Skocz do zawartości

[do 2500] Rower crossowy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam :)

Zaczynam poszukiwania dla siebie roweru, a że jestem laikiem to zwracam się do Was o pomoc.

Jeżdżę głównie po utwardzonych nawierzchniach (DDR, asfalt), ale zdarząją się też jakieś szutry, ew. lekki teren. Aktualnie tygodniowo robię około 100-120km, ale chcę ten dystans wydłużać. :) Myślę, że najodpowiedniejszym rowerem byłby cross.

Szukam czegoś z "męską" ramą (bo na takiej mi najwygodniej :P) i geometrii bardziej "sportowej". Nie lubię siedzieć mocno wyprostowana.

Dotychczas jeździłam na około 15-letnim rowerze Kross "City Best" o rozmiarze 19,5 (tak ma wybite na ramie). Chcę go wymienić, bo jest straasznie ciężki, za mały, niewygodny i jadąc powyżej 20km/h ma się wrażenie, że zaraz się rozleci :icon_confused:  (prawdopodobnie większość części jest do wymiany).

Mam 173cm wzrostu, 15 lat, a ważę około 60kg.

Objechałam dziś w tatą wszystkie sklepy rowerowe w Toruniu i... tylko w jednym były dwa rowery, które mi względnie odpowiadały.

Pierw przejechałam się na Unibike'u Crossfire'u. Pierwsze wrażenie: "jejku, jaki lekki! :woot: ". Ale po krótkiej jeździe byłam trochę rozczarowana - no był takie hmm "miękki". Generalnie nie pasował mi.

Drugim kandydatem był Specialized Crosstrail. Piękny! Wrażenie z jazdy: super rama, sztywna, bardzo mi odpowiadała. Ale, na tym plusy się chyba kończą. :( Z trudem dosięgałam do manetek, choć mam stanadrowej długości palce. Rower kosztował 2100zł. Spojrzałam w internecie na specyfikacje, a tam m.in tylnia przerzutka "altus". Generalnie osprzęt jak z hipermarketu za takie pieniądze. :wallbash:

Do dziś bardzo podobały mi się rowery Cube, szczególnie model Nature Pro (droższy, ale widziałam używane, zresztą mogę trochę zwiększyć budżet). Przekonałam się jednak, że przed kupnem trzeba pojeździć. Po weekendzie postaram się pojechać do Bydgoszczy, gdzie jest większy wybór.