Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Karbon, zawsze karbon i tylko karbon. Tak naprawdę biorąc cube masz "rower kompletny" i przy amatorskim użytkowaniu obejmującym również wyścigi nic więcej nie potrzeba. 

Napisano

Rozumiem że różnica to karbon. Co jednak w tym na plus? Waga, czy cos jeszcze? Co jeszcze za nim przemawia? Wiem, że ta sensa to szosa endurance, Cube również?

Napisano

Jeżdżę głównie, w zasadzie tylko po asfalcie i w dodatku kręci mnie wchodzenie na wyższe prędkości, dlatego szosa lepiej spełni to zadanie.

W dniu 5.10.2025 o 20:49, Mihau_ napisał:

Waga, sztywność, responsywność.

Tak.

Mam jedną obawe, ponieważ czytałem że używka karbon jest trudniejsza w znalezieniu mankamentów lub naprawionych uszkodzeń. To prawda?

  • +1 pomógł 1
Napisano

To nie powinna być obawa a zaleta - karbonową ramę można naprawić skutecznie i bez śladów.

BTW te cube to są rowery ze Szwajcarskiej wypożyczalni, możesz być pewien, że nikt tej ramy nie naprawiał

Napisano

Cube bije powyższą Sensę na głowę. Pod każdym względem. Od materiału ramy począwszy, przez osprzęt, koła, a na wyglądzie skończywszy.

Co do obaw karbon vs alu, to raczej nie masz się czym przejmować. Świat poszedł do przodu i nikt już nie rozpatruje aluminiowych ram w szosie. To nie PRL 😉. Podobnie jak hamulców obręczowych i temu podobnych bezeceństw. Jeśli ktoś radzi Ci cos innego, to najzwyczajniej na świecie się myli. Co oczywiście nie zmienia faktu, że stan roweru przed zakupem wypada zweryfikować. Tak czy owak, ten Cube, jako pierwsza szosa, będzie idealny.

W dniu 5.10.2025 o 21:31, clavdivs napisał:

Dlaczego chcesz się przesiąść z gravela na szosę?

Bo to odróżnia mężczyzn od chłopców 😁.

Napisano

Dzięki za podpowiedzi. Nawet jeżeli skłonie się na Cube to może być tak że ciężko mi będzie ocenić czy jakieś komponenty nie są zbyt zużyte i zapewne nie dowiem się po jakim przebiegu jest rower. To mnie trochę martwi, żebym po zakupie nie był częstym gościem serwisu.

Napisano
5 godzin temu, KNKS napisał:

Bo to odróżnia mężczyzn od chłopców 😁.

Eeeeee tam gadasz, na szosówkach tez jeżdżą pierdoły :)

@mik90

Zadałem to pytanie, bo w maju kupiłeś kellysa soot. Moje zdanie jest takie:

Załóż mu opony szosowe tych z lepszych w okolicach 32c , co by nie popsuć za bardzo geometrii, wciśnij powietrza pod górny zakres ciśnienia,  ewentualnie jeszcze ciasno zestopniowana kasetę. Geometria tego kellysa niewiele się różni od szosy endurance. Sezon szosowy niedługo się kończy, pojeżdzij na tym co masz, naucz się jazdy na baranku, potem w zimie załóż bieżnik, pojeździ w trudnych warunkach, zdobywaj doświadczenie, buduj nogę i "psyche"zimowe warunki to pięknie budują. 

Z doświadczeniem podejdź do szosy. 

karbo barbo ultra stożek sam nie jedzie, jak nie idzie za tym noga no to cudów nie będzie. 

Napisano
7 godzin temu, clavdivs napisał:

Eeeeee tam gadasz, na szosówkach tez jeżdżą pierdoły :)

@mik90

Zadałem to pytanie, bo w maju kupiłeś kellysa soot. Moje zdanie jest takie:

Załóż mu opony szosowe tych z lepszych w okolicach 32c , co by nie popsuć za bardzo geometrii, wciśnij powietrza pod górny zakres ciśnienia,  ewentualnie jeszcze ciasno zestopniowana kasetę. Geometria tego kellysa niewiele się różni od szosy endurance. Sezon szosowy niedługo się kończy, pojeżdzij na tym co masz, naucz się jazdy na baranku, potem w zimie załóż bieżnik, pojeździ w trudnych warunkach, zdobywaj doświadczenie, buduj nogę i "psyche"zimowe warunki to pięknie budują. 

Z doświadczeniem podejdź do szosy. 

karbo barbo ultra stożek sam nie jedzie, jak nie idzie za tym noga no to cudów nie będzie. 

Też o tym myślałem, ale trochę chodzi mi o kasę. Mam klienta żeby tego Kellysa sprzedac za niecałe 2600. Po zimie będzie już gorzej, bo nowe są za blisko 2700. Też w zależności co wybiorę, bo pierwotnie sugerowałem się nowa Sensa, gdzie teraz można kupić za poniżej 5k. Za chwilę jak się wyprzedadza i nawet wejdą te z nowego rocznika w przyszłym roku to ceny będą wyższe. Dlatego trochę aspekt finansowy przemawia za tym ze jest to dla mnie dobry czas na zmianę. 

Napisano

Tak zrób. Klockowaty Soot, nawet jeśli jest na szosowej 105, nie będzie jeździł tak jak w/w Cube. 

7 godzin temu, clavdivs napisał:

Eeeeee tam gadasz, na szosówkach tez jeżdżą pierdoły :)

👌😉

Napisano
11 godzin temu, mik90 napisał:

Dzięki za podpowiedzi. Nawet jeżeli skłonie się na Cube to może być tak że ciężko mi będzie ocenić czy jakieś komponenty nie są zbyt zużyte i zapewne nie dowiem się po jakim przebiegu jest rower. To mnie trochę martwi, żebym po zakupie nie był częstym gościem serwisu.

Jeśli masz obawy co do tego Cube'a, to jest wiele innych rowerów na rynku "używek".

Napisano
6 godzin temu, mik90 napisał:

Też o tym myślałem, ale trochę chodzi mi o kasę. Mam klienta żeby tego Kellysa sprzedac za niecałe 2600.

Jak masz taka możliwość, to warto skorzystać.

Napisano
7 godzin temu, Chociemir napisał:

Jeśli masz obawy co do tego Cube'a, to jest wiele innych rowerów na rynku "używek".

A co jeszcze możesz polecić?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...