Skocz do zawartości

[przerzutki] Jakie wybrać?

Luigi

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Jako że dopiero rozpoczynam swoją przygodę z rowerami (przygodę na poważnie) - mam kilka pytań. Kolejnych. Aby kupić sprzęt najlepszy, który testowaliście i wiecie, że warto wydać na niego swoje ciężko zarobione w pracy pieniądze. Pytanie mam następujące. Szukam dobrych przerzutek. Jakie będą najlepsze? Wiele już się naczytałem, ale w dalszym ciągu mam wątpliwości. Jedni polecają SRAM'y, jako najlepsze. Drudzy SHIMANO. Inni z kolei marki mniej znane. Chodzi oczywiście o przerzutki tylnie i przednie. Jestem amatorem, pogłębiam swoją wiedzę. Wiem, że pisze tutaj spore grono, które pomaga oraz doradza. Liczę na Waszą pomoc. Co wybrać?

• Mod Team
Napisano

Jeżeli uważnie przejrzałeś forum to raczej nic nowego już się nie dowiesz :) Z resztą jeden woli to, drugi tamto. Ja brałbym tył Srama, przód Shimano.

Napisano

Ale dużo tez czytałem że najlepiej dopierac przerzutki z tych samych firm. Zapewni to doskonałą współprace. A jeśli miałbym wybrac takie jak Ty byś wybrał, to jakie modele?

• Mod Team
Napisano

A ile chcesz wydać? Z tej samej firmy warto mieć kasetę i łańcuch (tak niektórzy twierdzą), choć to też wcale nie jest konieczne do idealnej pracy napędu :)

Napisano

100 zł..

to hm - ja za 100 zł mam zestaw tył alivio 06' (70 zł) przód LX 06' (30 zł jak nówka używana)

możesz się rozejrzeć i jeśli zależy ci na klasie wyższej niż alivio (właściwie więcej biegów) poszukaj deore. LX kosztuje już 100<

natomiast deore to tak naprawde 1 bieg więcej niż alivio, a materiały porównywalne, może nawet na korzyść alivio

przerzutka przód nie jest taka ważna, wystarczy nawet acera do amatorskiej jazdy i w miare spokojnego xc. Ale może uda Ci się wyhaczyć tak jak mi w dobrej cenie osprzęt klasy wyżej.

http://allegro.pl/item185375005_przednia_p...mc14_28_6_.html - tu akurat dolny ciąg, niektórzy mówią, ze górny jest lepszy

tył ze srama to np: http://allegro.pl/item183510885_nowe_tylne...wyprzedaz_.html

7.0 to już dość wysoko, chyba odpowiednik LX na shimano.

Tylna i przednia przerzutka mogą być innych firm, nie ma tam powiązań żadnych - sram jest statystycznie lepszy, shimano bardzo popularne.

Według mnie taki zestaw byłby ok.

Do tego dochodzi kaseta (nie musi być srama, ale dobrze by było) i oczywiście łańcuch : )

Napisano

Luigi czegoś nie rozumiem :)

chcesz wydać 100 zł :P Na co :question:

na przerzutkę przód czy tył czy może manetki :question:

za stówkę kompletu napędu nie kupisz

na to składa się: korba, łańcuch, kaseta, manetki no i przerzutki przód i tył

To teraz napisz o co ci chodziło :question:

Napisano

A jaką kasetę polecasz? (Ale pytanie :) ) I jeszcze jedno pytanie (W tym poście) Czy te przerzutki do których podales linki, będą dostępne w sklepach? Czy raczej trudno je spotkać? I czy ceny w sklepach będa większe niż na allegro? Bym zakupił na allegro, ale rower mam zamiar dopiero zakupić w czerwcu, a więc juz raczej tych samych ofert może nie być.

EDIT: Chodzi mi o przerzutkę tylnią oraz przednią. Zainteresowały mnie oferty fo ktorych podał linka kusak.

Napisano

Co do shimano to za jakieś 110zł kupisz zestaw alivio na przód i tył. Możesz też kupić nieco gorszą przerzutkę przednią, a lepszą tylną.

Co do kupowania na allegro, to nie masz się co martwić, że oferty znikną, większość aukcji z nowym sprzętem wystawiają sklepy internetowe, gdy aukcja się skończy, sklep rozpoczyna ją znowu i jest ciągła rotacja.

Pozdrower.

Napisano

to zależy... jak masz przerzutke na 9 biegów a kasete lub manetki na 8 to troche kiepsko bo będzie krzywo działać:/

musisz mieć kasete,manetki i przerzutke(no i łańcuch ma si rozumieć) przystosowane do tej samej liczby biegów

Nie próbuj więcej rzucać wulgaryzmami na forum.

Odi

Napisano
to zależy... jak masz przerzutke na 9 biegów a kasete lub manetki na 8 to troche kiepsko bo będzie krzywo działać:/

musisz mieć kasete,manetki i przerzutke(no i łańcuch ma si rozumieć) przystosowane do tej samej liczby biegów

co ty gościu pleciesz?? przerzutka na 9 biegów bedzie nawet wspolpracowała z 5.

pozdrawiam

Napisano

przecież manetka na 8 i na 9 mają różne "skoki" linki między przerzucaniem z biegu na bieg! a co za tym idzie nie da się wyregulować tylnej przerzutki jak sie ma załózmy przerzutke tył na 9 a kasete i menetki na 8:)

kaseta na 8 i na 9 mają mniejsze różnice między zębatkami!! w końcu trzeba zmieścić 8 tudzież 9 blatów kasety na tej samej szerokości:)

myślenie nie boli...

chyba

Napisano

przerzutka na 9 moze wspolpracowac z manetką na 8, kasetą i łańcuchem

ale 8 na 9 już nie - może za to z 7

dlaczego reklamowaliby przerzutki jako działające z 7, 8, 9 - np ten sram co podałem kilka postów wyżej :)

Napisano
przecież manetka na 8 i na 9 mają różne "skoki" linki między przerzucaniem z biegu na bieg! a co za tym idzie nie da się wyregulować tylnej przerzutki jak sie ma załózmy przerzutke tył na 9 a kasete i menetki na 8:)

kaseta na 8 i na 9 mają mniejsze różnice między zębatkami!! w końcu trzeba zmieścić 8 tudzież 9 blatów kasety na tej samej szerokości:)

myślenie nie boli...

chyba

Chyba lepiej bedzie jak sie nie bedziesz wypowiadał, bo zamaist pomóc komplikujesz sprawe. Za przeskok przerzutki odpowiadają manetki a nie sama przerzutka dlatego np przerzutka xt bedzie pracowała z kasetą 9 biegową jak i pięcio biegowym wolnobiegiem. Osobiście mam altusa który obsługuje 9 przełożeń i wszystko gra.

p.s.

No właśnie. myślenie nie boli dlatego może bys uruchomił móżdżek :)

Napisano

Mam zamiar zakupić zestaw 18 biegowi, czyli raczej taki najbardziej spotykany. Więc na tył 6 a na przód 3. Z tego co rozumiem to kaseta powinna być tej samej firmy co przerzutki. Łancuch też, korba, przednie koronki. A manetki?

Napisano

Manetki byleby współpracowały z przerzutką, czyli były w systemie 2:1 dla Shimano lub 1:1 dla SRAMa. Tanie są Revoshifty lub teraz jak patrzałem można tanim kosztem stać się właścicielem, co prawda używanych, klamomanetek STX lub STX RC :twisted:

Ja mam teraz przerzutke tylną Suntoura XC150, a reszte napędu Shimano i chodzi cały zestw lepiej niż z Altusem którego używałem poprzednio :wink:

Napisano

Na przód wybiorę SHIMANO ALIVIO FD-MC14 A na tył SRAM 7.0. A jaką kasetę/korbę wybrać? Na allegro widziałem dużo kaset SRAM'a. A z manetkami to mi wszystko jedno, byle by działały.

• Mod Team
Napisano

Luigi - zdecyduj się co ty masz za rozwiązanie. Według mnie masz wielotryb, a nie kasetę skoro chcesz kupić na 18 przełożeń.

jeżeli masz wolnobieg to ten będzie dobry: http://www.allegro.pl/item182234191_wolnob...rz_brazowy.html

jak kasetę co jest bardzo mało prawdopodobne: http://www.allegro.pl/item182170467_kaseta...agon_wawa_.html

Korba: zależy od twoich funduszy jakie masz przeznaczone na ten zakup. Ja brałbym coś ze stajni Shminano. Polecam Alivio, chyba najlepszy stosunek cena/jakość. Cena tej korby waha się w granicach 100zł

Napisano

Cholera... Juz sam nie wiem co wybrać. Jestem w tych sprawach bardzo zielony, to pewnie plotę głupoty. :033:

Chcę kupić przerzutkę SRAM 7.0 oraz SHIMANO ALIVIO FD-MC14 . A dalej to już nie wiem co zakupić. Jaką kasetę/wolnobieg itp

A tak w ogóle: Czym się róźni kaseta od wolnobiegu?

Napisano

Kaseta to tylko same zębatki które przykręcasz do bębenka piasty, a wolnobiego to zębatki z systemem zapadkowym (?), tzn. z zintegrowanym mechanizmem który przykręca się do piasty.

• Mod Team
Napisano

Luigi moim zdaniem w ogóle powinieneś wybić sobie z głowy napęd 18-biegowy bo zwyczajnie nie dostaniesz do tego części. Napisz jaki dokładnie masz rower, czy może nie masz a dopiero będziesz składał, jakie masz zamierzenia, fundusze, a wtedy postaramy się pomóc :033:

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

• Dodaj nową pozycję...