Skocz do zawartości

[korba] 2 czy 3 tarcze z przodu ?


Tooreck

Rekomendowane odpowiedzi

jakiś czas temu pytałem się o zasadność kupowania szosówki, teraz sytuacja finansowa się nieco wykrystalizowała i ten dzień zbliża się wielkimi krokami, napotkałem jednak jeden problem: otóż 2 rowery które są w kręgu moich zainteresowań (głównie z uwagi na cenę) różnią się zasadniczo jednym elementem: jeden ma z przodu korbę 2 biegową drugi ma 3 biegową, no i teraz powstaje pytanie które rozwiązanie dla mnie będzie lepsze ? Jestem amatorem z niezbyt dobra kondycją i obawiam się że 2 tarczami z przodu część podjazdów (przynajmniej na początku) będe musiał z buta pokonywać... z drugiej strony szosówka z 2 tarczami z przodu wygląda zdecydowanie bardziej profesjonalnie no i pewnie jest nieco lżejsza. Co wybrać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdybyś napisał coś więcej, np jakie te rowery mają przełożenia, ile jak i gdzie jeździsz, czy masz 20kg nadwagi czy nie, może dałoby się coś ci zasugerować.. w takim przypadku to tak jak radzenie komuś kogo się nie widziało czy będzie mu lepiej w niebieskim czy czerwonym.. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie lepiej jest mieć dwie tarcze :) mniejszy ciężar wozisz pod górkę :P a co do rozpiętości przełożeń to ja np mieszkam w górach (dokładnie w beskidzie sądeckim) i wystarcza mi tarcza 53 x 39 z przodu :D poza tym rower szosowy brzydko wygląda z trzema tarczami z przodu ;) ale to tylko moje subiektywne zdanie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 tarcze z przodu to moim zdaniem rozwiązanie ośmieszające rower szosowy, gdyż spokojnie wystarczają 2 tarcze.

 

rower szosowy ośmieszają co najwyżej ci, którzy z puszką piwa w ręku polerują carbonowe sztyce, a nie osoby modyfikujące go stosownie do swoich potrzeb..