Skocz do zawartości

[rower] Kross Hexagon V6


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Właśnie zakupiłem Krossa V6 (grafitowy, jak ktoś chce to moge fotki porobić). Pierwsze wrażenia super pozytywne. Zamierzam go użytkować głównie po szosach, troche szutrów, mało terenu. Udało się wynegocjować przy zakupie parę drobiazgów jak lampka czy koszyk na bidon gratis ;) Wybrałem zakup na miejscu, w przeciwieństwie do wielu użytkowników tutaj którzy kupili na feni.pl. Wole po prostu mieć bliżej i gdyby coś sie działo nie wysyłać roweru gdy serwis mam niedaleko.

 

Pierwsza jazda, powrotna do domu niezbyt daleko może z 20km ale kiedyś trzeba sie przyzwyczaić do nowego, jako że to mój pierwszy poważniejszy bike a nie komunijny grat. Jak dla laika (czyli mnie) amor działa świetnie, w końcu ręce nie bolą od jazdy po miejskich chodnikach. Przerzutki działają szybko i bez zbędnego mielenia, troche coś tam chrobocze przy 5 zębatce z tyłu, musze to wybadać i jak coś to na przeglądzie sie powie, który notabene jest gratis ;)

 

Ogólnie jestem bardzo zadowolony i mam nadzieje że to dopiero początek przyjemności z jazdy V6.

 

P.S. Szkoda tylko że nie nazwali go np. V8, V10 czy V12 ;) - dodatkowy atut, nazwa jak "nieco" lepsze silniki niż układ widlasty 6 garów..hmm ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich Hexagomaniaków ;) i nie tylko :!!: :!!: :!!:

 

Na wstępie wielkie podziękowania dla Pawła_P za ten test roweru. Dzięki niemu kupiłem ten model. Oki, od czego zacząć...Rowerek mam juz miesiąc. Przejechałem nim prawie 300 km. Nie jest to dużo. :025: ale te upału bardzo męczą. Rowerek sprawuje się dobrze, o może poza jednym małm szczegółem... "Coś" stuka, a raczej trzeszczy (piszczy, diabli wiedzą jak to nazwać :035: ) jak podjeżdzam na najlżejszym przełożeniu pod górke. Przypuszczam, że to poluzowanie śrubek od przednich zębatek. Okaże się to po jutrzejszym przeglądzie gwarancyjnym, który jest niestety płatny :angry: Rowerek, tak jak to było napisane wcześniej, bardzo dobrze sprawuje się w terenie typowo leśnym i piaszczystym (zasługa opon). Przerzutki pracują bardzo dobrze jak na tą klasę roweru. Nie żałuję kupna tego rowerku. Najlepsze jest fakt, że coraz częściej spotykam ten model na ulicach Poznania (bo stąd pochodzę). Jeżeli więc jakaś osoba chce kupic rowerek, jest ograniczona kwotą 1000 zł, to polecam ten model Hexagona V6 - nie pozałuje :D

 

Mam pytanko tylko w jedne sprawie: czy wie koś może jak rozkręcić suport/korbę do ewentualnej wymiany przedniej zębatki :question: :question: :question: Czy potrzebne są jakieś "spacjalne" narzędzia :question:

 

Z góry dzięki za odp. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko tylko w jedne sprawie: czy wie koś może jak rozkręcić suport/korbę do ewentualnej wymiany przedniej zębatki Czy potrzebne są jakieś "spacjalne" narzędzia

sciagacz do korb- zeby rozebrac korbe trzeba ja zdemontowac

Czy to tylko ja mam taką przypadłość, czy może warto wymienić je (siodło naturalnie ) na jakieś inne?

jesli ci nie pasuje to oczywiscie warto wymienic. niezaleznie od tego, czy innym ono pasuje czy nie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sciagacz do korb- zeby rozebrac korbe trzeba ja zdemontowac

 

Ale żeby wymienić największą zębatkę, która np. u mnie najszybciej się gnie i zużywa nie trzeba zdejmować korby - wystarczy odkręcić śrubki i wyciągnąć :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalne siodło V6 strasznie obciera moje "środkowe okolice". Czy to tylko ja mam taką przypadłość, czy może warto wymienić je (siodło naturalnie :) ) na jakieś inne?

pochyl przod siodełka (ta cienka strona) w doł tak, zeby tyłek opierał sie na tej szerokiej stronie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ! (jestem tu nowy)

 

Od wczoraj jestem szczęśliwym posiadaczem grafitowego Hexagona V6. Kupiłem za całe 999złociszy w sklepiku w Sosnowcu. Dostałem nawet gratis koszyk na bidon (aluminiowy hm..).

Pierwsze wrażenia estetyczne bardzo pozytywne, rower się ładnie prezentuje, ale zarazem nie przyciąga wzroku typów spod ciemnej gwiazdy. Zaraz po zakupie i wstępnej regulacji zrobiłem sobie wycieczkę ok 35-40km. Wrażenia generalnie pozytywne, ale co mi się rzuciło w oczy (na ucho):

- przednia przerzutka chyba będzie wymagać częstych regulacji, ale mimo wszystko działa dobrze,

- klocki są przeciętne niestety..ale na moje jazdy wystarczające, a zawsze można wymienić,

- siodło dla mnie dość wygodne,

- rama sztywna (ale fajnie!, moim ostatnim rowerem był tuningowany M.C. - różnica = niebo a ziemia),

- łańcuch za długi - przeskakuje - do skrócenia (wiem, wiem to już było..),

- nic nie skrzypi...(nie skrzypiało podczas jazdy),

- te dziwne, małe srebrne pedały niewiadomego dla mnie pochodzenia ..okazują się całkiem fajne, trzymają buta, jakoś zapałałem do nich sympatią.

No i teraz bóle - hurgotanie odkryte już po przyjechaniu do domu w tylnej piaście - kasecie - bębenku* (szczególnie przy kręceniu korbą w tył) , pewnie załapało luzy, a może się nie ułożyło/dotarło jeszcze ? Wycieczka była głównie po betonie (90%), chyba nie zdążyłem zapiaszczyć. Jadę dziś na serwis niech dokręcą/przesmarują w końcu rowerek jeżdżony ledwo jeden dzień. Poza tym za mała obejma do przedniego odblasku - nie da się przesunąć do środka kierownicy - czepiam się, choć i tak wrzucę moją starą lampkę, ale wrażenie pozostaje dziwne. Dzwonek jest słodki i zaraz został przekazany mojej słodszej połowicy z obustronną szaloną radością. No to na razie tyle wrażeń.

 

Pozdrawiam wszystkich !

 

(* -niepotrzebne skreślić)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie wyjeżdżam w miejsce gdzie nie będzie serwisów rowerowych (i nie jest to Antarktyda :P - przez 1000-1500 km jestem zdany sam na siebie :) i zabrane części

 

Prosze o jakieś podpowiedzi co może się zespuć (czego wziąć zapas)- prócz opon i łatek bo na to wpadłem :P

na co zwrócić uwagę ??

Oczywiście przed wyjazdem wizyta w serwisie. Rowerek to oczywiście Hex V6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzac przez pryzmat transcarpatii proponuje linki z pancerzami, klocki hamulcowe,spinki do lancucha, moze hak przerzutki i duzo smaru.

Szkoda, ze nie bedzie to wyprawa na Antarktyde (za pierwszym razem przeczytalem, ze wlasnie tam sie wybierasz i nawet napisalem dlugi post :blush: ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, zastanawiam się mad zakupem hexagona V6, w zwiąsku z tym mam pytanie czy amortyzator w tym rowerze to jest jakis dobry sprzęt czy i tak nadaje się do wymiany, pozatym czy ten amortyzator ma blokadę skoku?? (wiem ze ma regulację) . Zastanawiam sie także czy nie kupic hexagona V4 - trochę szczypie się z wywaleniem 950zł na ten rower, Za około 650zł mam hexagona V4 (nie ma go na polskojęzycznej stronie krossa, bo to wersja eksportowa, trzeba wejsc na jeżyk niemiecki) no i jeszcze do niego liznik gratis. Z tego co wiem to hexagon V4 ma korbę shimano TX71 (V6 turativ) chyba nieuszczelniane piasty (V6 uszczelniane), obręcze kross rock (V6 ma jakies niby lepsze) no i amortyzator ZOOM CH-550 (V6 ma sountur, czy on jest lepszy od tego ZOOM'a ???) Generalnie to chodzi mi o waszą opinię czy warto dołożyć do V6, czyli konkretnie czy wy wybralibyscie drożej a lepiej (V6) i czy taniej i też dobrze...(v4)

 

ps dodam tylko ze w tej wesrsji która jest trochę inny osprzęt niż ten na stronie krossa, sklep polecam, dzwoniłem tam i jest bardzo tanio, duzo ponizej cen katalogowych

 

link do auckji (sklepu) :

http://www.allegro.pl/item118795504_kross_...a_promocja.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

v6 nie ma blokady skoku. co do twojego dylematu to ciezko jest pomoc dokonac wyboru: v6 na pewno jest lepszy, ale czy ty odczujesz roznice i czy bedzie ona dla Ciebie istotna (warta w Twoim odczuciu 300zl doplaty) tego nie wiem. radzilbym przejechac sie na obu rowerach i na podstawie wlasnych odczuc podjac decyzje. zwracam Twoja uwage takze na fakt istnienia rozwiazania posredniego w postaci hexagona v5.

na pewno moge powiedziec, ze v6 blokady skoku nie ma ;)

Edytowane przez macrianus2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ja kupowałem V6 to widziałem też ile kosztował V5. Różnica w cenie była zaledwie 30zł, wieć kupowanie V5 mija się z celem. Musisz się przymierzyć, zastanowić i wybrać. Ja polecam stanowczo V6. Nie zawiedziesz się.

 

Poza tym rower to nie jest wydatek rzędu 50-100 zł i zakładam, że miałby on Tobie służyć przez dłuższy czas. Dlatego właśnie uważam, że lepiej zrobisz dozbierając trochę kasy i zakupisz Hexagona V6.

To jest oczywiście moja opinia, a wiadomo, wybór należy do Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, wpadło trochę kaski i teraz mierze trochę wyżej, hexagon V6 to dziśiaj minimum dla mnie:] ,

 

Znalazlem dwie bardzo ciekawe oferty:

 

1. Firma kross produkuje rowery międzyinnymi dla sklepu GO SPORT, które to są sprzedawane w tych sklepach pod marką "GO SPORT" . Znalazłem w tym sklepie rower, (chyba model black rider) który jest poprostu hexagonem V6 - potwierdził to sprzedawca, z tym ze ma lepszy osprzęt : przerzutka tylna ALIVIO, (fakt że przednia to SIS :( ) i lepszy amortyzator sountur w porównaniu z xexagonem V6 ale nie pamietam jaki, rower jest w cenie 999zł, wydaje mi się że calkiem niezła oferta, jeżeli ktoś z was chciłaby taki rower to moge załatwić

 

2. W sklepie decatchlon tez jest formowy rower DECATCHLON ROCKRIDER , za 1250zł, posiada on przerzutki SRAM X5 9 biegow oraz manetki sram - dosyć solidne obsługiwane jedynie ksiukiem - widac ze wyższy model po jakości wykonania, do tego amortyzator jest z blokadą

 

 

Tak więc waham sie generalnie pomiędzy tymi rowerami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm.... tutaj piszecie o kwotach 1150...a ja sadze ze mógłbyś dołozyć 100-200 zł i wtedy masz rower jak marzenie - Kross Panic. mój sąsiad kupił o i to ja sie w nim zakochałem, choc mam hexa który tez mi sie bardzo podoba...ale ten Panic to jest naprawde wypasiony rower - naped b. pozytywny( tył -deore, przód - acera, manetki - alivio), amor - suntour xcr 100mm skoku. mostek i wkład suportu truvativ firex( w sklepie mówili ze jest on duzo lepszy od iso-flow. obrecze juz z wyzszej półki alexrims dm24. no tylko ze to jest rower zjazdowy - ma inną geometrie ramy...choc jeżdżac nim nie zauwazyłem wiekszej róznicy..naprawde swietny rower a on go kupił za 1350zł w sklepie MAVERICK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Przestudiowalem ten watek od samego poczatku i sam juz nie wiem co wybrac :/ doradzcie mi ktory wybrac rower :

 

MERIDA KALAHARI 550SX

 

Rama: MERIDA MATTS KALAHARI 6061 ALLOY

Amortyzator/widelec: SR SUNTOUR M2000, 500 mm

Wkład suportu: CARTRIDGE

Korby: SR SUNTOUR XR, 42 / 34 / 24

Przerzutka Przód: SR SUNTOUR 42T

Przerzutka tył: SHIMANO ACERA-X

Manetki: SHIMANO ALTUS EF29

Hamulce: MERIDA ALLOY

Dźwignie hamulców: SHIMANO ALTUS EF29

Piasta przód: JOY TECH ALLOY QR

Piasta tył: JOY TECH ALLOY QR

Opona przód: CST C-1348, 26"x2.10

Opona tył: CST C-1348, 26"x2.10

Pedały: XC STEEL

Kierownica: MERIDA ALOY RISE

Mostek: MERIDA A-HEAD

Siodło: MERIDA MTB

Sztyca: MERIDA ALLOY

Liczba biegów: 21

 

http://www.allegro.pl/item118207836_merida...zl_gratis_.html

 

--------------------------------------------------------------

 

Kellys Viper SF

 

Materiał ramy: aluminium Protec

Widelec: RST 191 T6

Skok przód: 63

Stery: VP

Mostek: stalowy

Kierownica: stalowa

Sztyca: Kalloy

Siodełko: KBIX Drive Line Pro Comp

Piasty: aluminium

Obręcze: Kelly's Combat

Opony: Kelly's Flash, 26x2,1"

Manetki: Shimano ST-EF50, 21-biegowe

Przerzutka przód: Shimano TY 10

Przerzutka tył: Shimano Acera

Dźwignia hamulca: Apse

Hamulce: V-brake Apse

Korby: Shimano TX70

Środek suportu: Kinex

Pedały: tworzywo

Łańcuch: KMC Z-51

Kaseta: Shimano MF-TZ37

 

http://www.allegro.pl/item119183294_okazja...lka_gratis.html

 

--------------------------------------------------------------

 

KROSS HEXAGONV6

 

hamulec: Alhonga HJ 806 AD/Alhonga HJ 806 AD

ilość biegów: 24

kierownica: HI Corp Alu

korba: Truvativ X Flow

manetki: Shimano ST EF 35

obręcze: Alexrims X 2100

opony: Kenda K 901/K902 26x1,95

przerzutka przod: Suntour XCC322

przerzutka tyl: Shimano Acera

rama: 26 cali Alu 6061

widelec: Suntour XCP 75

wspornik: HI Corp Alu

 

http://www.feni.pl/index.php?item_number=6465&c=9

 

--------------------------------------------------------------

 

Post moze troche banalny ale chcialem poznac wasza opinie i wasz wybor. Z gory dziekuje i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko - otóż ile DOKŁADNIE waży Kross Hex V6 po wyjechaniu z "salonu" ? Aaaa - i napiszcie, jak szybko, tzn. wymianą jakich części można go odchudzić ? I jeszcze mam pytanie odnośnie amorka - jak jest on zbudowany, tzn. co ma w prawej, a co w lewej goleni. Bo nigdzie nie mogę znaleźć opisu tego amorka bez L.O. Z blokadą wiem, że ma kartridź olejowy, a wątpię w to, żeby ten miał. Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...