Skocz do zawartości

[kaseta] Wymiana kasety nakręcanej na nasadzaną

Kisialala

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Na początku pragnę zaznaczyć, iż w zakresie serwisowania rowerów jestem początkujący. Potrafię wymienić układ hamulcowy, manetki, przerzutki itp ale nie znam się na układzie napędowym.

Mam rower firmy Nishiki i kasetę nakręcaną 6 rzędową marki Shimano.

Chciałbym zmodernizować rower, założyć kasetę 9 lub 10 rzędową a wiem, że takie są dostępne jedynie w wersji nasadzanej.

W związku z tym mam pytanie, czy jest możliwa wymiana kasety nakręcanej na nasadzaną ? Co trzeba wymienić po drodze ? I jaki będzie szacowany koszt takiej wymiany w serwisie rowerowym ? Czy to prawda, że trzeba wymienić piastę, czy na starą można nakręcić bęben ?

Pozdrawiam i proszę o pomoc

Napisano
Mam rower firmy Nishiki i kasetę nakręcaną 6 rzędową marki Shimano.

To jest szosa czy MTB?

Oprócz wymiany piasty/koła i kasety czeka cię też wymiana łańcucha i manetek, no i być może korby.

Napisano

Spotkałem się kiedyś z wolnobiegami na 9 przełożeń ale nie wiem jak z trwałością no i podobno szybko krzywią ośki piasty z racji większej szerokości.

Napisano

Spotkałem się kiedyś z wolnobiegami na 9 przełożeń ale nie wiem jak z trwałością no i podobno szybko krzywią ośki piasty z racji większej szerokości.

Rama: Nishiki ( aluminiowa )

Koło - tył: Saiko Alloy Rim XT35 559 x 19-26" 26"

Opona - tył: Nokian X-TRAK F 26x2.1

Opona - przód: Nishiki 26x1.95

Przerzutka - przód: Shimano Altus

Przerzutka - tył: F.I.S.

Manetki: Shimano SL-TY18

Amortyzator: RST 167

Łańcuch: Shimano

Kaseta: Shimano 6-rzędowa

Korba; SR Suntour XR17

Siodełko: Nishiki

Kierownica: MTB

Mostek: Nishiki

Hamulce: V-brake SNG

Klamki: Alhonga

Czyli wystarczy kupić kółko z piastą i bębenkiem, wymienić automat, manetki, łańcuch i kasetę ?

Napisano

Czyli wystarczy kupić kółko z piastą i bębenkiem, wymienić automat, manetki, łańcuch i kasetę ?

Dla niektórych to "tylko" a dla innych "aż"

Napisano