Skocz do zawartości

[do 3500] 2 rowery do jazdy po mieście weekendowo po łatwych leśnych ścieżkach


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jestem nowym użytkownikiem forum, i nie mam zbyt wiele pojęcia o rowerach, tyle co od kilku dni poczytałem.

Chciałbym kupić dwa rowerki dla mnie i dla żony. Na co dzień jazda do pracy kilka km, w weekendy jazda po ścieżkach miejskich, parkach, czasem wypad w leśne tereny.

Byłem w salonie rowerowym i sprzedawca zaproponował dwa Giant'y - revel 0 i 2.

 

http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/revel.0/17698/74024/#specifications

 

http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/revel.2/17698/74026/

 

Chciałbym żeby ktoś o większej wiedzy ocenił czy te rowerki będą dobrym wyborem, ewentualnie zaproponował coś lepszego w podobnej cenie, lub coś tańszego z lepszym osprzętem.

 

Wzrost:

182/165 

Waga:

76/52

 

Dobrze się czuliśmy na M'ce i L'ce ww rowerór

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten Revel 2 to prawie supermarketowiec. Wydawanie tak znacznej kwoty na tak słaby rower byłoby błędem.

 

Po drugie do waszego stylu jazdy i zapotrzebowań lepiej pasowałyby rowery typu cross. Zastanawialiście się nad nimi?

 

Po trzecie. Czy interesują was tylko oferty ze sklepów stacjonarnych, czy i promocje internetowe?

 

Po czwarte. Czy żona ma już trochę doświadczenia rowerowego i świadomie chce rower typu MTB?

 

Ja do takich zastosowań pewnie wybrałbym 2x crossfire:

 

http://www.unibike.pl/cross.html

 

Ewentualnie trzeba by dopłacić do wersji DISC, by oba rowery miały tarczówki, jeśli to dla was ważne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź,

 

 

 

Po drugie do waszego stylu jazdy i zapotrzebowań lepiej pasowałyby rowery typu cross. Zastanawialiście się nad nimi?

 

w zasadzie to nie, w sklepie zaproponowano nam właśnie te rowerki po przedstawieniu do czego mają służyć.

 

 

 

Po trzecie. Czy interesują was tylko oferty ze sklepów stacjonarnych, czy i promocje internetowe?

 

nie do końca, sam nie wiem czy dam rade złożyć rower, a zanosić do złożenia i regulacji to dodatkowy koszt, więc ceny się wyrównają, a mieszkam we wrocławiu, więc sklepów rowerowych Ci u nas pod dostatkiem :)

 

 

 

Po czwarte. Czy żona ma już trochę doświadczenia rowerowego i świadomie chce rower typu MTB?

 

żona nie ma zbyt dużego doświadczenia, ale nie do końca wiem w czym tkwi problem.

 

 

 

Ewentualnie trzeba by dopłacić do wersji DISC, by oba rowery miały tarczówki, jeśli to dla was ważne.

 

nie jest to niezbędny element, aczkolwiek jeden z rowerów będzie używany również przy złych warunkach typu deszcz, błoto, a tarcze tu się przydadzą.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do zastosowań w stylu głównie miasto/dojazd do pracy/łatwe leśne ścieżki stworzono właśnie crossy. Poza tym, że mają bardziej przystosowane do tego koła/opony/przełożenia, to i pozwalają na większą regulację postawy. W drodze do pracy nie trzeba być po sportowemu zgarbionym :) Nie mają też ciężkich terenowych amortyzatorów o sporym skoku, tylko lżejsze, które też spokojnie poradzą sobie z lasem.

 

Najlepiej zgooglować problem, bo jest sporo artykułów na temat cross vs MTB.

 

No i dobrze by było, żebyście wypowiedzieli się jaki jest wasz stosunek do tak zwanego "roweru markowego". Widzę, że wybraliście tajwańskie Gianty, które mają u nas dość dobrą renomę (bo kiedyś prawie nic innego sensownego nie było), ale są dość drogie przy porównywalnie słabych częściach, z jakich są złożone. Obecnie są polscy producenci, którzy za mniej pieniędzy składają rowery z lepszych zagranicznych części i mają dobre opinie. Np. proponowany tu Unibike. Jeśli jednak chcecie Gianta, to na pewno nie brałbym tego Revela dwójki, bo co z tego, że rower składany u Gianta skoro z najgorszych części produkowanych przez Shimano, które ten producent przeznacza tylko do bardzo okazjonalnej, rekreacyjnej jazdy? :D

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kilku przeczytanych artykułach faktycznie to cross będzie lepszym rozwiązaniem niż MTB.

 

Jeżeli chodzi o markę roweru, to nie ma ona najmniejszego znaczenia, jakość ma znaczenie, a nie treść. Te Unibike wyglądają ok, tylko w tańszej wersji GTS'a nie widzę możliwości możliwości włożenia w przyszłości tarcz - brak mocowania (chyba, że po prostu nie zauważam tego.)

 

A ewentualne inne propozycje w tym przedziale cenowym, tak jak wyżej pisałem - nie ma znaczenia marka rowerów. Priorytetem jest to, żeby rower służył prze kilka najbliższych lat i oprócz serwisu przed sezonem nie trzeba było inwestować żadnej kasy w nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli w grę wchodzą tylko crossy, które można w cenie do 1750zł kupić w sklepie stacjonarnym to szczerze mówiąc nie mam zbyt wielu pomysłów poza Unibike. Co do MTB vs cross, to w sumie po tym, jak napisałeś, że jeden z rowerów będzie używany w błocie i przy ostrej pogodzie, sam nie wiem, czy nie powinien być lepiej MTB. Na crossie w głębszym błocie się nie zabijesz, ale jednak będzie to zupełnie inny komfort, niż na MTB.

 

W takiej kwocie ze sklepów stacjonarnych, jeśli chodzi o korzystne MTB to osiągalne dla Ciebie będą chyba:

 

http://www.ceneo.pl/17953966 (jeśli gdzieś znajdziesz wersję z poprzedniego rocznika, jeszcze chyba dość sporo ich jest na rynku - tylko że ogólnie rama tego roweru postrzegana jest jako sportowa- więc mocniej pochylona pozycja)

 

Dla żony jest ewentualny odpowiednik żeński, też bardzo dobry:

 

http://www.ceneo.pl/Rowery;szukaj-kross_level_f2?se=dfyZk_gCxZnEVkH1whKLQssuYNmaiX-8&gclid=CKCZm8W_3b0CFfDLtAodQQ0Abg

 

i Kross Black Edition 2 w Martes Sport (bez tarczówek - odpowiednik A2).

 

Decathlon, mimo że niby market, popełnił też bardzo dobrego Rockridera 5.3, który w wielu miejscach ma już podzespoły ze znacznie wyższych i droższych klas (amortyzator olejowy, napęd 3x9, napęd częściowo odpowiednik pół-sportowej klasy Deore).

 

Ogólnie nie ma jednej dobrej odpowiedzi na wasze zapotrzebowania. Byle nie Revel 2 :D Ogólnie unikajcie wszystkiego, co ma 3x7 biegów, bo to (niezależnie od tego, czy potrzeba komuś więcej biegów, czy nie) najniższe jakościowo klasy podzespołów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam po przerwie,

przede wszystkim dzięki wielkie za pomoc, kupiłem 2 krossy - level a4, i f3 - oba z 2013 r. Po pierwszych jazdach jestem bardzo zadowolony, żona również. Co prawda nie mamy porównania do innych rowerów, ale najważniejsze że wszyscy szczęśliwi :)

Jeszcze raz dzięki Tadeus!!!

 

Temat uważam za rozwiązany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...