Hyubios Napisano 23 Lipca 2012 Napisano 23 Lipca 2012 Witam. Zwracam się tu z prośbą i pytaniem do zapoznanych w temacie osób, które nie wcisną mi bullsh*tu tylko doradzą jak mogą najlepiej : ) A mianowicie chodzi mi o kupno napędu do roweru (wymieniony w temacie SFX-500). Co chce kupić ? Ano przednią korbę, kasete i łańcuch. A w jakiej cenie ? Zależałoby mi, żeby wraz z montażem (licze tu 30-40zł z regulacją) cena ta nie przekroczyła 200zł. Pytając w sklepie rowerowym, za najtańszy sprzęt dałbym 140zł i zastanawiałem się, czy może na allegro dałoby się znaleźć osprzęt lepszy od tego sklepowego i za tą samą cenę, czy niewiele drożej. W razie jakichś pytań o mój obecny osprzęt, postaram się jutro (tj. 24 lipca 2012r.) zbadać dokładnie, co teraz mam. Teraz coś o samym SFX'ie - możecie na nim poczytać na innych forach i stronach, więc się nie będe rozpisywał. Z przodu 4 a z tyłu 8 przerzutek. Roweru używam do jazdy po mieście, ew. lesie. Na dalekie dystanse ani na dłuższą szybszą jazdę nie jest on wygodny ze względu na tylni amortyzator bez możliwości blokady oraz nisko umiejscowione siedzenie. Używam go codziennie, minimum 6km dziennie. Będę go tak wykorzystywał jeszcze przez dwa lata, a potem nadal będzie regularnie używany. Prosiłbym o rzetelną odpowiedź osób znających się na tym, nie laików. Najlepiej, jeśli bylibyście w stanie podać dany model sprzętu, cene oraz dlaczego akurat ten sprzęt. Jeśli miałby on kosztować więcej, to prosiłbym nie więcej niż 200zł : ). Pozdrawiam i oczywiście oczekuje na porady : ) Hyubios P.S. Jeżeli coś, co związane z tym tematem łamie jakiś punkt regulaminu, to z góry przepraszam i proszę o wyrozumiałość ^^.
Airsofter Napisano 23 Lipca 2012 Napisano 23 Lipca 2012 . Z przodu 4 a Od kiedy takie rowery mają 4 blaty ?
Hyubios Napisano 23 Lipca 2012 Autor Napisano 23 Lipca 2012 Wybacz, 3 : ) Dwa razy przeczytałem artykuł przed wstawieniem i to akurat pominąłem. Mój błąd : )
tobo Napisano 23 Lipca 2012 Napisano 23 Lipca 2012 Jeśli rower ma oryginalny mostek o kosmicznym wzniosie i niewielkiej długości to wg mnie jest on pierwszym elementem do wymiany. Na tym krossie jeździła moja żona i mostek poszedł do podmiany pierwszy. Czy tenże rower jest w tym momencie nowy? Dlaczego teraz chcesz wymienić napęd?
rybciasum Napisano 23 Lipca 2012 Napisano 23 Lipca 2012 jeżeli stary napęd jest już zajeżdżony i nadaje sie do wymiany no to polecałbym pójść po taniości korba fc-m171 kaseta hg-30 jakiś tani łańcuch shimano wyjdzie z 150zł pewnie, i masz spokój na jakiś czas, z reguły te tanie korby / kasety są wytrzymałe
Hyubios Napisano 24 Lipca 2012 Autor Napisano 24 Lipca 2012 Tobo - a w czym przeszkadza taki mostek ? Mi się jeździ nieźle i jakoś nie zwróciłem nigdy uwagi, żeby coś było z nim nie tak : ). Rower ma już 5 lat i napęd wymieniam z powodu zużycia. Korba ma żałosne ząbki, na drugim i trzecim biegu łańcuch po prostu skacze. Łańcuch swoje dni świętości już skończył, zwisa (może i to wina złego naciągnięcia). Kaseta też jest troche zużyta i dałoby się pewnie jeszcze na niej jeździć, ale po rozmowie z jednym znajomym, który rowery naprawia i ogólnie się nimi interesuje stwierdził on, że najlepiej wymienić cały napęd, ponieważ najgorsza, nie wymieniona część będzie ciągnęła za sobą reszte. Rybciasum - dzięki za odpowiedź, zobaczymy co inni poradzą : )
tobo Napisano 24 Lipca 2012 Napisano 24 Lipca 2012 "Na dalekie dystanse ani na dłuższą szybszą jazdę nie jest on wygodny ze względu na tylni amortyzator bez możliwości blokady oraz nisko umiejscowione siedzenie". Jeśli to ten sam sfx 500 co mój, to mostek ewentualnie kierownica obowiązkowo do wymiany by pozycję uczynić bardziej strawną. Mostek bardzo psuje właściwości jezdne tego roweru.
Hyubios Napisano 25 Lipca 2012 Autor Napisano 25 Lipca 2012 A czy po wymianie mostka poprawa była bardzo odczuwalna ?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.