Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 18.07.2018 w Odpowiedzi
-
14 punktów
-
13 punktów
-
10 punktów
-
9 punktów
-
5 punktów
-
4 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
...bo teraz fajny, dłuuuuugi zjazd. W okolicach Glen Coe, Szkocja @shotgun kurcze pieczone wiadomości do Ciebie nie mogę wysłać. Krótka foto relacja zapodana w temacie bikepacking'owym, jak obiecałem.2 punkty
-
2 punkty
-
Witam. Kilka dni temu sam szukałem, dziś zrobiłem u siebie ten fix i działa wyśmienicie. Przeszukałem chyba pół internetu żeby znaleźć cokolwiek na temat tego jak dokładnie ma być to zrobione i udało się. Pomocny okazał się filmik - - pomógł wyjaśnić kilka faktów, które były powielane na forach ale nie do końca sprecyzowane. Oraz poradnik w pdf w Załączniku 55r Fix Co będzie potrzebne ( w moim wypadku ) - wiertarka ( wkrętarka ) - wiertło 2 mm - olej ( ja użyłem motula 5w - chociaż pisali ze 7.5 preferowane, nie mogłem znaleźć u mnie wiec padło na taki ) - strzykawka ( będziemy nią wstrzykiwać olej, ja kupiłem w aptece za 4 zl 100 mml ) - Klucz 15stka - nie każdy pasuje ( nie znam się dokładnie na nazewnictwie kluczy, ale taki zwykły nie pasował, dopiero taki nakładany od góry był ok, rozmiar rozmiarowi nie równy ) - do odkręcenia górnego wieczka gdzie mamy pokrętło kompresji użyłem klucza którego można ustawić do danego rozmiaru, tak wiec nie wiem jaki tam jest rozmiar. - cienki drucik, albo gwoździk na max szerokość wiertła ( będzie nam potrzebny do zablokowania tłoka który jest w środku tłumika ) - młotek- punktak -suwmiarka Tak w skrócie co robiłem . 1) odkręcenie górnej i dolnej śruby aby wyjąc tłumik z lagi ( lewa strona, z pokrętłem kompresji ) 2) przygotujcie sobie wcześniej jakiś pojemniczek bo może wylać się trochę oleju 3) wytrzyjcie sobie dokładnie tłumik z oleju i teraz tak jak na zdjęciu z pdf w załączniku. a) pierwsza dziurka - jest to dziurka która będzie odpowiadać za trzymanie tłoka, aby uniemożliwić mu prace góra dół, pozniej wyjaśnię co i jak druga dziurka - przez nią olej będzie wpływał do tłumika c) dziurka która powietrze będzie wylatywało ( przynajmniej tak wyczytałem w tej instrukcji ) Do rzeczy - Dziurka numer 1 ( pkt a ) - nabijamy punktakiem odległość 8 mm, mozna 13, ale lepiej zrobić 8mm ( Dlaczego napisze później ). Mierzymy od ścianki jak na zdjęciu widać dokładnie co i jak. Nabijamy sobie punktakiem żeby wiertło nam nie spadało i wiercimy sobie spokojnie, aż się przebijemy do środka, wierćcie sobie spokojnie i powoli, nie ma się co spieszyć. Ok jedno za nami, Dziurka numer 2 ( pkt b ) - wiercimy ją w odległości 30 mm( patrz zdjęcie w pdf ), nabijamy punktakiem i wiercimy. Tu może wytrysnąć wam olej pod ciśnieniem, przynajmniej u mnie wywaliło na drugiej, na forach pisali ze i na 1. Jak przewiercicie, pompujecie tłumikiem, aż wywalicie cały olej ze środka, kilka ruchów i po sprawie Dziurka numer 3 ( pkt C ) - 12 mm od góry ( patrz zdjęcie ), to samo co z poprzednimi, nabijamy punktakiem i wiercimy. Wycieramy sobie wszystko ładnie, sprawdzamy czy olej wywalony w znacznym stopniu i teraz ważne. Tłumik dobijamy do końca, żeby był w jak najkrótszej pozycji, co zaowocuje ze jego środek miedzy uszczelkami znajdzie dokładnie na naszej dziurce numer 1 ( 8 mm ), jeśli mielibyśmy tą dziurkę na 13 mm, jak pisałem wcześniej była by ona mniej więcej na wysokości jego wierzchołka, ale to mniejsza o to. Gdy już go mamy tam gdzie trzeba, wiercimy dalej w tej dziurce numer 1 az przebijemy się przez tłumik i przez ściankę za nim ( na wylot ). Jeśli to zrobimy używamy druciku lub gwoździka aby zablokować go w tej pozycji. Ja użyłem małego gwoździa i zakrzywiłem go na końcu. Proste i skuteczne. W sumie to tyle, najgorszego. Tłumik wkładamy do amorka, przykręcamy go od dołu, od góry aplikujemy olej. Ja wlewałem sobie po 50 mml i sprawdzałem jak działa. Ostatecznie wlałem okolu 190 mml, oraz dopompowałem powietrze w prawej ladze do 1 bar i jak dla mnie amor nie do poznania. Napompujecie zwykła pompka rowerowa, ponieważ przynajmniej w moim jest wentyl samochodowy. Dobrze jest mieć pompkę z wskaźnikiem, wtedy widać mniej więcej ile macie. Ogólnie zajęło mi to coś koło godzinki. Dużo pracy nie ma. W razie pytań, PW lub tutaj. 55R Fix (Small).pdf1 punkt
-
W rowerach tego typu nie stosuje się blokady z manetki. Z nowych amortyzatorów to w tym budżecie to rebę RL 29" 120mm da się zorganizować (oś 15x100, taper). Ew. jak pogadasz z Activią to może zrobi jakąś promo na aiona/axona. Cudów nie będzie. Najlepszy byłby pike ale w takich okolicach cenowych tylko pod koło 27,5 coś by się znalazło.1 punkt
-
to jak ci się nie śpieszy to poczekaj na koniec roku i wtedy kup na tej stronie - wtedy jest dużo większy wybór rozmiarów bo teraz już praktycznie wszystko wyprzedane. za 1600 zł spokojnie wyrwiesz ramę cube z włókna węglowego z PM. A ten "hak" przedniej zawsze można zasklepić tu masz przykład https://www.bike-discount.de/en/buy/cube-reaction-gtc-race-29-frame-carbon-n-green-650496 tylko niestety nie twój rozmiar.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Na trailowym sztywniaku z rozsądnym skokiem i ustawieniami można walczyć o górną połowę stawki w maratonach górskich, to nie jest żadna przeszkoda. Nie będzie nagle 30 minut straty z samego roweru, chyba że faktycznie kupisz jakiegoś kloca i do tego twardy napęd (zmuszający do chodzenia). Budżet masz bardzo rozsądny jak na HT. Swoją drogą, XC również zaczynają pojawiać się z odważniejszymi kątami, co zbliża je do lżejszych trailówek. Szamani mówią, że w tę stronę całe XC zmierza, aby było też trochę odważniej na zjazdach. Przykładem może być para Trek Roscoe - Trek X-Caliber. Amorek wyższy o 20 mm, parę detali i z X-Calibra mamy ścieżkowca.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00