Mitmachina Napisano 11 Maja Napisano 11 Maja Witam wszystkich. Piszę z problemem, z jakim borykam się po zakupie nowego roweru Grand Canyon AL6. Mianowicie - strasznie dzwonią mi tarcze hamulcowe jak rozpędzam się powyżej 20 km/h. Przy jeździe prosto oraz podczas skręcania - po równym asfalcie dzwonią jak na święta. Nie znam się na tym praktycznie wcale, nie wiem więc czy w jakiś sposób idzie to ogarnąć czy raczej od razu lepiej zmienić te szimany na coś sensowniejszego - ale z głową bo nie korzystam z roweru w jakiś zjazdach , tylko rekreacyjnie. Jedyne co próbowałem robić to delikatnie odkręcić hamulec, zacisnąć klamkę i dokręcić, jednak albo dzwonią dalej, albo tarcza ocierała o klocek. Jeśli ktoś ma pomysły jak zażegnać ten problem lub jest w stanie zaproponować nieco lepszy jakościowo sprzęt - z góry dziękuję za pomoc Cytuj
Lextalionis Napisano 11 Maja Napisano 11 Maja Sprawdź czy tarcze są proste - poświeć latarką od drugiej strony albo podłóż białą kartę papieru żeby mieć dobry kontrast i zakręć kołem. Będziesz widział czy tarcza ma bicie. Jeżeli tak to można spróbować ją naprostować (odpowieni przyszą lub jakiś mały klucz nastawny). Jeżeli tarcza jest prosta to najlepszą metodą na ustawienie zacisku jest użycie dystansu (Np. TAKI - chociaż podobne a aliexpres są tańsze i wygodniejsze w użyciu). Można to też z powodzeniem zastąpić uzywając np dwóch tekturowych wizytówek. Cytuj
Mod Team sznib Napisano 11 Maja Mod Team Napisano 11 Maja Jeżeli dzwoni, nie ociera, to nie kwestia ustawienia, a mało sztywnych tarcz. Cytuj
Mitmachina Napisano 11 Maja Autor Napisano 11 Maja @sznib Jak jadę szybciej lub skręcam przy ciut większej prędkości to dzwoni. Jak podniosę rower i zakręce kołem to słychać ocieranie wyraźne. Cytuj
Mod Team sznib Napisano 11 Maja Mod Team Napisano 11 Maja No to jak słychać ocieranie po zakręceniu kołem to regulacja zrobiona być musi. Cytuj