Skocz do zawartości

[rower] Kross Level A4 2007


Rekomendowane odpowiedzi

Nowy rok i nowa kolekcja Krossa. Poki co na forum sporo narzekan... W tym temacie zamierzam opisac moje doswiadczenia z Krossem Level A4.

 

Na poczatek specyfikacja roweru. Oficjalna: http://www.kross.pl/index.php?Page=422&amp...a=3&kod=126

 

Oraz egzemplarz, na ktory ja trafilem:

 

Rama 26'' Alu 6061

Kolor czerwony i anodyzowany biały

Rozmiar 19''

Widelec Rock Shox Dart 3 lockout 100 mm (inny niz na stronie)

Biegi 27

Przerzutka przód Shimano Deore (wg specyfikacji podanej na stronie internetowej powinna byc tutaj przerzutka Shimano Acera)

Przerzutka tył Shimano Deore

Hamulec przód Avid Single Digit 5

Hamulec tył Avid Single Digit 5

Manetki Shimano Deore Dual Control

Korba Truvativ X-flow (na stronie internetowej: ISOflow, a wiec wyglada, ze trafilem slabsza korbe)

Suport Truvativ

Łańcuch KMC Z 9000

Kaseta SRAM PG-950

Piasty Novatec

Opony Schwalbe Smart Sam Sport 26x2.1

Obręcze Alexrims X2100

Kierownica Truvativ XR (gieta, na zdjeciu na stronie jest prosta kierownica)

Wspornik kierownicy Truvativ XR

Wspornik siodła Accent 400 mm (byl Zoom Alu, srednica 27,2 mmm - sam zmienilem na dluzsza sztyce) )

Stery VP-AC41

Siodło Active

Pedały PD-M540 (byly VP 519 - sam zmienilem)

Waga 12,9 kg

Wyposażenie dodatkowe rogi

 

Cena katalogowa: 1999 zl, po rabacie zaplacilem 1900 zl + bezplatny przeglad gwarancyjny

 

1) Pierwsza rzecz o ktora chcialem spytac: czy to normalne, ze rozne egzemplarze tego samego modelu moga sie bardzo roznic? Pytam sie dlatego, ze w sklepie, w ktorym kupowalem rower staly Krossy Level A4 z innymi amortyzatorami (Suntour), kasetami, kierownicami. Sam poczatkowo zamierzalem kupic rower z bialo czarna rama, jednakze zdecydowalem sie na bialo czerwony egzemplarz z Rock Shox Dart 3.

 

2) Irytujaca sprawa: mam wrazenie, jakby ludzie z Krossa zupelnie nie przegladali Internetu. W niemal kazdej recenzji Krossa Level A4 z zeszlego roku sa narzekania na bardzo krotka sztyce - rowniez na naszym forum o tym pisaliscie. W tym roku sztyca ta sama - od razy do wymiany. Powazny minus w mojej ocenie.

 

3) Poki co o samej jezdzie niewiele moge napisac - na razie tylko przejechalem sie spokojnie ze sklepu do domu. Pierwsze testy mam nadzieje jutro. Na razie moge napisac jedno - czuc klase amortyzatora (wczesniej mialem amortyzator Zoom w Hexagonie V4). O wiele przyjemniej tez sie wnosi rower po schodach na 2 pietro kiedy wazy on 1,5 kg mniej od starego :)

 

4) Jeszcze zastanawia mnie jedna rzecz: jak obwod kola wpisac do licznika. Tak, doskonale wiem, ze moge: 1) zmierzyc srednica kola i pomnozyc przez 3,14 2) przejechac kolem jedno pelne okrezenie i zmierzyc slad c) odczytac wartosc z odpowiedniej tabelki

 

Przy starym rowerze poszedlem na latwizne i wpisalem wartosc z tabelki. Teraz postanowilem sie wziac za bardziej dokladne mierzenie i tutaj pojawia sie problem - to nie jest wbrew pozorom wcale takie latwe, zeby bardzo dokladnie zmierzyc obwod kola. Za pomoca metody 1) wyszlo mi mniej wiecej 2070 mm natomiast przy metodzie 2) okolo 2080 mm. Problem jest taki, ze moj wynik nijak ma sie do przyblizonych obwodow z tabel z rozmiarami kol. Na poczatku zalezalo mi na bardzo duzej dokladnosci pomiaru. Teraz jednak po odpowiednich obliczeniach stwierdzam, ze centymetr w ta czy centymetr w tamta specjalnie i tak nie zawazy na osiaganych statystykach. Zatem mysle, ze bedzie w porzadku jak wpisze 2080 mm. Co o tym sadzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wpisz 202-204 cm, bo tyle wyjdzie realnie, opona się nieco ugina i obwód wychodzi mniejszy.

 

Jak wpiszesz 208 cm to tylko sobie nieco humor poprawisz, bo bedziesz miał prędkości o 0,5 km/h wyższe ;)

 

Najlepiej potocz koło i zmierz odległośc, lekko przygniatające kiere.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wpisalem 204 cm. Dzisiaj jezdzilem z wpisana srednica kola 208 cm i juz wiem skad takie zawrotne predkosci :)

 

Evo zmien sobie w sygnaturce w 3 linijce: z ciekaowski rowerowe, na ciekawostki rowerowe.

 

Wlasnie jestem po pierwszej jezdzie, oto moje swieze wrazenia. W zwiazku z tym, ze wczesniej jezdzilem Hexagonem V4 trudno mi bedzie uniknac porownan z tym rowerem chociaz wiem, ze to zupelnie inna "polka". Dzisiaj jezdzilem glownie po miescie i asfalcie (do lasu wyprawa kiedy indziej). Przejechalem okolo 53 km. Jezdzi sie o wiele lzej niz starym rowerem - wlasciwie to bez porownania :D Dzis tylko sie hamowalem, zeby nie jechac za szybko (pierwszy dzien nie tylko z rowerem ale i pulsometrem). Przerzutki chodza bardzo ladnie. Powoli sie przyzwyczajam do innych manetek. Wiem, ze to moze dla niektorych byc smieszne ale brakuje na manetce od tylniej przerzutki cyferek, ktory by wskazywaly na ktorym dokladnie przelozeniu jest lancuch. Pisze, ze dla niektorych to smieszne bo prawdziwy kolarz powinien sam czuc na jakim przelozeniu jedzie, ale mnie jak na razie tego brakuje. Jesli chodzi o podjazdy - dzis jeszcze za bardzo nie zobaczylem jak rower sie spisuje na podjazdach bo po 40 km juz troche brakowalo sil w nogach.

 

Poczatkowo przy szybszej jezdzie z okolic przedniego kola slychac bylo jakis pisk, z czasem ustal. A teraz cos co mnie zirytowalo. Tylni hamulec. Klocki przy hamowaniu jecza niemilosiernie. Nie czuje sie pewnie przy tych hamulcach a przeciez dzisiaj jezdzilem tylko po suchej nawierzchni w miescie. Strach do lasu jechac jak troche popada.

 

Hmm co jeszcze? Aaa siodelko. Oczywiscie bez porownania z siodelkiem w starym rowerze. Po przejechaniu tych ponad 50 km nie czuje specjalnego dyskomfortu (na Hexagonie V4 mimo pampersa czasem wystarczylo i mniej zeby cos tam zaczelo uwierac). Jeszcze jedna drobnostka: przy kierownicy z rogami trudniej oprzec rower o sciane/szafe. Jakos latwo sie slizga...

 

Poprzedni rower jak mialem mial rame 21 cali. Tym razem zdecydowalem sie na rame 19 cali (mam okolo 186 cm wzrostu). Po pierwszej jezdzie czuje zmiane sylwetki - a wlasciwie to czuja ja moje nadgarstki i dlonie...

 

Generalnie musze przyznac, ze z roweru jestem bardzo zadowolony i nie zaluje wydanych, wlasnych zarobionych pieniedzy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem bardzo zniesmaczony poczynaniami Krossa bo ostro czasem ostatnim mota z tymi levelami....

Juz chyba 3 wersje wyposazeniowe sa na rynku :) Co Oni sobie myslą? Czy zgodnie ze specyfikacja na stronie modele z Dartem3 juz sie nie pojawią?

 

A co do sztycy podejrzewam ze po prostu zostalo im na magazynie z zeszlego roku i nie pchali sie w nowe inwestycje:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn. co, nie masz Darta 3 tylko inny (jaki?).

Co do korby, to ta sama półka cenowa, więc nic się nie stało, tym bardziej że masz Deore zamiast Acery. ale o ile sobie przypominam, to właśnie miało być w tym roku Deore - czyli ta sama grupa przód-tył.

 

Sztyce też zapowiadali bez zmian w modelach A2-A6, czyli te gó...a (bo krótkie) z 2006 roku.

 

ps.

 

Dziś zmierzyłem obwód w moim kole raz jeszcze i tam, wysokośc koła/opony to okolice 65-65,3 cm,

więc ze wzrotu teworwtycznego powinno wyjść - 205 cm - i wszyło tyle, ale bez dociskania kiery.

 

Zaś gdy naciskałem kiere z podobną siłą jak jade, to wyszło - 200 cm :D

 

Ta opona jest dosyc niska, przy innych oponach mam czasem 66-66,5 cm - czyli teoretycznie 208 cm, ale realnie wychodzi potem 203 cm.

No chyba, że ktos nabija na maxa ze 4-4,5 bara, to może prawie wcale się nie ubija.

Ja mam w okolicy 2,5-3 bara z tego co porównywałem (kumpel ma podobnie nabite i ma dętke na wejście moto, więc mu sprawdziłem).

 

 

Obecnie mam w liczniku wpisane 201,5 cm, bo czasem zmieniam opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ah zle napisalem. Mam wlasnie Darta III, podczas gdy obecnie na stronie jest podany inny model amortyzatora.

 

Wczoraj nawet nie pomyslalem, zeby skorzystac i przetestowac blokade skoku. Poprawcie mnie jesli cos zle pisze - blokady skoku glownie sie uzywa na asfalcie (kiedy mamy w miare gladka nawierzchnie) oraz przy podjazdach, tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

popatrzcie ludzie na stronie krossa troche dokladniej, jest tam taka zakladka oferta specjana oraz kolekcja 2007... oferta specjalna to wyprzedaz rocznika 2006 i w tych modelach jest widelec suntour, a w ofercie na 2007 jest widelec dart III, i stad sie biora niedomowienia, a do tego w bład wprowadzaja sprzedawcy i sprzedaja rocznik 2006 jako 2007 chcac sie pozbyc zapasow z 2006 roku dlatego jest takie zamieszanie, do tego sprzedawcy rozbieraja na czesci te lepsze rowery krossa i sprzedaja na allegro bo to sie bardziej oplaca, sam kupilem RS pike409 nowiutki (ale bez gwary) wyciagniety z roweru sign FR2, i to za 750zeta, a na allegro sa po nowe 1150 (de facto tez bez gwary)wiec wg. mnie wszystkiemu sa winni pazerni sprzedawcy, miejmy nadzieje ze sie to zmieni, po prostu trzeba dokladnie zapoznac sie ze specyfikacja danego modelu i nie wierzyc sprzedawcy ktory w wiekszosci sprzedaje komunijne rowery, nie znajac sie na lepszym osprzecie...pzdr

 

do tego jest blad na stronie krosa na glownej stronie w zakladce XC gdzie sa podane modele A2 A4 A6 i A8 w ktotkiej specyfikacji jest amor datr 2, dart 3, oraz tora , natomiast jak wejdziemy juz na konkretny model to w A2 i A4 jest suntour, widocznie nikomu nie chcialo sie robic konkretnej nowej szczegolowej specyfikacji, tylko zerżneli z zeszlego roku i to oprocz sprzedawcow wprowadza w blad....pzdr

 

doczytalem jeszcze na stronie krossa ze "Specyfikacja techniczna może ulec zmianie bez uprzedzenia. Kolory mogą nieznacznie różnić się od rzeczywistych" wiec juz wszystko wiadomo.......pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewniam Cie, ze na strone Krossa wchodzilem ostatnio dosc czesto i to nie do kolekcji z 2006 roku tylko do kolekcji z 2007 roku.

 

I nie jestem pewien w 100 %, ale wydaje mi sie, ze wczesniej jak sprawdzalem to w szczegolowej specyfikacji bylo podany Dart III...

 

Co do mozliwosci sprzedazy roweru z 2006 roku jak tegoroczny - w tym sklepie co kupowalem rower nie wyglada, zeby praktykowali takie rzeczy, bo jedyny Level A4 jaki im zostal z zeszlego roku sprzedawali oficjalnie jako model zeszloroczny... Po to wlasnie m.in. kupowalem rower w pobliskim sklepie zamiast kupic rower na Allegro nieznacznie tanszy a pozniej zglaszac ewentualne reklamacje. Poki co i tak oferty na Allegro nie sa konkurencyjne w stosunku do ceny, ktora zaplacilem w sklepie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dwaj kumple moi prowadza sklep własnie z krossami i mówili mi a także widziałem na włąsne oczy ze jest coraz wiecej zmian ( czytać pomyłek ) w składaniu roweru. Konkretnych przypadków niemamietam ale wiem ze coraz wiecej modeli ma jakieś różnice w osprzęcie w gorsza lub lepsza strone i nie zależy to od teg oczy rower jest z 06 czy 07r. Po za tym kross od poczatku kwietnia podniósł ceny rowerów o około 50 do 100 zł z niewiadomego powodu. I teraz rowerki do 31 marca sa o ileś tam zł tansze od tych już z kwietnia co wprowadza troche zamieszanie wsród sprzedawców i klijentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widac jednak ze w dalszym ciagu daleko nam do europy, a firmie kross jescze dalej, w zeszlym roku narobili niezlego zametu w ofercie rowekow XC oraz EX (bo jak widac duzo ludzi sie w tym roku napalilo na krossy z tej wlasnie "polki") a w tym roku zaczynaja sie gubic w tym co robia, i nie wyrabiaja do tego z produkcja, czy normalna (czzytaj: porzadna firma) pozwolila by sobie na to aby w kwetniu ciezko bylo dostac rower z roku 2007?? (pyatlem u dealera u mnie w miescie o FR2 '07, powiedzial ze na razie nieosiagalny dla mniejszych sklepow)...., powinni zwolnic szefa produkcji....hehe, pzdr

 

Zapewniam Cie, ze na strone Krossa wchodzilem ostatnio dosc czesto i to nie do kolekcji z 2006 roku tylko do kolekcji z 2007 roku.

 

I nie jestem pewien w 100 %, ale wydaje mi sie, ze wczesniej jak sprawdzalem to w szczegolowej specyfikacji bylo podany Dart III...

 

Co do mozliwosci sprzedazy roweru z 2006 roku jak tegoroczny - w tym sklepie co kupowalem rower nie wyglada, zeby praktykowali takie rzeczy, bo jedyny Level A4 jaki im zostal z zeszlego roku sprzedawali oficjalnie jako model zeszloroczny... Po to wlasnie m.in. kupowalem rower w pobliskim sklepie zamiast kupic rower na Allegro nieznacznie tanszy a pozniej zglaszac ewentualne reklamacje. Poki co i tak oferty na Allegro nie sa konkurencyjne w stosunku do ceny, ktora zaplacilem w sklepie.

 

nie wiem jak bylo wczesniej napisane bo dzisiaj bylem pierwszy raz na "nowej" stronie krossa....,powiem ci ze bylem na poczatku marca w kilku sklepach prowadzacych krossa (poszedlem zeby sie przekonac czy wlasnie beda mi chcieli wcisnac stary model, bo tak naprawde nie bylem zainteresowany kupnem poniewaz przez zime zlozylem rower) i w 2 chcieli mi wcisnac model 2006, wprawdzie nie jako dokladnie 2007, ale jako ten ktory niczym sie nie rozni od 2007, podpierajac sie jakas dziwna specyfikacja i katalogami wlasnie z 2007 roku, wiec juz nie wiem kogo mozna obwinic za to cale zamieszanie, a roznica pomiedzy amorem RS pike 409 i RS domain 302 jest chyba znaczaca (pytalem o signa FR2)....pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Helevorn, masz rację, ja też ostatnio bywałem dość często na ich stronce i jestem pewien, że w szczegółowej specyfikacji był podany amortyzator RS Dart 3 z blokadą. No ale "Specyfikacja techniczna może ulec zmianie bez uprzedzenia. Kolory mogą nieznacznie różnić się od rzeczywistych." wiele wyjaśnia...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

focusR dobrze, ze napisales tego posta powyzej bo juz sie zaczalem zastanawiac czy cos mi sie nie przewidzialo ;)

 

labradore co do Krossa to nie powiedzialbym, ze daleko mu do Europy - o ile pamietam wiekszosc swoich rowerow to sprzedaja wlasnie poza granicami Polski. Ale swego rodzaju z rowerami w tym roku faktycznie jest. W sklepie, gdzie kupowalem rower rowniez slyszalem narzekania, ze zaraz bedzie dlugi weekend majowy a Kross ma opoznienie z dostawa rowerow (ale akurat w moim przypadku wyszlo mi to na dobre - poczatkowo planowalem kupic rower z rama 21 - jak w starym rowerze, zamowilem w sklepie ten rozmiar, jednak po paru dniach kiedy troche wiecej poczytalem o doborze ramy i dokladnie sie pomierzylem, stwierdzilem ze 19 bedzie dla mnie lepsza - jak to mowia nie ma zlego co na dobre by nie wyszlo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgodze sie ze kross jest blisko europy i ze sprzedaja wiekd=szosc produkcji poza granice polski, ale rowery ktore sprzedaja o sa albo dzieciece albo "komunijne" albo po prostu do wielkich marketow, w koncu rowery XC, EX, powstaly niedawno i nie sadze zeby az tak duza ilosc sprzedawali za granice rowerow w ktorych tak naprawde liczy sie osprzet, nie posadzcie mnie o to ze jestem przeciwnikiem krossa bo do niedawna sam mialek krossa wlasnie z seri EX, ale wydaje mi sie ze takie traktowanie klientow we wlasnym kraju nie przystoi tak duzej firmie jaka jest kross, pomysl sobie ze taki importer krosa np. w niemczech, francji czy angli zamawia kilkaset sztuk roweru z dana specyfikacja a dostaje je z inna....., czy krosowi nie jest daleko do europy????, czy inne znane marki moga sobie na to pozwolic????.....pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kross zmienił stronę i się pogubili, ci co ją tworzyli.

 

Kross A4 2007 - w zapowiedział miał miec właśnie Darta 3 i 2x Deore:

czyli tak jak tutaj:

http://www.kross.pl/index.php?Page=422

 

Level A4

 

- amortyzator Rock Shox Dart 3 lockout 100mm

- przerzutki Shimano Deore

 

- hamulce Avid Single Digit 5

 

- korba Truvativ ISOFlow

- mostek i kierownica Truvativ XR

 

 

ale po wejściu głebiej, jest specyfikacja już z 2006, chyba im się zmieniac nie chciało albo zapomnieli.

 

http://www.kross.pl/index.php?Page=422&amp...a=3&kod=126

 

ale patrząc na tekst:

Specyfikacja techniczna może ulec zmianie bez uprzedzenia. Kolory mogą nieznacznie różnić się od rzeczywistych.

 

- podejrzewam, że to co im zostało z 2006 (zapas XCR itp.) wciskają do modeli z 2007 !!

Podobnie robił Unibike ;)

Jak im to się skończy, będą dawać juz tak jak miało być na 2007.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest calkowicie specyfikacja z 2006 roku, bo sa juz podane nowe opony chociazby. Balagan na stronie niesamowity. W tym miejscu gdzie jest informacja o amortyzatorze Dart III jest za to wzmianka o korbie ISO Flow podczas gdy ja mam tak jak wyzej pisalem X-flow.

 

Wlasnie sprawdzilem jak ma sie rzecz z innymi wersjami jezykowymi.

 

Oto angielska wersja strony: http://www.kross.pl/neo_eu/index.php?Page=...a=3&kod=126

 

A4 wprawdzie z Dartem III, ale za to z zeszlorocznymi oponami (po 950 g o ile dobrze pamietam), a rower podobno wazy 12,9 kg :D

 

Przekonaliscie mnie - to juz jest niepowazne...

 

A tak swoja droga to w takim temacie jak ten nie powinno zabraknac zdjec roweru :)

 

Jak na razie zdjecia z pokoju. Kiedy indziej wrzuce zdjecia z terenu.

 

Oto linki do fotek:

 

http://helevorn.website.pl/level_a4/1.jpg

http://helevorn.website.pl/level_a4/2.jpg

http://helevorn.website.pl/level_a4/3.jpg

http://helevorn.website.pl/level_a4/4.jpg

http://helevorn.website.pl/level_a4/5.jpg

http://helevorn.website.pl/level_a4/6.jpg

http://helevorn.website.pl/level_a4/7.jpg

http://helevorn.website.pl/level_a4/8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chce cię martwić, ale w tamtym roku też mieli dac wersje sport, a dali najcięższe drutówki.

 

Z tego co wiem to Smart Sam Schwalbe może ważyć od 530 g (light) przez 650 (sport) do 800 g drutówka.

 

Black Jack ważył 560 g (light) - 650 sport - 950 drut

 

Sprawdź jaki masz napis na oponie, na żółtym tle są lekkie, na zielono sport, cięzki drut czarny ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

100 km w weekend zaliczone.

 

1. Tylny hamulec do regulacji (klocki chyba sa w zlej pozycji bo nawet dzisiaj mialem male problemy z wyjeciem kola).

2. Na podjazdach zdarza sie, ze lancuch potrafi przeskakiwac.

3. Pojawily sie problemy z regulacje naprezenia wstepnego przy amortyzatorze.

4. Zalozylem z powrotem oslone na tylni widelec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, świeży jestem na forum ale czytam sobie wasze wypowiedzi i widzę, że wiele opinii jest takich które podzielam. Mam A4 od około miesiąca, przejechałem około 700 km. Zasadniczo rower sprawował sie dobrze dopóki nie poszedłem do salonu krossa na podregulowanie oraz wymianę urwanego haka od przerzutki( ups maly korzeń w kampinosie;-) ) no i się zaczęło:

1. problem z dobraniem haka- absurd- w końcu to salon krossa

2. po zmianie haka, trasa ok 20 km, po mieście i.....rozkręca mi się wózek przerzutki, kółeczka zostaja na bruku, elementy giną. Skandal! rower wyjechał z serwisu!

3. po tylu kilometrach mój łańcuch (wg opini innego serwisu) jest już w stanie dużego rozciągnięcia, pytanie: czy to normalne?

4. wydawało mi się że mam za długi łańcuch(porównywałem z innymi a4, nawet z większym przebiegiem)więc udałem sie do salonu z serwisem oczywiście krossa i co słyszę? a to że sam serwisant nie wiedział do końca czy łańcuch jest za długi czy nie, ale po dogłębnych analizach stwierdził że można ogniwko usunąć, i tu kolejny problem, bo w serwisie nie ma rozkuwacza do łańcucha! żart czy co?

5. od kilku dni coś mi pykało w okolicach kierownicy, dzis chyba znalazłem przyczyne, rozwaliła mi sie blokada skoku amora.

jak na miesięczny rower, to sami chyba stwierdzicie ze za duzo tych niespodzianek. A propos tych niespodzianek to nie jestem osamotniony, koleś kupił A4 i w drodze ze sklepu rozkręciła mu się korba, mało? innemu kolesiowi też poszła blokada skoku, co prawda to jedyna osoba która jest zadowolona z firmy kross.

Prawdą jest że cenowo nic ich nie przebije, ale pojawia sie pytanie czy nie lepiej kupić coś za te same pieniądze, na gorszym osprzęcie , ale może przynajmniej nic się nie rozkręci zaraz po wyjeździe ze sklepu, nie rozpadnie po wyjeździe z serwisu, ani nie rozleci po 500 kilometrach jazdy zgodnie z przeznaczeniem tego roweru. ciekawy jestem waszej opini

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdą jest że cenowo nic ich nie przebije, ale pojawia sie pytanie czy nie lepiej kupić coś za te same pieniądze, na gorszym osprzęcie , ale może przynajmniej nic się nie rozkręci zaraz po wyjeździe ze sklepu, nie rozpadnie po wyjeździe z serwisu, ani nie rozleci po 500 kilometrach jazdy zgodnie z przeznaczeniem tego roweru. ciekawy jestem waszej opini

Bo rower to trzeba samemu serwisować - wtedy nie ma niespodzianek typu "odkręcające się coś".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo rower to trzeba samemu serwisować - wtedy nie ma niespodzianek typu "odkręcające się coś".

 

zdecydowanie popieram, a o tego serwisanci w tych SERWISACH krossa nie maja pojecia jak co gdzie kiedy z rowerami z wyzszej polki ktore kross wprowadzil stosunkowo niedawno, nigdy nie zaryzykowalbym serwisu amora np. RS pike, domain czy tora w serwisie krossa a przeciez takie amory sa montowane w tych rowerach, ci tzw. serwisanci umieja co najwyzej przykrecic kolka do rowerku dzieciecego kross..... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja staram się dłubać przy rowerze sam jak najwięcej i tylko niektóre czynności zmuszają mnie do wizyty w serwisie. A co do samych serwisów to mój krosek trafił do mnie pięknie wyregulowany i tylko poluzowała się prawa korba przy przebiegu 700 km. Dokręcenie załatwiło sprawe i teraz już nic się nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj kolejne 50 km zaliczone. Moze cos a propos wagi roweru. Ciekawe jest to, ze przy podjazdach mam wrazenie, ze roznica w wadze roweru wcale nie wplywa znaczaco na szybkosc podjezdzania... Za to dzisiaj stwierdzilem, ze waga roweru ma znaczenie przy jezdzie pod wiatr. Roznice miedzy predkosciami osiaganymi na starym a na nowym rowerze sa wiecej niz zadowalajace. Chociaz moze byc tez tego inna przyczyna - rosnie forma...

 

--- 21.05.07.:

 

Na rowerze przejechalem juz okolo 500 km. Byl zarowno na wycieczkach w teren gdzie go zbyt nie oszczedzalem, ale rowniez i na maratonie. Defektow, o ktorych pisaliscie - np. rozkrecajaca sie korba. Poki co marudze tylko na przeskakujacy lancuch (zapewne do skrocenia) i na amortyzator. Dzis oddam rower na przeglad gwarancyjny i zobaczymy co da sie z tym zrobic. Poza tym planuje kolejne po sztycy zmiany w osprzecie. Do wymiany pojda opony (kazda 650 g) na rzecz Nobby Nic (okolo 500 g). Poza tym wymieniam kierownice z gietej na prosta oraz co tego wymaga mostek. W ramach odchudzania roweru co myslicie powinno pojsc jeszcze na pierwszy ogien? Zastanawiam sie nad siodelkiem - tylko zauwazylem, ze co lepsze modele kosztuja w granicach np. 300 zl co na moja studencka kieszen to troche za duzo, zeby sie pozbyc paru gramow. Myslalem nad San Marco SKN ale opinie co do tego siodelka sa bardzo podzielone...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

3 dni temu zakupilem swojego krossa level a4 2007. Jak tylko rower zobaczylem to myslalem ze nerwowo nie wytrzymam. Co to jest!? zamowilem model 2007 a otrzymalem 2006 w cenie 2000 zl! Amortyzator sr suntour XCR LO. Jak sie okazalo jets to model 2007 tylko ze ze starym amorem, ktory byl w 2006. Szcze mowiac gdy to zobaczylem to odechcialo bo Rock Shox dart 3 ktory jest w wersji 2007 jest o wiele lepszym amorem. Na tym "amortyzatorze" suntoura jezdze tylko na blokadze wlasciwie bo nawet przy mojej wadze 63 kb, sag wynosi okolo 6 cm czyli wlasciwie caly skok... zalosne. Ale teraz o samej jezdzie.

 

Gdy pierwszy raz wsiadlem na rower poczulem sie bardzo dziwnie. Kompletne zero wyczucia roweru. Przyczyna okazala sie zbyt szeroka kierownica. Mam dlugie rece ale i tak czuje sie zle. Bardzij odpowiadala by mi wezsza, i prosta kiera. Po przejechaniu kilku kilometrow rower zaczal jezdzic coraz lzej. W porownaniu w poprzednim to naprawdę rewelacja. Przezutka deore z tylu bardzo ladnie zmienia biegi, i dosc dokladnie. Jedyny minus to to ze strasznie lata, i trzaska o rame. Ale to jak kazdy shimano. Przednia acera rowniez smiga nie byle jak. Jeszcze nie mialem problemu ze zmiana biegow (co prawda przejechalem dopiero 80km).

Kilka razy odkrecilo mi sie lewe ramie korby, ale to raczej normalne. Teraz juz jest dobrze.

Hamulce... Hmmm... Caliem niezle. Co prawda po przejsciu z avidow bb5 czuje troche malo mocy, ale czego mozna wymagac od v-ek. W kazdym razie sa wystarczajace. Sila znosna i modulacja tez.

Opony dosc dobrze trzymaja sie drogi, gorzej na luznym pachu, gdzie bardzo sie kopia. Mam problem z detkami, bo nie potrafie ich napompowac :D takich wentylkow nie widzialem jeszcze nigdzie. Ledwo sprezarka sie napompowaly, a pompka nie da rady. Ma ktos jakies porady dot. tego wlasnie??

Siodlo calkiem wygodne. Lecz teraz gdy sa tak gorace dni mam zawsze tylek spocony, a wtedy strasznie lepi sie do siodelka i zaczyna robic sie dosc nie komfortowo.

Amortyzator jak juz wczesniej pisalem do dla mnie porazka:/ Jedyny jak dla mnie wielki minus tego roweru. Zmienie go tak szybko jak tylko bede mogl. na pewno bedzie to moja pierwsza inwesttcja. Jest ustawiony na najtwardszy a jest tak mieki ze cala energie jaka wkladam w naped, idzie chyba na amora. Na malych nierownosciach nie ma mowy o jakiejkolwiek pracy. Duze dziury sa dla niego za duze :P a srednie jako tako wyniera. nie ma zadnego tlumienia i ogolnie porazka. Wolal bym chyba sztywny widelec :P Porownywalem z suntourem xc 60 kumpla i tamten byl juz o wiele lepszy. Moj stary duro d po tuningu w porownaniu do tego to miss pod wzgledem wygladu i pracy :P

 

Ogolnie rowerek godny polecenia w tej cenie, ale UWAZAJCIE NA AMORA! Jesli suntour - NIE kupowac :D

Jutro albo w sobote wybieram sie na dluzsza wycieczke (o ile pogoda pozwoli, bo w tej duchocie nie ma bata) okolo 100 km. Napisze jak rowerek sie na niej sprawowal ;)

 

Pozdrowko :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...