Skocz do zawartości

[rower] najlepszy full 29 na 2012


SWS

Rekomendowane odpowiedzi

Jaki jest waszym zdaniem najlepszy full 29 na 2012 do użytku XC? - mam tu na myśli najwyższe modele bez ograniczeń cenowych, stosunek jakość cena też nie istotna. Mam swojego faworya epic s-works ale może jestem w błędzie?

Edytowane przez SWS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak myslisz, ile znajdzie sie osob, ktore jezdzily na kilku topowych fullach 29 2012? niestety temat jest z gory skazany na dywagacje opierajace sie na teorii

 

smigalem na wymienionym przez ciebie rowerze, jest bardzo dobry, ale na stromych podjazdach trzeba mocno pilnowac przod, poza tym dostepne w nim przelozenia na takowe srednio pozwalaja - ciezko o seryjny ideal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z pewnością niewielu ale już Twoja opinia jest dla mnie cenna, dzięki wielkie. Liczę , że może jeszcze ktoś się odezwie. Przymierzam się do zakupu samego frameseta więc całą resztę w tym przełożenia będę mógł skompletować pod swoje skromne możliwości. Z tymi mocnymi podjazdami "mocno pilnować" to rozumiem że tragedii nie ma? ogólnie z tego co czytam i słyszę (nie mam niestety na to wiele czasu) to 29 lepiej podjeżdżają niż 26.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Garego fishera/treka w najwyższej karbonowej wersji sobie odpuść - mimo że właściwości jezdne bardzo dobre to konstrukcja bezsensowna - główny zawias pracuje w karbonie i łatwo go zniszczyć a to wiąże się z wymianą ramy. Nie mam pojęcia jak te ramy mają szansę funkcjonować w codziennej eksploatacji w dłuższym okresie czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym podjeżdżaniem to chętnie coś napiszę niebawem. Mam nadzieję, że jednak pokonamy kilka lokalnych ścianek.

 

Ok rozumiem , że zakupiłeś - gratulację ! czekam na opinie

 

Garego fishera/treka w najwyższej karbonowej wersji sobie odpuść - mimo że właściwości jezdne bardzo dobre to konstrukcja bezsensowna - główny zawias pracuje w karbonie i łatwo go zniszczyć a to wiąże się z wymianą ramy. Nie mam pojęcia jak te ramy mają szansę funkcjonować w codziennej eksploatacji w dłuższym okresie czasu.

 

dzięki, nie brałem pod uwagę i raczej po Twojej opinii już nie wezmę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwne pytanie - "jaki rower jest najlepszy" - najlepsze sa te buty które są wygodne i się podobają.

 

Każdy producent ma inną geometrię, inne zawieszenie, ramy karbonowe, aluminiowe, stalowe.

 

Ja ci powiem - bo jestem maniakiem kony że Kona Hei hei Supreme jest najlepsza bo ma czterozawiasowe zawieszenie, i że ma ładną ramę. Ale wiem że inne rozwiązania tylnej amortyzacji są w niektórych przypadkach lepsze. Możemy tylko spekulować co jest najlepsze, Specialized ma dobry marketing bo sponsoruje najlepszych zawodników, widać reklamy na zawodach sponsorują maratony.

 

To że specialized ma jedne z najdroższych rowerów nie oznacza, że są one najlepsze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obczaj http://www.ninerbikes.com/jet9rdo

Jak byś składał, to sugeruję hamulce XTR 2012. Dziś ujeżdżałem mój rower treningowy z hamulcami XT 2012 i mają dużo lepszą modulację niż Formuły z klamkami R1 i zaciskami RX, więc podejrzewam, że XTR-y są jeszcze lepsze. Powinienem był kupić XTR-y i władować je do wyścigowego roweru, a Formuły dać do treningowego. Ot taka uwaga na gorąco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwne pytanie - "jaki rower jest najlepszy" - najlepsze sa te buty które są wygodne i się podobają.

 

Nie wiem co widzisz dziwnego w moim pytaniu, właśnie o to pytam jakie zdaniem forumowiczów/użytkowników "buty" są wygodne, chcę po prostu poznać opinie innych, zanim dokonam zakupu.

 

Każdy producent ma inną geometrię, inne zawieszenie, ramy karbonowe, aluminiowe, stalowe.

o geometrii i zaiweszeniu wiem, ża kazdy ma inną, ale nie słyszałem o tym żeby topowe modele wychodziły na stalowych ramach :D

 

Ja ci powiem - bo jestem maniakiem kony że Kona Hei hei Supreme jest najlepsza bo ma czterozawiasowe zawieszenie, i że ma ładną ramę

 

dzięki za opinię

 

To że specialized ma jedne z najdroższych rowerów nie oznacza, że są one najlepsze

wcale tak nie twierdzę że są najlepsze, po prostu mi się spodoabał, mam możliwość korzeystnego zakupu i dlatego zadałem pytanie jak w temacie

 

Jak byś składał, to sugeruję hamulce XTR 2012. Dziś ujeżdżałem mój rower treningowy z hamulcami XT 2012 i mają dużo lepszą modulację niż Formuły z klamkami R1 i zaciskami RX, więc podejrzewam, że XTR-y są jeszcze lepsze. Powinienem był kupić XTR-y i władować je do wyścigowego roweru, a Formuły dać do treningowego. Ot taka uwaga na gorąco.

 

dzięki ja mam w moim lapierre klamki R1 i zaciski RX - i były to moje pierwsze lepsze hamulce, więc byłem mega zadowolony, do momentu kiedy nie wsiadłem na kumpla na rower z całkowitym R1 - różnica była powalająca chociaż nie wiem na ile wynikała z zacisków R1 a na ile z róznych tarcz - u mnie formula ori u kolegi XTR. Wiem też że moje R1/RX zaczeły zdecydowanie lepiej działać jak wywalilem ori klocki -i założyłem swissStopy. Jak będzie okazja to założę moje przednie koło do kumpla -będzie bardziej obiektywne porównanie zacisków. Tak czy inaczej kumpla pełny r1 z tarczami XTR oraz hamulce XTR z 2011 roku moim zdaniem (na XTRach się tylko kawałek przejechałem) hamują podobnie. Ja zastanawiam się nad XTR lub formula r1 racing.

 

Obczaj Niner Bikes | The Big Revolution

 

dzięki popatrzę w wolnej chwili, czy Niner to "sprawdzona" marka, ja się z nią jeszcze nie spotkalem ale nie siedze mocno w sprzecie

Edytowane przez SWS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że Kona Hei hei Supreme jest najlepsza bo ma czterozawiasowe zawieszenie :)

przecie to jednoosie ???

 

Jak byś składał, to sugeruję hamulce XTR 2012. Dziś ujeżdżałem mój rower treningowy z hamulcami XT 2012 i mają dużo lepszą modulację niż Formuły z klamkami R1 i zaciskami RX, więc podejrzewam, że XTR-y są jeszcze lepsze.

Pomiędzy SLX a XTR Trail nie ma absolutnie żadnej różnicy w hamowaniu (mam oba zestawy) więc XT też nie będzie się róznić. Inny odlew korpusu klamki XTR i samego zacisku nic tu nie zmienia - wygląd, prestiż, waga tak ale nie działanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obczaj Niner Bikes | The Big Revolution dzięki popatrzę w wolnej chwili, czy Niner to "sprawdzona" marka, ja się z nią jeszcze nie spotkalem ale nie siedze mocno w sprzecie

 

Kolega ma Ninera WFO 9 Niner Bikes | The Big Revolution ale nawet nie wiem jaką ma o nim opinię.

Poważne amerykańskie strony jak

 

First Look! Carbon Fiber Niner Jet 9 RDO Full Suspension 29er - Bike Rumor

Niner JET 9 RDO Carbon Bike – Video Added! | Mountain Bike Review

Singletrack Magazine | PressCamp 2011: Niner Jet 9 RDO

Eurobike 2011 Demo Day Report: Niner Bikes JET 9 RDO

 

wymieniają JET 9 RDO w jednym zdaniu z Epic-kiem i jest to jakaś rekomendacja.

 

Poza tym polecam poczytać o Santa Cruz Tall Boy Santa Cruz Bicycles

 

No i jeszcze Cannondale Scalpel 29

http://www.cannondale.com/pol/2012/bikes/mountain/full-suspension-29er/scalpel-29er

Edytowane przez lukaszwum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem swissstopy z r1, to jedne z najszybciej znikających klocków jakie miałem. Do tego miały być ciche a nie były ani specjalnie na sucho a już zupełnie nie na mokro.

R1 to bardzo dobre hamulce, w moim przypadku bezawaryjnie 5 rok. Andrew pisze, że jak otwiera juicy to znajduje w płynie szlam, ja otworzyłem moje r1 i płyn był praktycznie takiego koloru jak nowy dot z pojemnika. Są bardzo lekkie i bardzo mocne czyli mają kolejne dwa duże plusy. W porównaniu do xtra 2011 poleciłbym formule ale dlatego, że xtr jest za krótko na rynku i trudno coś powiedzieć o jakości na dłuższą metę.

W tej chwili pojawiły się różne odmiany r'ki z jednej strony to dobrze bo jest zróżnicowanie cenowe, z drugiej strony podbili cenę najwyższego modelu, jeśli chce się mieć najlżejsze.

Dużym problemem r1 jest ich jazgotliwość - bardzo trudno znaleźć tarcze i klocki z którymi chcą "gadać" - oryginalne są bardzo krzykliwe, podobnie było z bbb, Oryginalne tarcze też są bardzo głośne, jeszcze gorzej z avidami xx. Początkowo dogadały się z tarczami xtr 97, potem już nie, ostatecznie stanęło na tarczach slx i przerobionych klockach żywicznych shimano.

Edytowane przez nabial
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużym problemem r1 jest ich jazgotliwość - bardzo trudno znaleźć tarcze i klocki z którymi chcą "gadać" - oryginalne są bardzo krzykliwe, podobnie było z bbb, Oryginalne tarcze też są bardzo głośne, jeszcze gorzej z avidami xx. Początkowo dogadały się z tarczami xtr 97, potem już nie, ostatecznie stanęło na tarczach slx i przerobionych klockach żywicznych shimano.

 

jak już pisałem jeżdziłem rowerem kolegi R1 z tarczami XTR 2011 oraz swissstopy - działały super i były cichuteńkie - miałem rower przez tydzień, i byłe pod wrazeniem -co prawda nie taplałem go zbytnio w błocie. Z tego co pytałem kumpla to się nie uskarżał na halas. U mnie R1/Rx z tarczami formula jazgoczą po błocie, lubią piszczeć na deszczu,na oryginalnych klockach było jeszcze gorzej.

 

Kolega ma Ninera WFO 9 Niner Bikes | The Big Revolution ale nawet nie wiem jaką ma o nim opinię. Poważne amerykańskie strony jak First Look! Carbon Fiber Niner Jet 9 RDO Full Suspension 29er - Bike Rumor Niner JET 9 RDO Carbon Bike – Video Added! | Mountain Bike Review Singletrack Magazine | PressCamp 2011: Niner Jet 9 RDO Eurobike 2011 Demo Day Report: Niner Bikes JET 9 RDO wymieniają JET 9 RDO w jednym zdaniu z Epic-kiem i jest to jakaś rekomendacja. Poza tym polecam poczytać o Santa Cruz Tall Boy Santa Cruz Bicycles No i jeszcze Cannondale Scalpel 29 Scalpel 29er - Tout Suspendu 29er - VTT - Vélos - 2012

 

dzięki za linki -canon raczej odpada bo mi się kompletnie wizualnie nie podoba lefty - chociaż jeśli działa i ma jakieś super zalety w porównaniu z "normalnym" widelcem to może bym się przekonał. Nie znam nikogo kto jeździł na takim sprzęcie z drugiej strony jak bywałem nad Gardą to od zawalenia canonów z lefty się kręci i się cały czas zastanawialem czy faktycznie to takie dobre rozwiązanie czy taki bajer wizualny się ludziom spodobał.

 

Santa i niner fajne rowerki muszę na spokojnie poczytać i porównać ceny i własciwości zawieszenia. Każdy ma inne preferencję ja lubie jak rower się nie buja. Generalnie mi się fajnie jeździ na HT i cały czas się waham czy kupić HT 29 er.

 

Do fulla się jakoś nie mogłem przekonać, jeżdziłem na leppiere x-control 700 - bardzo chwalonym system zawieszenia - i mimo podpompowania na maxa dampera bujało -dla mnie za bardzo chociaż kolega jeżdzi i jest bardzo zadowolony. Ja może nawet został bym przy HT - zakupił wersję 29 ale jak wieżdzamy z kolegami w teren, czy przy zjazdach -strasznie zostaje w tyle na HT i to z takimi którzy są słabsi np na szutrze/szosie czy równych podjazdach. Drugi powód to kregosłup z którym mam coraz cześciej problemy.

 

Się nagadałem ale reasumując szukam czegoś co ułatwi mi jazdę w terenie, zjazdy po kamieniach itp a jednocześnie na szutrze asfalcie będzie sztywny jak HT - i taki podobno jest przy odpowiednim ustawieniu epic z brainem -przynajmniej tak mi doradzili bardziej doświadczeni koledzy. Nie wiem jak santa i niner sie zachowują pod tym kątem. Może ktoś ma jakieś inne propozycję, a może HT 29 kupić bo podobno już same większe koła ulatwiają jazdę jak ktoś słaby technicznie a i rower lżejszy.

Edytowane przez SWS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Full (jako taki) remedium na kręgosłup ? eeee..... mit.

Prędzej "łagodniejsze" geo, które faktycznie często fulle mają, ale czy te 29erowe to już nie wiem. Przybywa co prawda w rozmiarze 29 trailowych "zrelaksowanych" kanap, ale większość to ciągle - geometrycznie - kopie niższych ( B) ) 26" modeli XC.

Pomoże na pewno b.precyzyjnie dobrany rozmiar.

Edytowane przez heniekkrol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do pytania głównego. Posiadam właśnie speca s works epik 29 2012 i jest ...po prostu super! sam miałem dylematy czy sztywniak,czy full ,2x10,3x10(3x9)itd.

Rower złożony na X0 2x10 (24-38/11-36) spokojnie wystarczy.Dwie tarcze z przodu są super( wcześniej myślałem o dyna sys 3/10),ale wybrałem takie zestawienie i uważam ,że dobrze zrobiłem

. Zjazdy super,podjazdy pod ścianki (bardzo strome),bez problemu,jak po sznurku,żadnego myszkowania (jeżdziłem na trasie xc w książu)-to moja opinia. System brain,działa świetnie! Rower jest sztywny,jazda na stojąco( zero pompowania),jak trzeba to zawieszenie pracuje .

Przesiadka z 26 na 29 odczucia jak najbardziej pozytywne, jeżdzi się super

Polecam jak najbardziej . Cena wysoka, ale ...jeżeli będzie służył kilka lat to jakoś ujdzie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Jard no i uzbierało się kilka opinii :thumbsup: o najnowszym epic s-works, i to od osób które użytkowaly/testowały. Żadnej na razie na temat konkurencyjnych produktów, może się ktoś odezwie. Z ciekawości ile waży Twój rower i jaki rozmiar ramy ? Na jakich kołach postawiłeś bo się do Rovali przymierzam albo do Reynoldsów? Jak ze zwrotnosćią? czy łatwiej utrzymać dużą prędkość w porównaniu do 26, czy np na asfalcie da się na tych kołach nieco wyższą średnia zrobić? Wiem dużo pytań ale jak znajdziesz czas to napisz coś wiecej

 

pozdrawiam

 

Pomoże na pewno b.precyzyjnie dobrany rozmiar.

 

będzie BG fit i powinno być git

Edytowane przez nabial
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obczaj Niner Bikes | The Big Revolution

Jak byś składał, to sugeruję hamulce XTR 2012. Dziś ujeżdżałem mój rower treningowy z hamulcami XT 2012 i mają dużo lepszą modulację niż Formuły z klamkami R1 i zaciskami RX, więc podejrzewam, że XTR-y są jeszcze lepsze. Powinienem był kupić XTR-y i władować je do wyścigowego roweru, a Formuły dać do treningowego. Ot taka uwaga na gorąco.

 

Na potwierdzenie Twojej opinii o hamulcach xtr 2012 podsyłam link do solidnego testu:

 

http://www.sicklines.com/2011/02/14/shimano-ice-technologies-xtr-benchmark-test/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój ma ramę w rozmiarze xl,wagi jeszcze nie mogę podać(brak wagi),Rower jest b.zwrotny(aż się zdziwiłem),w zasadzie nie odczułem różnicy w porównaniu z 26.Pierwsze wrażenie,sztywny jak cholera (jakbyś jechał na kolarce),przy obu regulatorach skręconych,ale wjeżdzasz w teren i zaczyna pracować (sprint,jazda na stojąco pod górę -zero! pompowania).Rower jest zwrotny(choć myślałem że nie będzie,ale to po czytaniu wpisów na forum).

Koła złożyłem piasty dt 240( przerobiłem prawie nowe koła 26), szprychy sapim laser, obręcz ztr flow (szeroka 25mm-lepiej układa się opona-jak pisze kol. Nabiał i ma rację) Waga 1700gram. są sztywne i dość lekkie. Oczywiście są też inne fajne kółka na rynku, ale te mi wystarczą .

Na ten rower namówił mnie kolega ,który "jeżdził już na wszystkim 26", w sezonie 2011 miał treka 29,ale po testach w Czechach stwierdził że s works 29 "robi robotę". Na ten set czekałem pół roku ( w międzyczasie 100 pomysłów...)ale w końcu mam i jestem b. zadowolony

BG fit i git.zgadzam się.

Jeżeli chodzi o pytanie ht czy full ? To jest to kwestia przyzwyczajenia.Ale oczywiście full jest wygodniejszy,efektywniejszy,przyjazny dla gnatów, Decydując się na daną markę trzeba też patrzeć na serwis,części itd. Spec bardzo mocno stoi w Czechach (dystrybutor na ost europe),dlatego z serwisem nie powinno być problemu(jadę do teplic do zaprzyjażnionego sklepu i załatwiam sprawę), co nie jest już tak proste w przypadku marek z usa,miałem wcześniej santa cruz( miły dystrybutor,ale czas oczekiwania na np.oś -kilka miesięcy),o jakichś giantach nie wspominam(gwarancja nie istnieje,klient to g---o,niestety,kto przerabiał temat przyzna mi rację). Amen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięku jard za wyczerpująca odpowiedź , Twoja opinia bardzo mi się przydała. Z tego co piszesz epic 29 powinien spełnić moje oczekiwania. Jeszcze raz dzieki za pomoc. Pozdrawiam.

Edytowane przez SWS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie Sparka, to Panowie redaktorzy z bikeBoard'u byli nim zachwyceni po jazdach testowych. Mowa tu zarówno o wersji 26" jak i 29". Im akurat chyba można uwierzyć na słowo :icon_wink: Test 26": http://testy.bikeboa...ronny-spryciarz oraz 29" (Elite) (niestety płatny artykuł): http://testy.bikeboa...z,duzy-wybor-29 . W numerze 10/2011 dodatkowo jest porównanie Sparka 26" w wersji RC z 2011 i 2012 roku.

Jednak odnośnie wyboru Spec - Scott, osobiście wybrałbym Speca (mimo różnicy w cenie). Po tym jak pierwszy raz zobaczyłem ten rower w sklepie dosłownie się w nim zakochałem :icon_redface: Jest przepiękny, i moim skromnym zdaniem lepiej się już nie da, szczyt szczytów, rower nad rowerami, a właściwości jezdne były wałkowane milion razy i wiadomo że jest piekielnie dobry. W końcu to Mistrzowski Rower :icon_wink:

Edytowane przez TomaszB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę, że trzeba się przejechać. I Scott i Spec powinny być dostępne bez problemu, w przeciwieństwie do takiego np. Mach 429, więc ten dylemat stosunkowo łatwo rozstrzygnąć.

 

Co do Scotta, warto się upewnić jak wygląda sprawa z serwisem zawieszenia, głównie dampera. A konkretnie dopytać czy dorobili się już centrum serwisowego w Polsce czy dalej ślą wszystko do Niemiec czy Czech.

 

W drugim przypadku awaria=kilka tygodni dziury w sezonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy za wszystkie sugestie, chyba jednak zostanę przy epicu, możliwości testowania za bardzo nie mam bo musiałbym do Warszawy się udać a ostatnio nie mam na nic czasu, decyzje muszę podjąć na dniach Myslę jedna że w przypadku epica nie jest to kupowanie całkiem w "ciemno" jeszcze raz dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...