Skocz do zawartości
  • 0

Luz na kierownicy - nowy rower


GeNetic

Pytanie

Witam Wszystkich. Jest to moj pierwszy post na forum. Zaczalem przygode z rowerami. Sobie na pierwszy sprzet wybralem rower Authora model Context , Zonie Authora Mystic. Z Zony rowerem wszystko okej ale u mnie pojawia sie problem. Na kierownicy robi sie duzy luz podczas np. hamowania przednim hamulcem. 2 dni pozniej cos zaczyna skrzypiec przy pedalowaniu zrobilem tym rowerem 100 km , zadzwonilem do sklepu gdzie go kupilem (oddalony znacznie od poznania) i oddalem go na przeglad. Okazalo sie ze z rama cos jest nie wporzadku i musza odeslac rame na gwarancje. Po 2 dniach otrzymalem wiadomosc ze jest mozliwosc iz dostane w zamian model wyzsza rame "Egoist" ale pozostale podzespoly zostana przelozone z Contexta. Odebralem dzis rower zrobilem 20 km razem z Zona i znow pojawil sie luz na kierownicy (wiem ze rower musi sie ulozyc itd ale u Zony nie ma takich problemow a u mnie drugi raz to samo...) Pytanie czy moge to jakos sam wyregulowac , czy jezdzic tak i sie nie przejmowac ? Ten luz najbardziej czuc jak stoje obok roweru wduszam przedni hamulec i pcham rower delikatnie do przodu i tylu wtedy czuc ten luz najbardziej. Polecacie odweizc rower z powrotem czy moge zrobic to samemu ? Totalnie nie wiem ktora srube dokrecic , boje sie ze cos popsuje. Bardzo prosze o pomoc dodalem zdjecie modelu roweru jaki mialem za pierwszym razem jednak jak mowie zmienila sie rama reszta jest ta co przy contexie wiec prosze o porady.



pozdrawiam Marek

post-164821-0-95431000-1368910684_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Popuść śrubki na mostku i delikatnie podkręć górną śrubkę. Skreć z porotem mosek. Zobacz czy jest luz, jeśli tak, jeszcze raz to samo. Ważne żebyś za mocno nie skręcił bo w krótkim czasie pójdzie łożysko. Ma być na styk.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poluzować dwie poziome śruby w mostku, potem dokręcać górną śrubę (top cap) ale tak żeby kierownica nie zaczęła ciężko "chodzić", dokręcić dwie poziome śruby. Powinno pomóc.

pozdr

 

 

czyli wpier poluzowac te dwie ktore tutaj sa na fotce a nastepnie ta z gory tak ? Chodzi mi tutaj o luz jakby na glowce ramy.

 

link do fotki : http://www.forumrowerowe.org/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_id=1645

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne, podobno dwa razy to samo się nie powtarza, ale jeśli części zostały przełożone z pierwszego roweru to być może coś ze sterami jest nie tak. Tam jest taka stożkowa podkładka musi dopasować się idealnie między rurę sterową, a górne łożysko sterów. Być może tak nie  jest i amortyzator po parunastu kilometrach łapie luz. Trzeba rozkręcić sprawdzić i dobrze skręcić ponownie. A przy skręcaniu mostka i kapsla dobrze jest postukać kołem o podłogę żeby zniwelować luzy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...