Usiu Napisano 24 Sierpnia 2012 Napisano 24 Sierpnia 2012 Witam, jakiś miesiąc temu zakupiłem od kuzyna rower marki Kross Hexagon V6, rocznik 2008 za równe 350zł. Do wymiany nadawał się suport, ponieważ delikatnie stukał i nie chodził już równomiernie, jednak postanowiłem go jeszcze wykończyć w tym sezonie. Niestety ale w poniedziałek spotkało mnie niemiłe doświadczenie, zostałem potrącony przez samochód który wymusił na mnie pierwszeństwo, 3 dni w szpitalu, teraz jestem uziemiony na 1,5 miesiaca. Wczoraj poszedłem obejrzeć rower, nie wygląda on najlepiej - przednie koło "ósemka" więc całe do wymiany, lewa korba zawinięta pod spód ramy, pedał skrzywiony, urwane siodełko. Amortyzator złapał duże luzy Sountor XCM, w dodatku przypuszczam, że po takim uderzeniu jest on krzywy, sam nie wiem jak z geometrią ramy, mam nadzieję, że jest prosta. Można to sprawdzić jakoś "domowym" sposobem? Lub czy w zwykłym serwisie rowerowym będą w stanie powiedzieć czy rama jest w 100% prosta? Teraz mam dylemat - dostanę pieniądze z odszkodowania i tutaj pytanie - czy jest sens inwestować w ten rower czy może zastanowić się nad czymś lepszym? Mówiąc 'inwestować' mam na myśli wymianę korby, pedałów na SPD, suportu, amortyzatora na coś 10cm z blokadą skoku, przedniego koła i może hamulców na hydrauliczne. Pewnie zapytacie jak jeżdżę - a więc jeżdżę w trybie mieszanym, bardzo lubię śmigać po wszystkich okolicznych lasach, hopki wyższe niż 15-20cm mnie nie interesują, jedynie coś co się natrafi przy zjeździe to trzeba czasem skoczyć. Poza tym jeżdżę trochę po asfalcie, więc jakiś rower XC byłby chyba idealnym wyborem. Więc ponawiam pytanie - czy jest sens na tej ramie budować coś takiego? czy lepiej byłoby kupić jakąś ramę i składać od zera rower? Fundusze jakie będę miał do przeznaczenia jeszcze nie są mi znane, jednak myślę, że z odszkodowania powinienem dostać ok 1,5tyś, jednak niekoniecznie chciałbym władować całą kwotę w rower. Mam 186cm wzrostu i ważę 70kg. Z góry dziękuję za pomoc, pozdrawiam.
mateusz0595 Napisano 24 Sierpnia 2012 Napisano 24 Sierpnia 2012 Ja bym tego hexagona wcale nie naprawiał tylko kupił coś w całości bo przy kwocie 1500zl nie opłaca się składać od zera, taniej wyjdzie kupić w całości.
afly Napisano 24 Sierpnia 2012 Napisano 24 Sierpnia 2012 Lepiej będzie kupić coś innego, niż praktycznie od samej ramy (o ile z nią wszystko ok) zaczynać zabawę - nie te fundusze. Tylne koło i napęd sprawne (stan kasety, korby, łańcucha, manetek)? pomijam suport. Lewe ramię korby można ewentualnie kupić w sklepie rowerowym, jednak nie liczyłbym na taki sam model/wygląd/kolor.
Usiu Napisano 24 Sierpnia 2012 Autor Napisano 24 Sierpnia 2012 Tylne koło i napęd sprawny. Przerzutki też chodzą bez większych zarzutów, czasem jakieś małe problemy występują. Ocenić napędu nie jestem w stanie, ale tak na oko myślę, że to już będzie 50-60% zużycia. Myślę, że naprawa całości roweru wyniosłaby w granicach 500zł (amortyzator + koło), jednak do tego doszły by pedały spd z obuwiem, korba... drogo. :\ Czy za trochę ponad 1000zł idzie wyrwać jakąś używkę mtb xc z w miarę dobrym amortyzatorem, i najlepiej hamulcami hydraulicznymi?
mateusz0595 Napisano 24 Sierpnia 2012 Napisano 24 Sierpnia 2012 Za ok 1000zł nie dostaniesz roweru z dobrymi hamulcami hydraulicznymi.
Usiu Napisano 24 Sierpnia 2012 Autor Napisano 24 Sierpnia 2012 Okej. Dzięki za pomoc. Jeszcze raz ponowię pytanie - jaki jest sposób zbadania ramy czy jest prosta? Czy działa tutaj ta sama zasada co w motocyklach, czyli po puszczeniu kierownicy jadąc prosto rower nie powinien znosić na żadną ze stron? Czy może oddać do serwisu i niech tam to zbadają?
rudy1986 Napisano 24 Sierpnia 2012 Napisano 24 Sierpnia 2012 Poszukaj w dziale wypadki i stłuczki,to może zgarniesz o wiele większe odszkodowanie.
mateusz0595 Napisano 24 Sierpnia 2012 Napisano 24 Sierpnia 2012 http://allegro.pl/kross-level-a4-2008r-mtb-rower-gorski-bytom-deore-i2584688798.html masz tu średniej klasy rower, za 800 zł myślę ze go kupisz i masz cały dobry sprzęt.
olka722 Napisano 28 Sierpnia 2012 Napisano 28 Sierpnia 2012 Taniej wyjdzie kupić nowy rower, niż składać go od początku.
Silver400 Napisano 28 Sierpnia 2012 Napisano 28 Sierpnia 2012 Tak jak przedmówcy napisali lepiej będzie kupić coś w całości, a tego sprzedać na cześci bo tak naprawde nigdy nie wiesz czy ta rama mimo ze prosta nie ma gdzieś mocno uszkodzonej struktury. A swoją drogą mogłbyś napisać przebieg tego wypadku ? i pod jakie auto wpadłeś ? Jeśli można oczywiście.
Usiu Napisano 1 Września 2012 Autor Napisano 1 Września 2012 Tak jak przedmówcy napisali lepiej będzie kupić coś w całości, a tego sprzedać na cześci bo tak naprawde nigdy nie wiesz czy ta rama mimo ze prosta nie ma gdzieś mocno uszkodzonej struktury. A swoją drogą mogłbyś napisać przebieg tego wypadku ? i pod jakie auto wpadłeś ? Jeśli można oczywiście. Tutaj wszystko dokładniej opisałem http://www.forumrowerowe.org/topic/120702-wypadek-zostalem-potracony-przez-samochod-na-skrzyzowaniu/?do=findComment&comment=1131295
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.