Skocz do zawartości

[damper] Za długi o 1cm, można bezpiecznie założyć?


Kicsi

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Kupiłem ostatnio do mojego roweru(Kona Kahuna) damper Manitou Swinger 3-way. Lecz okazał się za długi o 1cm. I teraz rodzi się pytanie czy mogę go bezpiecznie "wcisnąć"?

Albo w jaki sposób można go skrócić?

To właśnie on:]

Napisano

Jeśli rama nie chce się rozchylić do wymiaru dampera (czuć mechaniczny opór?) to lepiej go tam nie wkładać.

Jeśli natomiast brakuje kilka mm to spróbuj spuścić powietrze z dampera i włóż go do ramy.

Na takim damperze będzie trzeba ustalić odpowiedni SAG żeby geometria ramy była prawidłowa.

Jaki tam powinien być wymiar ? 190mm czy 200mm? bo wątpię, że 195mm było tam standardem.

Napisano

głupi pomysł, jak wylecisz z małego krawężnika przy zastosowaniu rady kolegi powyżej, to damper sie rozciągnie na maxa, i coś w coś przywali, co może się skończyć rysą, obiciem, pęknięciem itd...

Napisano

a ja się wcisnę również do tematu, tak z czystej ciekawości zapytam

kellys beast full dł montażowa dampera 165mm, technicznie da się rozchylić do około 200mm, czy ktoś próbował i jakby to wyglądało wciśnięcie tam 190-tki? nie ukrywam że teraźniejszy epicon na 165mm trochę do duszy chodzi. zauważyłem że kupując nawet używany damper szybciej i taniej dostane wersje 190 aniżeli pod 165mm, choćby Monarch, ario czy choćby fox rp2 / 23

  • Mod Team
Napisano

Daruj sobie. 1cm różnicy jeszcze jako tako przejdzie, ale 165 a 190 to 2,5cm różnicy. Geometria będzie do bani, mega stromy kąt główki, suport za wysoko. Radzę uzbroić się w cierpliwość i polować na Allegro na dobrą 165kę. Pamietaj też o średnicy otworów montażowych, co za tym idzie tulejek. Są dwa standardy i jak kupisz nowy damper z inną średnicą niż masz to dojdzie jeszcze koszt dorobienia tulejek.

Napisano

2,5 cm to ogromna różnica. W zakładanie dampera o innej dlugości montażowej bawić się można, ale pod warunkiem, że doskonale wiemy co robimy, jak zmieni się rower oraz czy zmiana nie spowoduje obijania elementów zawieszenia.

Napisano

http://www.pinkbike.com/photo/816699/

ta ramka? Jeśli tak to śmiało możesz montować, o nic nie będzie haczyć. Jednak geo się trochę zmieni, ale tragedii nie będzie , sam jeżdżę z damperem 200 zamiast 190.

 

 

Już zamontowane, wydaje się że wszystko w porządku, przy odbijaniu w górę nic nie czuć żeby rama ,,biła'', jeśli spojrzeć w dół to oczywiście widać, że styka się ona z wahaczem, ale chyba wszystko git. wygląda to obecnie tak:

 

8aaeb54ba8edea9dm.jpg

f9e0aa6fe9ab9bc1m.jpg

3576cb5eacd15577m.jpg

 

 

a wyglądało to tak:

 

5kQew.jpg

Napisano

przeciez Geometria jest CHOOORA!!

 

i mowie to Ja, Polek, ktory jezdzi na Lunecie z suportem + 100 (powaznie!) ;)

 

ale to jest rower do XC, a teraz bedzie sie prowadzil straaasznie!

  • Mod Team
Napisano

Zasadniczo ... jak sagiem wyrówna roznice na upartego można jeździć ale ... teraz masz osrty kąt główki, wysoko srodek ciezkości no prowadzić sie to będzie jak dzieciak z adhd, nidy nie wiesz co mu odwali i o ile po prostym mozna sie toczyć w teren ... chyba bym tym nie wejchał.

Napisano

dla odzyskania geometrii wrzuć do przodu większy amor :P i warto by było dać na wszelki wypadek jakiś gumowy odbój w miejscu styku wahacza z ramą

Napisano

tiaaaa, amor 150mm i suport na +50, mi nie przeszkadza w lunecie s umie, przy solidnym SAGu mam z +30, ale nie miesci sie to nijak w standardach.

Do latania w FR mi pasuje:) ale w wyscigu nie MAMY zadnych szans przy takiej geometrii.

 

Jednak, Ty w najlepszym wypadku, jezdzisz Enduro na tym sprzecie, wiec podjazdy rowniez, co powoduje że, bedzie baaardzo kiepsko. no i wsiadanie jest "klopotliwe" ;)

Napisano

Jaka wcześniej byłą długość dampera? Mi to wygląda na wiekszą różnicę niż 1cm. Kąt główki teraz masakra. Prawie pion.

 

 

Sory że tak chaotycznie i nie wszystko w jednym poście.

wcześniej była długość 165mm teraz 205mm, jak stary był zamontowany i odkreciłem go od góry żeby zobaczyć dokąd max mosty pójdą to swingerowi brakowało właśnie te 10-15mm. Fakt trochę dziwnie się jeździ, ale po zmianie widelca powinno być w miarę normalnie, chyba najlepsze rozwiązanie teraz to dwu-półka?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...