Skocz do zawartości

[10696g] Kona Kula Deluxe


jedrekxc

Rekomendowane odpowiedzi

Bottom Bracket: (Suport) – Race Face Deus (z 3 podkładkami) 114g

Brake (Front): (Hamulec przedni) – HAYES MAG ( tarcza+śruby+adaptery) 288+116+36+22= 462g

Brake (Rear): (Hamulec tylny) – HAYES MAG ( tarcza+śruby+adaptery) 306+116+36+26= 484g

Cables: (Pancerze i linki przerzutek) – Shimano XTR 84g

Cassette: (Kaseta) – Shimano XT 11-32 262g

Chain: (Lancuch) - Shimano XT 2007 266g

Crank Set: (Korba)

Arms: (Ramiona) - Shimano XT
598g

Ring Bolts: (Śruby i Kominy) – XT
14g

Middle Ring: (Średnia zębatka) – no name 32z
30g

Outer Ring: (Blat) – XT
82g

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - Shimano Deore 126g

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - Shimano XTR RD-M952 212g

Fork: (Widelec) – ROC KSHOX Duke Race 1796g

Frame: (Rama) – KONA Kula Delux 18” (hak+ 4 śrubki+ owijka z taśmy izol.) 1582g

Grips: (Gripy) – Akcent Lite ( z barendami) 20g

Handlebar: (Kierownica) – Race Face Low Riser ( skrócona do 61cm) 224g

Headset: (Stery) – FSA 360 Cartridge 94g

Pedals: (Pedaly) – VP 104 342g

Seat: (Siodlo) – SDG Satellite 242g

Seatpost: (Sztyca) – Thomson elite 27,2 330mm 234g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) – no name 20g

Shifters: (Manetki) – Shimano Lx w/out monitors 222g

Skewers: (Zaciski kol) – Dartmoor 66g

Stem: (Mostek) – SCOTT 110mm 154g

Tire (Front): (Opona przednia) – Kenda Karma Kevlar 496g

Tire (Rear): (Opona tylna) – Kenda Karma Kevlar 488g

Top Cap: (Top cap) - Kona 8g+ śruba 8g+ podkładka 6g+ gwiazdka 8g = 30g

Tubes: (Detki) – Maxxis 248g

Wheels: (Koła) – Mavic Crossride ( z taśmami) 1962g

 

Razem: 10954g

 

 

img2559mj8.jpg

w800.png

img2563bu0.jpg

w800.png

img2557iy7.jpg

 

Ważone na wadze z dokładnością 2g. Jeżdżę z systemem 2x9, z przodu mam zębatkę 32z, jednak byłbym wdzięczny jeśli ktoś by mi dał namiary na zębatkę 30z montowaną w miejsce 32. Widelec świeżo po serwisie: nowy olej, wszystkie uszczelki i tuleje ślizgowe. Zastanawiałem się nad SIDem, ale przy mojej wadze (80kg) i stylu jazdy Duke jest chyba jednak lepszym rozwiązaniem. Alternatywą jest jakiś FOX, mógłbym zejść na wadze ok 250g. Obecnie fundusze mi nie pozwalają na wymiane widelca. Chciałem wymontować blokadę, której nie używam, ale nie wiem jak to się będzie sprawowało, ponieważ blokada odbywa się poprzez regulacje tłumienia dobicia. Plany na najbliższa przyszłość to kaseta XTR 11-34, nowy łańcuch i przerobienie opon na bezdętkowe. Orientuje się ktoś czy we Wroclawiu są sklepu w których można zaopatrzyć się w śrubki do wylajtowania roweru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy sprzęt, zawsze podobała mi się ta rama.

Na razie nie jest specjalnie lekki, ale ma duży potencjał.

 

Do wymiany na lżejsze są zdecydowanie koła. Przy złożeniu takich ok 1500g na pewno poczujesz znaczną różnicę.

 

Dlaczego kaseta XTR, to już duże pieniądze, warto zmienić coś innego.

Jak sprawdzają Ci się opony? Ja na takich Kendach łapałem notorycznie kapcie, zazwyczaj coś mi się w nie wbiło.

 

Poza tym trochę urwiesz na sterach, kierownicy!, pedałąch (Cranki), a w przyszłości na hamulcach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaseta xtr dlatego, że potrzebuję największej zębatki 34z, a xt z taka waży już prawie 300g, natomiast xtr będzie lżejszy od obecnego xtka.

Co do opon to mam je dopiero od miesiąca i nie miały jeszcze okazji wykazać się w trudnym terenie, więc o tym czy się przebijają nic nie mogę napisać. Za to przyczepność jest bardzo dobra :)

kierownica musi być gięta.

Koła o masie 1500 gram to dość spory wydatek, a póki crossridy sprawuję sie ok to nie ma sensu wymieniać.

Chyba jednak sprzedam widelec. Bardzo spodobał mi się nowy SID- jeśli ktoś by potrzebował Duka Race, to czekam na oferty ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kasety nie bedę wymieniał żeby odchudzić, ale po prostu powoli jej żywot dobiega końca. jeżdże 2x9, więc jednak z tyłu wolałbym 34z, a xt z 34 zębami waży prawie tyle co kaseta deore.

Opon nie wymienię, ponieważ te są nowe, a nie mam też zamiaru jeździć na 330 gramowych "szmatach". 500g w zupełności wystarczy tym bardziej, że przesiadłem się z opon które ważyły ponad 700gram jedna:) Dziś pierwszy raz były w poważniejszym terenie i nie mam zastrzeżeń.

1500 gramowe koła które wytrzymają to dla mnie póki co zbyt duży wydatek, natomiast strasznie napalilem się na nowego SIDa. Duke raczej pójdzie na sprzedaż, więc jakby ktoś był chętny, to zapraszam;)

 

 

 

hehe widzę że sie powtarzam i nie wnoszę nic nowego do tematu:D zimą zaleje opony jakimś JOE's sealent albo czymś w tym stylu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kasety nie bedę wymieniał żeby odchudzić, ale po prostu powoli jej żywot dobiega końca. jeżdże 2x9, więc jednak z tyłu wolałbym 34z, a xt z 34 zębami waży prawie tyle co kaseta deore.

 

wg mnie z tego jasno wynika ze chodzi o wage :)

 

nikt ci nie kaze smigac na "szmatach" ale kupujac komplet rr 08 zyskasz jakies 70-80g - na pewno wiecej niz na xt->xtr nie mowiac o roznicy kosztow i odczuwalnej zmianie - te kendy sa dobre ale w swoim przedziale cenowym do tego dochodzi zmiana ciezaru rotowanego ... i tak mozna wymieniac bez konca

 

zrobisz co zechcesz ale kaseta xtr ma sens w rowerze min za 12tys zl - takie jest moje zdanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mostek zostaje. jak już wcześniej wspomniałęm ważę swoje a i jeżdże troche ostro, więc z kierownicą i mostkiem wolę nie ryzykować. a jakie to siodełko decathlona jest takie lekkie?

 

administratora proszę o przeniesienie do działu "projekty rowerów" i dodanie do rankingu:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zacząłem się interesować rowerami 10 lat temu, wchodziły wtedy na rynek tarczowe hamulce i moim marzeniem był właśnie rower taki jak ten. Składając tą Kone kierowałem się założeniem żeby były w niej tylko kultowe części z tamtego okresu. Chętnie widziałbym tu jeszcze korbę RaceFace i widelec Marzocchi ( starsze roczniki). Gdyby ktoś był w posiadaniu jakiegoś marcoka typu x-fly, to mógłbym się zamienić;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Nowy widelec po lekkim tuningu tłumika i skróceniu sterówki do 18cm z gwiazdką i dolną bieżnią łożysk wazy 1552g

 

img2701ru7.th.jpg

 

Tak więc teraz masa= 10954g- 1796g (za stary widelec)- 6g (podkładka)- 8g (gwiazdka)- ???g (dolna bieżnia łożysk)+ 1552g Rock Shox Reba Team= 10.696g

 

Jestem bardzo zadowolony z zakupu Reby ( póki co, bo nie miałem jeszcze okazji jeździć). Widelec sztywniejszy, lepiej działający i mający więcej skoku (100mm), a w dodatku lżejszy o ćwierć kilo od poprzednika. Czego chcieć więcej:) Teraz rower prezentuje się tak:

 

img2711fn9.th.jpg

 

img2712wc3.th.jpg

 

Przed chwilą z ciekawości oglądałem Reby na http://www.light-bikes.com/Search/Search.asp i stwierdzam że ta moja jest jedną z najlżejszych:) Wyprzedza nawet modele WorldCup:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pokrętło działa tak jak działało. Obraca się ok 60 stopni, w pozycji max w lewo jest minimalne tłumienie, w pozycji max w prawo blokada, pozycje pośrednie to zakres regulacji tłumienia kompresji. Różnica polega jedynie na tym, że można je teraz kręcić ręką i pozostaje w takiej pozycji na jaką się ustawiło ( sprężyna na to nie pozwalała).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...