Skocz do zawartości

[rower]Cube, Merida, Kross do 1800 zł

Tmki87

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Szanowni forumowicze,

od dłuższego czasu poszukuję dla siebie roweru. Upatrzyłem trzy modele które bardzo mi się podobają ale tylko ze względu na walory estetyczne :). Niestety nie znam się na osprzęcie ani też nie mam wyrobionego zdania na temat tych trzech firm.

Pierwszy z nich to Kross Hexagon x6 - Hexagon X6 | Kross - Rower górski, rowery trekkingowe, rowery miejskie

Generalnie w mojej opinii rower ładnie się prezentuję. Jest w bardzo atrakcyjnej cenie i jest wyposażony w hamulce mechaniczne :). Niestety na forum czytałem o dwuznacznej jakości tej firmy. Podobno rowery rożnie pod względem jakości są składane a także amortyzator pozostawia dużo do życzenia.

Drugim jest Cube Aim z 2012 - Rower górski Cube Aim czarny 2012 cena 1539.00 PLN

Z polecenia przez użytkownika Cuba. Ceni sobie solidność marki i twierdzi że ramy są bardzo wytrzymałe. Podobno idzie to w parze..."Niemiecka firma, Niemiecka jakość" :). Ten model ma lepsze przerzutki od Krossa (Shimano Alivio RD-M410 Top Normal 8-speed).

Trzecim rowerem jest Merida Matts 40 - Rower górski Merida Matts 40-D 2012 - sklep rowerowy bikko.pl

Także z polecenia. Prosty i solidny rower.

Podsumowując 2 poprzednie sezony przejeździłem na tragicznym rowerze z Decathlonu Rockrider 5.1. Moja przygoda z tym rowerem skończyła się w sierpniu ubiegłego roku gdy w jakiś magiczny sposób przerzutki wplątały się w szprychy i pod wpływem sił cały mechanizm przerzutek został wyrwany od ramy. Poza tym rama jest strasznie miękka i co wyjazd musiałem dokręcać części roweru.

Mam nauczkę i chciałbym wybrać rower droższy, na którym będę miał poczucie bezpieczeństwa. Będę mógł spokojnie przejechać przez las 20km. Chciałbym wykorzystywać rower do jazdy miejskiej a weekendami przemierzać tereny leśne.

Przeznaczam na rower maks 1800zł (dlatego też interesuję mnie bardzo Hexagon, tylko boję się, że będzie to kolejna mina...)