Skocz do zawartości

holdegron

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    141
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    RoB

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika holdegron

Entuzjasta

Entuzjasta (5/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Conversation Starter
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

19

Reputacja

  1. Hej Noszę się z zamiarem zmiany Eskera 6 (z pierwszej edycji) na coś karbonowego. Żeby miało podobną geometrię. Jakieś sugestie ? Budżet tak do 15 kzł. Rob
  2. Jeżdżę od jakiegoś czasu na oponach Schwalbe Efficiency, i oto mój test owych opon. Opony Efficiency to dość świeży model z oferty Schwalbe. Jest to ponoć następca nieprodukowanych już maratonów Supreme. Na Supremach zrobiłem sporo kilometrów, więc mogę się odnieść do deklaracji producenta. Do rzeczy – Efficiency to opony zwijane, z lekkim bieżnikiem, dość ciekawym wzorem. Mieszanka to Addix Race. Seria Evolution. Karkas Super Race (cokolwiek to znaczy), antyprzebicie V-Guard Są przeznaczone do dętek, bezdętkowej wersji nie przewidziano. Szerokość, jakiej używam, to 40 mm, na obręczy o szerokości wewnętrznej 22mm mają faktycznie deklarowaną szerokość. Ścianki boczne są stosunkowo grube, z pewnością grubsze niż w Supreme. Wzbudziło to moje obawy, jak opona będzie pracować. Ale miło się rozczarowałem, bo opona pracuje bardzo dobrze. Może to zasługa tego nowego karkasu. Ciśnienie wg producenta – od 3,5 atm, i już jest całkiem komfortowo, ale na szutry stosowałem P-2,8, T-3,2 atm. Komfort i przyczepność są wtedy zauważalnie lepsze. Klocki bieżnika są zrobione z miększej gumy, i dość dobrze czepiają się polnych nawierzchni. Natomiast całokształt bieżnika daje na asfalcie znakomicie małe opory toczenia. W porównaniu do Supreme nie czuję różnicy. Różnica jest niestety w wadze, choć nie tragiczna. Supreme 37mm ważą koło 450g, Efficiency natomiast koło 500g. Używam dętek Schwalbe superlight (100g), i chciałem zrekompensować różnicę w wadze opon dętkami TPU (50g). Ale jak dla mnie, dętki TPU nie dają takiego komfortu jak butylowe. Owszem, są lekkie, i ponoć zmniejszają opory toczenia, ale w moim odczuciu zestaw opona+dętka pracuje sztywniej, i bardziej „skacząco” przy wybieraniu nierówności. Po testach odpuściłem sobie TPU. Jak na szutrach? Zaskakująco dobrze. Drogi polne, twarde to bajka. Również ubite szutry. Na luźnych szutrach opony tańczą trochę, ale do opanowania. O błocie się nie wypowiem, nie jeździłem. Trwałość wydaje się dobrze rokować, po ok. 1000 km nie widać żadnych śladów zużycia. Moim zdaniem Efficiency to dobry kandydat do roweru gravelowego.
  3. Polecam Schwalbe Efficiency. Nabiłem na nich jakieś 1000 km, i uważam że to bardzo udany model.
  4. Ja tam do wszystkich łożysk kulkowych daję smar Shimano, ten zielony. Daje radę znakomicie. Natomiast do środka bębenka daję gęsty olej - łańcuchowy Rohloff - świetny efekt wyciszenia zapadek, i doskonałe smarowanie.
  5. Poza tym coś się nie zgadza z korbą - na fotce GRX, w opisie Praxis... Generalnie trochę drogo.
  6. holdegron

    [Opony] do Gravel-a

    Jeżdżę od jakiegoś czasu na oponach Schwalbe Efficiency. Opony Efficiency to dość świeży model z oferty Schwalbe. Jest to ponoć następca nieprodukowanych już maratonów Supreme. Na Supremach zrobiłem sporo kilometrów, więc mogę się odnieść do deklaracji producenta. Do rzeczy – Efficiency to opony zwijane, z lekkim bieżnikiem, dość ciekawym wzorem. Mieszanka to Addix Race. Seria Evolution. Karkas Super Race (cokolwiek to znaczy), antyprzebicie V-Guard Są przeznaczone do dętek, bezdętkowej wersji nie przewidziano. Szerokość, jakiej używam, to 40 mm, na obręczy o szerokości wewnętrznej 22mm mają faktycznie deklarowaną szerokość. Ścianki boczne są stosunkowo grube, z pewnością grubsze niż w Supreme. Wzbudziło to moje obawy, jak opona będzie pracować. Ale miło się rozczarowałem, bo opona pracuje bardzo dobrze. Może to zasługa tego nowego karkasu. Ciśnienie wg producenta – od 3,5 atm, i już jest całkiem komfortowo, ale na szutry stosowałem P-2,8, T-3,2 atm. Komfort i przyczepność są wtedy zauważalnie lepsze. Klocki bieżnika są zrobione z miększej gumy, i dość dobrze czepiają się polnych nawierzchni. Natomiast całokształt bieżnika daje na asfalcie znakomicie małe opory toczenia. W porównaniu do Supreme nie czuję różnicy. Różnica jest niestety w wadze, choć nie tragiczna. Supreme 37mm ważą koło 450g, Efficiency natomiast koło 500g. Używam dętek Schwalbe superlight (100g), i chciałem zrekompensować różnicę w wadze opon dętkami TPU (50g). Ale jak dla mnie, dętki TPU nie dają takiego komfortu jak butylowe. Owszem, są lekkie, i ponoć zmniejszają opory toczenia, ale w moim odczuciu zestaw opona+dętka pracuje sztywniej, i bardziej „skacząco” przy wybieraniu nierówności. Po testach odpuściłem sobie TPU. Jak na szutrach? Zaskakująco dobrze. Drogi polne, twarde to bajka. Również ubite szutry. Na luźnych szutrach opony tańczą trochę, ale do opanowania. O błocie się nie wypowiem, nie jeździłem. Trwałość wydaje się dobrze rokować, po ok. 1000 km nie widać żadnych śladów zużycia. Efficiency to dobry kandydat do roweru gravelowego.
  7. Hej Też mam Eskera 6, i z początku nie mogłem znaleźć dobrej pozycji. Kombinowałem z mostkiem, pozycją kierownicy etc. W końcu zacząłem mikro-dostrajanie, głównie siodła, jego wysokość, pochylenie oraz wysunięcie przód-tył. Przesunięcia rzędu kilku milimetrów dają różnicę - teraz jest OK. Więc na początek, bezkosztowo, zacznij taki mikro tuning, i obserwuj w którą stronę to idzie. Tak na marginesie - ten rozmiar wydaje się za duży, ja mam 176 i M-kę. Pasuje znakomicie.
  8. Sprzedana, proszę o usunięcie tematu.
  9. Witam Mam na zbyciu nową kasetę 11-rzędową 11-36 od chińskiego majfrenda. Kaseta jest super lekka - 235g zważone - sześć dużych zębatek jest z alu, z jednego kawałka metalu. Całkowicie zgodna z systemem Shimano. Pasuje na bębenki piast szosowych. Ja, niestety, zmieniłem kiedyś w moim gravelu bębenek na XT, i ta kaseta tu nie pasuje. (Chodzi o wysokość bębenka, kaseta 105 ma oryginalnie podkładkę 2mm, po jej usunięciu kaseta pracuje na bębenkach grup górskich). Kaseta bardzo fajnie wykonana, waga naprawdę robi wrażenie. Sprzedam po kosztach, a nawet poniżej 😉 199 zł + wysyłka (do niewielkiej negocjacji). Wrzucam fotkę z sieci, w realu kaseta wygląda niemniej świetnie.
  10. Siodło powinno być ustawione w poziomie, ewentualnie z minimalnymi (1 stopień) odchyłkami. Spróbuj jeszcze przesunięcia przód-tył. Też mam Eskera 6, i dość długo, małymi krokami, doszedłem do komfortowej pozycji. Czasem przesunięcie o 5 mm lub 1 stopień daje odczuwalne zmiany.
  11. To uszczelka jęczy na osi, daj na oś, tak pod gumę, trochę smaru, i powinno być po sprawie.
  12. Hej Zastanawiam się, czy opony Marathon Supreme, ale bez TLE, czyli takie "zwykłe", będą w stanie pracować bez dętek ? Robił ktoś może taki zabieg ? Rob
  13. Pierwsza lepsza mechaniczna z marketu budowlanego zda egzamin. Elektroniczne, przyzwoicie wykonane (jak pierwszy wypust z Lidla) kupi się za 40-50 zł, ale niestety zakup przez net to duże ryzyko, że dostanie się coś, co nie powinno się nazywać suwmiarka. Więc albo przez net, ale renomowanej firmy, albo szukać w sklepie, i własnymi rękami obadać jakość.
  14. Rozładowanie baterii litowej do zera szybko ją zabije. Najlepiej nie dopuszczać do rozładowania poniżej 20% Jest na ten temat mnóstwo wpisów w necie.
  15. A ja graveluję na Schwalbe Marathon Supreme. Niby łysa, ale na większości dróg daje radę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...