Skocz do zawartości

[koło] wymiana tylnego koła do XC dla grubasa


nurglak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od roku dosyć intensywnie jeżdzę na rowerze. Mimo tego że moja waga spada to i tak ważę 110kg i docelowo po przetopieniu masy na mięśnie zatrzyma się na 95-100kg. 

 

 

Posiadam rower Giant Revel Disc 2 2012, w miarę możliwośći staram się wymieniać w nim osprzęt (amor Rock Shox XC 32 TK, hamulce Magura Julie 180/180, manetki Shimano Alivio) i przyszedł czas na koła, a konkretnie na tylne.

 

 

Wg specyfikacji ze strony Gianta zamontowane mam koło na obręczy: GIANT CR70, aluminiowe, dwuścienne i piastę GIANT S-Elite Disc. Szprych wymieniłem już chyba z 7 lub 8 (przez cały rok, a i tak widzę że koło się 'rozjeżdza'). Piasta jest sprawna, zastanawiałem się nad kupnem wytrzymałej obręczy, szprych DARTHMOOR (oczywiście nie mam pojęcia jaka długość) i oddaniu koła do zrobienia na serwis. Jednak z drugiej strony nie wiem czy nie lepiej kupić po prostu nowe koło. Budżet zakładam w okolicach 150zł, max 200zł (w ostateczności zestaw kół do 350zł).

 

 

Zastanawiam się też czy grubsza opona nie pomogłaby w odciążeniu koła, jeżdzę teraz na Crosmarkach Maxxisa 26 x 2,10. Przyczepność nawet przy mojej wadze jest bajeczna, tylko czy grubsza opona wejdzie mi na przednie koło, którego raczej nie będę wymieniał w tym roku (chyba że ktoś widzi taką potrzebę, nie potrafię określić jakości tych kół).

 

Z góry dziękuje za pomoc.

 

Pzdr~!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Hej
Przede wszystkim kilka porad praktycznych z mojego doświadczenia:
- obręcz musi byc kapslowana, najlepiej dwustronnie;

- nie bierz obręczy o wewnętrznej szerokości mniejszej niż 19 mm - te 18-stki czy 17-stki siłą rzeczy są "wylajtowane" a co za tym idzie - osłabione;

- szprychy - coś konkretnego, żadnych cieniowanych szprych. Ja kupiłem sobie szprychy Mach o średnicy 2mm;

- dobre nyple - odpuściłem sobie aluminium;

- zaplot - jeśli masz piastę na 32 szprychy to zaplot na "trzy krzyże", jeśli piasta na 36 szprych, to poszukaj fachowca który zaplecie Ci koło na tzw"cztery krzyże". Jest to wyższa szkoła magii rowerowej ale zdaje egzamin i procentuje. Jeśli u Ciebie nikt nie umie tak zaplatac, to może ktoś ze sprzedawców w sieci potrafi tak zapleśc - wysyłasz wtedy piastę i odsyłają Ci gotowe koło;

 

U mnie tej wiosny waga skoczyła, z racji brania leków, do 110 i szybko zajeździłem tylne koło.

Wybór padł na Accent Airplane - średnica wewnętrzna 20,5, podwójnie kapslowana - koszt obręczy coś ok 60 zł plus szprychy plus nyple plus zaplot i wyszło 140 za całośc. Popełniłem tylko jeden błąd - kupiłem piastę Shimano i było trochę schodów ale koło do tej pory proste.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- szprychy - coś konkretnego, żadnych cieniowanych szprych. Ja kupiłem sobie szprychy Mach o średnicy 2mm;

 

 

To najgorsza rada jaka czytalem. Jedyna zaleta niecieniowanych szprych to to ze sa tanie i sie skrecaja mniej w czasie zaplatania. Kolo na cieniowanych szprychach (2 vs. 2-1.8-2) bedzie mocniejsze niz na prostych i to chyba wie kazdy (a przynajmniej powinien) kto ma pojecie o budowanie kol....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

taaaa, jasne...

misiu - prywatne wycieczki to w priv - ok?!
zaplec koło na 4 krzyże na cieniowanych szprychach i zrób to tak by te szprychy nie strzelały w zakrętach pod zawodnikiem ważącym więcej niż 70 kg...

A jak już zapleciesz i szprychy przestaną strzelac(co znaczy że się już rozciągnęły) to weź i wycentruj takie koło...

Ja się przejechałem już na Sapim Laser - 70 zł leży sobie w dziale "złom" w garażu. Też mi kumpel mówił że dadzą rady.

Jedyną dobrą opinię słyszałem na temat DT Competition - cieniowane są w trakcie kucia a nie jak reszta, w trakcie wyciągania. Tyle że zapłac 3 zł za sztukę z nyplem i wyrób się w podanej przez autora kwocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to nadal nie jestem do końca zdecydowany. Zastanawiam się nad złożeniem samemu kół na obręczach Accent Airplane, które polecił mrmorty np. na takich piastach jak w tym zestawie:

 

http://allegro.pl/komplet-kol-disc-accent-airplane-novatec-maszyny-i3466310216.html

 

lub ewentualnie cierpliwie uzbierałbym na koło z taką samą piastą Novatec na obręczach dartmoor fortress:

 

http://allegro.pl/obrecz-dartmoor-fortress-mtb-26-36o-czarna-new-i3473213036.html

 

Przekonuje mnie ich wewnętrzna szerokość 25mm, tylko jakie wtedy minimalne opony i czy nie będzie to kolidować z ramą/amortyzatorem? Wysokość obręczy jest taka sama, ale co z oponą?

 

Ostatnie pytanie czy zwiększona grubość opon nie będzie miała znacznego wpływu na prędkość?

 

Budżet zakładałem w oparciu o jednorazowy wydatek, ale z tego co widzę to chyba jednak lepiej trochę odłożyć, bo ceny jednorazowego zakupu faktycznie naginają budżet.

 

Pzdr~!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

ale Ty nie potrzebujesz koła do DH!
Po co masz płacic za kloca ważącego ok 650 gram jak tu masz poleconą najtańszą z trwałych obręczy która waży 450 gram(wg katalogu oczywiście).

Pisałeś wcześniej że piasta jest w dobrym stanie - zatem znajdź sprzedawcę który w ofercie zaplata również koła i tak jak pisałem - zapytaj czy potrafi zapleśc na cztery krzyże(pod warunkiem że masz piastę na 36 otworów).
Jeśli nic nie znajdziesz, to się odzywaj w priv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piasta jest w dobrym stanie, tylko ma właśnie 32 otwory, więc musiałbym zakupić nową. Znalazłem tę obręcz Accent Airplane za 50zł. Co mogę do niej dobrać?

Jutro będę wiedział czy mogę zapleść koło na miejscu.

 

Pzdr~!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taaaa, jasne...

misiu - prywatne wycieczki to w priv - ok?!

 

zaplec koło na 4 krzyże na cieniowanych szprychach i zrób to tak by te szprychy nie strzelały w zakrętach pod zawodnikiem ważącym więcej niż 70 kg...

A jak już zapleciesz i szprychy przestaną strzelac(co znaczy że się już rozciągnęły) to weź i wycentruj takie koło...

 

Zrób może jakiś google search chociaż bo dalej od rzeczy piszesz podając bezsensowne przykłady jak polecenie na 4 krzyże...

Ja kola zaplatam sam, a Ty ?

 

Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk 4

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Mod Team

 

Ja kola zaplatam sam, a Ty ?

 

 

Zapomniałem o tym temacie...
Tak, wszystkie które mam obecnie, zaplotłem sam. Choc przyznam że posiadłem tę wiedzę dopiero zimą ubiegłego roku. Do jakichś tam zjazdowych szaleństw posiadam kółka Rodi Excalibur DH - nie jest to szczyt techniki, a pod osobą ważącą w pełnej zbroi dobrze ponad 100 kg lubiły się giąc na niedolotach tudzież spotkaniach z drzewem. Znajomy z serwisu zaproponował mi eksperyment z 4 krzyżami. Efekt jest taki, że od maja nic przy kole nie robiłem. 
Czytałem o minusach, ale sporo osób również zaprzecza tej teorii(chodzi o rzekome łapanie bicie górnego czy wg innych mniejsza sztywnośc boczna). U mnie wszystko gra i burczy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem o tym temacie...

Tak, wszystkie które mam obecnie, zaplotłem sam. Choc przyznam że posiadłem tę wiedzę dopiero zimą ubiegłego roku. Do jakichś tam zjazdowych szaleństw posiadam kółka Rodi Excalibur DH - nie jest to szczyt techniki, a pod osobą ważącą w pełnej zbroi dobrze ponad 100 kg lubiły się giąc na niedolotach tudzież spotkaniach z drzewem. Znajomy z serwisu zaproponował mi eksperyment z 4 krzyżami. Efekt jest taki, że od maja nic przy kole nie robiłem. 

Czytałem o minusach, ale sporo osób również zaprzecza tej teorii(chodzi o rzekome łapanie bicie górnego czy wg innych mniejsza sztywnośc boczna). U mnie wszystko gra i burczy :)

 

Spoko, tylko mi nie chodzilo o 4 krzyze, ale o cieniowane szprychy. Jedyna zaleta niecieniowanych szprych jest ich cena i na tym zalety sie koncza. Szprychy pekaja zmeczeniowo na zagieciu tam gdzie sa wchodza do otworu w piascie, cieniowanie pomaga rownomierniej rozlozyc naprezenia - jak nie wierzysz mi, poszukaj dowolnego poradnika budowy kol, od Sheldona bo Jobsta Brandta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

uściślijmy Twoją i moją wypowiedź - cieniowane szprychy są lepsze od zwykłych - to fakt i tu się nie zrozumieliśmy. Mi chodziło o cieniowane szprychy i zaplot na 4 krzyże. Raz tylko zaplotłem na 4 krzyże na cieniowanych Sapim Laser i koło strzelało w zakrętach niczym zardzewiały napęd w Wigry 3 u mojego sąsiada. Poczytałem w sieci i więcej nie eksperymentowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...