Skocz do zawartości

[Hamulce] Jakie wybrać do tarczówki hydrauliczne do 1000 zł ?

NowicjuszJazdaRowerowa

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam jestem nowicjuszem w dziedzinie hamulców tarczowych w rowerze. Mam Scotta G-Zero z roku 2001 jest on na hydraulicznych hamulcach tarczowych.Rower jest z drugiej ręki przy kupnie miałem hamulce Clara Magura ciekły i piszczały więc tylny osprzęt wymieniłem z wyjątkiem tarcz. Osprzęt na tylnego hamulca został wymieniony na Shimano Deore łącznie z klockami w servisie. Lecz hamulce nadal piszczały myślę o kupie nowych hamulców tarczowych na hydraulice jakie radzicie ?Proszę o wyrozumiałość gdyż to mój pierwszy rower z tarczówkami oraz pierwszy poust na tym forum. Pozdrawiam i z góry dziękuje.

Napisano

Zanim kupisz nowe hamulce, przeczyść tarcze benzyną ekstrakcyjną, a klocki wypraż w piekarniku, przy temp 260* przez 15 minut. Powinno pomóc.

Napisano

Jak nie pomoże to załóż nowe klocki hamulcowe. A jeżeli koniecznie chcesz zmieniać hamulce, zainteresuje się produktami firmy Avid, są chwalone za dobrą moc, modulację i względnie niską awaryjność.

Napisano

Jeżeli problemem jest tylko i wyłącznie piszczenie hamulców a z tematu to wynika, to bez sensu jest polecanie zmiany deorek na juicy czy formula bo samo to raczej nie rozwiąże problemu piszczących klocków a będzie kosztować tylko kupę kasy. Napisz jakie masz te deorki, najprawdopodobniej wystarczy zmienić klocki na cichsze.

Tarczówki mają to do siebie że wilgotne piszczą i ciężko będzie coś na to poradzić. Niektóre klocki piszczą mocniej, inne słabiej,

• Mod Team
Napisano

Nic nie jest całkowicie uniwersalne i wydaje mi się, że w pewnych warunkach każdy hamulec będzie piszczał. Moje Juicy 7 w mokrych warunkach (deszcz/śnieg) też piszczą, klocki mam metaliczne. Dysponując taką kwotą kupiłbym hample Magura Marta do których części dostaniesz łatwiej niż do innych.

• Mod Team
Napisano