Skocz do zawartości

Pro

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    58
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Metody kontaktu

  • Strona www
    http://

Osiągnięcia użytkownika Pro

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Conversation Starter
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

2

Reputacja

  1. Tak jak pisałem wcześniej mam manetkę blokady.
  2. Od kilku dni jestem posiadaczem DT Swiss XMM 29 SS z osią 15mm i traperowaną główką. Jako że ciężko było znaleźć jakieś informacje na temat tego amora postanowiłem tutaj się dzielić spostrzeżeniami. Myślę że najlepiej będzie jak zrobię test w formie mini bloga, aby wraz ze wzrostem przejechanego dystansu mógł na bieżąco się z wami podzielić moimi wrażeniami na temat tego amora. Na wstępnie chciałbym zaznaczyć że wcześniej jeździłem na Foxie i dlatego też wielokrotnie będę do niego porównywał DT. 0km Pierwsze co się rzuca w oczy to wysoka jakość wykonania amortyzatora. Wszystko jest super wykończone i solidnie wykonane. DT zadbało nawet o taką pierdołe jak naklejkę ochronną na goleń w miejscu gdzie przechodzi motylek z zacisku RWS. Manetka blokady jest wykonana w całości z metalu i działa bardzo lekko. Fakt jej ergonomia pozostawia wiele do życzenia w szczególności do Rock Shoxa, ale za to wróży jej to długie działanie. Bardzo mi się spodobała regulacja tłumienia, którą można regulować jednym palcem w czasie jazdy. W Foxie trzeba było stanąć i kręcić dwoma palcami. 50km Sag ustawiłem na zalecane 20% i przy mojej wadze 84kg musiałem do komory załadować 6 barów. W Foxie ładowałem 1 bar mniej. Z początku się bałem że to nie wróży dobrze skuteczności amortyzatora na małe nieruchomości. Jednak w praktyce się okazało że w połączeniu z dużym kołem amortyzator wybiera małe nierówności niegorzej niż FOX, który tutaj bije wszystkie amortyzatory na rynku. Ale dobrze w końcu to amortyzator z typowo sportowym charakterem więc następnie udałem się na sekcje techniczną gdzie było dużo korzeni i ciasnych zakrętów między drzewami i tutaj mnie DT bardzo pozytywnie zaskoczył w dziedzinie sztywności. Amortyzator jest niesamowicie sztywny bije na głowę FOXa w tej dziedzinie. Na korzeniach przydała mi się możliwość łatwej regulacji tłumienia. Na średnich nierównościach amortyzator sprawa się świetnie, tutaj nie odczułem żadnej różnicy w stosunku do FOXa. Dużą różnice poczułem za to przy pokonywaniu rowów, gdzie FOX bardzo lubił mi niebezpiecznie nurkować przez co rower wbijał się w rów. W wypadku DT tego zjawiska nie ma amortyzator działa bardziej sprężyście i w pod koniec działania skoku się utwardza. Następnie sprawdziłem działanie blokady skoku na asfalcie. Amortyzator po włączeniu blokady ugina się na się na ok 3-5mm. I w sumie tyle na razie mogę na ten temat powiedzieć. Kolejny test tym razem na przygotowanej trasie zjazdowej z bandami i sekcjami kamienistymi. Amortyzator przy dużych prędkościach radzi sobie rewelacyjnie nie gubi się i cały czas utrzymuje kontakt z podłożem jest on bardziej sprężysty niż FOX przez troszkę mniej komfortowy, ale z drugiej strony nie można powiedzieć że to amortyzator typu race przystosowany jedynie do wybierania głazów. Charakterystykę pracy określiłbym jako sportową, której bardzo mi brakowało w FOXe. Takie są moje pierwsze wrażenia na temat tego amortyzatora. Więcej napisze za tydzień kiedy pojadę na lokalne zawody XC.
  3. Pro

    [amortyzator] Dt swiss xmm100

    Wiem że już może być lekko nieaktualne, ale od kliku dni posiadam DT Swiss XMM 100 SS z osią 15mm i traperowaną rurą. Wcześniej miałem FOXa. Pierwsze odczucia: - większa sztywność niż fox - w pracy nie odczułem żadnej różnicy niż na wcześniejszym Foxie. No może po za tym że jest bardziej sprężysty z dość sportową charakterystykom. - manetka blokady pracuje lekko ale nie jest zbyt ergonomiczna, ale za to bardzo lekka - DT jest znacznie lepiej wykonany od FOXa, dbałość o detale mnie urzekła. Będę się starał w przyszłości dokładniej napisać coś o nim. Będę go testował na maratonach i XC więc dopiero po zawodach będę stanie coś więcej napisać. Opinie wyżej są to tzw pierwsze wrażenia i czas je zweryfikuje.
  4. Teraz kiedy POLSPORT traci Fulcruma robi fajne wyprzedaże w tej chwili RM5 można mieć za 700 zł a RM3 za 1400 zł no i RM1 za 2000 zł to niezła konkurencja dla Crossmarków
  5. Pro

    [opony] Maxxis Crossmark

    Czy może ktoś z was próbował przerabiać Crossmaksa w wersji EXception na UST (nie ma za cienkich ścianek?). Bo oczywiście w Meridzie nie mają rozmiarów 2,1 tylko 2,25 :/.
  6. Hey wszystkim chciałbym was zapytać czy ktoś z użytkowników "Ubijaków" używa może podkładek Sidi? Interesuje mnie przede wszystkim czy skutecznie spełniają swoją rolę. Bo jedyna wada ubijaków to właśnie niszczenie podeszwy. Mam nadzieje że moje ubijaki będą równie długo służyły jak wasze.
  7. Myślę że co do instrukcji i naklejek najlepiej wysłać e-mail z zapytaniem do Wigwamu. Ponoć nie robią jakiś problemów. Np. do Magur można bez problemu dostać naklejki. A wracając do SPV ponoć w ogóle nie sprawdzał się w widelcach do 100mm? Właśnie dlatego mnie interesują te różnice, bo jakoś mnie dziwi że Manitou zrezygnowało z SPV, który tak lansował przez tyle lat. Mi osobiście wyglądało na zwyczajną blokadę, ale nie miałem niestety okazji na nim jeździć i też nie mam jak tego porównać.
  8. Hey chłopaki za niedługo najprawdopodobniej stanę się posiadaczek R7 Elite `08. I chciałbym się od was dowiedzieć jak u was z uszczelkami? Ponieważ ostatnio w zaprzyjaźnionym sklepie okazało się że tego roczne R7 mają problemy z uszczelkami. Konkretnie model który biorę, dzień po napompowaniu rozwaliła się komora powietrza. Jednak Wigwam w ramach gwarancji naprawił amora i poinformował o wadliwych uszczelkach. Wiem że problem dotyczy R7 montowanych w Meridach HFS. Spotkaliście się również z takimi problemami? Oraz pytanie czy czuć jakąś różnice między skokiem 80 a 100mm. Dotychczas jeżdżę na XCR ze skokiem 80 i raz udało mi się go dobić. Jednak nie wiem jak sytuacja wygląda w wypadku powietrznego amortyzatora. Ty bardziej że amor będzie w ramie meridy, gdzie seryjnie są 80, ale jednak wolę się jeszcze popytać kogoś kto ma z tym doświadczenie. I ktoś by mógł mi wytłumaczyć czym się różni SPV od Absolute? Pozdrawiam posiadaczy R7
×
×
  • Dodaj nową pozycję...