Tooreck Napisano 30 Marca 2008 Udostępnij Napisano 30 Marca 2008 aktualnie jeżdżę na Manitou Axel, przydałoby się coś nieco lepszego (solidniejszego), dysponuję kwotą około 500-600 zł, w tej cenie na allegro można dostać 2 chyba porównywalne amorki: RS Tora 302 U-turn i Marzocchi EXR Pro, co będzie lepsze ? Za RS przemawia większy zakres regulacji (u-turn czyli regulacja skoku 85-130mm), nowsza konstrukcja (ale bardziej skomplikowana), blokada skoku, za bomberem przemawia prostrza i sprawdzona konstrukcja i to że zawsze chciałem mieć Bombera . Co wybrać ? kierować się sercem czy rozsądkiem ?? potrzebuję skoku około 100mm, amor będzie używany w XC z hamulcem tarczowym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morf99 Napisano 30 Marca 2008 Udostępnij Napisano 30 Marca 2008 na Marzocchi EXR Pro nie miałem okazji sie przejechać ale jechałem na RS tora, i się mile zaskoczyłem ponieważ bardzo ładnie pracował i był bardzo sztywny ale moim zdaniem jak byś chciał kupić tego RS'a to lepiej było by ci do zbierać te pare złotych więcej i kupić 318 a nie 302. Co do tego czy kupić bombowca czy RS to ja bym nie kupił RS bo nie podoba mi się ich stylistyka, Ja też zawsze chciałem mieć bomberka i sobie kupiłem. Jestem z niego bardzo zadowolony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
proxx Napisano 30 Marca 2008 Udostępnij Napisano 30 Marca 2008 nooo tora ma tak skomplikowaną budowę, że no kurcze szok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QWEY564 Napisano 30 Marca 2008 Udostępnij Napisano 30 Marca 2008 czy tora 318 bardzo odbiega w kulturze pracy od 302?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 30 Marca 2008 Udostępnij Napisano 30 Marca 2008 nooo tora ma tak skomplikowaną budowę, że no kurcze szok w porownaniu do marcoka - a tego to juz szczegolnie - tak. zdecydowanie warto zainwestowac w wyzszy model tory z lepszym systemem tlumienia. powiem tak: jesli ktos jezdzil tylko na badziewiakach to tora 302 bedzie dla niego dzialala rewelacyjnie. ale jesli uzytkowal cos z bardziej zaawansowanym systemem tlumienia to zadowolony moze byc tylko z 318tki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uchmanek Napisano 30 Marca 2008 Udostępnij Napisano 30 Marca 2008 exr jest bardziej zbilzony do rst gilla. jest na rynku dla ludzi typu: "ah, zawsze chcialem miec bombowca...". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tooreck Napisano 30 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2008 bo dokładniejszemu przyjrzeniu się bomberowi okazało się że akurat ten egemplarz wystawiony przez twomark odpada jak dla mnie- za krótka rura sterowa... aktualnie mam manitou axel z tłumieniem fluidflow- chyba niezbyt zaawansowane prawda ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Albert16 Napisano 30 Marca 2008 Udostępnij Napisano 30 Marca 2008 Jedziłem na torze i marcoku zdebydowanie polece RS Torę! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 31 Marca 2008 Udostępnij Napisano 31 Marca 2008 tora będzie lepsza, ale wersja powietrzna bo lżejsza, ja mam sprężynę i wiem co mówię. co to tłumienia mam podobno badziewną wersje wg "kogoś" 302 i jeżdziłem na 318 nie widzę zmiany na lepsze. nowszy ssystem ma 318 ale czy tak bardzo lepszy w wypadku tory hm......... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uchmanek Napisano 31 Marca 2008 Udostępnij Napisano 31 Marca 2008 tlumik powrotu jest w obu torach identyczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adik Napisano 31 Marca 2008 Udostępnij Napisano 31 Marca 2008 Ja mam Marzocchiego, a kumpel Torę. Tora jest co prawda wygodniejsza, ale powiedzmy że czasami lekkośc widelca też ma znaczenie. Praca Mx comp'a jest nienajgorsza, a waży on poniżej 2kg {no i ma ładny design oraz inne właściwości}, w porównaniu z nim Tora to kotwica, która jest solidna i tyle {bezawaryjna - nie zawsze}. Rozwiązania w budowie są na korzyśc marcoka - aluminiowa korona, rura sterowa i golenie górne 30mm kontra aluminiowa korona, stalowa sterówka i stalowe golenie 32mm {sztywne, ale ile to waży } Znam użytkowników 302, którzy narzekają głównie na wagę widelca i przez to chcą go szybciej wymienić - a nie są jakimiś maniakami wagi... {praca Tory jest bardzo dobra- bez zarzutu}. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maras 79 Napisano 31 Marca 2008 Udostępnij Napisano 31 Marca 2008 Ja używam sprężynowej Tory 80 mm. Ładnie wybiera nawet mniejsze nierówności. Praca i sztywność bez zarzutu. W niskich temperaturach też ładnie działa. Zaletą jest bezobsługowość. Natomiast wadą dla kogoś kto się ściga jest to, że jest dosyć ciężka. Dlatego nawet myślałem kiedyś o czymś lżejszym typu R7 lub Reba, ale na razie zostaję przy Torze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uchmanek Napisano 31 Marca 2008 Udostępnij Napisano 31 Marca 2008 Adik: wybacz, ale MX i EXR (a o nim tutaj mowa) to zupełnie inne ligi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kabanosdg Napisano 31 Marca 2008 Udostępnij Napisano 31 Marca 2008 Jeżeli Tora to minimum 318, dlaczego? (nikt nie wspomniał) bo ma Motion Control, natomiast reszta taka sama (tzn. długości tłumika powrotu i tłumika są różne). Jednak jeżeli brać Torę to lepiej Solo Air - jest spora różnica wagowa. Na Bomberze miałem okazję kilka razy jeździć i dla mnie był zbyt miękki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
proxx Napisano 31 Marca 2008 Udostępnij Napisano 31 Marca 2008 ja mam torę powietrzną, na brak motion controla nie narzekam, aż czasem mam ochotę skombinować jakaś kamerkę na ramę, żeby pokazać niedowiarkom, jak widelec zap...la w terenie. wiadomo, że to nie fox ale kupiłem ją za 550zł wiadomo, że miło by było mieć motion control, ale 302ka daje radę. a co do masy to ja powiem tak... problemem w torze jest to, że jest identyczna dla wersji 80 i 130. przy 130 masa 2150 daje radę, kiedy przy 80 to już masakra. nie wspomnę o sprężynowcach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gryf222 Napisano 31 Marca 2008 Udostępnij Napisano 31 Marca 2008 Czym różni się Tora 302 SA od 318 SA ? (oprócz ceny oczywiście) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skjaatel Napisano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2008 Rodzajem tłumienia: 302 ma Hydra Coil 2 318 natomiast Motion Control Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gryf222 Napisano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2008 Znalazłem coś takiego: http://www.harfa-harryson.com.pl/new/stron...e/rs-techn.php5 Hydra Coil 2 (HC2)Umożliwia bardziej optymalną regulację tłumienia z minimalnym nakładem konserwacji. Motion Control Damping Nowy system tłumienia stworzony z myślą o rowerach górskich. Pozwala podczas jazdy na szybką regulację tłumienia kompresji, aż do całkowitego zablokowania widelca. Charakteryzuje się niską wagą, regulacją blokady amortyzatora Floodgate, wraz z opcją manetki PopLoc. jest znacząca różnica w działaniu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2008 mialem widelec z systemem hc z regulacja i bez regulacji oraz wyzszy model w psylo sl czyli pure damping. o ile przesiadka stopniowo z jednego na drugi nie daje takiego odczucia kontrastu to przesiadka z wyzszego modelu na hc jest juz bardziej wyczuwalna. wiele zalezy od tego jaki do tej pory miales widelec amortyzowany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bodziekk Napisano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2008 Znalazłem coś takiego:http://www.harfa-harryson.com.pl/new/stron...e/rs-techn.php5 jest znacząca różnica w działaniu? Tłumik powrotu jest taki sam. Przy minimalnej kompresji działanie powinno być zblizone. Ale własnie w MC (w zalezności od modelu może to wymagać niewielkiej, całkowicie odwracalnej przeróbki - bo sa różne opcje) możesz to tłumienie kompresji regulować płynnie, aż do zablokowania amortyzatora (jest też opcja sterowania tymi regulacjami za pomocą manetki). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gryf222 Napisano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2008 Do tej pory mam sprężyna + elastomer czyli każda zmiana będzie na lepsze. Od jakiegoś czasu szukam właśnie "powietrznej" Tory na allegro, cały ból w tym że potrzebuję co najmniej 20 cm rury sterowej a większość jest z 17,5 (chyba z Krossów) - poza nowymi, ale tu znowu cena powala. Z tego co widzę do tej pory to jest trochę odmian tego widelca. Sprężynowe chyba nie wchodzą w grę bo podejrzewam ,że musiałbym wymieniać sprężynę na twardszą - ważę 93kg. Poza tymi dwoma rodzajami tłumienia w 302 i 318 i manetką lub jej brakiem są jakieś istotne szczegóły, na które muszę zwrócić uwagę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2008 Do tej pory mam sprężyna + elastomer czyli każda zmiana będzie na lepsze. Od jakiegoś czasu szukam właśnie "powietrznej" Tory na allegro, cały ból w tym że potrzebuję co najmniej 20 cm rury sterowej a większość jest z 17,5 (chyba z Krossów) - poza nowymi, ale tu znowu cena powala. Z tego co widzę do tej pory to jest trochę odmian tego widelca. Sprężynowe chyba nie wchodzą w grę bo podejrzewam ,że musiałbym wymieniać sprężynę na twardszą - ważę 93kg. Poza tymi dwoma rodzajami tłumienia w 302 i 318 i manetką lub jej brakiem są jakieś istotne szczegóły, na które muszę zwrócić uwagę? kupiłem na allegro od nich nówkę za 599 w zeszłym roku http://www.extreme-shop.com.pl/ spręzynowy 302, jestem absolutnie zadowolony i nic nie musze juz zmieniać a waże ponad 100. jak dla mnie działa super...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meehau Napisano 3 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2008 Witam. Nie chcąc zakładać następnego tematu, pozwolę sobie zapytać tutaj. Chciałem zmienić widelec (najtańsza wersja xcr) na tore 302: http://lemonbike.eu/product_info.php?products_id=737 Mam jednak wątpliwości: Czy nada się on do boulder'a z 2007, zarówno w kwestii średnicy rury sterowej, jak i skoku? Z góry dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uchmanek Napisano 3 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2008 2 razy tak. co do skoku: nie wyobrazam sobie ramy mtb, krota nie lyknelaby widelca 85mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 4 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2008 2 razy tak. co do skoku: nie wyobrazam sobie ramy mtb, krota nie lyknelaby widelca 85mm. mówisz, że nie wyobrażas sobie ramy hmmm giant xtc max skok 80 powyżej tego tracisz gwarancję, wiem cos o tym. mam oficjalną odpowiedź gianta. mam xtc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.