Skocz do zawartości

[Koła] Mavic crossride vs. xm317+xt


Kubus18

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Lepsze będą Crossridy na łożyskach maszynowych i spłaszczonymi szprychami czy koła na obręczy mavic xm 317 disc+piasty xt+szprychy nie mam pojęcia jakie chyba że z obrazka zgadniecie

http://extreme-shop.nazwa.pl/poison/images/bigzyankalit.jpg

 

Które będą lżejsze? Mavicy ważą podobno ~~1900 g, a ile by ważyły te drugie?

 

Pozdrawiam

 

p.s.Czy piasta xt też wydaję takie przyjemne dla ucha "cykanie"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Crossride mają przewagę jeśli chodzi o płynność działania - miałem piasty XT i NIGDY WIĘCEJ KULEK B) Poza tym współczynnik lansu przy 24 szprychach mocno rośnie ;)

 

Poszukaj na forum - w temacie o Crossride są opcje alternatywne w wadze/cenie. Poza tym w dziale "sprzedaj" były przynajmniej 2 Crosslandy do sprzedania, praktycznie w cenie Crossmaxów. Ostatecznie z gotowców zostają jeszcze FulcrumRedMetal5, ale one są trochę cięższe.

 

W każdym razie jak się poszuka, opcji kół do 600PLN jest mnóstwo B):P:yes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ja postawiłbym na Crossride.

 

Po pierwsze piasty na "maszynach".

Po drugie XT ostatnio się sypie,

szczególnie tylna piasta.

Po trzecie wygląd gotowych Mavic'ów. B)

Po czwarte są pancerne w agresywnym XC.

Po piąte bębenek jest tak głośny,

że w całym mieście go słychać jak jadę. B)

 

 

Oczywiście są też przeciwnicy tych kół,

ale one mają tylko jedną wadę,

że szprychy do nich kosztują około 10 zł/szt,

ale nie tak łatwo je połamać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość R3surrection

przy glebie skrzywiłem ośkę w przednim kole, amor pogięty, jedyne co się stało obręczy to bicie na 3mm ;P wycentrowane w 1min. Jak na 24szprychy rzeczywiście pancerne! polecam (crosslandy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetne koła , piasty tak jak już pisali poprzednicy bija na głowę xt . Zastanów sie tylko czy nie lepsze będą crosslandy nie wiele droższe a dają więcej możliwości ( obręcz UST ) . Sam używam crosslandów i nie mogę o nich złego słowa powiedzieć , a jeśli kupisz od dystrybutora to masz 3 letnią gwarancje , więc szprychami bym się nie martwił ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tych crosslandów. Niestety, są dla mnie nie osiągalne, gdyż ogranicza mnie oferta Poisona. Dokładnie chodzi o ten model. http://extreme-shop.nazwa.pl/poison/hzyankalixn.php

Za 400 zł więcej wersja T ma prawie to samo,. tylko że z rebą, jednakże są właśnie założone kolka Mavica317+piasty xt, hamulce stroker ryde(a w xn avid 5) no i XN jest po części na x9, więc chyba zrezygnuję z Reby(i chyba będę się targował z panami z ex shopu za ile by wymienili na nowe r7-te z 2006 roku chcą dopłate 200 zł ale mi sie nie podobają ;) a z 2007 nie mają :/ )

 

Poza tym Tora 318 sa chyba nioe jest taka zła, gdyby nie ta waga.

 

Pozdrawiam

 

p.s.a najbliższa wypłata dopiero za 2.5 tyg. więc mam jeszcze kupę czasu na zastanowienie się ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

90kg. Spokojnie dadzą rade. Jak już kilka osób wspomniało są pancerne i sztywne.

Waga CrossRide'ów disc- http://www.harfa-harryson.com.pl/fnc/goodd...=1068&pos=2

i CrossRide'ów v-brake http://www.harfa-harryson.com.pl/fnc/goodd...1368&pos=18

Chyba byłoby trudno, żeby DISC był lżejszy skoro ma większe i nieco cięższe piasty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mniejsza ilość szprych nie wpływa ujemnie na sztywność kółka w porównaniu z powiedzmy 32-szprychowymi kołami? czy też inżynierowie mavica tak to wyliczyli wszytsko, że sztywnościowo i wytrzymałościowo kółka są porównywalne z 32 szprychowymi kółkami?

 

co do zastosowania to właściwie czyste XC - lasy, pagórki, zjazdy podjazdy, korzenki etc. ale też jazda po Beskidach, czyli kamole i inne złowrogie przyjemności, ale zaznaczam, bez wyczynów grawitacyjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jak piszesz że czyste XC to bez problemu dadzą radę.

 

 

A co do wagi to źle się wyraziłem.

Chodziło mi o starsze roczniki.

I o wersję tylko pod tarcze,

która była lżejsza od tej pod tarcze i V.

 

Koła pod tarcze i V podał w swoim linku FiFi.

Pod tarcze mam w swoim rowerze.

 

A mnie chodzi o te bez boków przystosowanych pod V.

Disc były lżejsze, choćby w tego powodu,

że miały 24 szprychy, a disc i V - 28.

Piasty były takie same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ja mam model 2007,

ale pod tarcze z 2008 roku są takie same.

 

Doszła wersja ONLY V.

 

Wypisuję wersje CR:

- CR Only Disc: 24 szprychy - http://www.harfa-harryson.com.pl/fnc/goodd...=1068&pos=2

- CR Only V: 20 szprych - http://www.harfa-harryson.com.pl/fnc/goodd...=1368&pos=4

- CR Disc i V: 24 szprychy (model 2008)/ 28 szprych (model 2007) - http://www.harfa-harryson.com.pl/fnc/goodd...=1367&pos=3

 

Wynika z tego, że only dics są lżejsze o 50g od disc i V.

Wagę disc i V już znamy, podał ją FiFi.

Szukam wagi wersji Disc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...