Skocz do zawartości

[Przerzutka] Shimano XTR


tomaszek12

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

w mojej Meridzie jeżdziłem do tej pory na Xt z długim wózkiem ale to już 3 sezon i kółeczka się wytarły ,więc chcę zmienić na XTR ,ale nie wiem którego kupić ? są z krótkim, średnim i długim wózkiem -może ktoś mi wyjaśnić jaka jest różnica ?

Napisano

XTR to +100 do lansu, różnica to karbonowy wózek i to by było na tyle a no i zapomniałem w związku z karbonowym wózkiem kilka gram mniej. Cena chyba 500 zł większa od XT SGS 772/773.

Napisano

Dzięki za odpowiedz ,ale nie chodziło mi jaka jest różnica między XT a XTR tylko jaka jest różnica między długością wózka przerzutki ....problem z ustawieniem albo jakieś inne wady i zalety odnośnie długości wózka :) ......?

Napisano

GS krótki wózek, SGS długi wózek zasada jest taka że do 3 ech blatów z przodu optimum to SGS do dwóch z przodu optimum to GS. Oznaczenia wózka oznaczają pojemność przerzutki względem łańcucha.

Napisano

Czy jak mam 3 blaty z przodu będzie dobrze działał średni wózek XTR ?

Tak mam xtr gs czyli średni albo krótki wózek i śmiga jak należy z 3 blatami z przodu. :thumbsup:

Napisano
:) dzięki ,czyli jednak działa z 3 blatami z przodu bez problemu :) (krótki wózek) ......rozumiem że manetki xt bez problemu sobie z tym poradzą ?
Napisano

Oczywiście że tak, dodatkowo manetkę XT prawa można bez problemu przerobić na manetkę XTR posiadającą funkcję podwójnej zmiany biegów multirelase.

Napisano

Krótki wózek działa nieźle jak masz trzy blaty i kasetę 11-32 albo dwa blaty i dowolną kasetę.

Teoretycznie może się zmielić dopiero jak wrzucisz przełożenie typu 42x32, czyli skrajnie przekoszony łańcuch. Normalnie się czegoś takiego nie wrzuca, ale na przykład na zawodach można się zapomnieć :).

Ale fakt, następną przerzutkę też kupię z krótkim wózkiem, bo długi zaciąga wszystkie możliwe patyki z podłoża :).

Manetki poradzą sobie bez problemu, ale manetki XTR mają fajną grawerkę na dźwigniach ;).

Napisano

A poza tym teoria z SGS i GS jest taka jaką napisałem u góry, oczywiście wszystko i tak działa problem może pojawić jeżeli zaczniemy przypadkiem krzyżować łańcuch polecam przeczytać temat - link oraz link.

Napisano

Z ciekawości: zatarły Ci się kółka to nie możesz kupić po prostu kółek z łożyskami? :D

 

Wyjdzie taniej niż nowa przerzutka: http://www.centrumrowerowe.pl/000856/Shimano-kolka_do_rd_m772_770_gorne_i_dolne/Produkt.aspx

 

Jak patrzę na cenę nowych kółek to trochę przeginają z cenami ,pewnie musiał bym wydać 80-100 zł. z przesyłką ....to już wolę dołożyć i kupić XTR cena na Allegro lub w CR to ok. 270-300 zł.

Napisano

Ja Cię nie przekonam :) jak chcesz kupować to kupuj. Ale żeby nie tworzyć historii na przyszłość: wymiana kółek z łożyskami w XT kosztuje około 65 zł z przesyłką. Wystarczy wpisać na allegro.

Napisano
jak chcesz kupować to kupuj. Ale żeby nie tworzyć historii na przyszłość: wymiana kółek z łożyskami w XT kosztuje około 65 zł z przesyłką. Wystarczy wpisać na allegro.
Nic dodać nic ująć, jeżeli koniecznie chcesz zmienić przerzutkę kup sobie XT 772 i do tego komplet kółeczek za 60 zł.
Napisano

Kolega Grand231 powinien lepiej doszkolić się co do różnic cenowych, jakościowych i technicznych, zanim zacznie udzielać komukolwiek jakichkolwiek informacji.

 

A co do samej przerzutki xtr:

Do napędu 3x9 nabyłbym przerzutkę xtr gs, top normal. Jest bardzo szybka i bardzo precyzyjna. Przedtem miałem styczność tylko ze sprzętem własnego użytku obecnie także od dwóch lat z rowerami naprawianymi i montowanymi przez siebie i wg mnie jest to zdecydowanie najlepiej działajaca przerzutka, również w porównaniu do bardzo dobrego srama x0. Mam jedną i drugą obecnie, miałem xtr shadowa i stary model serii 950, miałem xt w dwóch wersjach, także x-7, trzy sztuki x-0, esp 7.0 plus dużo przerzutek z niższych grup. Moim skromnym zdaniem jest to zdecydowanie najlepsiejsza tylna zmieniarka.

 

Xtr'a kupiłem ostatnio za 260 zł z wysyłką. Wg mnie jest warta zakupu.

Napisano

Dla mnie XTR pozostanie zawsze tylko i wyłącznie sprzętem dla zawodowców, dla zwykłego tzw zaawansowanego amatora ten sprzęt jest niepotrzebnym wydatkiem no chyba że ma się nieograniczoną gotówkę to wtedy hulaj dusza. Co do ceny XTR zgadzam się że na internecie wynosi ona 360 zł ale jest to wersja ze zwykłym aluminiowym wózkiem - link, wersja z karbonowym jak pisałem kosztuje 540 zł - link. Dlatego kolego Tobo na przyszłość polecam samemu zerknąć niż rozpisywać się że ktoś nie ma pojęcia o cenach i specyfikacji...

Pozdrawiam

Napisano

Panowie, nie prześcigajmy się gdzie są lepsze ceny, każdy zainteresowany pierwsze co wejdzie na allegro i sam sprawdzi jak wygląda sytuacja. Każdy ma swój rozum i kupi tam gdzie chce, jak przepłaci 200zł to cóż jego strata...a kolego grand231, na drugi raz warto poszukać cen w więcej niż jednym sklepie internetowym bo z Twojej wypowiedzi jasno wynika, że to w caaaaaaałym internecie XTR kosztuje 540zł i inaczej nie może być.

 

Ale wracając do tematu, czy warto kupować XTR'a? Przy obecnych cenach raczej tak, nie wątpliwie jest to lepsza przerzutka od XT ale trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie o ile jest lepsza i czy jest nam potrzebna. Trzeba jeszcze pamiętać, że tylna przerzutka jest umiejscowiona w niezbyt szczęśliwym miejscu i chociażby w moim przypadku żadna nie wytrzymała sezonu bo trafiła na badyl/wkręciła się/ucierpiała przy wywrotce a potem jest ból i płacz jak droga zmieniarka co najwyżej ląduje na półce.

Napisano
Ale wracając do tematu, czy warto kupować XTR'a? Przy obecnych cenach raczej tak, nie wątpliwie jest to lepsza przerzutka od XT ale trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie o ile jest lepsza i czy jest nam potrzebna. Trzeba jeszcze pamiętać, że tylna przerzutka jest umiejscowiona w niezbyt szczęśliwym miejscu i chociażby w moim przypadku żadna nie wytrzymała sezonu bo trafiła na badyl/wkręciła się/ucierpiała przy wywrotce a potem jest ból i płacz jak droga zmieniarka co najwyżej ląduje na półce.

Święte słowa kolego.

Napisano

Ja od siebie mogę polecić XTR 970 (to jest ten z odwrotną sprężyną), jak dla mnie pracuje wyśmienicie. Tylko pewnie potrzeba będzie kilku dni na przyzwyczajenie umysłu, że biegi zmieniają się teraz w odwrotną stronę ;)

Do tego jak się połączy tą przerzutkę z manetkami XTR albo XT (z uwolnioną funkcją MultiRelease w prawej), to jest już kosmos :teehee: Szybkie zrzuty łańcucha na podjazdach po 2 koronki albo o 4 gdy zaczynasz przyspieszać, dla mnie to jest rewelacja, ale co kto lubi... :)

Napisano

Dla mnie XTR pozostanie zawsze tylko i wyłącznie sprzętem dla zawodowców, dla zwykłego tzw zaawansowanego amatora ten sprzęt jest niepotrzebnym wydatkiem no chyba że ma się nieograniczoną gotówkę to wtedy hulaj dusza. Co do ceny XTR zgadzam się że na internecie wynosi ona 360 zł ale jest to wersja ze zwykłym aluminiowym wózkiem - link, wersja z karbonowym jak pisałem kosztuje 540 zł - link. Dlatego kolego Tobo na przyszłość polecam samemu zerknąć niż rozpisywać się że ktoś nie ma pojęcia o cenach i specyfikacji...

Pozdrawiam

Kolego nie masz pojęcia o cenach, specyfikacji i do tego nie czytasz ze zrozumieniem - wystarczyło przeczytać dwa razy zamiast raz, jeśli się nie da przeanalizować wszystkiego przy pierwszym czytaniu, by zauważyć że napisałem 260 zł z wysyłką, 2 tygodnie temu.

Zaawansowany amator - co to znaczy? Dobra przerzutka nawet u mniej zaawansowanego amatora pożyje dłużej, co jest niewątpliwym jej plusem, żyjąc dłużej dłużej też precyzyjnie pracuje, czego nie da się powiedzieć o sprzętach tanich i średnio jakościowych.

Gdy widzę twoje posty to zawsze czytam temat, z przeczuciem i obawą że napiszesz coś tak odkrywczego, że czytelnik wyciągnie dziwne i niezbyt zdrowe dla niego wnioski.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...