Skocz do zawartości

[amortyzator przód] Marzocchi MX Pro LO 2007


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Chciałbym sprawić sobie dobry amortyzator w rozsądnej cenie. Wypatrzyłem dla siebie Marcocha MX 2007. Czytałem na forum , że jest ok ale mam parę wątpliwości:

 

1. Jest kilka wersji - z blokadą umieszczoną na kierownicy lub na koronie widelca. Który system jest lepszy? Ja chyba wolałbym pokrętło na koronie ale wersja z manetką jest tańsza (?!)

 

2.Rura sterowa jest alumioniowa - czy ma to duży wpływ na trwałość? Zdaje się że nie wszystkie marcochy z tej serii mają alumioniowe rury?

 

3. W sklepie powiedzieli mi , że jest kłopot z serwisem marcochów i z tego powodu lepiej kupić coś rock shox-a. Czy mieli rację?

 

4. Jeżeli Wam się chce to zaglądnijcie na stronkę: http://extreme-shop.nazwa.pl/shop/index.ph...64c878c46740e04

Czy ktoś z Was kupował może w tym sklepie?

 

Poza tym zastanawiam się czy nie lepiej kupić jednak Tory. Chciałbym amor uniwersalny - który nadawałby się i do maratonów i do lekkiego freeridu. Waga właściwie nie jest tak bardzo istotna ale musi mieć blokadę.

Z góry dzięki za wszelkie odpowiedzi.

 

Pozdrawiam

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bedziesz chcial za drobne sprzedac manetke to odkupie ;).

A co do tej wersji to hmmm OEM co nie oznacza ze gorszy, golenie 30mm(poszukaj na wyprzedazy xc retro 600 ma 32mm), golenie dolne z Mka - ladne fakt ale Mka jest dosc wiotka. Trwalosc jest taka ze jak Ci sie nie rozsypie po 100-200km to bedziesz uzytkowal az Ci sie znudzi:).

 

Podzwon, popytaj i byc moze wyrwiesz w cenie mx pro LO(tej bez manetki :)) boomberka xc retro 600 z ETA. Ma grubsze golenie, lepszy dół(od Corsy) i moge powiedziec ze chodzi naprawde miodnie :D.

 

Pozdrawiam!

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.Rura sterowa jest alumioniowa - czy ma to duży wpływ na trwałość? Zdaje się że nie wszystkie marcochy z tej serii mają alumioniowe rury?

Nie ma zadnego wplywu na trwalosc. MX Pro ma rure stalowa.

 

3. W sklepie powiedzieli mi , że jest kłopot z serwisem marcochów i z tego powodu lepiej kupić coś rock shox-a. Czy mieli rację?

Zdaje mi sie, ze chyba wieksza marze maja na RS`ach dlatego tak mowia ;)

 

 

Czy ktoś z Was kupował może w tym sklepie?

Ja kupowalem MX Pro. Czas oczekiwania okolo tygodnia, ale wtedy nowe MX`y dopiero debiutowaly i nie mieli na stanie. Poza tym wszystko ok, gwarancja i ins oblugi jest. Nie ma oryg. pudelka.

 

 

Poza tym zastanawiam się czy nie lepiej kupić jednak Tory.

Wolalbym MX`a bo wyglada 10x ladniej niz Tora i jest ciutke lzejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XC 600 z ETA też brałem pod uwagę ale z tego co widziałem jest dużo droższy od mx lo.

Zastanawia mnie też dlaczego w tym sklepie, do którego podałem Wam link mx pro z blokada na kierownicy jest tańszy od wersji z pokrętłem - jest jakieś wytłumaczenie? I czy można zrezygnować z blokady na kierownicy i zmienić ją na zwykłe pokrętło?

 

A przy okazji jeszcze zapytam, bo często o tym piszecie - co to jest OEM ??

 

I jeszcze jedno - może macie jakieś informacje gdzie są teraz dobre przeceny marcochów? Szukałem w necie ale nic szczególnego - mx lo widziałem przecenione na ok 800-850 zł. 719 to najniższa cena jaką znalazłem.

Swoją drogą tak się zastanawiałem patrząc na te przeceny - jeżeli obniżają cene amorka z powiedzmy 2400 na 1600 czy 1400zł - to przypuszczam, że i tak na tym zarabiają - więc jakie oni mają marże w sezonie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do serwisu - to mozesz isc i ich opluć - za klamanie. ;) marcoki maja konstrukcje prosta jak cep - ich serwisowanie jest chyba najprostrze z widelcow na rynku. moj na przyklad mimo ze jest bardzo wysokim modelem w sumie da sie rozmontowac na cztery czesci duze i kilka srubek ktore to wszystko w kupie trzymaja. :)

stalowa rura w przypadku takiego widelca jak mx to przede wszystkim kwestia checi zarobienia przez firme pieniedzy na lepszych modelach - stalowke wklada sie do nizszych modeli - glownie po to by klient zdecydowal sie wydac wiecej. :D

 

oem to sprzet ktory nie jest w sprzedazy detalicznej tylko pochodzi z produkcji dla np producentow rowerow - czyli np firma rowerowa kupuje do swoich rowerow jakies czesci a pozniej sa one często do kupienia luzem. czasami wersje oem roznia sie od modeli sprzedawanych w detalu a czasem nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli obniżają cene amorka z powiedzmy 2400 na 1600 czy 1400zł - to przypuszczam, że i tak na tym zarabiają - więc jakie oni mają marże w sezonie...

Duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuze.

 

 

Jesli chodzi o OEM to mozesz go rozpoznac po numerze seryjnym. Wystarczy napisac do Gregorio (dyst. Marcokow) i podaja czy to jest BOX czy OEM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki - teraz już wszystko jasne:).

 

Co do serwisu to niedokładnie przedstawiłem sprawę - powiedziano mi nie to , że są trudne w serwisowaniu ale że trudno o zakład który serwisuje marcochy i że długo się czeka. Rock shox i serwisują we wrocławskiej harfie co wcale mnie nie przekonuje bo w tym sklepie zakupów nie robię i robic nie zamierzam, tym bardziej nie chciałbym u nich nic serwisować.

Ja już się zdecydowałem właśnie na Marzocchi i przy tym pozstanę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma oryg. pudelka.

Tez OEM B). Ja poczatkowo uwierzylem w pudelka zastepcze w ktorych wychodzi z Marzocchi ale takowych nie ma.

 

XC 600 z ETA też brałem pod uwagę ale z tego co widziałem jest dużo droższy od mx lo.

 

Swoją drogą tak się zastanawiałem patrząc na te przeceny - jeżeli obniżają cene amorka z powiedzmy 2400 na 1600 czy 1400zł - to przypuszczam, że i tak na tym zarabiają - więc jakie oni mają marże w sezonie.

XC 600 byl w centrumrowerowe.pl pare dni temu w cenie 849zł wiec zadzwon do nich i zapytaj czy nie psucili byw cenie dnia sprzed kilku dni :). Mozesz tez zadzownic do extreme-shop bo oni tez maja czesto ciekawe ceny.

 

Kwestia drugajuz mnie nie zastanawia bo wiem ze rowery sa rozbierane i to co sprzedaje sie u nas to w znacznej czesci OEMy. Watpie zebys kupil np BOXowego xc600 ponizej 1500zl tym bardziej ze BOX w zestawie ma manetke do ETA ktora osobno kosztuje 300zl. Mnie jednak zastanawia jakie sa koszty produkcji widelca skoro OEMy tak samo produkowane jak boxy, z takich samych materialow kosztuja polowe tego co BOXy.

 

Co do serwisu to niedokładnie przedstawiłem sprawę - powiedziano mi nie to , że są trudne w serwisowaniu ale że trudno o zakład który serwisuje marcochy i że długo się czeka. Rock shox i serwisują we wrocławskiej harfie co wcale mnie nie przekonuje bo w tym sklepie zakupów nie robię i robic nie zamierzam, tym bardziej nie chciałbym u nich nic serwisować.

 

Harfa to taki odpowiednik Faktu w swiecie rowerowym :). A za czas oczekiwania opluj ich jeszcze odemnie :). Zadzwon do ProBike lub do Krajka i zapytaj ile czeka sie na serwis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krajek też odpada. Miałem już okazję przekonać sie co to za serwis i nigdy więcej! Robią zupełnie przeciętnie, na rower trzeba czekać długo a ceny z kosmosu! Od roku korzystam z usług serwisu w Świdnicy gdzie rower jest zawsze na jutro, do tego są słowni i ceny mają bardzo dobre. We Wrocławiu się ludziom w głowach poprzewracało!

Wydaje mi się, że sytuacja w której pare firm ma wyłączność na sprzedaż i dystrybucję sprzetu jest nienormalna. Stad też taka popularność allegro.

No i trochę odbiegliśmy od tematu...B)'

 

A powiedzcie jeszcze czy wersję z manetką na kierownicy można łatwo przerobić na pokrętło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh spostrzegawczy jesteś. Gary to inna historia, udało mi się do niego przypasować stery ahead i mogłem zamontować kazdy amor - no ale pojawił się problem geometrii. Ostatecznie wsadziłem do niego Suntour XCP 75 LO o skoku 80. Rowerek nie wygląda pokracznie a jeździ cudnie - do tego stopnia, że odstawiłem niedawno złożony nowy rower i śmigam na garym. Dokupiłem do niego spd nawet:) Stal to jednak jest COŚB)

A marcoch ma własnie iść do nowego - na ramie Author Traction 2006.

 

Fotki tutaj:

http://www.bikefoto.pl/rower/zdjecie/25319.../niezalogowany/

http://www.bikefoto.pl/rower/zdjecie/25318.../niezalogowany/

 

Teraz poluje na jakąś fajna ramkę GT - oczywiście cr-mo :) Kilka miesięcy temu jechałem pociagiem do Szklarskiej i koleś miał takiego starego GT Karakoram. A amorku prawie już nie miał lakieru, dętki przyczepione tasmą do sztycy, widać eksploatowany na max - ale było w nim coś pieknego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzałem jeszcze inne tematy na w którym było o MX PRO i teraz już zgłupiałem...

Z tego co niektórzy pisali to podobno jest :

-mało sztywny (rzekomo ma niezbyt dobre dolne golenie)

-mało wytrzymałą koronę

Poza tym może to glupie ale wydaje mi się że jak rura sterowa jest z aluminium to jest słabsza od stalowej i przez to cały amor jest mniej bezpieczny. Czy to tylko mój wymysł? !!

Właściwie te trzy rzczy powstrzymują mnie jeszcze przed kupnem.

Z drugiej strony za 700 zł z LO to chyba niezła propozycja, jak myslicie?

http://allegro.pl/item249793428_marzocchi_...wyprzedaz_.html

 

Zastanawiam się jeszcze nad Torą - czy nie jest jednak mocniejsza od tego mx-a? Znalazłem taką ofertę :

http://www.e-rowery.sote.pl/go/_info/?id=1280

Też wydaje się ciekawa. Tylko nie wiem czy ta sprężyna mi przypasuje (waże ok 73 kg). No i sam amor wazy 2,4 kg...

 

Patrzyłem jeszcze na inne ale za ok 700 zł wielkiego wyboru nie ma. Skłaniam się ku Marzocchi ...

 

Czy mógłby ktoś jeszcze skomentować te wady MX-a - potwierdzić lub rozwiać?

I czy da się zamiast manetki do blokady zamontować pokrętło?

 

Z góry dzięki!

Pozdro dla Was!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-mało sztywny (rzekomo ma niezbyt dobre dolne golenie)

Jakas bzdura.

 

-mało wytrzymałą koronę

Co? Jeszcze nie widzialem uszkodzonej korony, przeciez ten amor jest zbyt swiezy zeby takie opinie dawac.

 

 

Poza tym może to glupie ale wydaje mi się że jak rura sterowa jest z aluminium to jest słabsza od stalowej i przez to cały amor jest mniej bezpieczny. Czy to tylko mój wymysł? !!

To jest Twoj wymysl. Alu sterowka to duza zaleta amorka.

 

 

Z drugiej strony za 700 zł z LO to chyba niezła propozycja, jak myslicie?

http://allegro.pl/item249793428_marzocchi_...wyprzedaz_.html

Cena rewelacyjna.

 

Zastanawiam się jeszcze nad Torą

Ja w niej nie widze nic ciekawego. Jest ciezka, wbrew temu co tam pisze nie ma Motion Control i ma zupelnie zbedny U-Turn (sam mam i dla mnie to zbedna zabawka).

 

Patrzyłem jeszcze na inne ale za ok 700 zł wielkiego wyboru nie ma. Skłaniam się ku Marzocchi ...

Dobry wybor. Bedziesz zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Informacyjnie tylko dodam że, Bombera XC 600 z 2007 roku, wersja BOX (kolor szary metalik) można dostać w USA z transportem do Polski, z opłatami celnymi i VATem za max 1000 zł. A jak się uda i nie oclą paczki to można jeszcze zaoszczędzić 200 zł :)

 

Właśnie poważnie zastanawiam sie nad zakupem :angry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xsystoff po czym wnioskujesz ze bzdura z tymi goleniami? Moim zdaniem nie tyle same golenie co korona goleni dolnych tzn. Mka jest wielka pomylka. Z tego co widze grubosc jej jest taka jak w mx pro eta z 2006 a ta byla wrecz komicznie cienka.

 

 

czy ta blokada skoku w manetce ,czy ją sie da wywalić i blokować normalnie z goleni .

 

Sie da na pewno ;). Zakup pokretla raczej nie bedzie problemem bo co roz jakies sie pojawiaja na allegro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bedzie dobra, zbyt mala podzialka na skali i zbyt duzy zakres cisnien. Szukaj czegos co ma jak najwieksza podzialke i jak najmniejsze cisnienie maksymalne.

 

 

Jesli chodzi o golenie:

 

Po tym wnioskuje, ze jezdzilem na innych amorach i MX Pro nie odbiega od nich. Sama korona dolnych goleni jest designerskim dzielem sztuki i sztywnosc w tych rejonach okupiono niestety wysoka masa. To, ze cos jest chude nie oznacza, ze jest malo sztywne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Informacyjnie tylko dodam że, Bombera XC 600 z 2007 roku, wersja BOX (kolor szary metalik) można dostać w USA z transportem do Polski, z opłatami celnymi i VATem za max 1000 zł. A jak się uda i nie oclą paczki to można jeszcze zaoszczędzić 200 zł :D

 

Właśnie poważnie zastanawiam sie nad zakupem :)

 

 

zarzuć namiarami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...