Kicsi Napisano 7 Września 2011 Napisano 7 Września 2011 Kupiłem ostatnio do mojego roweru(Kona Kahuna) damper Manitou Swinger 3-way. Lecz okazał się za długi o 1cm. I teraz rodzi się pytanie czy mogę go bezpiecznie "wcisnąć"? Albo w jaki sposób można go skrócić? To właśnie on:]
Centek Napisano 7 Września 2011 Napisano 7 Września 2011 Jeśli rama nie chce się rozchylić do wymiaru dampera (czuć mechaniczny opór?) to lepiej go tam nie wkładać. Jeśli natomiast brakuje kilka mm to spróbuj spuścić powietrze z dampera i włóż go do ramy. Na takim damperze będzie trzeba ustalić odpowiedni SAG żeby geometria ramy była prawidłowa. Jaki tam powinien być wymiar ? 190mm czy 200mm? bo wątpię, że 195mm było tam standardem.
PoleK Napisano 7 Września 2011 Napisano 7 Września 2011 głupi pomysł, jak wylecisz z małego krawężnika przy zastosowaniu rady kolegi powyżej, to damper sie rozciągnie na maxa, i coś w coś przywali, co może się skończyć rysą, obiciem, pęknięciem itd...
Mod Team sznib Napisano 7 Września 2011 Mod Team Napisano 7 Września 2011 http://www.pinkbike.com/photo/816699/ ta ramka? Jeśli tak to śmiało możesz montować, o nic nie będzie haczyć. Jednak geo się trochę zmieni, ale tragedii nie będzie , sam jeżdżę z damperem 200 zamiast 190.
Danielasty Napisano 7 Września 2011 Napisano 7 Września 2011 a ja się wcisnę również do tematu, tak z czystej ciekawości zapytam kellys beast full dł montażowa dampera 165mm, technicznie da się rozchylić do około 200mm, czy ktoś próbował i jakby to wyglądało wciśnięcie tam 190-tki? nie ukrywam że teraźniejszy epicon na 165mm trochę do duszy chodzi. zauważyłem że kupując nawet używany damper szybciej i taniej dostane wersje 190 aniżeli pod 165mm, choćby Monarch, ario czy choćby fox rp2 / 23
Mod Team sznib Napisano 7 Września 2011 Mod Team Napisano 7 Września 2011 Daruj sobie. 1cm różnicy jeszcze jako tako przejdzie, ale 165 a 190 to 2,5cm różnicy. Geometria będzie do bani, mega stromy kąt główki, suport za wysoko. Radzę uzbroić się w cierpliwość i polować na Allegro na dobrą 165kę. Pamietaj też o średnicy otworów montażowych, co za tym idzie tulejek. Są dwa standardy i jak kupisz nowy damper z inną średnicą niż masz to dojdzie jeszcze koszt dorobienia tulejek.
Fenthin Napisano 7 Września 2011 Napisano 7 Września 2011 2,5 cm to ogromna różnica. W zakładanie dampera o innej dlugości montażowej bawić się można, ale pod warunkiem, że doskonale wiemy co robimy, jak zmieni się rower oraz czy zmiana nie spowoduje obijania elementów zawieszenia.
Kicsi Napisano 7 Września 2011 Autor Napisano 7 Września 2011 http://www.pinkbike.com/photo/816699/ ta ramka? Jeśli tak to śmiało możesz montować, o nic nie będzie haczyć. Jednak geo się trochę zmieni, ale tragedii nie będzie , sam jeżdżę z damperem 200 zamiast 190. Już zamontowane, wydaje się że wszystko w porządku, przy odbijaniu w górę nic nie czuć żeby rama ,,biła'', jeśli spojrzeć w dół to oczywiście widać, że styka się ona z wahaczem, ale chyba wszystko git. wygląda to obecnie tak: a wyglądało to tak:
PoleK Napisano 7 Września 2011 Napisano 7 Września 2011 przeciez Geometria jest CHOOORA!! i mowie to Ja, Polek, ktory jezdzi na Lunecie z suportem + 100 (powaznie!) ale to jest rower do XC, a teraz bedzie sie prowadzil straaasznie!
Mod Team sznib Napisano 7 Września 2011 Mod Team Napisano 7 Września 2011 Jaka wcześniej byłą długość dampera? Mi to wygląda na wiekszą różnicę niż 1cm. Kąt główki teraz masakra. Prawie pion.
Mod Team Puklus Napisano 7 Września 2011 Mod Team Napisano 7 Września 2011 Zasadniczo ... jak sagiem wyrówna roznice na upartego można jeździć ale ... teraz masz osrty kąt główki, wysoko srodek ciezkości no prowadzić sie to będzie jak dzieciak z adhd, nidy nie wiesz co mu odwali i o ile po prostym mozna sie toczyć w teren ... chyba bym tym nie wejchał.
Kicsi Napisano 7 Września 2011 Autor Napisano 7 Września 2011 po zmianie widelca powinno być git, mysle nad duroluxem 140-180mm
RafalSBK Napisano 7 Września 2011 Napisano 7 Września 2011 dla odzyskania geometrii wrzuć do przodu większy amor i warto by było dać na wszelki wypadek jakiś gumowy odbój w miejscu styku wahacza z ramą
PoleK Napisano 7 Września 2011 Napisano 7 Września 2011 tiaaaa, amor 150mm i suport na +50, mi nie przeszkadza w lunecie s umie, przy solidnym SAGu mam z +30, ale nie miesci sie to nijak w standardach. Do latania w FR mi pasuje:) ale w wyscigu nie MAMY zadnych szans przy takiej geometrii. Jednak, Ty w najlepszym wypadku, jezdzisz Enduro na tym sprzecie, wiec podjazdy rowniez, co powoduje że, bedzie baaardzo kiepsko. no i wsiadanie jest "klopotliwe"
Kicsi Napisano 7 Września 2011 Autor Napisano 7 Września 2011 Jaka wcześniej byłą długość dampera? Mi to wygląda na wiekszą różnicę niż 1cm. Kąt główki teraz masakra. Prawie pion. Sory że tak chaotycznie i nie wszystko w jednym poście. wcześniej była długość 165mm teraz 205mm, jak stary był zamontowany i odkreciłem go od góry żeby zobaczyć dokąd max mosty pójdą to swingerowi brakowało właśnie te 10-15mm. Fakt trochę dziwnie się jeździ, ale po zmianie widelca powinno być w miarę normalnie, chyba najlepsze rozwiązanie teraz to dwu-półka?
Schwefel Napisano 7 Września 2011 Napisano 7 Września 2011 Nawet trzypółka Lans i nic więcej, bo do jazdy się nie nadaje
Fenthin Napisano 7 Września 2011 Napisano 7 Września 2011 180mm do takiej ramy... to jeszcze polecam znalezienie sobie dobrego chirurga ortopedy Słyszałeś kiedyś o czymś takim jak geometria ramy?
marcinusz Napisano 8 Września 2011 Napisano 8 Września 2011 Proponuję założyć dział "Humor". OK, możemy poczekać, aż rower dostanie dwupółkę...
kenjisan Napisano 8 Września 2011 Napisano 8 Września 2011 Założysz na tył koło 24 cale i będzie gitarra...
Kicsi Napisano 8 Września 2011 Autor Napisano 8 Września 2011 Dobrze, więc cwaniaczki co polecacie? http://allegro.pl/rock-shox-sid-race-165mm-eye-to-eye-polecam-i1793511379.html?source=oo http://allegro.pl/fox-float-rl-ava-165mm-prawie-nowy-okazja-i1798544999.html?source=oo
PoleK Napisano 8 Września 2011 Napisano 8 Września 2011 obecnie oba sa identyczne, wez ten bardziej zielony:P
rybciasum Napisano 12 Września 2011 Napisano 12 Września 2011 ja też bym był za tą dwupółką, fajnie by to wyglądało :icon_lol: :icon_lol: :icon_lol:
roy2152 Napisano 15 Września 2011 Napisano 15 Września 2011 Moim zdaniem po zmiany koła na 24" i wstawieniu amora przynajmniej 170mm geometria powróci. tolko to niestety pewne koszty.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.