Skocz do zawartości

[hamulec tarczowy] Problem z Avid Elixir 1 - tarcie


Kaiketsu

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Ostatnio ze zdziwnienem zauważyłem, że przy obracaniu przedniego koła klocek trze o tarcze, wydając irytujący syk (i zapewne zwiększając opór).

 

Rower ma 2 miesiące i wcześniej nie miałem takiego problemu, wszystko chodziło płynnie.

Samoregulujące się... szkoda, ze w zły sposób :/

 

Czy mogę to naprawić luzując te dwie duże śruby niedaleko szczęk, zaciskając klamkę i zakręcając? taką radę dostałem.

Wolalbym jednak nie rozlać sobie żrącego płynu hamlucowego po podłodze, bo trzymam rower w mieszkaniu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z problemem poradzisz sobie po prostu luzując dwie śruby (analogicznie tak samo zacisk wygląda z przodu):

 

2uoo0o5.jpg

 

Nie masz się czego obawiać, nic się nie wyleje. Możesz wtedy zacisnąć klamkę i po prostu dokręcić - powinno zadziałać.

 

Jednakże jeśli tłoczki pracują nierównomiernie, możesz mieć problem z takim ustawieniem. Tarcza może się mocniej giąć przy zaciskaniu, bądź koło po prostu ocierać. Wtedy już tylko pozostaje finezja i cierpliwość ręcznego ustawiania zacisku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O rety, dobrze, że napisałem. Już chciałem poluzować "tą drugą" parę śrub...a tu te pionowe trzeba poluzować.


A zacisk ręcznie jak ustawiać? Mam wyciągnąć tę "zawleczkę" przy blokach hamulcowych do tego?

 

Na szczęście przednie koło, więc prościej manewrować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ten pierwszy sposób niestety nie pomógł........Co mam zrobić by nie ocierały?Może jakoś klocki poluzować czy coś........?

Procedurę regulacji proponuję od popchnięcia klocków do pozycji wyjściowej - czasami gdy zacisk pierwszy raz był ustawiony niewłaściwie tłoczki pozycjonują się niekoniecznie równolegle do tarczy, jeden przesuwa się więcej drugi mniej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten "pierwszy pomysł" dla mnie zawsze jest tylko wyjściowym. Nigdy tak nie udało mi się ostatecznie hamulca wyregulować.

Potem warto podstawić sobie jakąś małą lampkę pod zacisk i delikatnie poluzować śruby mocujące. Kręcąc powoli kołem, dzięki lampce, będziesz widział dokładnie w którym miejscu ociera. Lekka korekta palcem powinna pomóc. Dokręcając powoli śruby cały czas obracaj koło żeby sprawdzać czy coś się nie poruszyło.

No i co najważniejsze. Hamulec trzeba naprawdę mocno dokręcić bo jak w czasie jazdy naciskasz na klamkę to wywierane są ogromne siły. Do tego służy klucz dynamometryczny + info od producenta ramy z jaką siłą można dany element dokręcić. Nie mam takiego klucza ale jakoś na razie mi się udaje sprawnie to robić;)

No i sprawdź czy koło oby równo jest zaciśnięte w widelcu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...