Skocz do zawartości

[Opony] Jaki zestaw opon


heniekkrol

Rekomendowane odpowiedzi

Moje ściganie na Mazowszu to już historia, ale moje obserwacje z 29 cali są takie: gruba opona jest lepsza niż cienka. Z trzech kalibrów wybieram 2,25. Szczególnie na tyle jeśli nie ma się fula niskie ciśnienie pozwala jechać.... szybciej.

Dla mnie ciekawostką był by tylko FF bo waży naprawdę mało, ale nie ma wersji 2,25... Gruba nie mam na myśli traktorów 2,35, ale już Racing Ralf 2,4 - no przetestowałbym chętnie... Różnice wagowe między RR a wymienionymi oponami uznałbym za mało istotne....Pozostaje jeszcze cena i trwałość... To też trzeba brać pod uwagę... RR są bolesne pod tym względem.

 

Nanoraptor czy Fasttrak - nie lubię, teoretycznie dobre na piasku, giną w błocie,na korzeniach i na trawie, kiedy składamy się w zakręt, w górach jeżeli nie jest się liderem, nie można ryć tyłem, kiedy inni zaczynają hamować na ziemnych zjazdach bo tył rozpływa się na boki...jak jeszcze są skały to ...ale o płaskich maratonach rozmawiamy...

 

Race Kingi są tanie i ciężkie prawdziwe Race Kongi....opisywane zjawisko z Kampinosu było związane z akurat warunkami, ten niedzielny śnieg był bardzo ciekawy, trzęsący. Dlatego 29 na prostych szedł lepiej. Na podjazdach ze słabą trakcją zawsze duże koło idzie lepiej. W niedzielę nawet nanoraptor na tyle szedł pod górę jak zaczarowany... Ale już tydzień wcześniej latał, bo śnieg był rzadki a grunt pod nim zmrożony,ale sypki...

 

Cieszy mnie dostępność lepsza lub gorsza ale jednak, i mam nadzieję że pojawi się coraz więcej polskich opinii użytkowników... Sam też mam ciągoty do testów.

 

O Ralfach się tak entuzjastycznie wypowiadam ale zaprawdę w błocie w górach nie może byś gorzej, balon na przodzie zamienia rower w ponton i można tylko przyglebiać, albo skakać przez kierownicę na zjazdach ( Nowa Słupia, Złoty Stok) Ale tak np Głuszyca - nie ma problemu. Do Kampinosu, Otwocka, Jabłonny najlepszy wybór, Nanoraptor (czy fastrack) daleko w tyle i cięższy...Aspen jest podobny i nigdy bym nie wszedł... FF - najbardziej chciałbym testować ale jeśli nosi na piachu - to na odstrzał gdy piaskownica... Ogólnie urok ścigania na 29 jest taki : wolny jest piach a po ubitym jedzie wąż, jadę piachem i objeżdżam węża... To działa też w błocie gdy jedzie się środkiem, i czasem w kałużach - jeśli podpatrzymy że są przejezdne.

 

Ja tak od siebie piszę, no ale wiem że są zawodnicy co na ff, czy podobnych mikrocentkach jadą z sukcesem mtb trofi :)

 

Dla mnie lenia najlepsze opony są takie, których nie trzeba zmieniać, w tym roku sprawdzę rona p., i alberta t. 570 , a tył 590g. O dętkach jeszcze nie myślałem, korci Troubles Ready, no właśnie...

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukalem waskich RR schwalbe - nigdzie nie znalazlem, nawet za wielka woda. za to sam zamowilem specialized renegade 29x1.9 (bieznik jest symboliczny, ale z moich doswiadczen - kolo napedowe nie potrzebuje agresywnego bieznika do maratonow w polnocnej/centralnej Polsce), jest jeszcze w ofercie specialized model fast trak 29x2.0 z bardziej widocznym bieznikiem (dostepna w centrumrowerowe.pl). Obecnie mam michelin xc at 29x2.0 - opór toczenia klocków bieznika jest wyczuwalny szczegolnie na asfalcie - przy gwaltownym przyspieszaniu slychac charahtwrystyczne "mlaskanie".

 

Jesli lubisz extremalne doswiadczenia z szybkimi oponami na tyl to polecam Notubues Crow. Posiadam 2 egzemplarze w wersji 2.0, ale uzywam praktycznie tylko na tyl jak jest sucho. waza ok. 430-440 gram, i maja minimalny bieznik. Natomiast sa extremalnie szybkie, rozpedzaja sie same, i nic nie jest sie w stanie do nich przykleic ;) Robi sie jednak kiepsko na nierownych podjazdach (piasek, korzenie), bo kolo latwo buksuje.

 

Jak ktos chetny - to moge jedna odstapic.

 

Ja najczesciej uzywam ja z Kenda Karma 1.9 na przodzie (tez posiadam 2 sztuki) - ok. 520 gram kazda.

 

Do obu typow opon uzywam detek 26" po ok. 100 gr. Kendy 2x zakladam jak jest troche blotnie, albo nie wiem jaka jest trasa.

 

No i lubie tez zalozyc RaRa 2.25 na przod i tyl, tylko wtedy zakladam tez ciezsze detki po 140 gr, no i laczna waga rotacyjna jest juz spora (580 + 140 = 720 gram vs ok. 620 gram z kenda, lub 540 gr z crow). i ta roznice sie bardzo czuje przy ciaglej zmianie tempa (przyspieszeniach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maxxis ma całkiem duży wybór opon 29x:

Aspen 29X2.10

Ikon 29X2.20

Ardent 29X2.25 29X2.40

Ardent UST 29X2.25

CrossMark 29X2.10

CrossMark UST 29X2.10

Ignitor 29X2.10

Ignitor UST 29X2.10

 

Niestety do Polski przyjechały jak na razie tylko dwa modele: Aspen i Crossmark. Musiałoby być większe parcie na konkretny model, żeby zachęcić importera do mocniejszych ruchów.

Edytowane przez Swider23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ignitor bywa do kupienia w Szczecinie, do dość dobra opona, choć może nie toczy się super lekko ale mocno trzyma, i czasem takie są potrzebne, w górach z błotem na przód... z tyłu nie miałem to się nie wypowiem...Waga nie najgorsza, ne jest tak podatna na cięcie jak wtb czy Schwalbe...

 

Zgodnie z teorią Iwana warto kupić w końcu Ardenta 2,4 no ale w zasięgu ręki brak....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z nowosci dostepnych w Polsce polecam Specialized RenegadeS-Works 2BR 29x1,95.

Pojawily sie dzisiaj w Airbike w Wawie 4 szt, teraz zostala tylko jedna :)

Realna waga ok. 480 gr (wazylem 2 sztuki). Na Mazowsze moze byc idealna na pewno na tyl, nad przodem to sie juz bym zastanowil.

 

300x300.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co sądzicie o oponce Kenda Small Block, kolega ujeżdzą w Author Inctinct i jest bardzo zadowolony.

 

W małej kisze dają radę zarówno na maratonach, jak i w nizinnym enduro na sucho. Wydaje mi się, że jest wiele opon o grubszych klockach, które się lekko toczą po asfalcie (nawet przy ciśnieniu >5bar).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To takie tam pitolenie fanatyków :), bez względu jaką dasz mi oponę to pojadę na niej, tylko raz na jakiś czas albo trzeba będzie zwolnić, albo uśliźnie się napęd, albo rzuci na bok w szybkim zakręcie albo odpłynie przód na błocie, albo utraci się kontrolę wjeżdżając szybko w łachę głębokiego piachu. Dlatego nie ma opon idealnie uniwersalnych i trzeba sobie dopasowywać do potrzeb, porównywanie z 26 cali rzeczywiście nie ma sensu, ale teoria że smalblock 8 dostanie skrzydeł dzięki większej kiszce jest naciągana, będzie lepiej niż w 26 ale ta opona nie stanie się np odpowiednikiem np noby nika w 26 calach - tak przerysowując trochę zestawię...

 

Zmierzam tylko do tego żeby nie wierzyć zbyt w nową jakość dużych opon jeżeli się jedzie w ciężkie góry, 29 będzie miało lepszą trakcję od 26 ale w błocie mokrych kamieniach korzeniach potrzebne są konkretne opony, a na niskich cętkach jest ( bez względu na markę) ciut nerwowo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nerwujsja :) napisalem tylko żeby nie wierzyć w cuda, ogólnie przy spokojnej jeździe duże koła jadą wszędzie, ale jak już trzeba cisnąć to mikrocentki muszą pasować do trasy, bo inaczej cuda...ale są ludzie co i na zerocentkach dają radę, są tacy.....( zerocentki : furiusy, albo opony Stana)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem dętke 29" CrossMarka i oponę 2.1 tej firmy. Zgroza z tym zaopatrzeniem dla 29'erów w Wawie. Obdzwoniłem mnóstwo sklepów i nigdzie nie mieli dętek i nigdzie opon(oprócz AirBike'u).Te co kupiłem dostałem w dobrej cenie i mogłem sobie wybrac najlzejszą oponę. Oczywiście przez sklep internetowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgroza? Teraz to urodzaj nie zgroza, jak zaczynałem to był tylko Gary Fiszer w sklepie narciarskim, i kilka gum na całą Polskę, a reszta w Stanach, a i tam mało :) Będzie lepiej. :)

 

A dętki 26 jasne że wchodzą, ale rozdmuchanie ich do dużego balonika, 2,25, czy 2,4.... nie chcę myśleć o pękających dętkach, i lubię mieć właściwy rozmiar, awaryjnie na dojazd tak, na katowanie nie. Szczególnie w lekkich oponach na których już kilka razy miałem nacięcia na wylot - w oponie z pozostawieniem nietkniętej dętki...

Edytowane przez itr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie , a czy ktoś testował BONTARGRENY 29x2,2 JONAS XR lub jakieś inne można je kupić w przyzwoitych pieniądzach

,a odnośnie detęk przecież każda trekingowa 28x45C się nadaje lub po prostu zrobić bez dętki taśma 100ml coffelatex i po problemie żadnych sneakow, dziurek od kolców etc no i masa rotująca mniejsza

czyli kończąc ponawiam prośbę o opinie na temat opon BONTRAGRENA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...