creative1989 Napisano 1 Listopada 2009 Napisano 1 Listopada 2009 1. Pionowo w dół, przykład: http://is.pinkbike.com/photo/3891/pbpic3891102.jpg 2. Pod kątem 45* w dół, przykład: http://is.pinkbike.com/photo/4222/pbpic4222181.jpg 3. Poziomo, przykład(w takim cudzie techniki): http://images27.fotosik.pl/211/b18ed204fb06c80f.jpg 4. Takie cudo? ;| Ja mam klamki ustawione pod kątem 40-45* w dół. Widziałem w niejednym górskim rowerze ustawienie pionowo w dół- próbowałem przez jakiś czas takiego ustawienia, ale w moim przypadku się nie sprawdziło, a łap takich małych nie mam. Nie mam pojecia jak takie ustawienie klamki może być komfortowe, rozumiem, ze kwestia przyzwyczajenie, ale...
seker1995 Napisano 1 Listopada 2009 Napisano 1 Listopada 2009 Tez tego nie wiem jak mozna miec pionowo w dÓł. Ja mam 45*.
wojtekkrakow Napisano 1 Listopada 2009 Napisano 1 Listopada 2009 Jestem wysoki i miałem przez jakiś czas właśnie bardzo w dół. Odkąd jednak zaczęły mnie kusić trudne technicznie, strome zjazdy gdzie często siadam na tylnym kole, to wtedy przestałem sięgać do klamek swobodnie i mam ok 45'
Kubus18 Napisano 1 Listopada 2009 Napisano 1 Listopada 2009 Dokładnie. Im częściej tyłek za siodło, tym klamki bardziej w poziomie.
arroyo Napisano 1 Listopada 2009 Napisano 1 Listopada 2009 U mnie około 45 stopni, z tej perspektywy wydaje się, że jeszcze nieco niżej niż na zdjęciu ze scottem. Kąt zależy od pozycji i wzrostu jeźdźca, gdybym mostek miał wyżej to zapewne manetki równierz ustawiłbym bliżej poziomu, chodzi przecież o to, aby nie wyginać nienaturalnie dłoni. Znaczenie ma równierz fakt, że korzystam z manetek dualcontrol, czyli aby zmienić bieg muszę pochylić dźwignię w dół, przez co muszę ją mieć nieco bardziej poziomo niż gdyby to były same klamki hamulcowe.
Miecho87 Napisano 1 Listopada 2009 Napisano 1 Listopada 2009 Pod kątem ok. 10-15 stopni w dół od linii ramion. Chyba tak lepiej to opisać, bo tak naprawdę o to chodzi - klamki ustawiasz pod pozycję swoich rąk, a nie pod jakieś niezależne prawidła.
Robert Napisano 1 Listopada 2009 Napisano 1 Listopada 2009 Ogólnie rzecz ujmując klamki powinny być ustawione w taki sposób, że siedząc na siodle palec położony na klamce powinien być w jednej linii z całą dłonią (nadgarstkiem). Takie jest przynajmniej ustawienie książkowe, najbardziej ergonomiczne. Stosuję, bo w ten sposób jest też mi najwygodniej.
foly Napisano 1 Listopada 2009 Napisano 1 Listopada 2009 Ogólnie rzecz ujmując klamki powinny być ustawione w taki sposób, że siedząc na siodle palec położony na klamce powinien być w jednej linii z całą dłonią (nadgarstkiem). tez stosuje ta zasade choc nie wiedzialem ze to ksiazkowe same rece sobie tak dopasowaly
Robert Napisano 1 Listopada 2009 Napisano 1 Listopada 2009 To tylko świadczy o ergonomii tego ustawienia
Xsas Napisano 2 Listopada 2009 Napisano 2 Listopada 2009 tez stosuje ta zasade choc nie wiedzialem ze to ksiazkowe same rece sobie tak dopasowaly Mam tak samo jak Ty i Robert...
kello Napisano 2 Listopada 2009 Napisano 2 Listopada 2009 Potwierdzam. W zaleznosci od charakteru roweru rozne jest ergonomiczne ustawienie klamek. W rowerze AM 130mm/130mm z mostkiem 80mm i gieta kierownica mam klamki bardziej poziomo, niz w rowerze HT 100mm z mostkiem 100mm i gieta kierownica. Kiedy w HT mialem kierownice prosta i pozycja byla jeszcze bardziej pochylona, klamki mialem niemal pionowo. Ale zawsze jest tak, ze siadam na siodelku i ustawiam sobie klamki tak by jak najlepiej wykorzystywac palce do sciskania klamki Czyli pewnie wd tej zasady z nadgarstkiem
ulvgar Napisano 2 Listopada 2009 Napisano 2 Listopada 2009 I ja mam ustawione zgodnie z linią ramion, wychodziłyby mniej więcej 45 stopni w dół
adriansocho Napisano 2 Listopada 2009 Napisano 2 Listopada 2009 A ile osób (mających manetki i klamki osobno) ma klamki dokręcone na maksa, tak że nie można ich obrócić wokół kierownicy? Ja na przykład nie.
Robert Napisano 2 Listopada 2009 Napisano 2 Listopada 2009 Zawsze mam dokręcone tak, że są nieruchome i nie da się ich obrócić niezależnie od tego ile włożę w to siły.
Miecho87 Napisano 2 Listopada 2009 Napisano 2 Listopada 2009 Sorry a to się da z sensem inaczej? Tzn. według tych kryteriów ja mam tak przykręcone. Pytanie zwrotne - dlaczego masz luźne klamki? Tzn. czy celowo i jeśli tak to co niby ma to dawać?
wikrap1 Napisano 2 Listopada 2009 Napisano 2 Listopada 2009 45 st. w dół, około Bardziej poziomo było mi niewygodnie, ręce miałem wygięte, a bardziej w dół, ręka zsuwała mi się z kierki i nie było ot zbyt bezpieczne:rolleyes: Przyłączam się do pytania o luźne klamki, też mam na sztywno. Nie wpadłbym na pomysł luźnych klamek, co to daje? imho nieco niebezpiecznie:rolleyes: No, mam luźne w szosie, że jak się zaprę, to przekręcę, ale nie mógłbym podczas jazdy. W szosie jednak to nie tak ważne, jak w "góralu"(ogólnie rzecz biorąc) na zjeździe np. pozbawienie się możliwości szybkiego dostępu do klamki jest na wagę złota, nie chciałbym, pędząc w drzewa rozpaczliwie szukać klamek:voodoo:
Klosiu Napisano 2 Listopada 2009 Napisano 2 Listopada 2009 Generalnie klamki powinny byc ustawione tak zeby byly przedluzeniem linii ramion w neutralnej pozycji, ewentualnie z kilkustopniowym odskokiem na wypadek gdyby trzeba bylo przeniesc tylek za siodlo, bo wtedy odpada ryzyko spadniecia palcow z klamki. Na V-kach wlasciwe ustawienie jest wazniejsze, bo i sily ktore trzeba przylozyc sa wieksze. Heh, luzne klamki? To jest podejscie samobojcze .
Mod Team Puklus Napisano 3 Listopada 2009 Mod Team Napisano 3 Listopada 2009 JA tez mam w dół ile stopni to nie wiem koło 40 bedzie. Generalnie im wyrzej siodełko to klamka nizej to logiczne. A jak moza miec pionowo w doł ?? Hmm mi sie wydaje ze jak ktos głownie jeździ na stojąco to by było w miare dobre rozwiazanie.
creative1989 Napisano 3 Listopada 2009 Autor Napisano 3 Listopada 2009 Chciałbym aby się udzieliły osoby, które zagłosowały na pionowe ustawienie w dół, bo w sumie na tym mi w tym temacie głównie chodziło
Eper Napisano 3 Listopada 2009 Napisano 3 Listopada 2009 Jak większość ok 45* - 50* w dół. Klamki pionowo w dół? chyba siedząc na kierownicy byłoby wygodnie Pozdro
Robert Napisano 3 Listopada 2009 Napisano 3 Listopada 2009 To już wtedy chyba kciukami łatwiej by było łapać klamkę
Marc1n Napisano 3 Listopada 2009 Napisano 3 Listopada 2009 Ja mam w BMXie na 60, w MTB 45, w szosie bede mial ZUPEŁNIE INACZEJ ;D hehe
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.