczy.
ajgor11 Napisano 30 Października 2013 Autor Napisano 30 Października 2013 @Piksel jeśli dobrze zrozumiałem, to chodzi o tą śrubkę?
Mod Team Puklus Napisano 30 Października 2013 Mod Team Napisano 30 Października 2013 Tak to śruba regulacji odległości klamki. Regulacje skoku tłoków mają lepsze hamulce
ajgor11 Napisano 30 Października 2013 Autor Napisano 30 Października 2013 I aby skok klamki był mniejszy ,to muszę to śrubkę wkręcić ,czy wykręcić? Mam się czegoś obawiać ,że coś zepsuję itp?
tor23 Napisano 30 Października 2013 Napisano 30 Października 2013 Nic nie popsujesz. Wkręć trochę i zobacz czy Ci odpowiada.
Mod Team safian Napisano 30 Października 2013 Mod Team Napisano 30 Października 2013 Przeczytaj powyższe posty - w tym modelu nie ma regulacji skoku klamki, jest jedynie regulacja odległości od kierownicy, która skoku nie zmieni.
ajgor11 Napisano 30 Października 2013 Autor Napisano 30 Października 2013 @safian Czyli to dokręcanie nic nie da? Nie ma sensu tego robić??
jasinski21444 Napisano 30 Października 2013 Napisano 30 Października 2013 Kwesti skoku klamki nic. W kwestii ustawienia klamki pod swoje dłonie da Pokręć w jedną lub drugą strone i ustaw tak jak ci odpowiada
ajgor11 Napisano 30 Października 2013 Autor Napisano 30 Października 2013 Ok, jeśli skoku to nie zmieni , to nic nie robię. Chodziło mi o to ,żeby hamulec hamował szybciej ,tzn. lekko nacisnę klamkę i już hamuje. Jutro podam skok w cm.
filipog44 Napisano 30 Października 2013 Napisano 30 Października 2013 W moich Shimano M445 klamka wchodzi od nowości do dnia dzisiejszego równiutkie 3,00 cm. Wtedy jest już wciśnięta praktycznie na maxa, oczywiście można docisnąć jeszcze pewnie z 1-3mm ale wolę nie próbować.
tor23 Napisano 30 Października 2013 Napisano 30 Października 2013 Wkręć tą śrubkę i będzie lepiej. Nic nie popsujesz. Zobaczysz że klamka będzie miała mniejszy skok. Mam te hamulce i wiem co piszę.
ajgor11 Napisano 30 Października 2013 Autor Napisano 30 Października 2013 Jutro podam skok klamki , bo może skok jest ok ,a tylko ja coś marudzę Jutro się odezwę Będę rozważał dokręcenie tej śrubki
tobo Napisano 30 Października 2013 Napisano 30 Października 2013 Wyciągnij koło i naciśnij dwa razy klamkę - to zbliży klocki do tarczy i zredukuje skoo dźwigni.
afly Napisano 30 Października 2013 Napisano 30 Października 2013 Kolega kupił rower z nowymi hamulcami Avid Elixir 1. Również miał problem z przednią klamką tak jak opisujesz to Ty. Nie przejmował sie tym ponieważ na przeglądzie zerowym miał to zgłosić. Jednak na drugi dzień gdy poszlismy przegonic po lesie nowy nabytek, obydwa hamulce zaczeły pracować tak samo (skok klamki przedniego hamulca się zmniejszył).
Silver400 Napisano 31 Października 2013 Napisano 31 Października 2013 Będę rozważał dokręcenie tej śrubki Co to jest reaktor atomowy czy ustawa o ochronie środowiska ? Na litość boską, to jest śrubka, używa się jej aby dostosować hamulec do swoich dłoni. To coś jak zmiana tapety w telefonie! Ile w ludzie macie wolnego czasu żeby się nad taką pierdołą zastanawiać i rozważać ?
crupez Napisano 31 Października 2013 Napisano 31 Października 2013 Wyciągnij koło i naciśnij dwa razy klamkę - to zbliży klocki do tarczy i zredukuje skoo dźwigni. Wydaje mi się, że po takim zabiegu nie zamontuje ponownie koła
djwiocha Napisano 31 Października 2013 Napisano 31 Października 2013 Najpierw zacznijmy od tego że skoro boisz się użyć tej śrubki to prawdopodobnie masz nie do końca idealnie ustawione klamki. Może i nie wpływa to w żaden bezpośredni sposób na siłę hamowania, jednak wpływa znacząco na wygodę użytkowania hamulca, a więc na siłę jaką ty jesteś w stanie włożyć w klamkę. Jak wiadomo, każdy ma tan swój idealny punkt w którym może w pełni wykorzystać hamulec. I radzę tak hamulce ustawić, a potem dopiero docierać, a jeszcze dopiero potem oceniać ich siłę Może nikogo to nie obchodzi, ale ja lubię jak hamulec łapie wtedy kiedy klamka jest prawie równolegle do kiery, ale minimalnie wcześniej, a jako że wydaje mi się że mam długie palce (klamki odsunięte prawie na maxa) jest to gdzieś połowa teoretycznego skoku klamki (od spoczynku do kiery), no i oczywiście jak klamka jest twarda jak kamień już po złapaniu tarczy. Nigdy nie rozumiem po co ma łapać "szybko"
ajgor11 Napisano 31 Października 2013 Autor Napisano 31 Października 2013 @tobo Czytałem gdzieś o tym wynajmowaniu koła ,ale to nie spowoduje ze hamulce się zapowietrza ? Wysłane z mojego HTC Desire C przy użyciu Tapatalka Co do skoku klamek : tylni hamulec skok ok.2,5 cm , przdni ok. 3,5 cm. Wysłane z mojego HTC Desire C przy użyciu Tapatalka
jasinski21444 Napisano 31 Października 2013 Napisano 31 Października 2013 Nie to nie spowoduje że hamulce się zapowietrzą )
ajgor11 Napisano 31 Października 2013 Autor Napisano 31 Października 2013 Rozumiem, zawsze się zastanawiałem ,czemu producenci hamulców zawsze ostrzegają ,aby nie zaciskać klamki bez tarczy w zacisku?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.