Skocz do zawartości

[amortyzator] RS Tora 318 air - jak ustawić skok


Rekomendowane odpowiedzi

ja nie napisalem ze po zmianie amor rozleci sie po paru tys km, ale taki zabieg skroci jego zywotnosc

 

a co do zajechanej tory to mi sie chyba udalo zrobic to w 400km - cos puka w poczatkowej fazie ugiecia i puszcza powietrze :D, ale mysle ze to wada fabryczna i po sezonie reklamuje, dzialac dziala dalej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ewentualnie zmiana skoku mogłaby zaszkodzić samej konstrukcji, ale czemu miałaby wpłynąć na to, czy będzie puszczał powietrze, czy nie? imo to już takie trochę teoretyzowanie co by było gdyby. jeżdżę na 130mm pełen sezon, prawdopodobnie bardziej ostro, niż większość użytkowników Tory i jakoś problemów nie zauważam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Zeby nie pisac nowego tematu podepne sie pod ten.

Chce zmienic skok w 302 SA, sciagnalem manuala dokładnego, i mam pytanie czy ktos z was zmieniał skok w torze ile wam to czasu zajeło i czy mozna to spokojnie robic samemu czy lepiej zaniesc do serwisu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie grzebalem nigdy w torze, ale zmienialem skok w swojej rebie. oba widelce to air'y z all travel, wiec powinno byc bardzo podobnie. bez obaw, latwa robota, mozna samemu. nie trzeba przeprowadzac pelnego serwisu. najlepiej postepowac wg instrukcji, pomijajac wszystko, co odnosi sie do prawej goleni (tam sa tlumiki). tak w skrocie:

1. spuszczasz powietrze

2. odkrecasz sruby na dole goleni (mniej wiecej do polowy)

3. walisz mlotkiem, zeby zwolnic blokade (w rebie jest na obu)

4. odkrecasz do konca, zdejmujesz dolne golenie

5. prawej goleni nie ruszasz. z srodka lewej musisz zdjac pierscien rozporowy. dosc ciezko zrobic to bez odpowiednich zczypiec, ale da rade :P

5. zdejmujesz plytke i podkladki

6. odkrecasz gorny korek, albo wykrecasz wklad zaworu powietrza (inaczej nie wyjmiesz sprezyny.

7. wycigasz sprezyne powietrza (trzeba uzyc troche sily)

8. zdejmujesz/zakladasz podkladki all travel. usuniecie wszystkich ustawia max. skok

9. smarujesz wszystkie oringi olejem, tak samo uszczelki w dolnych goleniach. jesli jest foam to trzeba nasaczyc

10. skladasz w odwrotnej kolejnosci

11. nie zapomnij wlac odrobine oleju do dolnych goleni i sprezyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie napisalem ze po zmianie amor rozleci sie po paru tys km, ale taki zabieg skroci jego zywotnosc

 

a co do zajechanej tory to mi sie chyba udalo zrobic to w 400km - cos puka w poczatkowej fazie ugiecia i puszcza powietrze :) , ale mysle ze to wada fabryczna i po sezonie reklamuje, dzialac dziala dalej :P

 

każda Tora stuka.

 

A poza tym jak rozbierzesz torę to Ci cały olej ze środka wyleci. I nie robisz tego jak to powiedzieł uchmanek tylko wlewasz odpwiednią ilość odpowiedniego oleju i odpowiedniej gęstości. Generalnie nie jest to takie proste jak to się wydaje z instrukcji ale próbować zawsze warto.

 

Pamiętaj tylko żeby zaopatrztyć się w zapas oleju do dolania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każda Tora stuka.

No niestety ale jako, że trafiają się pojedyncze przypadki to nie można tego podciągnąć pod ogół. Choćby moja nie stuka a jedyny odgłos jaki się z niej wydostaje to syczący olej :P

 

A co do pytania to jeśli chcesz mieć święty spokój i za niego zapłacić to zanieś do serwisu. A jak chcesz/możesz/lubisz w czymś grzebać to próbuj :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie każda Tora stuka :P

 

@nabial

ostatnio gadalem o puszczaniu powietrza z serwisantem i zapewne chodzi o to, że masz nienasmarowaną komorę powietrzną i uszczelka powoli (albo i nie tak znowu powoli) ginie. przegląd techniczny powinien załatwić sprawę.

 

@kubolt

nie masz co się szczypać, oddaj do serwisu, sobie oszczędzisz kłopotu a od razu konserwację możesz zlecić (60zł?). od czegoś w końcu są fachowcy. chyba, że chce Ci się babrać w oleju ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...