Skocz do zawartości

[do3200] Kross A6,A7,R6?


Preacher

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Na wstepie witam wszystkich uzytkowników, szukam fachowej porady doświadczonych ludzi, dlatego postanowiłem zadać pytanie Wam, wiem, że było z pewnością takich dużo, ale prosiłbym o opinie o wybór między 3 rowerami krossa, chodzi mi o osprzęt, waham się pomiędzy modelem a6 z 2014 ( nowa rama) a a 7 z 2013 roku , ale na osprzecie kompletnie się nie znam. z góry dziekuję za opinie, 

ps, ktos mi polecił jeszcze R6 więc daje do porównania


Kross R6 2014
http://www.kross.pl/pl/2014/mtb-xc-275quot/level-r6

Kross A6 2014
http://www.kross.pl/pl/2014/mtb-xc-26quot/level-a6

Kross A7 2013
http://www.goride.pl/kross-level-a7-2013...p-284.html

Napisano

Z czystej ciekawości jak masz możliwość przejedź się na r6.
Kross wypuścił 27.5 w atrakcyjnej cenie. Przejedź się i porównaj jak się jeździ z większymi kołami. Może to być strzał w 10.

Napisano

Nie chcesz poczekać z zakupem?

Wiele wskazuje na to, że Romet będzie miał bardzo ciekawą ofertę.

Jaki wzrost i waga?

 

Dzięki wszystkim za opinie,

w sumie A6 odpadło i R6 również ( miałem wczoraj możliwośc przetestowania) wybór padł na:

 

Kross B6 2014 

http://www.kross.pl/pl/2014/mtb-xc-29quot/level-b6

 

lub Trek X-Caliber 8 2014 ( ten wykracza ciut za mój budżet)

http://www.trekbikes.com/pl/pl/bikes/mountain/cross_country/x_caliber_29/x_caliber_8_e/#/pl/pl/model/details?url=pl/pl/bikes/mountain/cross_country/x_caliber_29/x_caliber_8_e

 

co szanowni koledzy proponują ? bardziej skłonny jestem na Kross B6 z racji ceny, 

 

ps. waga 79-80 kg, wzrost 172 cm 

Napisano

Niestety, ale przy wzroście 172cm zapomnij o jakimkolwiek 29er - każda rama będzie dla Ciebie "niebezpieczna". Nie bez powodu "pojawiło się" teraz koło 27.5, ponieważ 29er naprawdę ze względu na wysoko umieszczoną kierownicę, główkę ramy, wysoko znajdujący się przekrok będzie dla Twojego krocza niebezpieczny, jechałeś na tym B6?
Co do sprzętu w tym Kross'ie - technicznie jest tragedia, jednak ciężko się odniesć do innych producentów ponieważ nie ma podanej pełnej oferty na 2014. Piasty są dobre, ale mocno budżetowe - 40zł sztuka, amortyzator kowadło w tej cenie jakich mało z goleniami 30mm (29er ma problemy z sztywnością przodu), osprzęt też nie rozkłada na łopatki - ogólnie Kross nie jest najlepszą opcją w kategorii cena/jakosc.
Kolejna sprawa, ważysz pod górna granicę jaką podaje Kross w gwarancji (80kg użytkownik + bagaż i 96kg=użytkownik + bagaż + rower) - musisz być tego świadomo, ponieważ z tą firmą są gwarancyjne "jaja" większe niż myślisz.
Co do Treka, musi być to bardzo świadomy wybór ze względu na geometrię Genesis 2.

Przy Twoim wzroście i nie takim małym budżecie odrzuciłbym caly obecny marketing na bok i przemyślał dobrze sprawę co do rozmiaru kół. Jeżeli masz jakieś rozeznanie w sprzęcie jesteś w stanie wyrwać dobrego fulla 26" - używanego, ewentualnie jeżeli chcesz coś innego niż od wielu lat dobrze służace koło 26" szedłbym w kierunku 27.5" - na pewno nie byłoby to 29er.

Do zakupu jakiegokolwiek produktu spod szyldu Kross  nie zachęcam jeżeli cenisz sobie prawdziwą gwarancję, a nie tylko tą zapewnioną na papierze - akurat papier wszystko przyjmie.

Szukasz roweru w takim okreśie, że najlepiej postawić na wyprzedaże i kupić coś z koła 26" lub czekać na pełną ofertę na sezon 2014 i zdecydowac się na 650B (27.5").

Napisano

19" będzie za duża na pewno - chyba że kolega jest inaczej zbudowany.

 

link dałem przykładowy rama 19 cali, teraz mam 17 i troche mała, sztyca już prawie na maxa, więc jakie opinie o tym a7 z 2013? 

Napisano

Wyznacznikiem ramy nie jest tylko długośc rury podsiodłowej - musisz zmierzyć jaki dokładnie masz teraz wymiar od osi suportu do końca rury podsiodłowej, oraz jakiej długość masz obecnie sztycę. Nie ma przeciwskazań aby kupić sztycę 400mm jeżeli bedzie taka potrzeba, ważniejszym parametrem będzie długośc górnej rury ramy.

Jaki masz obecnie rower?

Napisano

Wyznacznikiem ramy nie jest tylko długośc rury podsiodłowej - musisz zmierzyć jaki dokładnie masz teraz wymiar od osi suportu do końca rury podsiodłowej, oraz jakiej długość masz obecnie sztycę. Nie ma przeciwskazań aby kupić sztycę 400mm jeżeli bedzie taka potrzeba, ważniejszym parametrem będzie długośc górnej rury ramy.

 

Jaki masz obecnie rower?

 

 

aktualnie Kross A3 17 cali 

Napisano

A3 jaki rocznik? Ponieważ z tego co wiem to były w pewnym okresie modele A1 i A3 przeznaczone dla kobiet (krótsze mostki itp).
Czy rama jest wydaje Ci się mała z powodu sztycy? Kross zdaje się montuje/montował sztyce 320mm co jest ubogim wynikiem.

Napisano

A nie zastanawiałeś się nad zmodyfikowaniem obecnego roweru ? za tą kwotę którą dysponujesz mógłbyś zamontować porządny amortyzator, fajne koła, spd, a i na modyfikację napędu jeszcze by sporo zostało. 

Napisano

A nie zastanawiałeś się nad zmodyfikowaniem obecnego roweru ? za tą kwotę którą dysponujesz mógłbyś zamontować porządny amortyzator, fajne koła, spd, a i na modyfikację napędu jeszcze by sporo zostało. 

 

na tym sie nie znam zbytno, spd juz mam :)

 

a ktos moze sie wypowiedziec o treku  Caliber x7 

http://www.trekbikes.com/pl/pl/bikes/mountain/cross_country/x_caliber_29/x_caliber_7/# ? 

 

ewentualnie Trek x8 

http://www.trekbikes.com/pl/pl/bikes/mountain/cross_country/x_caliber_29/x_caliber_8_e/#

Napisano

Ja się wypowiem o Trekach w 4 słowach: Nie warte swojej ceny!

 

Wczoraj jezdzilem na kross b6 29er, fajnie miło, pod góre znacznie lżej, frajda z jazdy, więc razej obstawie na 29er, dlaczego piszesz, że trek nie jest wart swojej ceny?

 

 

do wyboru zostały mi 2 rowery :

Kross b6  albo trek calibria x8 ?

 

kto jest za kim i będę już happy

 

Napisano

Wczoraj jezdzilem na kross b6 29er, fajnie miło, pod góre znacznie lżej, frajda z jazdy, więc razej obstawie na 29er, dlaczego piszesz, że trek nie jest wart swojej ceny?

 

 

do wyboru zostały mi 2 rowery :

Kross b6  albo trek calibria x8 ?

 

kto jest za kim i będę już happy

 Posłuchaj kolegów i nie pakuj się w duże kolo...

Sezon i tak się kończy więc może wstrzymaj się z bólami i weź coś fajnego w tradycyjnym rozmiarze lub wspomnianym 27,5" z nowych lub starszych kolekcji ale przecenionych. Odpowiedz sobie na pytanie czy faktycznie potrzebny Ci rower mtb być może więcej radości i pożytku będziesz mieć z jakiegoś crossa?

Napisano

frajda z jazdy, więc razej obstawie na 29er

 

:)

 

Jak jeździłeś, masz frajdę i czujesz miętę do dużego koła to tego się trzymaj :) Z moich sugestii - miałem w rodzinie przypadek reklamacji suportu w Krossie i wymiana została przeprowadzona bezproblemowo - rower kupiony był wysyłkowo. Jeśli inne czynniki nie są dyskwalifikujące z porównywalnych produktów wybrałbym polski :)

Napisano

Biorąc pod uwagę stosunek ceny do jakości zamontowanych podzespołów, to proponowałbym rozejrzeć się również za rowerami marki Cube. W Skiteamach na rowery z rocznika 2013 masz na dzień dobry 15% rabatu a to już jest sporo. Może być ewentualnie problem z doborem ramy ale moim zdaniem oferta jest bardzo konkurencyjna. 

Napisano

Biorąc pod uwagę stosunek ceny do jakości zamontowanych podzespołów, to proponowałbym rozejrzeć się również za rowerami marki Cube. W Skiteamach na rowery z rocznika 2013 masz na dzień dobry 15% rabatu a to już jest sporo. Może być ewentualnie problem z doborem ramy ale moim zdaniem oferta jest bardzo konkurencyjna. 

 

 

Dziękuję wszystkim za opinie, po 3 dniach testów 26, 29 er, rowerów Kross A7, Kross B6, Treka  Caliber8 wybrałem Treka Caliber 29er, dlaczego?

 

Rewelacyjna rama z doskonale wyważonym środkiem cięzkości, Kross niestety nie miał już tej frajdy, w czasie zdjazdów po ostrych i mokrych kamieniach rower prowadził się pewnie, u Krossa było ciut gorzej, ale jeszcze zakceptowalnie, w Treku dozywotnia gwarancja dla pierwszego właściciela ( na rame ), 

 

co do ceny, to budźet przekroczyłem niestety , kross B6 z 2014 roku to koszt 3400 zł, Trek Caliber z 2014r  3900, jednak po rabacie zapłaciłem 3400 za Treka. 

 

ps. Testowałem jeszcze Treka Caliber X9 , również polecam, miałem to szczęście, że znajomy ma sklep z Krossami i Trekami, więc doświadczyłem wszystko empirycznie i w górach na cięzkich trasach. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...