Skocz do zawartości

[obrecze] jaki wentyl w jakiej obręczy


bartolinii

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jako że nie znalazłem na forum nic na ten temat mam pytanie: jakie obręcze mają wentyle typu schreader a jakie prestę? zależy mi głównie na obręczach dt i mavic. Prosze o pisanie w kolejnosci: model obręczy/rodzaj wentyla.

Napisano

Obręcze nie posiadają wentyli

chyba że UST te mają taki dynks który montujesz w otworze i z tego co pamiętam wentyl jest presta

otwory pod dętkę z wentylem presta są mniejszej średnicy. Wyższe modele obręczy różnych producentów mają średnicę właśnie do tych wentylków

Napisano

Niekoniecznie wyższe- moje alexrims dm18 też takie mają:whistling:

pytanie ode mnie: Czy do większego otworu mozna wsadzić wentyl Presta?(nie zacznie się wykrzywiać pod kątem czy coś takiego)

Napisano

no ja np. widziałem taką gumkę co się wkłada i wtedy można mieć preste a nic nie wpada do środka obok wentyla i nie zaczyna przecierać dętki...

kumplowi się tak kiedyś stało, po prostu piach po trochu wlatywał i starł dętke :whistling:

  • Mod Team
Napisano

Jezeli o chodzi i uszkodzenia presty w wiekszym otworze to ja tak jeździłem dłuższy czas, bez nakretki bo nie było sensu straszna dziura tam była (ktoś wycią ;) ) nic sie nie działo z detka a obrecz wymieniłem.

Napisano

dzieki, a w obręczach dt są otwory na prestę czy schreadera?

DT XR 4.2d są na prestę, chyba ogólnie większość DT jest na prestę?

Zawsze jak coś zostaje rozwiercanie B)

 

BTW jakby ktoś pytał o Alex'a to te co do tej pory widziałem są na schreadera.

Napisano

Kolega chyba ma tą tulejkę właśnie, bo dm18 są na shradera. Przynajmniej ja mam na samochodowy, a nie słyszałem o jakiejś wersji na prestę:)

Napisano

Aha, to zwracam honor:P

 

A tak w temacie, to mam prestę w szosie i shradery w MTB. Jak się pompuje przez wężyk, to nie ma problemów, za to presta lepiej trzyma powietrze. Gorzej, jak chciałem pompować prestę ręczną pompką i to jeszcze po ciemku. Ułamałem tą śrubeczkę blokującą zawór Za to w Shraderze nie miałem najmniejszych problemów nigdy, tyle, że raz na tydzień wypadałoby podpompowywać, bo wiatry uciekają;)

 

Np szosa ostatnio jeżdżona była chyba w październiku i nic nie ubyło. Opony i tak do śmieci, to nie spuszczam, eksperyment trwa:D Po zimie zmierzę ile wiatrów tam będzie:)

Podsumowanie

Shrader:

+Praktycznie nie da się uszkodzić

+ogólno dostępne pompki

+prostota obsługi(Łatwo, szybko zmienia się dętkę, bez nakrętek itd.)

- Ucieka powietrze

 

Presta:

-Da się poprzez nieumiejętne pompowanie uszkodzić

-Trudno o pomoc na trasie, jak się zapomni swojej pompki, zgubi, zniszczy itp.;)

+dłużej trzyma wiatry, praktycznie zero ubytków:D

-Trzeba odkręcać nakrętkę przy zmianie dętki, odkręcać zaworek(w shraderze tylko kapturek)

Eh, tematy mi się troszeczkę pomieszały, sorki za OT

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...