Skocz do zawartości

[Koła] Fulcrum Red Metal 5


Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 miesiące temu...

Temat wraca ze snu jesiennego - o Crossride też odświeżyłem bo kół potrzebuję, a jeśli jednak wybiorę tarczówki (z V-kami mam jeden problem niestety...) to nadal zastanawiam się nad RM5. Aż żałuję teraz że ich nie wziąłem w wakacje... :)

 

Nawrotek - jak się koła spisują? Centra nadal trzyma, łożyska dają radę? Żadne wżery zimowe się nie pojawiły? :)

 

PS. Chyba że ktoś sprzedaje "za pół ceny" to jestem żywotnie zainteresowany :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heheheh nie no żyją sobie nieźle :) Luzu nie mają, bęben dostał mniej smaru i jeszcze głośniej strzelają niż było, szprychy dałem do magików do rowerowego, żeby mi je dociągli i jest ok. Zostają ze mną na przyszły sezon, a potem kto wie.. może jakieś 3 albo 1 się kupi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Wiem, że chyba nie powinienem tego pisać, ale przymierzam się do złożenia pierwszego roweru z prawdziwego zdarzenia i już miałem kupować Mavic Crossride, ale... zakochałem się w tych Fulcrumach (i tej czerwieni!)! Pomóżcie mi proszę przekonać samego siebie, że warto dołożyć te 200 czy więcej złotych, bo Red Metal 5 są lepsze od Maviców w czymś więcej niż tylko w kolorze! :)

 

PS. Jeśli się na nie zdecyduję, powędrowałyby chyba do ramy Merida Matts Special Edition (699 zł). A może lepsza będzie Corratec Super Bow Fun? Sam nie wiem... :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

warto warto! Dla wygladu na pewno ;) Coprawda mam Red Metal 3 ale podobienstwa sa B)

A jak spojrzalem na cene teraz to sie przerazilem!!! W grudniu wzialem swoje za 1000 a teraz 1700!!! Boze widzisz a nie grzmisz... Mowili ze bedzie podwyzka ale o tyle :| pffff

Red Metal 5 tez ladnie w gore - widze ze ponad 200 zl... :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 11 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...

odkopie watek

 

kupiłem niedawno rower z RM5, jeździłem w sumie niewiele (jakieś 150) i wszystko niby ok, do wczoraj.

Otóż, wydaje mi się ze obręcz nie jest idealnie na środku względem piasty. Tak jak by była przesunięta w tę stronę gdzie jest więcej szprych, czyli przednia obręcz bardziej w lewo a tylna bardziej w prawo (patrząc na rower od tyłu oczywiście:) ).

tak się zastanawiam czy to normalne? chyba nie...

 

oprócz tego przesunięcia mam wrażenie ze tylne koło się rozcentrowało, przednie jeśli już to minimalnie.

 

Też zauważacie takie problemy w waszych RMach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Zaplot w RM ma to do siebie,że nie jest symetryczny ( czyli szprychy nie są pod tym samym kątem po obu stronach ,zresztą jak w większosci kół pod tarcze, gdzie mocowanie szprych po stronie tarczy jest bliżej osi ze względu na mocowanie tarczy).

W RM szprychy po stronie kasety są prawie pionowo , a po stronie tarczy pod kątem. Wrażenie wizualne są takie jak opisałeś.

Poza tym ułożenie szprych w RM wynika z konstrukcji piast i sposobu zaplotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz po napisaniu wziąłem metr w rękę i się samo wyjaśniło :).

Odkryłem luzy w tylnej piaście, wykasowałem je po przez dokręcenie nakrętki/uszczelnienia (kontrowanej po przez śrubkę bodaj 4mm, imbus) od strony tarczy, ale wydaje mi się ze jest jeszcze luz na bębenku, jest to możliwe? w bębenku sa kolejne dwa łożyska toczone? jak ten luz wykasować?

 

W ogóle jest możliwe dostać taka rozpiskę/rysunek techniczny przedstawiający co i jak skręcać do piast w RM5?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...