Gość R3surrection Napisano 11 Lutego 2009 Napisano 11 Lutego 2009 Co roadzicie do manetek/przerzutek xt korby lx? teraz mam deorke na 9 łańcuch i kasetę chcialbym coś zacniejszego. moje typy: xt+xtr slx+xtr x.0 +pc991 (drogie) co poradzicie?
madek Napisano 12 Lutego 2009 Napisano 12 Lutego 2009 ja ostatnio zmienialem kasete, bo okazalo sie ze lekko uzywany xt nie przyjal sie z nowym napedem... wiec poszedł do ludzi. a ja w ramach oszczednosci kupiłem slxa 11-32 (waga 284g) za 120 zł. jeszcze niedawno tyle kosztowały xt... a tak jestem 24g w plecy no ale coz, maniakiem wagi nie jestem jak dla mnie jest to zupełne optimum, chociaz jak nie szkoda ci tych 50 zł to doloz do xt`ka na foto z łańcuchem xt:
Dornif Napisano 12 Lutego 2009 Napisano 12 Lutego 2009 O kasetach srama krąży wiele opinii, że dostają luzów i sypią się na nitach. Mi się nigdy nie posypała, ale może dlatego, że nigdy nie miałem kasety srama W każdym razie tylko powtarzam zasłyszaną opinię. Ale faktem jest, że stosunek cena/waga korzystniej wychodzi dla siemano.
wastedqba Napisano 12 Lutego 2009 Napisano 12 Lutego 2009 Generalnie opinie o kasetach SRAMa są niepochlebne.
nabial Napisano 12 Lutego 2009 Napisano 12 Lutego 2009 kasety srama jeszcze ok, ale te nowe lancuchy, to bynajmniej z mojego doswiadczenia cos slabe sa, slx ma tylko kilka zebatek na pajaku, wiec lepiej juz xt, obecnie smigam i po niecalych 3tys km z 3 lancuchami xtr brak jakiegokolwiek zuzycia, na pewno zrobie ponad 10k bez jakichkolwiek odczuc, ze cos sie zuzywa
Skiba_TG Napisano 12 Lutego 2009 Napisano 12 Lutego 2009 Ja wybralem zestaw xt + xtr, ale dlatego ze trafilem na ladna okazje jeszcze w ubieglym roku i kupilem nowa kaseta za 80zl no i lancuch tez jeszcze po starej cenie za 56, lecz gdybym teraz mial kupowac to pewnie trafiloby na to samo, bo to sprawdzony i mocny sprzet
Dornif Napisano 12 Lutego 2009 Napisano 12 Lutego 2009 Miałem w zeszłym roku łańcuch srama pc971 (x7?) i w porównaniu do xtrów za podobną cenę chodził znacznie gorzej. Gorzej przerzucał, ale w sumie był jedynym komponentem srama w napędzie, więc może dlatego. W tej chwili ma kolor ceglasty i dojeżdżam go w zimówce
Vader Napisano 12 Lutego 2009 Napisano 12 Lutego 2009 dlugo jezdzilem na napedzie SRAMA najpierw kasety 7.0 potem pg790 i rozne lancuchy i zdecydowanie moge stwierdzic ze komponenty Shimano sa lepsze tzn troche lepiej to chodzi, i rzeczywiscie kasety (7.0) dostawaly luzow na nitach
Mod Team bogus Napisano 12 Lutego 2009 Mod Team Napisano 12 Lutego 2009 Ja kasetom Srama mówię stanowcze nie. W mojej pękła koronka po 1500 km, a kaseta była bardzo wyjechana. Teraz mam tylko łańcuch Srama, ale następna będzie kaseta i łańcuch Shimano. Nawet łańcuch KMC lepiej chodził niż ten Sram.
Robert Napisano 12 Lutego 2009 Napisano 12 Lutego 2009 A jak dla mnie jesteście bardzo subiektywni. Dużo czynników składa się na pracę napędu czy też jego zużycie więc nie wiem czy jednoznacznie da się ocenić to. Używałem i shimano i srama, praca? Porównywalna. A o klasie napędu nie wiem czy jest sens. Jak ktoś chce może zmusić Alivio dla pracy jak XT. Na pytanie co wybrać? Shimano, napędy homogeniczne pracują lepiej.
MCT Napisano 12 Lutego 2009 Napisano 12 Lutego 2009 Używałem przez jakiś czas osprzętu SRAMa, kaseta i łańcuch. Nie pamiętam oznaczeń ale chyba była to kaseta 970 i taki sam łańcuch. Co do jakości/poprawności działania nie mam żadnych zastrzeżeń po przejściu na SH nie widziałem różnicy. Ale trwałość tych komponentów jak dla mnie fatalna. Pierwszy łańcuch rozpadł się po około 500km, pękając w tym czasie chyba 3 razy. Poszedł do kosza. Drugi łańcuch z tą samą kasetą rozciągnął się do granic absurdu po jakiś... 500km. Teraz wisi u mnie w garażu razem z tanim (chyba Acera/Alivio) łańcuchem SH który przejechał jakieś 6-7 tysięcy i przy tej samej ilości ogniw jest znacznie... znacznie dłuższy. Po zmianie łańcucha kaseta już nie chciała współpracować z XTRem. Ponieważ trafiła się okazja założyłem kasetę SRAMa jakąś 9tke, ale nie pamiętam oznaczenia (nie miała numeru w stylu np.:PG-970 tylko sam napis SRAM 9). Całość pracowała całkiem nieźle, nie mogę złego słowa powiedzieć. Ale po jakiś ... 500km zaczęły się problemy. Łańcuch potrafił skakać, nie wpadał w przełożenia jak powinien, spadał przy obciążeniu. Pojechałem na serwis, chłopaki zmierzyli łańcuch, trzymał wymiar, za to kaseta został dość mocno zaorana... szkoda gadać... Przesiadłem się na LXa i mam go do dziś, tylko łańcuch się zmienił.. an LXa Pozdrawiam!
wastedqba Napisano 12 Lutego 2009 Napisano 12 Lutego 2009 A jak dla mnie jesteście bardzo subiektywni. Dużo czynników składa się na pracę napędu czy też jego zużycie więc nie wiem czy jednoznacznie da się ocenić to. Używałem i shimano i srama, praca? Porównywalna. A o klasie napędu nie wiem czy jest sens. Jak ktoś chce może zmusić Alivio dla pracy jak XT. Na pytanie co wybrać? Shimano, napędy homogeniczne pracują lepiej. No to pech chce że akurat jak się użytkuje SRAMa to się trafia na złe warunki. To kolejny powód żeby nie kupować SRAMa.
Robert Napisano 12 Lutego 2009 Napisano 12 Lutego 2009 Jesteś ironiczny. Praca napędu zależy od jego stanu, dopasowania, pancerzy i umiejętności mechanika. A trwałość od warunków, zadbania czy nawet umiejętności przerzucania. Bywali agenci co narzekali na zerwane łańcuchy, nic dziwnego jak przełożenia zmienia się pod ogromnym przeciążeniem, kaseta wtedy też długo nie pociągnie. I zaznaczam z góry, że nie bronię żadnego z producentów. Ani SRAM i ani Shimano święte nie jest.
Dornif Napisano 12 Lutego 2009 Napisano 12 Lutego 2009 Ale o przerzucaniu decyduje głównie zgranie łańcucha z kasetą. Przerzutka musi być czysta i wyregulowana, wtedy (wolniej lub szybciej) przerzuca każda. O przewadze xt nad alivio i srama nad xt przekonać można się dopiero po przejechaniu przez pierwsze (czy któreś z kolei ) błoto. Z mojego doświadczenia wynika, co napisałem powyżej, że łańcuch srama gorzej przerzucał z kasetą xt. Po zamontowaniu xtr'a odczułem znaczną różnicę w szybkości i sprawności przerzucania- nie było biegania po ząbkach czy "namyślania się" sprzętu. Cyk i już. Dlatego polecam zestawy homogenizowane Przynajmniej jeśli chodzi o łańcuch + kaseta.
wastedqba Napisano 12 Lutego 2009 Napisano 12 Lutego 2009 Sorry za tą ironię. Ale akurat to co wiem o napędach SRAMa słyszałem m.in. od mechaników i ludzi którzy naprawdę długo jeżdżą. Ja osobiście nie zerwałem w życiu łańcucha.
Dornif Napisano 12 Lutego 2009 Napisano 12 Lutego 2009 Co do zrywalności to zależy od stylu jazdy. Trzeba by zrobić naprawdę masowe testy, żeby coś rzetelnego na ten temat stwierdzić. Od siebie - zerwałem łańcuch każdego producentra, którego łańcuch miałem. Wipperman, xt, xtr, sram, kmc a nawet accent'a, którego miałem w zimówce. Akurat najwięcej razy Stanowcze nie produktom accent'a. To tak na marginesie.
MCT Napisano 13 Lutego 2009 Napisano 13 Lutego 2009 Praca napędu zależy od jego stanu, dopasowania, pancerzy i umiejętności mechanika. A trwałość od warunków, zadbania czy nawet umiejętności przerzucania. Bywali agenci co narzekali na zerwane łańcuchy, nic dziwnego jak przełożenia zmienia się pod ogromnym przeciążeniem, kaseta wtedy też długo nie pociągnie. Co do zrywalności to zależy od stylu jazdy. Trzeba by zrobić naprawdę masowe testy, żeby coś rzetelnego na ten temat stwierdzić. Od siebie - zerwałem łańcuch każdego producentra, którego łańcuch miałem. Wipperman, xt, xtr, sram, kmc a nawet accent'a, którego miałem w zimówce. Akurat najwięcej razy Żeby nie było, użytkuję sprzęt w ciężkich warunkach. Od sprzętu wymagam niezawodności i poprawności działania. Kto się choć raz ścigał zapewne wie, jak ważny jest pewny napęd. SRAM nie spełnił moich oczekiwań o czym napisałem. Zrywałem też łańcuchy SH, ale nie rozsypywały się one tak jak SRAMy (np.: powyginane blaszki w SH nigdy się nie trafiły). Przerzucam zawsze gdy mam taka potrzebę, więc pewnie nic nie wyszło ze mnie nie operator, pancerze zdarzają się zawalone różnym syfem, w trakcie 80km maratonu w błocku raczej nie czyszczę po drodze wszystkiego i nie smaruje, więc pewnie ze mnie też słaby mechanik. Dziwne tylko, że sprzęt jednego producenta działa a drugiego nie, lub szybciej się zużywa. Co ciekawe w rowerze treningowo/zimowym posiadam stareńkie przerzutki ACERA (12lat) oczywiście 7ki, których czasami spod zwałów śniegu, błota czy jakiegoś innego gówna nawet nie widać a działają. Nigdy też nie zerwałem łańcucha na 7 biegów pomimo mrozów, deszczów i błota. Pewnie jeżdżę delikatniej, ale zawsze dawało mi to do myślenia:) Pozdrawiam!
Skiba_TG Napisano 13 Lutego 2009 Napisano 13 Lutego 2009 Szerokosc nie jest znowu tak duza jak sie mysli. Kiedys shimano robilo elementy nie do zajechania, sam mam w starym rowerze z przodu sis-a i on mimo iz ma kilkanascie tys km przebiegu w roznych warunkach nie ma nawet odrobiny luzu czego nie moglem powiedziec o jego nowszym odpowiedniku po 1kkm....
Robert Napisano 13 Lutego 2009 Napisano 13 Lutego 2009 Obecnie używam zestawu przerzutka XT łańcuch i kaseta LX, i tutaj wbrew wszystkim potrafi się gubić i mieć problem. Ciekawostka skoro wszyscy chwalą. Miałem do czynienia z pełnym homogenicznym zestawem X-7 i praca była dużo precyzyjniejsza. Teraz jeszcze w zimówce mam przerzutkę i kasetę Alivio z łańcuchem XT ma 8 przełożeń, praca jest porównywalna porównywalna z moim zestawem w rowerze na sezon. To czy napęd skacze czy nie, jest bardziej kwestią przerzutki. A wyginające się blaszki? Przy zerwaniu to naturalne po za tym zużyciu i tak ulegają sworznie.
wiktorsam Napisano 13 Lutego 2009 Napisano 13 Lutego 2009 Pisałem już w innym temacie, ale napiszę i tu. Niestety też muszę potwierdzić że SRAM robi słabe kasety. Moja pg-850 po 3500 km jest już mocno zużyta, łańcuchy na niej przeskakują, mimo że zmieniałem 3 sztuki co 500 km. Tylko ten najbardziej zużyty pozwala jako tako się poruszać na rowerze ale też potrafi przeskoczyć. Obecnie dobijam ją w warunkach zimowych, jak tylko poprawi się pogoda zmieniam kasetę na alivio i korbę na slx + łańcuszek wipperman . Przerzutki zostawiam SRAM bo dla mnie w tym aspekcie akurat shimano jest słabsze
rzymo Napisano 13 Lutego 2009 Napisano 13 Lutego 2009 Niestety też muszę potwierdzić że SRAM robi słabe kasety. Moja pg-850 po 3500 km jest już mocno zużyta, łańcuchy na niej przeskakują, mimo że zmieniałem 3 sztuki co 500 km. U mnie przeskakiwanie zaczęło się przy prawie dwukrotnie dłuższym przebiegu (kaseta PG850 12-26 i łańcuch IG90), teraz mam 950'tkę i IG90, i liczę na podobny przebieg
Bizon Napisano 14 Lutego 2009 Napisano 14 Lutego 2009 Śmiało mogę polecić srama .Kupowałem zawsze kasetę 7.0 ,zawsze przejeżdżałem powyżej 10 000 km bez problemów.Teraz mam Xt zobaczymy jak się spisze
Gość R3surrection Napisano 14 Lutego 2009 Napisano 14 Lutego 2009 pytanie brzmi co odczuję po przesiadce z deore napędu na zestaw xt+xt? albo slx +xtr? może wippermanna? ale sam łańcuch 110zł
madek Napisano 14 Lutego 2009 Napisano 14 Lutego 2009 jesli chodzi o wippermanna tu masz okazje http://allegro.pl/item553801875_lancuch_connex_904.html lub spytaj tego sprzedawce kiedy bedzie cos mial http://allegro.pl/show_user.php?uid=7193393
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.