Skocz do zawartości

[napęd] wymiana na nowy Kellys Axis

clavo

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich

Mój pierwszy post na forum i od razu prośba o pomoc. Skutecznie wykończyłem napęd w moim rowerze Kellys Axis, przebieg około 5K, w związku z tym chciałbym wymienić suport, korby, łancuch i kasete, obecna specyfikacja:

• suport VP cartridge (122.5mm)
  • korby SHIMANO M191 (48x38x28T)
  • kaseta SHIMANO CS-HG30-8 (11-34T)
  • łańcuch KMC Z 7 (114 links)

Proszę o poradę, jakie podzespoły warto zakupić, zależy mi głównie na trwałości elementów.

Z góry dzięki za wszelkie sugestie.

Napisano

Jestem laikiem jeżeli chodzi o sprzęt, jakiś rok temu wpadłem w nałóg "pedałowania", i tak mi zostało, i jest mi z tym dobrze. :woot:

Prosze, napisz o co chodzi, tutaj cyt:

(...) a idziesz po najmniejszej linii oporu.

Napisano

Napisałeś, że zależy Ci głownie na trwałości. To co zaproponowałeś to absolutna podstawa, która nie daje takiej trwałości jak wspomniane Alivio które jest obecnie szczytem możliwości bo wyższe grupy w 8 sp. polikwidowali. Gdybym nadal pozostał przy 8 rzędowym napędzie właśnie taki zestaw bym założył plus lepszy łańcuch

Napisano

jest jeszcze korba m521 cena około 160 zł , ostatnio zamontowałem u siebie i mogę z czystym sumieniem polecić :)

Napisano

Beskid, on MA ten set, a prosi o sensowne propozycje...

x Korba - Shimano Alivio na Octalinku - trwałe (bardziej niż kwadrat i sztywna oś) suporty, ciężka, stalowe zębatki, z tym, że one sporo przeżyją. Lżejsza od M191, wiem, miałem to padło :D

x Kaseta... widzę 8 biegów. W sumie teraz niż wyżej niż HG50 się nie dostanie. Ode mnie taki zestaw: http://allegro.pl/zestaw-8-rzed-alivio-2012-cs-hg51-11-30-lanc-hg50-i2524563675.html . Opłaca się

x Łańcuch : jak wyżej + jeszcze ze dwa dokupić i jeździć na zmianę co 500km zakładać najkrótszy. Przedłuża żywotność. Do tego spinki do łańcucha.

x A suport... Nie znam się na Octalinku ;)

Napisano