Skocz do zawartości

[rower] Trance X czy moze cos bardziej pod XC? ok 5 tysiecy zł


Filus

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

W przyszłym roku szykuje sie do kupna nowego roweru,

Bardzo ciekawi mnie rower giant trance X3 ( moze bd wstanie zalatwic w podobnej cenie X2 z 2008).

Jeżdżę bardzo duzo po górach i trance był by dla mnie idealny bo jeszcze mogl bym na nim poszalec na zjazdach ( w niewielkim stopniu ).

Ale jest jedno ale, zamierzam zaczać startowac w 2009r w maratonach i teraz nasuwa sie pytanie czy taki trance to nie jest przesada na maraton??

Co ewentualnie byś cie mi polecili, moze jakis XC bardziej pasowal by do moich warunkow. Albo jakiś posredni rower. Jeśli kupowal bym trenca to mysle ze dokupil bym do niego nowy amor ze zmiennym skokiem. Wiec mozna te 2 tys wliczyc jako tuning innego mojego przyszlego roweru. Bardzo porsze o pomoc w doborze przyszlego rumaka. ;)

Napisano

Coś w góry i na maratony? Duża rozbieżność ;)

 

Może jakiś Trek Ex? Cannondale Rush5/6? Za trochę ponad 5 koła można już wyrwać Anthema 2, z tymże to rower typowo xc, albo któregoś z Cube ams(są na allegro).W każdym razie wg. mnie 100-120 mm to skok optymalny, co by lekko pojeździć po górach i startować w maratonach. Jak wygląda waga tego x3?

 

Pozdrawiam

Napisano

X3 wazy 13,56 kg harry-peek ale ty powiedziales ze ten rower ma troche zamaly skok 120mm to jest malo?? chyba chodzilo ci o zwyklego trenca :]

Napisano

120mm to takie minimum w polskie góry. Na maratonach Trance X da radę, chociaż raczej trudno będzie ci ścigać się z czołówką.

Wg mnie musisz się zastanowić, do czego bardziej jest ci ten rower potrzebny - jeśli będziesz głównie jeździł po górach, to Trance X jest ok, a możesz pomyśleć wręcz o Reignie. Jeśli zaś twoim celem są maratony, to Anthem. Albo jakiś sztywniak.

Napisano

harry peek udzieli ci wyczerpujacej informacji na temat titusow - mozesz odbyc nawet jazde probna.

czy 120 mm to malo? im lzejszy rower tym moze miec wiecej skoku, :) niska masa powoduje ze rower z duzym skokiem nie jest mulowaty.

zalezy jakie masz preferencje co do roweru i czym do tej pory jezdziles. jesli potrzebujesz efektywnego roweru do np jazdy maratonskiej to full ok 120 mm jest mysle optimum (nawet ciut mniejszy skok). przy przesiadce ze sztywniaka prawie na pewno odczujesz roznice w wadze roweru i jego podatnosc na przyspieszanie (najczesciej na minus dla fulla) oraz jakosc pokonywania podjazdow i zjazdow na nierownej nawierzchni w terenie (na + dla fulla).

obecnie najuniwersalniejsze fulle maja skok miedzy 100 i 130 mm tzw all mountain. zabawki dostatecznie lekkie by nie wisiec rowerzyscie u nogi jak kowadlo i dostatecznie efektywne zeby pozwolic sie poruszac w ciezszym terenie. nie za bardzo nadaja sie do zapedow grawitacyjnych.

 

uwazam ze trance x nada sie dla ciebie jak znalazl - chyba ze jestes nastawiony na wyniki sportowe w maratonach.

Napisano

no wiec do tej pory jezdzilem niestety na codzien na yukonie..... ale mialem doczynienia z fullami i bardzo mi sie to spodobalo :) Czy mogli byscie podac jeszcze kilka przykladow rowerkow ktore nadawaly by sie do smigania po górach i startach w maratonach, był bym bardzo wdzieczny

Napisano

nowy scott genius (a wiec rower do maratonow wsrod produktow scotta) ma 150 skoku (czyli zakres wlasciwie enduro) a wage fulla do maratonu.

przy zachowaniu niskiej masy (10.6), odpowiedniej geometrii i efektywnie dzialajacej amortyzacji (system geniusa jest od lat taki sam a widelec z przodu ma wszystko czego potrzebuje takze ktos scigajacy sie) prawie na pewno mozna nim poscigac sie w maratonach.

Napisano

tak nowy scott genius wazy 10.6 ale mnie ewidetnie na niego niestac ;] na moj budżet najlepszy by byl ghenius w najubozszej wersji z 2008r ale i tak kosztuje ok 6 tys wiec muswil bym dozbierac :)

Napisano

ja zdaje sobie z tego sprawe - chodzi o wartosci skoku. fulle maratonskie maja zazwyczaj 90-120 skoku a jednak scott zaimplantowal swoj rower do maratonu takim podatnym zawieszeniem - wiec nie ma widocznie na to reguly. liczy sie geometria, waga, wyposazenie.

Napisano

Dlatego zmienili nazwę swoich rowerków z Decathlona na B'Twin :)

 

Rower widziałem tylko w sklepie, rama ładnie wykończona, jak dla mnie prezentowała się lepiej od stojących obok rowerów Haro Sonix. Co do właściwości jezdnych to się nie wypowiadam, bo nie jezdziłem.

Napisano

scott 2008 w czerwcu 2009? prawie nieprawdopodobne bo ludzie poluja na okazje, a scott polska nie importuje tak gigantycznej ilosci rowerow. w wiekszosci przypadkow okazje sa wyprzedawane w lipcu sierpniu tego samego roku co kolekcja.

poszukac mozesz w sklepach zagranicznych - tam szansa jest wieksza

Napisano
X3 wazy 13,56 kg harry-peek ale ty powiedziales ze ten rower ma troche zamaly skok 120mm to jest malo?? chyba chodzilo ci o zwyklego trenca :]

Naturalnie chodzilo mi o zwyklego trance.

 

Jesli chodzi o Titusy, wszystko zalezy od balansu pomiedzy startami w zawodach a jazda dla przyjemnosci.

JAko, ze jestes z Bielska bardziej optowalbym za MotoLite, jest bardzo uniwersalny, mozna zredukowac skok do 100mm i jechac maraton a w gorach 130/140 daje duzo zabawy :)

Najprostrzy ML wazy w granicach 12.5 i w miare zuzycia czesci mozna zejsc lekko do 11kg.

 

Na 2009 Titus wyposzcza nowy model w zastepstwie ML o nazwie FTM (cokolwiek to znaczy :) ), ktory bedzie ok 300g lzejszy o stalym skoku 130 http://reviews.mtbr.com/interbike/titus-2009-ftm/2/ zapowiada sie bardzo ciekawie :)

Napisano

Czyli waszym zdaniem tematowy trance X odpada jako rower do celow w jakich chcial bym go uzywac i raczej skupic sie na TITUSIE badz poszukac jeszcze czegos ciekawego

 

???

Napisano

Co do geometrii to nie każdy może polubić "wyścigówki" z mega długą ramą i ostrą główką, w przypadkach skrajnych na "turystyku" pojadą lepiej i szybciej niż na taki właśnie "ścigancie" więc jest to sprawa indywidualna -najlepiej dostać rower w swe łapki i choć trochę się na nim przejechać :D

 

Jeśli nie możesz się zdecydować jaki wziąć skok, poszukaj rowerów z możliwością jego zmiany, zarówno dla ramy jak i amorka. Może będzie to trochę więcej ważyło (U-turny i inne wynalazki) ale za to się sprawdzą. Taki jest np. POISON PHOSPHOR T - te 120mm na ostrzejsze wypady w góry 120 może nie podołać, ale... W razie czego jest stałe 125mm ARSENA AM T. Model Phosphora z linku to co prawda ponad 5500PLN, ale w bike-arenie przesadzają, poszuka się za zachodnią granicą i cena leci w dół. A Arsen już w PL kosztuje <5000zł.

 

Wiem że podane w/w rowery to "zwykły Horst" ale ostatecznie nie rozmawiamy o poziomie Ibisa z Foxem - bez obrazy! :)

Napisano

Wazne jest określenie sie samego zainteresowanego , o czym była juz mowa wczesniej .

Jezeli maratony z nastawieniem na wynik sportowy , to rowery w tgzw zawieszeniu 100/100 .

A jezeli maraton traktowany jest jako przygoda i walka z trudnym terenem , wtedy mozna przymierzać sie do serii AllMoutain .

Niestety nie ma uniwersalnych rowerów .

Np. Cube AMS PRO posiada jeszcze mozliwosci zmiany skoku za pomoca systemu Uturn w zakresie 85 - 115 mm.

http://www.allegro.pl/item447910639_cube_a...ormula_new.html

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...