Skocz do zawartości

[do 1200zł] miasto, asfalt, dłużesze trasy


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

 

Poszukuję roweru do codziennej jazdy po mieście oraz rekracyjnych wyjazdów poza miasto (weekendami około 50-60km). Rowerem będę głównie jeździł drogami asfaltowymi, ale również może się zdarzyć przejazd przez las. Mam 192cm wzrostu, a wysokość od podłoża do krocza wynosi około 87cm. Zależy mi na wygodzie jazdy, nie lubię bardzo pochylać się nad rowerem. Jak już napisałem w tytule tematu rower ten powinien być do 1200zł. Jestem kompletnie zielony jeżeli chodzi o rowery, więc bardzo proszę Was o pomoc.

Napisano

Niestety nie mogę znaleźć w żadnym sklepie internetowym w tej cenie. Do tego jest bez świateł i błotników, więc dochodzi dodatkowy koszt zakupu. Jaki rozmiar ramy byłby odpowiedni do mojego wzrostu?

Napisano

Rama 21 cali powinna być najlepsza. Ale jeśli chcesz rower głównie na miasto i na turystyczne wypady, to zainteresuj się trekkingami, a nie crossami. Bo tak jak mówisz, musiałbyś wtedy dokupić oświetlenie, bagażnik i co tam uważasz, a na to trzeba doliczyć jakieś 300 złotych. W trekkingach masz całe wyposażenie od razu, korzystniejszą geometrię, gdzie sylwetka jest mniej sportowa, a bardziej wyprostowana. Jedyna wada to to, że osprzęt jest zwykle trochę niższej klasy. Ale przy takim trybie jazdy o jakim piszesz, nie będziesz widział żadnej różnicy między dajmy na to Acera a Alivio.

Napisano

Najlepszy stosunek jakość/cena ma zdecydowanie Kands Alfa City. Reszta szczerze mówiąc nie powala.

http://allegro.pl/kands-aluminiowy-treking-alfa-city-acera-28-amorek-i2493689528.html

Tu masz wersję o 80 złotych droższą, ale z amortyzatorem Suntour'a z przodu, zamiast sztywnego widelca. W mieście, na naszych perfekcyjnie równych drogach i ścieżkach rowerowych, jakieś odbijanie z przodu się jednak przydaje. Do turlania po mieście i weekendowych turystycznych przejażdżek na pewno będzie dobry, po ubitym szutrze w lesie też spokojnie przejedzie. Ciężki nie jest (choć standardowo w aukcji wagę zaniżyli na 100%, bo mój góral, bez błotników, oświetlenia, bagażnika, waży 13 kilo), swoje wytrzyma.

Napisano

Ja Ci pomogę :sweat: Z podanych przez Ciebie najlepiej wypada ten bocas na przerzutkach alivio, chociaż jest dwa kilogramy cięższy od tego Kandsa. Do twojej jazdy wystarczyłaby przerzutka Acera. Ja na Twoim miejscu wziąłbym tego Kandsa Alfa City, bo prezentuje się bardzo ładnie. Szczerze Ci powiem, że nie chciałbym jeździć na rowerze, który waży 17 kg. Cóż z tego, że przerzutki ma klasę lepsze jak pod każdą górkę będzie Ci nim ciężko? Naprawdę zastanów się nad tym kandsem i nie będziesz żałował. W tym bocasie ( :woot: ) lepsze są tylko przerzutki, a reszta? W kandsie amorek Sr Suntour, a w tym drugim jakiś zoom... Tyle ode mnie, jak możesz to nagrodź moją wypowiedź punkcikiem reputacji :)

Napisano

Ostatnio przejechałem się szwagra używanym miejskim herculesem (dał za niego 300zł). Jeździło się naprawdę bardzo dobrze i zastanawiam się teraz czy warto dawać te 600zł więcej za rower.

Napisano

Ostatnio przejechałem się szwagra używanym miejskim herculesem (dał za niego 300zł). Jeździło się naprawdę bardzo dobrze i zastanawiam się teraz czy warto dawać te 600zł więcej za rower.

Kupując używkę (zwłaszcza przez internet) możesz trafić na rower w bardzo dobrym stanie, jak i na rower w którym okaże się że trzeba wymienić piasty, wkład suportu, stery, itd. Więc zawsze licz się z tym, że będzie trzeba doliczyć do ceny kilka stówek.

Napisano

W związku z tym, że u mnie w okolicy nie widziałem tego modelu (Kands Alfa City). Mógłby ktoś mi powiedzieć jaka jest pozycja jazdy na tym rowerze. Bardziej wyprostowana jak w rowerze miejskim czy jak w crossie?

Napisano

Ehhh widzę, że nikt nie miał styczności z tym rowerem. Mimo wszystko chyba się na niego zdecyduję. :) Dzięki wszystkim za pomoc!

Napisano

Pomimo tego ,że brak odzewu to wybrałeś bardzo solidny rower z wyrabiającą sobie pozycję marką- Kands.

Będziesz zadowolony, jedyne co mi się średnio podoba to malowanie ale to już kewstia gustu ;)

Pozdrawiam

Napisano

Właśnie dostałem rower i zrobiłem próbny przejazd. Ogólnie rower jest świetny, ale ... Rozumiem że to nie jest rower z wysokiej półki, ale mógłby być chociaż wyregulowany. Przednia przerzutka ustawiona 3-5mm nad największą zębatką, a o możliwości wrzucenia wszystkich biegów można pomarzyć. Niestety nie znam się na rowerach najlepiej i takie wyregulowanie mnie przerasta, więc będę szukał jakiegoś serwisu. Ogólnie rower bardzo dobry, ale to "wyregulowanie" to kpina, a w szczególności odstęp między przerzutką, a największa zębatką.

Napisano

No cóż, nic nie jest za darmo, a jak się ma mało kasy, trzeba godzić się na jakieś minusy. Ja bym wolał by zaoszczędzili na regulacji (co można sobie samemu dość szybko poprawić) niż na częściach. I tak kiedyś będziesz się musiał sam nauczyć ustawiać przerzutkę, więc równie dobrze możesz teraz :)

 

Ja bym przynajmniej spróbował zrobić to na podstawie jednego z bardzo wielu poradników z netu (nawet filmiki na youtubie są).

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...