trollinka Napisano 20 Grudnia 2012 Napisano 20 Grudnia 2012 Witam, od jakiegoś czasu rozglądam sie za sprzętem z przedziału cenowego zawartego w temacie i szczególną uwagę zwróciłem na dwa rowerki: Cube Reaction GTC PRO Cube REACTION GTC PRO black 'n' grey 'n' white 2012 | Sklep Rowerowy - Specjalistyczny oraz GHOST EBS HTX LECTOR Ghost EBS HTX LECTOR black grey white 2012 | Sklep Rowerowy - Specjalistyczny ...dlatego też, piszę do Was z prośbą o pomoc w decyzji i doradzeniu, wypisaniu zalet/wad obu maszynek. Z góry mówię, że Radonów nie biorę już pod uwagę. Gdyby wierzyć opisom znajdującym się na stronach, do których odnośniki znajdują się powyżej, to waga przemawia za Ghostem. Kilka osób radziło mi już, abym brał Ghosta bez zastanowienia ze względu na pewniejszą, sztywniejszą, lepiej pracującą w terenie ramę, nie patrząc na wydawałoby się gorszy osprzęt niż w Cubie. Jednak sam nie wiem już, na który się zdecydować. Na obu jeździłem i do gustu przypadł bardziej Ghost. Zastanawiam się nad różnicami w osprzęcie...Cube jest postawiony na ciut lepszych gratach, lecz czy to decydujący fakt? Hollowtech I różni się wiele od Hollowtech II, prócz wagi ? W razie gdybym wziął Ghosta hamulce nie stanowią problemu, gdyż mam w domu Elixiry jeszcze w pudełku. Kolejny znak zapytania...Koła. Tu do tej pory spotykałem się z podziałem zdaniem, jedni mówią tak, drudzy inaczej. Jak to jest z nimi naprawdę? Alexy czy SunRingle ? W Ghoście są piasty Deore, kulkowe, w Cube zaś na maszynowych łożyskach, jednakże nic nie wiem o tych drugich, próbowałem szukać w internecie i moje poszukiwania zakończyły się fiaskiem. Który z nich będzie słuszniejszym zakupem? Z góry dziękuje za wszelką pomoc.Przepraszam za ciut chaotyczną wypowiedź, ale spieszyłem się Pozdrawiam. Nie jeżdzę w XC, jedynie Maratony.
lysy35 Napisano 20 Grudnia 2012 Napisano 20 Grudnia 2012 Jak nie XC tylko maratony to może 29? Może lepiej coś złożyć jak już masz dobre hamulce. W tych rowerch jak chcesz sie ścigać to kółka pierwsze do zmiany
trollinka Napisano 20 Grudnia 2012 Autor Napisano 20 Grudnia 2012 Jak nie XC tylko maratony to może 29? Może lepiej coś złożyć jak już masz dobre hamulce. W tych rowerch jak chcesz sie ścigać to kółka pierwsze do zmiany O kołach doskonale wiem, zmieni się. Z czasem zapoluje na jakieś Mavic'i. 29 cali jakoś do mnie nie przemawiają, mimo, że nie jeżdzę w XC cenie sobię tą zwrotność, którą zapewniają mi 26-calowe koła. Wolałbym kupić cały rower, pytanie tylko, który z tych dwóch i dlaczego?
beskid Napisano 20 Grudnia 2012 Napisano 20 Grudnia 2012 Czytając za dużo opinii sam stwarzasz sobie problemy. Obydwa to w zasadzie jeden pies a te różnice będą nie odczuwalne. Mowa oczywiście o stronie technicznej. Temat łożysk w piastach, systemów suportowych, hebli to temat rzeka. Każdy ciągnie w swoją stronę więc bierz tego, który ci się podoba. Przykład pierwszy z brzegu; u mnie tylna obręcz Mavic'a spisywała się przez 2 sezony a obecnie idzie na złom.
szczympek Napisano 20 Grudnia 2012 Napisano 20 Grudnia 2012 Sprawdź nową ofertę Canyona np http://www.canyon.com/_pl/mountainbikes/bike.html?b=3011#tab-reiter2 Całkiem spoko jak za tą kasę.
delmariano Napisano 20 Grudnia 2012 Napisano 20 Grudnia 2012 Jeśli masz hamulce, a koła na starcie chcesz zmieniać.... To składaj. Po co wydawać pieniądze na rower, którego części będą później zalegać w warsztacie? Jak się upierasz, to Cube ma fajniejszą ramę. Przewody wpuszczone w środek, dobre zabezpieczenie przed łańcuchem jak z korby spadnie (metalowe wstawki w ramie). Mi osobiście w tym modelu przeszkadzałoby tylko brak blokady na kierownicy.
trollinka Napisano 22 Grudnia 2012 Autor Napisano 22 Grudnia 2012 Właśnie nie. Wczoraj miałem okazję przejechać się na obu i rama GHOSTA zdecydowanie lepiej wybierała wszystko. Tylny trójkąt, dokładniej haki są Ghost jest cale karbonowe a w Cube nie. Ghost także pomyślał nad tym i tam również łańcuch nie ma prawa zleciec. Co do linek, to nie uważam tego za minus, a raczej rodzaj ochrony przed kamieniami. Przednia przerzutka wkręcona w rame, a w Cube na obejme... Koła. Byłem wczoraj w serwisie i mechanicy powiedzieli mi, że te piasty w Cube to dziwny wynalazek, robiony zreszta jedynie dla tej firmy, często ulegają awarii..stukajacy dziwnie bęben itd.. Jednak wezmę GHOSTA. Ma większy potencjal wagowy od Cube'a, z czasem zejde z nim na ok. 9.9 (w tej chwili waży 10,5 z gorszym osprzętem niz cięższy Cube). DZIEKUJE ZA POMOC.
trollinka Napisano 26 Grudnia 2012 Autor Napisano 26 Grudnia 2012 Witam ponownie, Przeglądając ostatnio wiele stron natknąłem się na Canyony. Firma porządna, mająca uznanie. Szczególną uwagę zwróciłem na Grand Canyon AL 8.0 i Grand Canyon AL 7.0. Różnica w cenie wynosi 800 zł, w wadze 400 g, osprzętowo kołami, amortyzatorem i hamulcami. Moje pytanie jest takie...Czy różnice w osprzęcie są jakieś kolosalne? Czy Fox w tej wersji Evolution dużo odbiega od Sida RL ? ( ważę 64 kg ). Miał ktos styczność z tymi kołami DT? Lepsze od tych Mavicow ? Z góry dzieki. http://www.canyon.com/mountainbikes/bike.html?b=3011 http://www.canyon.com/mountainbikes/bike.html?b=3009
mansua Napisano 26 Grudnia 2012 Napisano 26 Grudnia 2012 Mavick bedą jakieś 200g cięższe od tych DT, większych różnic raczej nie odczujesz nawet jeśli DT są sztywniejsze (przy Twojej wadze). FOX od SID-a bedzie po pierwsze cięższy i będzie różnił się znacząco charakterem pracy. SID jest "ścigancki", FOX pracuje bardziej całym zakresem skoku, będzie raczej sztywniejszy od SID ale przy Twojej wadze będzie to nieodczuwalne. Zdecydowanie ciężko powiedzieć który jest lepszy, są inne. Co do hampli to się nie wypowiem.
trollinka Napisano 26 Grudnia 2012 Autor Napisano 26 Grudnia 2012 Czyli nie ma sensu kupować AL 8.0, skoro różnicy praktycznie nie ma ?
maroko777 Napisano 26 Grudnia 2012 Napisano 26 Grudnia 2012 moim zdaniem jest sens jeżeli ścigasz się w maratonach nie wiem czy zwróciłeś uwagę że Canyon ma stronę www w Polskiej wersji językowej i można rowery zamawiać w PL za pośrednictwem Polskiego przedstawiciela
trollinka Napisano 26 Grudnia 2012 Autor Napisano 26 Grudnia 2012 moim zdaniem jest sens jeżeli ścigasz się w maratonach nie wiem czy zwróciłeś uwagę że Canyon ma stronę www w Polskiej wersji językowej i można rowery zamawiać w PL za pośrednictwem Polskiego przedstawiciela Zauważyłem. To powiedz mi dlaczego jest sens Co w tym droższym jest lepsze i dlaczego to jego lepiej wziąć ? Ja już się pogubiłem we wszystkim, tyle tego jest, trzeba tylko dobrze wybrać, stąd multum pytań z mojej strony..
maroko777 Napisano 26 Grudnia 2012 Napisano 26 Grudnia 2012 po 1 masa całości (różnica 400g) w ściganiu się ma duże znaczenie lżejsza konstrukcja, nie zapominając o dobrej kondycji po 2 hamulce są lepsze po 3 koła również lepsze (moim zdaniem) po 4 SID który jest lżejszy i lepiej sprawdzi się w maratonach niż FOX... Jeżeli te punkty Cię nie przekonują i jest Ci to wszystko zbędne to bierz tańszy model czyli 7.0
trollinka Napisano 26 Grudnia 2012 Autor Napisano 26 Grudnia 2012 Taka odpowiedź mnie bardzo cieszy. Dziekuje, same konkrety.
maroko777 Napisano 26 Grudnia 2012 Napisano 26 Grudnia 2012 a ile masz wzrostu ? może coś z zakładki outlet wybierzesz ?
maroko777 Napisano 26 Grudnia 2012 Napisano 26 Grudnia 2012 http://www.canyon.com/_pl/outlet/article.html?o=A1025348 to może coś takiego
trollinka Napisano 26 Grudnia 2012 Autor Napisano 26 Grudnia 2012 Hmm, no cena ciekawa, ale nie wiem co i jak z DT ? Chodzi o wytrzymałość i charakterystykę pracy. Jestem lekki i zależy mi na czułości Brakuje też wagi, znasz może?
trollinka Napisano 26 Grudnia 2012 Autor Napisano 26 Grudnia 2012 Boje się tego DT. Drogi serwis, a raczej jego brak w mojej okolicy. ;D Raczej wybór padnie, na któregoś z tych dwóch Canyon'ów.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.