Domyślam się, że wybrałeś coś na XTR, czyli ponad 20k pln dla mnie tyle kasy to i tak masakrycznie dużo jak za rower, biję się myślami pomiędzy 6.0 Pro Race ale obawiam się, czy NX to nie za słaby napęd, czy będzie pracował równie sprawnie jak moje obecne XT a 8.0 Pro Race , lepiej wyposażonym ale to koszt dodatkowych ok. 5000 pln.
Spark jest fajny, namawia mnie na niego Kolega, który go ma i ma sprawdzony serwis Scott , co jest dużym plusem i nieco gorszy osprzęt, Lux ma coś niby drobnego ale pozwala na pozostawienie plecaka, mianowicie miejsce na 2 duże bidony a serwis jak się dowiadywałem nie musi być robiony w Canyon (Szczecin) ale w jakimś renomowanym/uznanym serwisie.
Z początku celowałem w Trek Top Fuel ale podobnie jak parę innych firm daje w cenie Luxa czy Sparka znacznie mniej, czyli ok. 15-16k pln napęd 1x11 a 1x12 za sporo ponad 20k pln
Obecny rower to 26" koło , po wypadku musiałem zmienić ramę z Egoist na Peak, osprzęt XT (napęd, hamulce, koła) i jestem zadowolony z tego roweru, jednak ostatnio ogranicza mnie małe koło, daje się to odczuć na dołkach i korzeniach a nie będąc zawodnikiem z czuba, nie zależy mi na wadze tak jak na komforcie, dlatego też definitywnie full.
Zerknąłem na oferty, Cube, Giant, Orbea, GT i parę innych firm, nie oferują nic ciekawego w rozsądnej cenie, czekam, bo może ktoś zaproponuje coś co przeoczyłem.