Pankow Napisano 12 Kwietnia 2013 Napisano 12 Kwietnia 2013 Witam, Przeglądam fora, czytam już któryś tydzień opisy i informacje, czytam o hamulcach, ramach, kołach... szczerze to nie bardzo jestem znawcą w tym temacie, zatem proszę Was o radę, który z tych dwóch rowerów (a może coś w podobnej cenie, lub lepiej nieco taniej) evado 4.0 http://www.kross.pl/pl/2013/cross/evado-4-0 merida 100-d http://www.rowerymerida.pl/produkt560/crossway-100-d-rower-merida.html I jaką ramę? dla 179 cm wzrostu. Cross - M ? Merida - 52 cm ? dziękuję z góry za rady :-) Pankow
pimbarian Napisano 12 Kwietnia 2013 Napisano 12 Kwietnia 2013 Witam, Przeglądam fora, czytam już któryś tydzień opisy i informacje, czytam o hamulcach, ramach, kołach... szczerze to nie bardzo jestem znawcą w tym temacie, zatem proszę Was o radę, który z tych dwóch rowerów (a może coś w podobnej cenie, lub lepiej nieco taniej) evado 4.0 http://www.kross.pl/pl/2013/cross/evado-4-0 merida 100-d http://www.rowerymerida.pl/produkt560/crossway-100-d-rower-merida.html I jaką ramę? dla 179 cm wzrostu. Cross - M ? Merida - 52 cm ? dziękuję z góry za rady :-) Pankow Hej, Ja mam 179 wzrostu i Meride Crossway - rama 52 - ale jest na styk jezeli chodzi o wysokosc gornej rury (jak stoje to praktycznie dotyka "klejnotow") - zalezy jak dlugie masz nogi - mysle ze powinienes sie przymierzyc rowniez do rozmiar mniejszej - na pewno nie wieksza. Tu masz Meride 100-d trzy stowki tansza (inne malowanie ale rower praktycznie ten sam): http://allegro.pl/merida-crossway-100-d-sklep-wa-wa-wyprzedaz-i3135568004.html Jak chcesz wydac do 2500 PLN to sie dobrze rozejrzyj bo za 2700 mi sie udalo wychaczyc Crossway 500-d - jak by nie patrzec duzo lepszy sprzet niz Evado (fakt ze w Grudniu to bylo). Tak na szybko za 2250 PLN masz juz Meride 300 d: http://allegro.pl/merida-crossway-300-d-sklep-wa-wa-wyprzedaz-i3135567987.html Maly "tip" - jakbys kupowal rower ktory znajdziesz na allegro to zawsze warto zadzwonic i ponegocjowac - ja zbilem 200 PLN w stosunku do ceny na allegro, rower oczywiscie nowka, ze sklepu z faktura, gwarancja itp.. Pozdro, P.
Pankow Napisano 12 Kwietnia 2013 Autor Napisano 12 Kwietnia 2013 Tak właśnie obawiałem się, że rama 52 jest taka trochę na styk. 300-d piszesz - tylko, że one sa już za 2700; początkowo myślałem o 40-v, później 100-d (ze wzgl na ramę), ten 300-d ma chyba tą samą ramę, a inny osprzęt? Pankow
pimbarian Napisano 12 Kwietnia 2013 Napisano 12 Kwietnia 2013 Tak właśnie obawiałem się, że rama 52 jest taka trochę na styk. 300-d piszesz - tylko, że one sa już za 2700; początkowo myślałem o 40-v, później 100-d (ze wzgl na ramę), ten 300-d ma chyba tą samą ramę, a inny osprzęt? Pankow Crossway'e co roku maja troche inny ksztalt ramy - na ile on ma znaczenie nie wiem - nie jestem az takim specjalista. Moja lepsza polowa ma Crossway 100-d z 2011 ja Crossway 500-d z 2012 - nie czuje jakiejs roznicy jezeli chodzi o pozycje na rowerze. Pytanie do czego potrzebujesz roweru? Ja srednio w w ciagu roku robie 4500 km (ale nie katuje roweru i dbam o niego) - sklada sie na to: - jazda po miescie (prawie codzienne dojazdy do pracy okolo 20 km), - jazda po okolicy, wycieczki 30-60km (80% asfalt, 20% las, raczej po suchym - nie lubie smigac w deszczu) - 2,3 kilkudniowe wyprawy z sakwami w roku po 500-800 km Zarowno 100-d (lepsza polowa przejezdza mniej wiecej polowe tego co ja) jak i 500-d sprawdzaja sie znakomicie, tylko radze zmienic dosc badziewne opony Meridy na poczatek na np. Schwalbe Marathon Mondial. 500-tke kupilem bo byla w niezlej cenie i ma to byc rower na dobre kilka lat no i zawsze chcialem miec XT ;-) ale 100-ka tez by dala rade. W linku masz 300-ke z malowaniem z 2011 za 2250 - mysle ze to dobry stosunek jakosci do ceny i mysle ze 80-100 PLN powinienes jeszcze utargowac. Mam nadzieje ze pomoglem. Pozdro, P.
Pankow Napisano 12 Kwietnia 2013 Autor Napisano 12 Kwietnia 2013 Dzięki, super opis, z tą 300-d to niestety to rama 46 cm, a nie 48 ;/ więc będzie pewnie za maly. Rower także chcę kupic na dłuższy czas niż sezon czy trzy Rozkład jazdy wyglądałby w stylu: - dojazd do pracy - wycieczki (w podobnym układzie asfalt-las) Musze na spokojnie spojrzec na parametry 300-d i 100-d czym się różnią tak naprawdę. (Choc spojrzałem na stronę meridy, że 100-d i 300-d ramę mają tą samą) Pankow
Pankow Napisano 25 Kwietnia 2013 Autor Napisano 25 Kwietnia 2013 Właśnie zamówiłem 100d, dostanę w pn, trochę razi owa biała rama, ale dostałem dobrą zniżkę no i jakośc na 1# miejscu, a nie kolor choc swoją droga znacie jakieś fajne sposoby na przyciemnienie ramy, np poprzez naklejki? Pankow
Rulez Napisano 25 Kwietnia 2013 Napisano 25 Kwietnia 2013 Najpierw bym się przymierzy do obydwu i sprawdził jak się na nich czuję, ale jeśli chodzi o osprzęt, to zdecydowanie wolał bym Krossa, jest dużo lepiej wyposażony. A w dodatku Merida Ci się nie podoba ...
Pankow Napisano 25 Kwietnia 2013 Autor Napisano 25 Kwietnia 2013 Porównując w sklepie meride 40d vs evado 2 ,Merida miała lepsze wyposażenie. O którym Krosie mówisz? (może szkoda, że nie odpowiedziałeś wcześniej na temat ,tak czy inaczej decyzja podjęta i wydaje się, że to dobry zakup) A i rama Meridy od 100 wzwyż jest ciekawa i ładna.(bardziej chodzi mi o kolor dosc brudzacy sie). Pankow
Rulez Napisano 25 Kwietnia 2013 Napisano 25 Kwietnia 2013 O którym mam mówić, jeśli w tytule tematu porównywałeś Evado 4.0 z Meridą 100d ...
Pankow Napisano 25 Kwietnia 2013 Autor Napisano 25 Kwietnia 2013 O którym mam mówić, jeśli w tytule tematu porównywałeś Evado 4.0 z Meridą 100d ... Rulez, powiem szczerze, że zmartwiłem się trochę, :-| na ile owy osprzęt jest gorszy? i co masz na myśli? chodzi o hamulce tarczowe? (ja 100d kupiłem za 2k) A może znajdzie się ktoś posiadający 100d, który opisałby użytkowanie Meridy?
Kluska Napisano 25 Kwietnia 2013 Napisano 25 Kwietnia 2013 ale jeśli chodzi o osprzęt, to zdecydowanie wolał bym Krossa, jest dużo lepiej wyposażony mam pytanie, wolałbyś kupić samochód super wyposażony ale awaryjny, czy mniej wyposażony i mniej awaryjny? lepszy osprzęt nie zawsze gwarantuje bezproblemowe użytkowanie, na forum w tym roku jest ok 3 tematów na temat pękniętych ram w kross'ie, lepszy osprzęt nic nie zdziałał, rama i tak pękła czasem lepiej zrezygnować z lepszego osprzętu na rzecz lepszej ramy, ramy nie wymieniamy po 10k km, a osprzęt tak, czy to będzie Alivio czy Deore
Rulez Napisano 25 Kwietnia 2013 Napisano 25 Kwietnia 2013 Wiesz, widziałem też popękane Meridy, więc nie przekonałeś mnie do Twojej "wizji" , w dodatku miałem kiedyś crossową Meridę na słabym osprzęcie, nic szcególnego ...
Kluska Napisano 26 Kwietnia 2013 Napisano 26 Kwietnia 2013 każda rama potrafi pęknąć, tak samo jak najmniej zawodny samochód kiedyś odmówi posłuszeństwa, do 2500 również można znaleźć Zethosa
Pankow Napisano 2 Maja 2013 Autor Napisano 2 Maja 2013 każda rama potrafi pęknąć, tak samo jak najmniej zawodny samochód kiedyś odmówi posłuszeństwa, do 2500 również można znaleźć Zethosa Rower złożony i wypróbowany śmiga pięknie - sam zachęca do szybkiej jazdy
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.