Skocz do zawartości

[ramka] dobór odpowiedniej HA-72, SA-74 WB>1100 ?


wintermute

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

to pierwszy mój post tutaj ale napisany pod wpływem bardzo niekorzystnych okoliczności niestety. Na dzisiejszej przejażdżce złamałem sztyce. Niestety pozostałość sztycy zapiekła sie w ramie, wystaje niewiele i jakoś tak tracę nadziej iż uda sie to wydobyć...

 

Wiec rozglądam sie za nową ramą - musi ona a spełniać kilka wymagań - po pierwsze kąt gówki 72 stopnie i nie mniej. Kąt podsiodłowy około 74. Baza kół mniejsza niż 1100. Wysokość ramy max 18 cali.  

 

Co jest w tej chwili na rynku? Jakie ramy można by kupić? Wy macie w temacie roznanie wiec moze coś podpowiecie. Podobają mi sie felty i kross. Authory, czy Superiory odpadają - jakaś geometria za bardzo trekingowa jak na moje.

 

Widelec mam RS reba 29 z roku 2007 ze standardową wielkości offsetu wiec kąt głowki musi być stromy by trial był w miarę ludzki.  

 

Moja dotychczasowa rama to orłowski - bardzo dobrze si na tym jeździło i chciałbym coś maksymalnie zbliżonego - zamówienie nowej teraz jest wykluczone - wykonanie ramy trwało w zimie ponad 10 tygodni teraz to bym sie pewnie na wrzesień doczekał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bedzie optywalna bo 18 nie ma :)

Moga ściagnąć modele na 2010 w cenie ciraca x2 wiec różowo nie jest... Harfa ram feltów nie ma - tylko model solo ale to troche bez sensu. W krosie pogadam jutro ale jak jakieś 2,5 roku roku temu pytałem to nie mieli - ram nietypowych nie zamawiają z naddatkiem wiec pewnie i tu bedzie lipa.

Jakieś inne pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bedzie optywalna bo 18 nie ma :)

Moga ściagnąć modele na 2010 w cenie ciraca x2 wiec różowo nie jest... Harfa ram feltów nie ma - tylko model solo ale to troche bez sensu. W krosie pogadam jutro ale jak jakieś 2,5 roku roku temu pytałem to nie mieli - ram nietypowych nie zamawiają z naddatkiem wiec pewnie i tu bedzie lipa.

Jakieś inne pomysły?

ju es ej or ju kej ??

ewentualnie za niedługo K. Sikorski na zamówienie

co do krossa różnie ale pogadać możemy właśnie testujemy Big Wheel'a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.orca.net.pl/rowery/48/198/lanza-29er

 

to link do dystrybutora na Polske.

mam rozmiar 18 z 2009

co do geometrii:

1.uwaga na dosc duzy przekrok: 805 mm w polowie dlugosci gornej rury

mam wzrost 180, w kroku 84, wiec nagle zeskoki moga byc bolesne

2.z tylu weszla mi opona michelin xc at 29x2.0 i duzo wieksza nie wejdzie (max. 2.1)

o dziwo ograniczaja mnie nie tylne poziome widelki ( luz ok 7 mm z kazdej strony balonu), ale przednia przerzutka (sram x9 z obejma ponizej korpusu, dolny ciag linki)- tylko 3 mm odstepu od bieznika. Juz po montazu stwierdzilem, ze model przerzutki z obejma powyzej korpusu zajmuje mniej miejsca i z takim modelem moznaby wyprobowac balon 2.25.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

K. Sikroski - pierwsze słyszę ale ramy na stronie wygladają całkiem całkiem. W jakiej cenie? Bo jednak cena gra rolę :)

A jesli chodzi o krossa to co znaczy "pogadać możemy"? To jakaś propozycja? B) Ogladam sobie fote tego krosa na stronie i jedna uwaga - ta rama nie ma mocowania pod bidon?

Ma też linki puszczone dołem... Dokładnie już mi sie przypomina czemu jednak rame zamówiłem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sikorski - jak projekt bedzie gotowy, lub chociaz zblizal sie do konca, to damy znac

Kross - przyszedl do testow, odsylajac mozna zapytac, czy nie sprzedaliby samej ramy, chociaz taka sama odpowiedz dostaniesz pytajac mailowo

Felt - jesli bylbys zainteresowany uzywana, acz w swietnym stanie 17,5", to daj znac, postaram sie zalatwic, swoja droga sam mam, ale 19,5", opona 2,25" wchodzi bez problemu, miejsca jes wiecej niz w superiorze przy 1,9"

 

co do prowadzenia linek dolem - nie widze w tym nic zlego, ba jest to wrecz mile widziane w kontekscie problemow z miejscem na tylne kolo i ocieraniem nie tylko wodzika, ale i linki prowadzonej od gornej rury :yes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kross - przyszedl do testow, odsylajac mozna zapytac, czy nie sprzedaliby samej ramy, chociaz taka sama odpowiedz dostaniesz pytajac mailowo

Felt - jesli bylbys zainteresowany uzywana, acz w swietnym stanie 17,5", to daj znac, postaram sie zalatwic, swoja droga sam mam, ale 19,5", opona 2,25" wchodzi bez problemu, miejsca jes wiecej niz w superiorze przy 1,9"

 

co do prowadzenia linek dolem - nie widze w tym nic zlego, ba jest to wrecz mile widziane w kontekscie problemow z miejscem na tylne kolo i ocieraniem nie tylko wodzika, ale i linki prowadzonej od gornej rury :(

 

o - z tym fletem to może być dobra opcja 17,5 bedzie ok. Mój 29er ma 18 a 26er własnie 17 i jest git. Puki co jeszcze walacze ze swoją ramą - widoki nie sa najlepsze ale mam jeszcze jeden pomysł i może sie uda - ostatecznie nie chciałbym sie z nią rozstawać ale cóż - będzie co będzie.

 

 

A co do linek to poprostu bardzo nie lubie mocno wygietego ostatniego odcinka pancerza przy przerzutce. No i górna pancerz też się syfi mocno bo łapie błota z koła :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co ma piernik do wiatraka?

 

znaczy tak: górne prowadzenie linki+ rollamajig zapobiega wygięciu pancerza (w wypadku shimano)

 

Wygla to tak:

rollamajig.jpg

 

choć jak sobie patrze na fą fotkę to tak sobie myśle iż w przypadku dolnego prowadzenia linki również dało by sie uzyskać w miary prosty pancerz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

to pierwszy mój post tutaj ale napisany pod wpływem bardzo niekorzystnych okoliczności niestety. Na dzisiejszej przejażdżce złamałem sztyce. Niestety pozostałość sztycy zapiekła sie w ramie, wystaje niewiele i jakoś tak tracę nadziej iż uda sie to wydobyć...

Próbowałeś stosować WD-40 lub podobne środki?

Czy sztyca sama z siebie ciasno siedziała od nowości? Jak nie, to można próbować kombinować z odblokowaniem. Co mi przyszło do głowy:

-do środka napakować lodu, jak się schłodzi, to z zewnątrz polać wrzątkiem. Rura podsiodłowa powinna się rozszerzyć, a sztyca skurczyć. Walnąć mocno młotkiem (no z wyczuciem).

-brzeszczot w łapę i wycinasz od środka pasek sztycy (na całej długości), wybijasz go młotkiem. Potem boczne uderzenie w to co wystaje ze sztycy.

-wbijasz w to co zostało cieńszą rurkę, nabijasz pozostałą część sztycy i spawasz.

 

Ostrzeżenie! Nie posiadam wykształcenia w zakresie mechaniki i materiałoznawstwa. Podane wyżej działania mogą uszkodzić lub osłabić konstrukcję, więc jazda na takim sprzęcie jest potencjalnie niebezpieczna.

To tak, żeby nie było, że daję niebezpieczne porady. Myślę, że nie powinno się nic stać, ale po prostu nie znam się na tym. A skoro rama i tak na straty, to można się pobawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałeś stosować WD-40 lub podobne środki?

 

tak ;)

 

Czy sztyca sama z siebie ciasno siedziała od nowości? Jak nie, to można próbować kombinować z odblokowaniem.

 

nie pamietam ale raczej była wpasowana normalnie - tyle ze siedziała tam ponad 2 lata a jezdziłem tym cały rok.

 

 

Co mi przyszło do głowy:

-do środka napakować lodu, jak się schłodzi, to z zewnątrz polać wrzątkiem. Rura podsiodłowa powinna się rozszerzyć, a sztyca skurczyć. Walnąć mocno młotkiem (no z wyczuciem).

-brzeszczot w łapę i wycinasz od środka pasek sztycy (na całej długości), wybijasz go młotkiem. Potem boczne uderzenie w to co wystaje ze sztycy.

-wbijasz w to co zostało cieńszą rurkę, nabijasz pozostałą część sztycy i spawasz.

 

 

Zasadniczo rama jest cromo sztyca alu - z tego co sie dowiedziałem to najlpiej potraktować to amoniakiem - on ponoć potrafi poluzować zapieczone alu ze stalą. Jest też opinia ze DOT daje w takich sytuacjach rade.

Co do różnicy temperatur to taki też mam plan by to wykorzystać.

Wycinanie od srodka jest bardzo ciężkie - siłą żeczy tnie sie fragment położony blisko - bo nie da sie docisnąc drugiego konieca brzeszczota który jest w sztycy - czyli wyglada to tak ze na górze szyca jest już przecięta a na dole tylko troche przeszlifowana.

 

Zasadniczo pomysł jest taki - przygotuje hak (ze starego uloka do którego zgubiłem wszystkie klucze). Hak wsadze do ramy - zaczepi sie on o dolną krawędź sztycy i przy pomocy jakiejś dużej dzwigni będe wybiajał sztyce do góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może spróbować w taki sposób:

1. Obciąć sztycę kilka cm nad ramą.

2. Mały pilnik do metalu w rękę i wypiłowujemy wewnątrz sztycy dwa nacięcia odległe ok. 30 stopni od siebie wzdłuż całej sztycy pozostającej w ramie. Mamy do pokonania 2-3 mm aluminium.

3. Odłamujemy wypiłowany fragment i wyciągamy resztę.

 

Stracimy sztycę ale wyciągniemy ją bez przykładania dużych sił do ramy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj przerabiałem podobny problem, aluminiowa sztyca zapieczona w ramie cromo, trochę to trwało, ale w końcu (i po radach starego metalowca) dałem radę. Na początku popryskałem to czymś w rodzaju WD-40 (to własna inicjatywa), a później (rada fachowca) opukiwałem delikatnie co jakiś czas rurę podsiodłową młotkiem z gumową głowicą, a młotkiem ze stalową głowicą pukałem od góry w resztki sztycy (wystawała na około 4-5 cm) i znów pryskałem preparatem czyszcząco smarującym. Po 6 godzinach sztyca się poddała i weszła minimalnie do środka, a później to już tzw. "żabka" i wyciąganie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...