Skocz do zawartości

[konserwacja] czyszczenie łańcucha - sposoby



Rekomendowane odpowiedzi

Łańcuch mam ze spinką, więc jego zdjęcie, to nie jest jakiś problem. Chyba na pierwsze czyszczenie trzeba by to zrobić gruntownie, zobaczę jak się będzie syfić po nałożeniu tego FL Dry, raczej nie powinno być sytuacji, że co smarowanie trzeb go ściągać i szejkować z tego co czytałem. Z drugiej strony podobno żywotność tego smaru jest sporo krótsza, niż Wet, ale nie mam problemu z tym, że trzeba będzie go częściej aplikować, liczyłem się z tym przy zakupie. 

 

Używam suchego smaru Shimano - przy jeździe po lasach (często w suszy), czyszczenie robiłem raz w tygodniu, po około 300km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Przy opcji z kilkoma łańcuchami, po wyszejkowaniu łańcucha, która metoda będzie lepsza do przechowywania łańcucha?

 

1) przechowywać w pudełku/słoiku zalany np. pilarolem i potem przed użyciem tylko wyjąć i wytrzeć szmatką z oleju

2) po wyszejkowaniu, nasmarować olejem (jakimś FL czy ptfe), nadmiar po chwili wytrzeć i taki suchy wrzucić do pudełka, aby był zawsze "gotowy do jazdy"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie zostawiam łańcuchów utopionych w oleju. A przechowuję i suche i nasmarowane, po prostu wkładam do pudełka po lodach i zamykam wieczkiem żeby wilgoć nie właziła. Nie zauważyłem najmniejszych nawet różnic w zachowaniu czy smarowany jest przed odłożeniem czy już po założeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Myjka ciśnieniowa, bez chemii. Do konserwacji IPONE SAND CHAIN 750ml, spray do łańcuchów motokrosowych, enduro i rowerów.

Przerabiałem już smary/płyny ze sklepów rowerowych, ceramiczne, pseudo teflonowe i inne cuda na kiju, albo trzeszczały albo piach się lepił.

IPONE za 50zł a wystarczył na ponad rok.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Widziałem na forum sporo wpisów o tradycyjnym WD-40, ale nie natknąłem się na żadne opinie o serii WD-40 dedykowanej dla rowerów  http://www.wd40bike.com/products Pytanie - czy ktoś używał tych produktów?

 

Zaryzykowałem i kupiłem smar http://www.wd40.co.uk/wd-40-bike/all-conditions-lube/ Nałożyłem go na łańcuch wyczyszczony łańcuch "zgodnie ze sztuką". ;) Do czyszczenia i odtłuszczania użyłem produktem firmy Nigrin http://profex-sklep.pl/pl/p/PREP.-DO-MYCIA-I-ODTLUSZCZANIA-NA-ZIMNO-500ml/53; szejkowanie + czyszczenie szczotką.

 

Pośmigam trochę na tym smarze od WD-40 i podzielę się obserwacjami, niemniej jestem ciekaw waszych opinii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja czyszczę łańcuch za pomocą "szejkowania" w niezbyt rozcieńczonym koncentracie typu piana do myjek ciśnieniowych.
Nie ma litości dla brudu i starego smaru. Potem ewentualne poprawki sczoteczką, porządne płukanie wodą, suszenie , a na koniec smarowanie - najczęściej FinishLine .
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś ma jakiegoś kolegę w OSP lub PSP to proponuję załatwić sobie u niego sintan, mają tam tego dziesiątki litrów jest to specjalny płyn do neutralizacji plam ropopochodnych po wypadkach, kolizjach, wyciekach itd. Ja wczoraj w ten sposób czyściłem łańcuch że wykąpałem go w sintanie, odstawiłem jeszcze dodatkowo na pół godzinki w butelce, potem wylałem sintan opłukałem pojemnik i łańcuch, zalałem jeszcze benzyną  ekstrakcyjną na sam koniec czyszczenia a potem to już samrowanie łańcucha olejem rohloff, łańcuch świeci się i chłodzi jak nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Totalna przesada ;) benzyna ze spokojem wystarcza. Ale ja jestem z tych co uważają że wogóle szejkowanie nie ma większego sensu bo itak ten brud który wypłukamy po kilku kilometrach wraca ;)

 

Tapnięte z mojego Mi3. jeśli napisałem coś dziwnego to wina autokorekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ale ja jestem z tych co uważają że wogóle szejkowanie nie ma większego sensu bo itak ten brud który wypłukamy po kilku kilometrach wraca

Skoro wraca, to z każdym kolejnym km jest go coraz więcej i więcej. Jakie zatem właściwości smarne ma mieszanka brudu/kwarcu i świeżego oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...